wie begint er binnenkort met clomid???

Es, spannend! Hoop dat het verplichte nummertje raak was. Is nooit leuk, maar voor een goed doel :mrgreen:

Angel, 3 eitjes, goed hoor!

Cin, fijn dat ze het toch vergoeden en ik zou het ze ook zelf laten uitzoeken hoor.

Krabje, vind het ook echt een heel mooi zinnetje. Het is gewoon zo ontzettend waar!

Minnie, gewoon even kijken waar jij je goed bij voelt. Desnoods gewoon tussendoor toch een afspraak maken.

50mg is idd het lichtste, dat slik ik nu ook. Enne, hoop voor je dat het nu ook weer zo snel raak is.

Even ego:

Beetje bang om naar de gyn te gaan vrijdag. Wat als de follikels nog niet groot genoeg zijn, of dat ze wel groot genoeg zijn, maar dat ik toch geen eisprong heb … Ze gaan deze keer nl. geen spuit ofzo zetten om de eisprong op te wekken. Pfff, 21 mei bloed laten nemen en dan weet ik eigenlijk pas wat.

Voel echt helemaal niets van de clomid, buiten dat ik opeens allemaal puistjes in mijn nek heb gekregen.

Hye chantal,

Ik hoefde ook niet te tempen bij clomid maar deed dit wle dus wist eigenlijk l voor de bloedtest dat ik een eisprong had gehad en we hebben echt van dag 11 tm 21 om de dag geklust haha en ja met resultaat dus ik ben voor tempen!

Liefs loes

Chantal, ik zie weer een verschil tussen gyn :think: . Mijn gyn raadde tempen zelfs af. Hij vond dat nu nog niet nodig, omdat het een gedoe is en hij vond dat je er dan al te gefocust mee bezig ben. Pas na een aantal ronde zou dat dan eventueel ter sprake komen. Maar ja, dat gefocust bezig zijn. Over een maand, is de beslissing om voor een 2e te gaan een jaar geleden en eerlijk gezegd ben ik er ondertussen wel heel veel mee bezig, krijg het maar niet uit m’n gedachten.

Angelbaby, 3 eicellen :dance: .

Noemi, laat je vrijdag horen hoe het bij de gyn was. Zenuwachtig hoort er denk ik een beetje bij.

Wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt.

Waar ik bang voor was, is weer zo. Bah alle bijwerkingen. Word gek van de opvliegers en heb last van mijn maag. Af en toe doet mijn buik gewoon zeer, moeilijk te omschrijven beetje een beurs gevoel. Maar het ergste, ik heb al een paar keer gehad dat ik zomaar begon te huilen :shock: . Geen aanleiding, niets aan de hand. Moet toch niet denken dat ik later naar een hogere dosis moet overstappen.

Angelbaby; ppff precies genoeg dus. Stel je voor bij 4 of meer eitjes, dan wordt er niet ge-IUI-t. Gelukkig zeg. En ach een meerling, so be it, zou mij niet uitmaken hoor. Hoewel het veel drukker wordt.

Verplicht nummertje, inderdaad voor een goed doel, als je nou maar zeker wist dat het effect had. Hadden we maar een luikje in de buik, ha ha!!!

Noémi; als jouw eiblaasjes niet (ver genoeg) doorgroeien, is het nog geen drama. Ik heb dat ook al 2x gehad, vandaar dus nu 150mg Clomid. Je krijgt dan gewoon een kuurtje Provera of Primoluut of zoiets, dan wek je een onttrekkingsbloeding op en heb je meteen dag 1 bepaald voor een hogere dossering Clomid.

Weet blij dat je van de Clomid niets merkt. jaloers

Loes; om de dat, dat ga ik de volgende keer ook maar doen. Hoop natuurlijk dat dat niet nodig is, maar toch. Ik ben niet zo positief gestemd, bij Anouk heb ik er ook 7 kuren van de juiste dossering over moeten doen om zwanger te worden. Het zou helemaal geweldig zijn, meteen na de eerste eisprong.

