wie begint er binnenkort met clomid???

Loes, ik heb geen idee hoe een eisprong voelt… Maar kun je niet werken met ovutestjes? Dan weet je het zeker of het dat is wat je voelt…

Hoi meiden,

Vandaag moet ik bloed prikken, ik vind dat niet vervelend of zo. Alleen ga ik niet ’s morgens vroeg bij de poli zitten, dan is het poepiedruk. Ik ga straks wel een keer. Dan ben je zo klaar. Anouk gaat gewoon mee, vindt dat zelfs wel interessant.

Verder merk ik helemaal niets, gelukkig maar. Het “volle� gevoel van vorige week is weg. Nu zegt dat niet veel, want ik heb dat al eerder gehad en toen bleek uit het bloed dat er geen eisprong was.

Cin; net wat je zegt. Sommigen worden zwanger als de man alleen maar naar ze kijkt en die worden dan ook per ongeluk zwanger. En maar klagen over dat het niet uitkomt. Nou dan had je maar beter uit moeten kijken. Wees blij dat je zo makkelijk zwanger wordt. Daar zijn een heleboel vrouwen jaloers op hoor!!!

Sterkte met jouw man thuis, longontsteking, da’s niet niks.

Loes; heb jij geen verschil in hoogte van jouw temp gezien?! En op welke dag zit je nu dan?!

Ik ken dat. Het hele weekend netjes om de dag en toen we er minder dan 20 uur tussen hadden, ineens die steken. Was dat een verlate eisprong. Ik hoop het maar niet, want dan zou het goed mogelijk zijn dat we dit keer misgeschoten hebben.

Die steken kunnen de eisprong zijn, maar ik weet het ook niet. Heb het nooit echt gevoeld. Waar blijft dat luikje in mijn buik nou?! Spannend hoor!!!

Die huilbuien waar jullie het over hebben, dat heb ik niet. Gelukkig maar, ik heb al genoeg bijwerkingen. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even fijn is.

Angelbaby; dat snap ik niet helemaal. Jij krijgt toch geen IVF, dan willen ze wel zoveel mogelijk eitjes hebben?! Maar als ze bij jou meer eitjes willen laten groeien, dan is de kans op een meer dan 2-ling toch veel te groot. Ik heb van mijn gyn begrepen dat ze dat juist willen voorkomen. Sterker nog, toen ik Puregon moest spuiten, had ik overstimulatie, de gyn adviseerde zelf om beschermd te vrijen. Er zal bij jou vast een logische uitleg zijn?!

Hallo ikke, welkom hier. Ik heb juist weer andere bijwerkingen die de anderen niet hebben: opvliegers en lichtflitsen. Het is echt per persoon verschillend welke en of je bijwerkingen krijgt.

Die vaginale bolletjes is iets typisch Belgisch volgens mij. Waar is dat ook al weer precies voor?! En hoe was de uitslag van de zwemmertjes van jouw man?!

Ga snel posten, Anouk vraagt om mijn aandacht. Tot de volgende keer.

Kussss, Es

Meer eicellen, is wel wat anders dan overstimulatie. De kans op 2 lingen is inderdaad groter, maar dat is met Clomid toch al. Staat ook op de bijsluiter. En tja, ik wil best zwanger zijn van een tweeling hoor, dan ben ik tenminste zwanger. (wel liever gewoon 1 kindje)

Het plan is dat ik 2 eicellen krijg, zodat de kans op zwanger worden ook hoger wordt. Ik geloof dat de kans op een tweeling met Clomid op 7% ligt. Op een 3 of meerling, is dat nog geen 1 %.

Jullie hebben dus ook allemaal een verhoogde kans op een twee of meerling :wink: Helemaal als je geen echo’s hebt tijdens je cyclus. Ik moet een paar keer naar de gyn (vanaf dag 10) en dan houden ze precies bij hoeveel eicellen e hebt, waar en hoe ze groeien. Zijn er meer dan 3 eicellen, dan staakt de IUI behandeling voor die maand. Bij meer eicellen kunnen ze zelf een eicel “wegprikken” zodat je kans op meerlingen af neemt.

Op zich dus iets heel logisch, bij meer eicellen, heb je meer kans om zwanger te worden :slight_smile:

Opvliegers heb ik niet steeds, maar af en toe. Heb het nu in totaal 2 x gehad. Dat voelt echt vervelend! Lichtflitsen, lijkt me trouwens ook niet fijn. Helemaal niet als je dan toevallig net auto aan het rijden bent…

Mijn eisprong voelt meestal als een soort krampje. Aan de ene kant voel ik het altijd beter, dan aan de andere kant.

Hey meiden ,

Vandaag zit ik op dag 19 … ik heb nacht dienst en wist niet zo goed wanneer ik moest tempen omdat ze altyd zeggen als je net wakker word is t beste dus dat heb ik nu na mijn nachtdienst dan ook maar gedaan .

gisteren had ik 36.3 en vandaag 36.7 dus ja zou kunnen dat er een eisprong is geweest .

ik ben trouwens op die site van fertility friend aan t bij houden en nu zegt ie ineens uit zich zelf DPO iemand enig idee wat dat is?

