wie begint er binnenkort met clomid???

Hoi meiden. Even een update-tje. Schreef hier al voordat ik met Clomid was begonnen. Maar ben vanmorgen bij de gyn geweest en mocht van hem meteen beginnen. Hoefde ook niet mijn menstruatie af te wachten, maar mocht meteen beginnen met slikken. Heb voor 2 ronden gekregen en over 2 maanden terug komen om te kijken of ik een cyclus gehad heb.

Zit een beetje te peinzen of ik zo’n balkje in zou vullen voor onder mijn berichtjes. Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden met Clomid een cyclus van 30 dagen had. Maar dat wil niets zeggen of het nu weer werkt :think: .

Hoi meiden,

Kheb een tijdje neits geschreven, maar heb het erg druk gehad.

Ben woensdag bij de gyn geweest, en heb weer een eitje.

Dit weekend is mijn vruchtbare periode.

Kheb even aan mijn gyn gevraagd wat het beste was om gemeenschap te hebben.

Nu zei hij dat het beste was om om de dag te vrijen.

dUS WE GAAN ZIJN ADVIES MAAR OPVOLGEN EN DAN ZIEN WE HET OVER EEN PAAR WEEKJES WEL WEER.

Hoe is het met jullie?

Dikke kus

Chantal:

Ook ik moest van de gyno eerst afvallen en de volgende maand dat ik kwam ben ik begonnen met clomid, ik ben er van overtuigd dat t niets met gewicht te maken heeft behalve dat als je zwanger raakt en veel te zwaar bent t voor je eigen lichaam heel zwaar is !Dus ik zou er gewoon weer om vragen en je an je situatie toch een beedje uitleggen!

Es:

Laten we hopen dat deze keer wat eitjes zijn te bekennen!

Idd jammer als t dan deze keer niet met 150 zou lukken maar ja idd ivf als het dan moet dan maar meteen , wachten is zo erg…

Cin:

Spannend meid , lekker om de dag kan t bijna niet mis gaan zeggen ze .

Ik duim voor je !

minni:

Moet je tussen door niet om te kijken of er eitjes zijn en of alles goed gaat ?

Ivm over stimulatie enz? Zou ik nog wel vragen , want ik zou wel willen weten hoe of wat .

Wat een verschil sommige gyno’s

Nou nu nog even over mezelf :mrgreen:

Hier gaat t naar mijn idee nog steeds goed, wel nog moe en misselijk snachts maar toch wordt t al minder.

Morgen weer naar de gyno als het goed is de laatste keer voor een echo daar .

Toch blijft t altyd spannend elke keer …

Nou ik blijf met jullie meelezen en duimen

Liefs loes

eddepet: spannend hoor!

Hier heb ik gisteren mij laatste pilletjes weer op en kan nu wachten tot de echo dinsdag. Ik hoop dat de 3 pilletjes hun juiste effect hebben gehad!

Angelbaby, wat moet jij al snel voor een echo zeg! Enne, met 3 pillen bedoel je dan 150mg of heb je maar 3 dagen pilletjes moeten innemen?

Ik heb vrijdag mijn laatste clomidpil (50mg) gehad en ik moet 11 mei voor een echo (is dan precies dag 14).

Spannend voor ons beiden dus!!

Es, morgen ook een spannende dag voor jou! Hoop dat je gevoelige buik een goed teken is!

Minnie, wat gek dat je pas over 2 maanden terug op controle moet komen om te zien of je een cyclus hebt gehad. Wel apart dat elke gyn het anders regelt.

Cin, goed geklust??? Ik hoop dat het raak is! Ben voor je aan het duimen hoor.

Loes, succes morgen met de echo!

daar bedoel ik 5 dagen 3 pilletjes per dag mee (dus 150 mg)

Ik moet steeds op dag 10 of 11 naar het ziekenhuis. Volgens hem is dat standaard. Als ik pas op dag 14 zou gaan, mis ik mijn eisprong waarschijnlijk en kan er geen IUI. Ze moeten tenslotte precies plannen wanneer ik dan voor de IUI op pad moet en 1,5 dag daarvoor moet de Pregnyl spuit.

Vanaf die 10e dag ga ik dus ook een paar keer voor follikelmetingen naar het ziekenhuis. De ene keer 4x, vorige keer 2x. Dat verschilt een beetje, hoe snel ze groeien.

