hey hey
es: spannend zeg we zijn benieuwd …
angelbaby: jij bent idd ook al een tydje bezig … net als ik .
ach ja samen staan we sterk toch
in totaal ben ik al bijna 4 jaar bezig maar pas een dik jaar bij de gyno , ervoor ook wel maar niet echt fanatiek , toen een tydje gestopt en nu weer vol verder hihi
Vandaag dag 5 clomid , dus best spannend wel baal ik een beedje dat we pas 12 maart voor bloed prikken mogen ma ja…
Ik moet zeggen dat ik nog steeds zo jankerig ben . Gisteren kregen we een rek van de gemeente bijna 600 euro en ja dat wisten we natuurlijk maar moest gewoon huilen dta alles zo duus is haha erg toch … Zo zielig voor me vriend allemaal haha
Ook heb ik echt hoofdpijn vandaag ik moet zeggen wat ik verder nergens last van heb , ik vraag me af of die 50 gr genoeg is hoor !
Weet iemand heeft het ook met je gewicht te maken ik bedoel als je dus zwaarder bent je er meer van nodig hebt of heeft dat er niets mee te maken ?
gr loes
Angelbay; jeetje, dat valt dan ook niet mee. En alleen maar omdat je stopte met de pil?! Ik ga voor je duimen hoor. Heb je er een gevoel over?!
Loes; jij ook al zo lang bezig. Volhouden is het enige wat we kunnen. En het bewijs heb ik op de bank liggen hoor, dus echt wel volhouden hoor!!!
Ik heb geen idee of gewicht meespeelt. Misschien zou je dat eens moeten vragen.
Net bij de gyn geweest. Er zat aan de linkerkant een eitje van 10mm, dus dat is op zich wel goed op schema. Verwacht wordt dat ik komend weekend een eisprong heb. Hoef niet meer voor controle, want we gaan en lang weekend naar Center Parcs. Volgende week vrijdag progesteron prikken. En dan is het afwachten.
Anouk slaapt nu ff op de bank. Ik heb haar straks vloeibare paracetamol gegeven. Ze vindt dat enorm vies, maar verdund mag je dat ook geven, dus met water verdund. Ik hoop wel dat ze snel opknapt, want ik zou heb zonde vinden als ze komend weekend ziek is. Nou ja, we zien wel.
Doeiiii,
Es
hoi allemaal
hoi es welkom hier. ik las dat je met je eerste kindje er 9 kuren over hebt gedaan om zwanger te worden. is dat gewoon met de clomid gelukt of in combi van spuiten. en hoever ben je nu met de clomid??
loes hoe gaat het dan.
cin ik had idd ook een raar gerommel in me buik met de clomid. maar pas rond me 4 e of 5 e clomid pilletje.
angelbaby hoe gaat het met jou???
hebben jullie nog iets van bar gehoord, die is ook al een tijdje niet geweest.
xx jody
Hey Meiden,
vandaag ben ik naar de Gyn geweest, en…
DE CLOMID WERKt!!!
Ik heb 1 eitje van 1.4 CM, bij 2 CM springt ie en dat is dus tuissen nu en maandag zeg maar.
Met mijn man is ook iets mis, dat is wel weer jammer
Mijn man heeft iets minder zaadcellen dan gemiddeld, gelukkig zei de gyn dat dat niet zo heel erg is omdat het snelle zwemmers zijn.
Hij wil de Clomid alleen nu minder lang gaan geven als 2 jaar geleden.
Hij zei dat ie het tussen de 3 en 5 keer wil proberen en dan anders IUI wil gaan doen.
Ik had het trouwens ook nog gevraagd over de samenlevingstest, maar dat vond ie niet nodig omdat ik 2 jaar geleden ook al een keertje zwanger ben geweest.
Maar gelukkig goed nieuws, en deze week veel “klussen”…
Trouwens welkom Esther!!
Dikke kus,
Cin
Hey hey
Nou hier echt super hoofdpijn vandaag word er gek van… ma ja laaste dag.
Ben wel heel benieuwd of het bij mij ook aanslaat eigenlijk.