Maandag moet ik bloed prikken en dan maar afwachten of er idd iets is gebeurd , wel heb ik nog steeds last links onder in me buik

Liefs loes

Loes, die DPO is day past ovulation - telt dus eigenlijk hoe lang jouw luteale fase is.

Bij mij is die luteale fase aan de krappe kant, daarom krijg ik ook daarvoor die ustrogestan dinges ( ben niet goed in die medische namen )… Ik heb trouwens geen idee of het iets typisch belgisch is, Es. Komt het bij jullie niet voor?

Het zorgt er in ieder geval voor dat de luteale fase lang genoeg is voor een eventuele innesteling.

Vandaag de resultaten gekregen van het onderzoek - beweeglijkheid is niet goed, dus dat wordt IUI ( waar ik voor gevreesd had trouwens ).

Best wel even slikken :?

Had gister ook trouwens een dip dag… Een collega van mij is zwanger. We zijn best goeie vriendinnen. Mijn gevoel was erg dubbel en dat heb ik haar ook eerlijk gezegd. Blijdschap omdat het bij haar onmiddellijk is gelukt ( eerste poging spontaan zwanger ! ) en vooral jaloezie en verdriet bij mij omdat het bij ons er niet zo rooskleurig uitziet :frowning: Maar die gevoelens zullen jullie ook wel kennen, denk ik

Hey ikke ,

Ja idd zon dubbel gevoel, weet net als vele hier hoe je je voelt . Je wilt t niemand misgunnen maar toch gun je jezelf meer.

Denk een hele normale reactie .

liefs loes

Hai meiden,

Nou de nachtdiensten zitten er weer op , vann maar de plezierige nachtdienst , een verjaardag !

Verder gaat t wel ok hier , heb alleen wat last van misselijkheid vandaag …de steken in me buik zijn wel weg gelukkig.

Is er iemand die weet wat dpo betekend in een cyclus?

Dat geeft mij grafiek aan …en ja geen idee wat t is natuurlijk :oops:

En hoe gaat t met de rest hier eigenlijk ?

Het is wel erg stil op het moment , ja weet t ben nu eenmaal een kletskont :mrgreen:

Nou als ik niemand meer spreek dit weekend , dan allemaal een fijn weekend gewenst .

Liefs loes

Loes, ivm die DPO had ik al een antwoord gegeven op de vorige pagina - berichtje helemaal onderaan…

Misschien heb je dat over het hoofd gezien

En klets jij maar lekker verder hoor, dan hebben we allemaal veel te lezen na het weekend :mrgreen:

Hai ikke,

Damm idd over het hoofd gezien :doh:

Is me nu idd dat duidelijker …tx

XXX

zwanger mss? :lol:

hoi hoi allemaal

sorry dat ik er niet zoveel ben. ben een beetje druk met van alles. hoe gaat het hier met jullie??zijn er nog nieuwtjes??

hier alles wel ok. nog een paar maandjes dan zullen we zien hoe het zal gaan??

xxx jody

Hey meiden…

cin: hoe is ie daar ? aangezien jij een paar dagen op me voor loopt was ik even benieuwd !

Jody : mooi dat alles ok is en hoop dat je met een paar maandjes weer kan beginnen !

Hier gaat t wel lekker … ik denk dat ik me eisprong heb gehad , en sinds die tyd is me temp echt 36.7 36.6 en normaal 36.2 dus krijg bijna een beedje hoop zelfs .

Maar goed latenw e maar afwachten en nergens op hopen want ja dan is t voor de zoveelste keer een domper .

Morgen bloedprikken en dan hoor ik maandag pas of ik idd een eisprong heb gehad .

Liefs loes

hoi hoi,

Gaat goed hier hoor.

De bijwerkingen nemen steeds meer af, kheb nog wel wat alst van mijn buik maar ja dat kan van alles zijn.

Kheb ook wel last van opvliegers :s, dit had ik de vorige keer ook en toen zei de ass. van de gyn dat ze daar nog nooit van had gehoord.

Kheb in mijn buik een beetje een druk gevoel (weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven). Ook is mijn stoelgang een stuk slechter als normaal. ook heb ik wel last van misselijkheid, maar dat kan ook van de zenuwen zijn. Moet namelijk vrijdag ongi worden!!

Ben dit weekend lekker druk bezig geweest in mijn tuintje en mijn zoon.

Moest ff mijn zinnen verzetten anders word ik knetter gek.

Ben naar de lama’s on tour geweest, kheb me rot gelachen!! dus ben er dit weekend eigenlijk niet zo mee bezig geweest.

Dikke kus

Cin

P.S: hebben jullie er trouwens ook last van dat je vaak geen mail krijgt als er iets nieuws is gepost hier?!

Hoi meiden,

Het weekend zit er weer op. We hebben wel leuke dingen gedaan hoor. Gisteren eerst ’s morgens naar Malkenschoten (kinderboerderij) en ’s middags naar familie. Met hen zijn we naar een sneeuwhal geweest, waar we met zo’n rubberen band naar beneden konden glijden. Anouk vond het helemaal geweldig, was al aan het gillen voor er iets gebeurde, geweldig!!!