Minnie; ik heb medelijden met je, die opvliegers ken ik. Zijn echt geen pretje. Bij mij duren ze ongeveer 14 dagen, dus dat is nog wel te overzien. Bij Anouk had ik er non-stop last van, da’s gelukkig nu wel anders. Sterkte ermee. Overigens maakt het bij mij niet uit hoe hoog of laat de dossering is, de opvliegers zijn hetzelfde. Wel heb ik nu met 150mg last van die lichtflitsen, en bij de lagere dosseringen niet. Maar ook die zijn nu weg, gelukkig.

Ga snel weer werken, het is megadruk hier, ppff.

Kusss, Es

Vanochtend geweest voor de echo.

Ik heb 1 eitje zitten van een mooi formaat. Dit weekend moeten we dus gaan klussen zei de dokter. En dan is het afwachten tot maandag 21 mei (krijg ik terug bloedafname om te zien of ik een eisprong heb gehad).

Minnie, balen dat je zoveel last hebt van de bijwerkingen.

Es, hoe is het nu met jou? Weet je al meer?

Cin, al iets gehoord van de verzekeringen?

hallokidoki,

Ben ik ook weer ff, morgen naar school, druk druk druk geweest dus vandaag. Enne Anouk was om achter het behang te plakken, ppff. Daar word ik dan zo moe van. Maar gelukkig ligt ze nu te slapen, in mijn bed dat wel, maar ik kan haar straks wel overleggen naar haar eigen bed.

Ik onderga de wachtweken eigenlijk wel relaxed. Ben dan ook niet positief genoeg om meteen bij de eerste eisprong hoop te krijgen. Voel dus niets in mijn lijf, wel heerlijk hoor.

Noémi; goed joh!!! Eén eitje van mooi formaat, spannend hoor.

Enne ik weet nog niets meer, maandag bloedprikken en dan donderdags of vrijdags bellen voor de uitslag. Maar ik denk bijna zeker te weten dat ik wel een eisprong heb gehad. Dinsdagavond had ik lichte menstruatiekrampen, echt alsof ik ongesteld moest worden. En donderdag beschreef een collega van mij dat zij zo de eisprong voelt, elke maand. Dus ik denk dat de uitslag van het bloed positief zal zijn. Nu maar hopen dat we het wel op het juiste moment hebben gedaan, en daar twijfel ik een beetje aan. Maar dat geeft niet. Ben allang blij dat ik eindelijk na 1 jaar rommelen in de medische molen een eisprong zal hebben.

Ga snel posten, manlief zal zo wel thuiskomen. Fijn weekend.

Kussss, Es

Dinsdag onze 4e IUI! De 3 pilletjes Clomid hebben in zoverre dus goed gewerkt, dat ik 2 mooie grote eicellen heb! Misschien zelfs nog 3, maar dan moet die nog wel even doorgroeien.

Vanavond mijn Pregnylspuit halen en dan kunnen dinsdag de wachtweken weer beginnen.

Heb er een positief gevoel over. Aan beide kanten een goede eicel, dus er kan geeneen zaadcelletje verkeerd zwemmen. Ze komen altijd bij een eicel uit!

Duimen draaien nog altijd volop voor iedereen!!! :thumbup:

Es en Angelbaby jullie klinken allebei reuze positief :thumbup: .

Het klinkt misschien raar, maar ik heb wel het idee dat er weer wat op gang begint te komen. Had gister rare krampen en daarna veel kleverig slijmverlies :sick: . Nu maar even afwachten of ik inderdaad weer een cyclus krijg (of zwanger word) en het niet tussen mijn oren zit :silenced: .

kleverig… dat zou dan of een paar dagen voor of na je eisprong moeten zijn. Tijdens je eisprong lijkt het meer op water. Wel al een goed teken dus! Er komt verandering in!

Hey meiden,

Net bloed wezen prikken, waarschijnlijk kan ik woensdag al bellen voor de uitslag. Dan weet ik in ieder geval zeker of er een eisprong is geweest of niet. Spannend!!!

Aan de ene kant geloof ik er niet in dat het ook meteen raak zou zijn (we zijn net voor de eisprong behoorlijk actief geweest, zeg maar, en dat komt de kwaliteit niet echt ten goede, lees je overal). Aan de andere kant krijg ik wel een beetje hoop. Lekker dubbel dus. Maar ik ben alleen al blij met een eisprong hoor. Doet mijn lijf eindelijk een keer wat die moet doen.