Cin : op welke dag van je cyclus zit je nu ?
Liefs loes
Hey Loes,
Irritant he die hoofdpijn?!
Kheb zelf migraine, dus weet alles van hoofdpijn.
Ik zit vandaag op dag 12 van mijn cyclus.
Dikke kus,
Cin
Cin: fijn dat je een eicel hebt! Dat is een goed begin toch. Wel balen dat de zaadcellen van je man ook niet helemaal goed zijn. Positieve is natuurlijk wel, dat er in princiepe maar 1 goed hoeft te kunnen zwemmen. Als hij dan ook nog de weg weet, dan komt het echt wel goed en heb je de IUI misschien wel helemaal niet nodig. (ik blijf postief denken )
Alleen is een eicel geen 2cm hoor, als hij springt. Hij is dan 20 micrometer. Dat schrijven ze vaak ook op als mm, omdat er eigenlijk geen eigen afkorting voor is (er is er wel een, maar die staat niet op je toetsenbord) Om aan te geven hoe klein: 1 velletje alluminiumfolie is 10 micrometer dik. Dus 2 velletjes strak op elkaar is een eicel Je hele eierstok is maximaal 3 centimeter, dus dat zou dan nooit passen.
Ik dacht dit zelf eerst ook hoor, maar toen heeft iemand anders hier op KoK het mij ook uitgelegd. Ik had al zoiets van hoe moet dat passen bij mensen die heel veel eicellen aanmaken, maar vandaar dus, het is echt maar héél mini.
hello,
Ja is idd k…te kan er zelfs niet van slapen …
Wel grappig om te weten dat je dus idd op ong. je 13 a 14 dag de sprong hebt … kan ik er ook een beedje rekening mee houden dat als het werkt t idd echt rond de 14 is :lol:
Wij hadden al gezegt we klussne gewoon vanaf dag 10 tm 20 kan je er niet naast zitten :mrgreen: tenminste als er een eisprong is geweest dan !
Soms best wel irritant dat t nu alleen nog op de dagen rondom gaat en veel minder tussen door spontaan , tenminste bij ons we zijn er al zo lang mee bezig , kan bijna niet uitkijken na dat t gewoon weer “kan” wanneer we zin hebben .
Hebben jullie dat ook niet ?
Liefs van hier
Hallokidoki (aldus Anouk, die het weer van Kabouter Plop heeft),
Ze heeft goed geslapen en voelt niet meer zo warm aan als gisteren. Dus morgen gaat ze lekker weer naar het kdv.
Jody; ik ben alleen met Clomid zwanger geworden van Anouk. Maar het was voor mij wel de laatste kuur, want ik werd gek van de bijwerkingen. Maar verdere stappen waren toen niet nodig, want juist die laatste kuur werd ik dus zwanger. Ik heb de Clomidjes er al weer bijna een week inzitten, volgens de telling is het vandaag dag 13. Maar ik ben bang dat ik te vroeg ben begonnen met tellen. De gyn dacht dat ook, maar het kon geen kwaad.
Jeetje Jody, wat een vreselijk verhaal over jullie zoontje. Ik zag met tranen in mijn ogen.
Cin; jij en ik zitten dus een beetje gelijk in de cyclus. Even voor mijn beeldvorming, was dit je eerste kuur en welke dossering?! Wel jammer dat de zaadjes van jouw man minder van kwaliteit zijn.
Loes; op welke dag van de cyclus zit jij, welke dossering en hoeveelste kuur?!
Hoofdpijn heb ik dan weer geen last van.
Angelbaby; het is niet helemaal waar wat je zegt dat er maar 1 goed hoeft te zwemmen. Er hoeft er maar eentje in je eicel te komen, maar er is wel een zwerm zeg maar nodig om daar te komen. Maar goed, als de gyn in Cin’s geval zegt dat hij Clomid wel wil proberen, dan heeft hij er wel vertrouwen in. Anders zou hij haar niet Clomid laten slikken. Tenslotte is het “troep� en dat moet je niet zomaar slikken.