Verder heb ik vrijdag bloed geprikt, komende vrijdag kan ik bellen voor de uitslag. Dus tot die tijd ga ik me niets inbeelden (ahum)!!! Maar ik voel echt nog niets, gelukkig.

Angelbaby; die lichtflitsen hou ik ook goed in de gaten, want ik weet van bij Anouk dat die echt vervelend zijn, zo niet gevaarlijk.

Wel fijn dat ze bij jou meer eitjes laten groeien, net wat je zegt. Hoe meer eitjes hoe groter de kans op een zwangerschap. En ik zou een 2-ling ook niet erg vinden hoor, liever een 2-ling dan geen een.

Loes; jij loopt steeds 3 dagen achter mij. Ik moest vrijdag bloedprikken. Gezien jouw temp-stijging lijkt het inderdaad op een eisprong. Spannend hoor!!!

Ikke; ik heb al wel van Belgische dames gehoord dat zij Ustrogestan moeten gebruiken, maar nog niet bij Nederlandse dames. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Het lijkt mij wel een veilig gevoel, dan doe je er alles aan.

Jammer dat de zwemmertjes niet beweeglijk genoeg zijn. Maar ja, met IUI heb je ook goede kansen hoor.

Die dipdagen ken ik ook wel hoor. Scheelt gelukkig wel dat ik een heel positieve instelling en herstel ik wel snel. Maar leuk is het niet. Je gunt het een ander ook, maar jezelf nog VEEL meer.

Jody; misschien een stomme vraag van mij. Maar wat bedoel je met “nog een paar maandjes dan zullen we zien hoe het zal gaan�.

Cin; dat de assistent dat zegt, klopt echt niet hoor. Het staat in de bijsluiter en ik heb er al echt veel meer over gehoord.

Lama’s on tour, leuk man. Ik kijk ook vaak naar dat programma.

Wat de mailmelding betreft; ik merk wel dat als ik een mailtje heb gekregen en via dat mailtje naar de site ga, moet ik die mail wel verwijderen, anders krijg ik inderdaad ook geen melding. Misschien heb je er iets aan.

Nou ga ik snel aan het werk. Tot de volgende keer.

Kussss, Es

Hai meiden,

Even een domme vraag misschien maar na je eisprong is je temp hoger … hoe lang blijft dit kan je daar ook al uit opmerken of je bv zwanger zou zijn of niet ?

Ik heb op t moment weer allemaal klachten ging even heel goed , ben misselijk en kan id met als cin moeilijk na de wc .

Vandaag bloed geprikt en hoor woensdag pas of ik wel of niet een eisprong heb gehad maar na mijn idee wel en aan de temp te zien

XX

Geen domme vraag hoor!

Je temp blijft hoog, totdat je ongesteld wordt. Je kan aan je temp niet aflezen of je zwanger bent. Helaas…

Al die dingen die je nu voelt, kunnen jammergenoeg net zo goed van de Clomid komen als van iets anders. Dat is een beetje een nadeel. Bijna alle zwangerschapskwaaltjes, staan namelijk op de bijwerkingenlijst van Clomid. Je kan echt niets anders dan wachten tot je wel of niet ongesteld wordt. Ik weet hoe lang dat wachten dan duurt!

Vanmorgen naar de gyn geweest; Het grootste eitje zat links en was al ruim 13 mm! Vorige cyclus was ik er op dag 11 en was de grootste 10 mm. Nu dus 1 dag eerder bij de gyn (vandaag dag 10) en toch al ruim 3 mm groter!!!

Donderdag weer terug en als het goed is, krijg ik dan 's avonds mijn Pregnyl spuit en heb ik zaterdag mijn tweede IUI! De spannende tijd is weer begonnen…

Hey angelbaby,

Fijn dat ie nu al zo groot is … dus dat word weer duimen !

En idd dat wist ik niet dat je temp hoof blijft totje ongesteld wordt … al die tyd dat ik tempte was t 36.3 a 36.3 en nu weet ik eigenlijk zeker dat ik een eisprong heb gehad. Aangezien ik al een paar dagen op 36.8 en hoger zit .

Dus daar ben ik al blij mee nu de rest nog he .

XX

Hey meiden,

Vandaag niet zo’n goede dag.

Barst van de hoofdpijn, en moest vanmorgen met mijn zoon naar het ziekenhuis.

Hij moet volgende maand geholpen worden aan zijn amandelen.

Kheb ook weer last van mijn buik, vrijdag is weer D-day dus kan ermee te maken hebben.

Morgen kan ik mijn zinnen weer even verzetten, moet dan namelijk werken.

Mijn zoon is wel vrolijk vandaag, loopt de hele dag al te zingen (wat niet echt bevordelijk voor mijn hoofdpijn is trouwens).

Dikke kus

Cin

Hey cin :

wat vervelend he de hoofdpijn … daar kan je idd gek van worden .

Nog 2 daagjes wachten he voor je , spannend hoor

liefs loes