Nog even terug komend op de Clomid. Ik heb daar niet op hoeven wachten. de eerste keer dat ik naar mijn nieuwe gyn ging, besloot hij (en wij natuurlijk) dat we voor IUI gingen en ik kon dus meteen mijn pillen ophalen en moest er zelfs die dag meteen al een slikken. Dat is dus redelijk snel gegaan. (wel in tijd pas 2 jaar nadat we begonnen aan onze wens en ongeveer een jaar na het eerste gyn bezoek)

Angel, ik moet op dag 14 bloed laten afnemen en een echo om te kijken hoe groot de follikels zijn en dan op dag 22 moet ik weer bloed laten afnemen om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Is nu de eerste keer dat ik iets doe met clomid, dus vandaar dat het misschien anders loopt? Wij klussen nu gewoon om de dag, dan kan ik het niet missen moesten de follikels groot genoeg zijn en moest ik een eisprong krijgen.

En omdat jij natuurlijk via IUI doet, zal het ook allemaal anders lopen.

Hoop en duim voor je dat het deze keer raak is!!

Heee meiden,

Vanmorgen wel bevestigd, aan de linkerkant zit een eitje klaar om te springen. We hebben de vervelende opdracht (ahum) gekregen om vanavond te vrijen. Voor de zekerheid morgen ook maar, you never know!!! Ben zo blij, eindelijk doet mijn lijf wat het moet doen.

Minnie; met bovenstaande in het achterhoofd, blijkt mijn cyclus nu net zo lang te zijn als toen we zwanger wilden worden van Anouk. Dus die banner kun jij best maken, lijkt mij.

Wat ik wel raar vind, is dat jij niet voor controle hoeft te komen. Moet je toch eens navragen, want jouw lijf heeft wel een zwangerschap en bevalling met alle bijbehorende hormonen meegemaakt, wie weet reageert het nu wel anders op Clomid. Welke dossering moet je slikken en deed je dat voor de eerste zwangerschap ook?!

Loes; fijn dat de misselijkheid nu af gaat nemen. Die vermoeidheid, ach is niet fijn, maar wel mee te leven, toch!!! Hoe was de echo vandaag?!

Angelbaby; spannend voor jou, nog ff geduld, morgen weet je meer. Ik ga voor je duimen hoor!!!

Noémi; ik zie het al wel, elke gyn (lees: ziekenhuis) hanteert een andere behandeling. Ik moest van dag 3 t/m dag 7 Clomid slikken en dan 5 dagen daarna voor controle, dus dag 12.

En weer een verschil, ik kon niet meteen met Clomid beginnen, moest wel eerst een onttrekkingsbloeding krijgen (met behulp van Provera).

En nog eentje, ik hoef alleen maar bloed te prikken een week na de vermoedelijke eisprong, Progesteron wordt dan geprikt. Daar kan ik dan weer 4 dagen later voor bellen, dus mooi voor de NOD. Weet ik vooraf of ik me serieus zenuwachtig kan maken of niet.

Nou Anouk vraagt om aandacht, ze moet aangekleed worden. Tot later.

Kussss, Es

Het moet bij mij inderdaad eerder door de IUI.

Eddepet: veel plezier! 8)

hey lieve meiden ,

Nou hier dus net een echo gehad en alles was goed, flink gegroeit en druk bewegend dat ze hem niet eens goed op de foto kon krijgen haha

Ben dus wel echt 11 weken en nu naar de verloskundige .

Nu ga ik dus weer duimen voor jullie…

Liefs loes

Hoi Loes,

Wat lekker dat het goed gaat!!

Hier gaat ook alles prima, heb wel last van opvliegers.

Ga zo mijn verzekering weer eens bellen om navraag te doen over de vergoeding van Clomid.

Dikke kus

Hallo, zal hier dan ook maar mee komen schrijven ipv alleen lezen.

Vrijdag dus bij de gyn geweest en alles uitgelegd. ook vertelt van eetstoornis en mijn emo dip.

Gyn heeft gezegd dat hij er wel rekening mee wil houden en een pging gaan wagen. Maar dat hij geen garanties kan geven dat de clomid aan slaat.

Nu moet hub voor de vakantie nog een spermapotje inleveren. Als dat goed is gaan we na de vakantie beginnen met clomid.

Liefs, Chantal.

@dyfaine wrote:

minni:

Moet je tussen door niet om te kijken of er eitjes zijn en of alles goed gaat ?