Ik ben er dus eentje, waarbij er veel eitjes in de eierstokken zitten, PCO noemen ze dat. Maar dat ze zo klein waren, wist ik ook niet, ik dacht dus ook dat mm millimeter betekende. Bedankt dus voor de uitleg.
Ik weet van Anouk nog dat mijn eisprong op dag 18 of 19 kwam, dus wij klussen dan ook vanaf dag 14 om de dag.
Helemaal mee eens Loes, ik zal blij zijn als ik zwanger ben, want dan kunnen we gewoon weer als we zin hebben, en niet omdat de tijd van de maand daar is. Bij ons blijft het bij 2 kindjes (er vanuit gaande dat de 2e ook komt, overigens was dat ook wat de gyn zei, dit jaar ben jij wel zwanger). Dus daarna nooit meer tellen, ppff.
Nou ik ga Anouk ook maar aandacht geven. Tot later.
Kusss, Es
Hey Es,
Ik heb 2 jaar geleden ook Clomid geslikt, en toen ben ik bij mijn 2de kuur zwanger geraakt van een tweeling.
Helaas verloor ik deze kindjes na een zwangerschap van 9 weken.
Hierna ben ik er een jaar mee gestopt en nu dus weer begonnen.
Dit is weer mijn eerste kuur dus en zit nu op dag 13 van mijn cyclus.
Ik heb wel al een zoon van 4 jaar, maar dit was met een andere partner en zonder medicijnen?! Mijn eerste zwangerschap was een ramp.
Mijn zoon wilde al met 25 weken geboren worden en ben toen dus een week opgenomen geweest in het ZH. Met 30 weken gebeurde dit weer, maar toen heb ik 2 en een halve week in het ZH gelegen, waarbij een couveuse al klaar stond omdat het bijna niet meer te remmen was. Na een week geen weeen gehad hebben mocht ik weer naar huis. Alleen mocht ik niets meer. Niet meer lopen (alleen in huis) en ook geen auto meer rijden. Ik moest zoveel mogelijk stress zien te vermijden (wat moeilijk ging als je erachter komt dat je partner een junk is en ook dealt…). Maar nu heb ik een lieverd van een man die ik voor geen goud meer kwijt wil!!
Dus tijdens die zwangerschap kwamen ze er dus achter dat er bij mij iets niet goed zat, en daar kwamen ze pas achter toen ik opnieuw zwanger probeerde te worden. Nu zei de gyn gister ook dat ik w.s maar 1 werkende eierstok heb. Mijn andere eierstok is veel kleiner en er komen geen eitjes in (dit kon hij zien naar aanleiding van de vorige keer dat ik clomid gebruikte). Ik krijg alleen eitjes uit mijn linkereierstok?!
Dikke kus
Cin
Dat begrijp ik, maar dat is eigenlijk ook wat ik er mee bedoelde, dat er maar 1 zaadcel echt in de eicel hoeft te komen.
Vervelend voor je dat je steeds zoveel last hebt gehad van de bijwerkingen. Komt dat dan ook door de hogere dosering of had je dat meteen de eerste kuur al? Als deze maand niet gelukt is, krijg ik volgende maand een hogere dosering.
Op zich fijn altijd als een gyn dat zo vol vertrouwen tegen je zegt. Helaas kwam de eerste opmerking van mijn vorige gyn niet uit. Die zei namelijk vorig jaar april dat ik voor het ende van de zomer wel zwanger terug zou komen. Helaas kwam dat niet uit…
Cin: kan me voorstellen dat dat inderdaad een hele zware periode is geweest, tijdens je vorige zwangerschap. Fijn dat je nu wel een man hebt waar je echt steun aan hebt en die er samen met je voor gaat. Een tweeling verliezen lijkt me ook heel erg. Dat heb ik toch al met een miskraam. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar het lijkt me echt vreselijk en ik hoop het dan ook zelf niet mee te hoeven maken.
Jody: heb net ook jouw verhaal gelezen. Dat is ook echt heel treurig. Goed dat ze de komende keer meteen een bandje om je baarmoedermond zetten!