Angelbaby; goed joh, morgen jullie 4e IUI, succes en ik ga voor jullie duimen hoor!!! En aan beide kanten een eitje, fijn hoor. Net wat je zegt, de zwemmertjes kunnen nu niet de verkeerde kant kiezen.

Minnie; fijn joh!!! Goed jullie best doen hoor. Enne succes met de wachtweken. Moet je nog wel bloed gaan prikken?!

Wat dat kleverige spul betreft, hi hi, mijn ene gyn meet het wel op tijdens een echo, maar de andere niet, zij zegt dat de opbouw daarvan beïnvloed wordt door de Clomid. En schijnbaar heb je het niet nodig, anders zou er wel een ander medicijn gegeven worden om dat weer te stimuleren.

Nou ik ga maar snel weer posten. Tot later.

Kussss, Es

Dat ik af en toe hoop heb, komt omdat ik sinds gisteren eigenlijk (tenminste vanaf dan valt het op) wat meer glibberigere afscheiding heb. Verder voel ik nog niets hoor, dus ik praat me nog niet zwanger.

Kusss, Es

Wij hebben dit weekend goed geklust, maar ik voel helemaal niets van een eisprong … Denk dat ik zelfs nu mijn eitje groot genoeg was, geen eigen eisprong heb. Weten we natuurlijk pas zeker na volgende week maandag, maar dit is mijn voorgevoel.

Es, spannend ook voor jou zeg! Hoop dat je een eisprong gehad hebt en dat het toch raak is!

Mijn gyn zei trouwens dat het helemaal niet meer uitmaakt of je het elke dag doet of om de 2 dagen. Kwaliteit blijft hetzelfde.

Angel, spannend morgen de IUI! Hoop dat het goed gaat en de zwemmertjes kunnen niet verdwalen, heerlijk!

Minnie, hoop dat je een cyclus krijgt!

Hallo meiden,

Nieuw op dit forum !

Ik zal me ven voorstellen.

Mijn naam is Lise ben getrouwd en heb een leuke zoon van 2,5. :smiley:

Onze pogingen voor een 2e zwangerschap liepen ruim een jaar op niets uit. Het bleek dat ik geen eisprong heb :cry: en dus zit ik inmiddels aan mijn derde ronde clomid (overigens zonder controle door gynaecoloog vanaf de tweede ronde)

Natuurlijk heb ik het bewijs dat mijn lichaam het wel kan, maar de teleurstelling blijft toch steeds aanwezig.

Lise

Hey meiden,

Hier een zeer rustige Esther, rustig in de zin dat ik me niets aanpraat. En dat terwijl ik toch echt in de beruchte wachtweken zit.

Een dikke positieve test, dat zou wel enorm gaaf zijn, maar ik heb die illusie nog niet hoor. Bij Anouk hebben we er ook nog 7 kuren van de juiste dossering over gedaan. Maar we blijven positief hoor, het gaat ongetwijfeld lukken.

Weet je, ik heb niet eens een zwangerschapstest in huis.

Noémi; goed jullie best gedaan dus, daar kan het nu in ieder geval niet aan gelegen hebben. Enne meer heb je niet kunnen doen. Dus ……

Wat raar dat de gyn dat zegt. Bij een zaadonderzoek willen ze bijna op het uur af weten wanneer de vorige zaadlozing was. Maar ja, de gyn zal er wel voor geleerd hebben.

Welkom Lise. Toen je zwanger werd van jouw zoontje, heb je toen ook de MMM nodig gehad?! En de eerste ronde ben je wel gecontroleerd?! Succes deze ronde.

Nou ik ga snel posten, het werk wacht weer.

Kusss, Es

Dag Esther,

Bij mijn zoontje was het na 1 maand raak ! :shock: Echt een gelukstreffer dus!

De eerste ronde heeft de gynae gekeken of er een eisprong was, en die was er . Hij heeft blijkbaar het vertrouwen dat dit in de komende periode ook zo zou zijn.

Hopelijk geeft de test een positief resultaat voor je. Ik duim voor je.

Doei!

Es, morgen weet je dus al of je een eisprong gehad hebt. Spannend…

Noémi, voel jij anders altijd een eisprong? Ik kan me bij dat gevoel dus echt niets voorstellen :think: .