Ivm over stimulatie enz? Zou ik nog wel vragen , want ik zou wel willen weten hoe of wat .

Wat een verschil sommige gyno’s

Nee, ik hoef tussendoor niet langs te komen. Maar ik weet niet beter. De vorige keer ging het ook zo. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat er geen risico was op overstimulatie met 50 mg.

Es, ik slik 50 mg. Dat is de lichtste toch? En die dosis heb ik ook geslikt toen ik zwanger werd van Sanne.
Toen mocht ik de eerste keer ook meteen beginnen zonder eerst een menstruatie af te wachten of daar iets voor te slikken. Na de eerste keer terug komen om het te bespreken en vertellen of ik wel of niet ongesteld werd. En toen kreeg ik zelfs voor 3 rondes mee zonder tussendoor terug te komen. Maar de eerste van die nieuwe rondes was het toen raak.

Ik kan me voorstellen dat het verschil in controle zit in de reden waarom Clomid geslikt wordt en in de dosering? Of heeft iedereen hier PCOS en een niet regelmatige cyclus? Bij mij hangt het ook samen met overgewicht.
Wat een verschillen zeg.

Hoihoi,

Loes; fijn dat het met de baby goed gaat. En vanaf nu mag je dus naar de verloskundige. Leuk hoor, en fijn!!! Ik vond dat toch persoonlijker dan bij de gyn.

Cin; veel succes met de opvliegers, ik weet als geen ander hoe vervelend en overheersend die kunnen zijn. Heb je al nieuws van de verzekeraar?!

Welkom Chantal (of had ik dat al gezegd?!). Fijn dat je toch kunt beginnen met Clomid. Nog eerst ff dat potje inleveren en dan gaat het echt serieus worden. Spannend hoor!!!

Mooie spreuk heb jij onder jouw berichtje staan!!!

Minnie; ik hoefde bij Anouk ook niet te komen met 50mg en 100mg, maar wel bloed prikken op dag 25 ongeveer. Dus ze hielden me wel in de gaten. En bij 150mg moest ik ook steeds voor controles. Nu is het weer anders. Vanaf 50mg houden ze me al via echo’s in de gaten. En ik heb ook PCOS en zeg maar gerust GEEN cyclus. Kans op overstimulatie is er volgens mij altijd, want je stopt iets in je lichaam wat van nature zou moeten gebeuren. Kan maar zo dat jouw lijf ineens heel heftig reageert. Blijf het dus raar vinden dat jij “zomaar� naar huis bent gestuurd. Zou er toch eens over bellen met de gyn. Kom je uit Nederland of België?!

Ga snel posten en langzaam aan afsluiten, zit nog op mijn werk, tot 21.00 uur.

Kusss, Es

@Eddepet wrote:

Minnie; ik hoefde bij Anouk ook niet te komen met 50mg en 100mg, maar wel bloed prikken op dag 25 ongeveer. Dus ze hielden me wel in de gaten. En bij 150mg moest ik ook steeds voor controles. Nu is het weer anders. Vanaf 50mg houden ze me al via echo’s in de gaten. En ik heb ook PCOS en zeg maar gerust GEEN cyclus. Kans op overstimulatie is er volgens mij altijd, want je stopt iets in je lichaam wat van nature zou moeten gebeuren. Kan maar zo dat jouw lijf ineens heel heftig reageert. Blijf het dus raar vinden dat jij “zomaar� naar huis bent gestuurd. Zou er toch eens over bellen met de gyn. Kom je uit Nederland of België?!

Es, zal het de volgende keer wel vragen uit nieuwsgierigheid. Maar ik maak me echt niet druk hoor. Heb een goede gyn, die goed bekend staat. En heb vaker gehoord dat het net als bij mij gaat. Ik kom trouwens uit NL.
Moet toegeven dat als ik berichtjes lees ik versteld sta over wat mensen allemaal weten over zwanger worden. Maar als je het hebt over bang zijn voor overstimulatie en bloed prikken op dag 25. Houdt dat dan wel verband met elkaar. Dan kan je toch al zwanger zijn en overstimulatie zie je toch enkel met een echo en toch niet door bloed te prikken.

Sorry dat ik geen vraagtekens gebruik. Ik krijg steeds een = teken i.p.v. vraagteken :evil:

Eddepet, bedankt voor je welkom.

Ja het wordt ook spannend. Maar we gaan eerst genieten van een welkome vakantie. Nog maar 4 weken en dan zijn we al weg.