Hey meiden ,
vanaf vandaag is t wachten toegeslagen :lol: ben echt wel zenuwachtig of er eitjes zijn of niet …
Cin : ik blijf je volgen hihi loop 3 dagen achter je … zullen we afspreken om samen te zwangeren en met es aangezien we elkaar volgen :kaars:
Es: ik zit op dag 10 … dus volg jullie op de voet :drool: Het is me eerste kuur dus wie weet nog wel geen resultaat aan eitjes maar we wachten af.
En heb hier nog steeds hoofdpijn … verder gaat t goed !
Dikke kus loes
Hoi hoi,
Ja lijkt me goed plan om samen te gaan zwangeren, je deelt al zoveel met elkaar.
Het is dus dan wel zo leuk om alles samen te delen dan toch?!
Dikke kus,
Cin
hello
Ja idd lijkt me ook gezellie…
En anders genieten we van elkaars verhalen als het niet anders is :thumbup:
ciao
Hey hey
is er iemand die een grafiek heeft die ik ook kan gebruiken , deed t altyd op papier en wilde het gaan proberen in exel maar krijg het niet voor elkaar .
Alvast bedankt
LIefs loes
Ik geloof dat ik even niet snap wat je bedoeld… Grafiek?
hello ,
Een tempratuur grafiek , watje bijna altyd moet bijhoudne om je eisprong te volgen
gr loes
Daar is een handige site voor: http://www.fertilityfriend.com
Daar kan je zo elke dag je gegevens invoeren en die geeft dan aan wanneer je eisprong is/was. Die heb ik gebruikt toen ik tempte. Toen ik naar de gyn ging ze uitgeprind. Hij vond het ook erg duidelijk op die manier.
hee meiden,
Ben ik ook weer, druk in de weer voor ons weekendje weg.
Cin; balen zeg dat je een miskraam hebt gehad. Kan me voorstellen dat je dan ff rust wil. Maar nu dus weer aan de Clomid, spannend hoor!!! Wat dagen betreft zitten wij precies gelijk, ik heb vandaag dag 14.
Wat een verhaal van jouw eerste zwangerschap zeg, en dan ook nog zo’n vent om je heen. Gelukkig heb je er nu eentje die je niet meer kwijt wil. Wel spannend als je weer zwanger bent zeg, zeker als je die 25 weken nadert. Maar ze zullen jou daarom wel goed in de gaten houden.
Angelbaby; raar maar waar, ik heb nu niet meer last van die bijwerkingen. En dat klopt dan ook met wat de gyn zegt, dat ik alleen rond de dagen dat ik Clomid slik, last moet hebben. Maar ik weer van Anouk dat ik toen de hele cyclus door last van die rot-bijwerkingen had. Nu dus niet, jippie!!!
Mijn gyn zei er nog wel bij dat als mijn cyclus het enige probleem was, dat ik dan wel dit jaar zwanger zou worden. Dus hij heeft er nog wel een mits aangegeven.
Loes; ook voor jou spannend, ben ook benieuwd voor jou of er eitjes groeien. Ik moet zeggen dat mijn buik nu “vol� voelt, er gebeurt dus wel degelijk iets.
Ik vind het een goed plan om samen te zwangeren, kunnen we tenminste zonder problemen klagen over de kwaaltjes.
Balen van je hoofdpijn.
Zo’n temperatuurgrafiek, volgens mij kun je die bij http://www.babybrabbel.nl vandaan halen. Ik heb ‘m niet, want ik doe niet aan temperaturen, vind dat zo’n gedoe.
Anouk is trouwens vandaag gewoon naar de kdv gegaan, ze is gewoon weer opgeknapt, na 1 dagje ziekte. Gelukkig maar.
Nou ik ga snel posten en eten koken. Tot later, zal wel pas dinsdag zijn, ivm ons weekendje Center Parcs (dus niet al te veel schrijven, anders weet ik niet meer waar ik allemaal op moet reageren, :lol: :lol: hi hi).
Liefs,
Es
hey angelbaby,
Tx voor deze site echt een ideaal , want wat een goed om zoiets zelf te maken haha ben er een week mee bezig geweest .
Nogmaals tx.
dikke kus