Angel, vandaag was de IUI toch? Zegt niets, maar goed gevoel er over?

Lise welkom hier. Tja die teleurstelling. Kunnen we allemaal over meepraten :hug: .

Heb nu al 2 dagen een soort menstruatieachtige pijn. Alleen veel heviger dan dat ik normaal heb. Het is gewoon een pijnlijk gevoel :shock: . Voor NOD is het veel te vroeg, weet iemand of dat ook bij een eisprong kan horen of msschien een bijwerking is? Ik vind het maar vreemd.

Hoi hoi,

Wachten. wachten, wachten…

Duurt altijd zo lang.

Moet als het goed is dinsdag ongi worden, dus we wachten het maar weer af.

Durf nergens aan te denken, of het nou raak is of niet.

Veel succes met alles meiden.

Oja, welkom Lise.

Groetjes,

Cin

Hoi allemaal,

allereerst welkom Lise!

Vandaag inderdaad mijn 4e IUI gehad. Ging goed. Het wachten in Nijmegen tot de zaadcellen bewerkt zijn vind ik altijd het ergst. We zijn lekker in de kiosk in het ziekenhuis gaan eten. Ze hebben daar erg lekkere broodjes.

Terwijl we terug liepen naar de auto stiekum al gekeken hoeveel zaadcellen er per ml waren en dat was een mooi aantal.

In ons ziekenhuis zijn ze dus weer ingebracht. Dat duurde iets langer dit keer, maar voelde er eigenlijk niets van. Heb ook niet gevraagd waarom het iets langer duurde.

De gyn zei letterlijk dat hij vond dat het nu maar eens moest lukken. Terwijl ik aankleedde, hoorde ik mijn vriend zeggen dat hij dat ook vond.

Ben nu wel erg moe, want ik slaap al de hele week erg slecht. Vanmorgen was ik zelfs al om 3 uur wakker!!!

Angel, ik duim dat het deze keer raak is! Klinkt toch erg goed allemaal.

Cin, spannend voor jou! Ik duim dat de ongi weg blijft en dat je een positieve test in je handen hebt.

Lise, welkom!

Minnie, ik voel geen eisprong en normaal ook niet. Tenminste, ik heb wel eens een paar keer pijnlijke borsten gehad, maarja, dat heb ik nu al zo lang niet meer gehad, dat ik me niet kan herinneren of ik toen een eisprong had. En nu voel ik gewoon helemaal niets. Denk dus niet dat ik een eisprong heb of krijg (neem aan dat ik dan toch ook wel beetje last van mijn borsten moet krijgen). Balen, maarja. Maandag bloedprikken en dinsdag weet ik daar dan de uitslag van.

Trouwens, van de vorige keer bloedprikken, heb ik een gigantisch blauwe plek. Voelde al meteen dat ze fout zat, auwh dus!

Es, heerlijk dat je zo rustig bent! Hoop dat het toch raak is hoor!

hoi meiden,

wat een boel geschreven, ik heb niet alles terug gelezen hoor. .28 pagina’s was me toch net iets teveel.

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben natas en sinds oktober het spiraal laten verwijderen en zijn we voor nummer 2 gaan klussen.

Nummer 1 is spontaan gekomen, nadat ik eerst een mk gehad heb met 10 weken, 2 mnd na de mk was ik weer zwanger.

Ik had steeds cyclussen van 21 dagen en er geen goed gevoel over, zit niet goed in mijn vel en vandaag is het bevestigd. Ik heb vorige maand (en gelet op de korte cyclussen wellicht ook die maanden daarvoor) geen eisprong gehad, vandaag op dag 24 weer progestron laten testen, maandag de uitslag over hoe het deze maand is.

Zodra ongi komt moet ik van dag 4 t/m 8 Clomid gaan slikken en dan op dag 12 een echo…

IK vind het helemaal niets, je bent dan zo bezig met zwanger worden, ben bang voor de bijwerkingen van clomid en ben boos op mijn eigen lichaam… Herkenbaar voor jullie???

Ik wordt overigens volgende maand 36 dus het is wel aannemelijk dat de eitjes verminderen…

Mag ik meepennen bij jullie???

natas