Het zinnetje vind ik zelf ook heel erg mooi, geeft ook goed weer hoe ik er naar kijk.

Maar even een vraagje. Tijdens het gebruik van clomid, moest jij dan ook tempen? De gyn had het daarover en vandaar dus pas start na de vakantie.

Liefs, Chantal.

Wij hoeven niet te tempen tijdens de Clomid dagen, maar ik krijg dus al meerdere echo’s. Voordat we naar de gyn gingen, heb ik wel getempt. Dan kan je goed zien wanneer je eisprong is. Misschien dat het daarom aangeraden wordt.

Vandaag trouwens naar de gyn geweest. 3 eicellen van 10/11 mm!

Hoi hoi,

Kheb mijn verzekering gebeld (3 telefoontjes later)

Ze vergoeden het wel.

Nu schijnt mijn apotheek een fout gemaakt te hebben.

Ze hebben de rekeningen helemaal niet ingedient bij mijn verzekering?!

Moet dus morgen even contact gaan zoeken met mijn apotheek om eens even navraag te doen.

Verzekeraar vond het maar raar allemaal.

Ik snap er nu ook niets meer van, ze moeten het maar lekker gaan uitzoeken.

De opvliegers worden steeds minder gelukkig.

Dus voel me alweer een stuk beter.

Kheb een raar gevoel in mijn buik, maar ja daar durf ik nu niet meer vanuit te gaan.

Wacht het wel allemaal weer af.

moet over ongeveer 2 weken ongi worden dus we wachten het maar weer af.

Dikke kus

p.s: meiden geef de moed niet op, blijven duimen!!!

Hey hallo,

Gisteravond had ik van die menstruatie-achtige krampen en vanmorgen is de druk in mijn buik minder. Dus ik denk dat ik gisteravond een eisprong heb gehad. Vanavond manlief nog maar eens verleiden, je weet maar nooit waar het goed voor is. Overigens dat verplichte nummertje maandag was toch wel minder hoor.

Minnie; als jij je geen zorgen maakt, heb je mooi goed, anders ga je je zenuwachtig maken om niets. Maar vragen zou ik het wel, en dan zou ik vragen waarom jij niet op controle tussentijds hoeft en dat je van anderen hoort dat zij dat wel moeten. Of zoiets?!

Overstimulatie en bloedprikken houdt ook geen verband met elkaar. Overstimulatie kunnen ze alleen met echo’s zien. En ik moet bloedprikken om de Progesteron te bepalen, dat is hetgeen waar ze uit kunnen halen of er een eisprong heeft plaatsgevonden.

Chantal; temperaturen doe ik niet aan, zo’n gedoe. En mijn gyn heeft er ook niets over gezegd. Maar ja, mijn eisprong wordt dan ook in de gaten gehouden via echo’s en bloedprikken.

Heb jij wel een cyclus of gebeurt er ook helemaal niets?! Wanneer ga je met vakantie, hoe lang en waar naar toe?! Ben niet nieuwsgierig hoor!!!

Angelbaby; gaaf joh, 3 eitjes. Bij jou is het toch, hoe meer hoe beter?! Spannend!!!

Cin; goed nieuws over de vergoedingen dus. Ondanks dat de apotheek verzuimd heeft. Maar dat komt ook wel weer goed, lijkt mij. En die 2 vervelende wachtweken, ik zit er ook in. Maarre hoef jij ook niet voor controle naar de gyn?!

Oh jee, Anouk zit te knoeien, snel posten, tot later.

Kussss, Es

3 is bij ons het maximum, dus ik ben erg blij met 3. Meer is inderdaad beter, daar slik ik de Clomid voor. Bij 3 eicellen dus ook 3x zoveel kans en dat is duidelijk wat we nodig hebben, meer kans.

En de kans op een meerling is ook weer niet zo groot en tja, dan zijn we in 1x klaar. Blijf het positief zien.

Eddepet: een eisprong! Dat is een goed teken. VFandaag kan inderdaad nog nut hebben. Die verplichte klusacties zijn inderdaad niet altijd de meest geweldige keren, maar wel voor een goed doel. Wij doen dat ook wel eens hoor! Knop om en toch ervoor gaan.

Cin: ik heb momenteel juist heel veel last van temperatuurswisselingen. Van echt koud naar super heet en weer terug. Niet echt prettig, maar ach… gaat wel weer over. Wel fijn dat ze toch alles vergoeden.