@roosje
hahahahahahah ja dan is de puregon echt een uitkomst voor jouw man. Want als je eeuwig en altijd met kwaaltjes moet zitten lijkt me niets.
OH wat erg voor je vriend ook
Hoe gaat het op het wacht bankje
haha humeurwisselingen en opvliegers waren idd minder maar wat ik het ergst vond was me opgeblazen gezicht en haaruitval met plukken teglijk
ja wachtbankje gaat me echt veel te langzaam meen van alles te voelen maar me lichaam heeft me nu al zovaak voor de gek gehouden dat ik niet meer weet wat ik moet denken :inlove:
Haha… Ja, puisten… Die was ik nog vergeten op te noemen… Heb ik dus ook last van. En opvliegers (heeeeeeeeel irritant) ook.
Ik hoop nog steeds dat ik zwanger ben, maar twijfel toch steeds meer. Ik hou mijn temperatuur bij, en die is de laatste twee dagen ineens naar beneden gestort, wat niet de bedoeling is bij een zwangerschap. En toch die hoop… Oh oh oh, was het maar vast 14 februari, dan mag ik testen.
Gwenny en Roosje, ik duim voor jullie allebei!
@annabella wrote:
Haha… Ja, puisten… Die was ik nog vergeten op te noemen… Heb ik dus ook last van. En opvliegers (heeeeeeeeel irritant) ook.ik doe mee :lol: :thumbup: :inlove:
Ik hoop nog steeds dat ik zwanger ben, maar twijfel toch steeds meer. Ik hou mijn temperatuur bij, en die is de laatste twee dagen ineens naar beneden gestort, wat niet de bedoeling is bij een zwangerschap. En toch die hoop… Oh oh oh, was het maar vast 14 februari, dan mag ik testen.
Gwenny en Roosje, ik duim voor jullie allebei!
zo ons huissie is weer schoon :mrgreen: kunnen we weer lekker het weekend in heerlijk!
fijn weekend allemaal :-*
deb wat was de uitslag van die test??
Hoi dames,
Die test waar ik het over had is een opwerktest of onderzoek voor proefcapacitatie voor IUI. Ze hebben nu dus het zaad van mijn vriend opgewerkt eigenlijk ter voorbereiding voor IUI om te zien of het daar geschikt voor is. Niet dus… Nu hebben we eind van de maand een gesprek met onze eigen gyn voor IVF en als we willen krijgen we dan een verwijzing daarvoor, dit kan nl niet in “ons” ziekenhuis. In spetember vorig jaar was het zaadonderzoek niet goed, in december was het uitstekend, de samenlevingstest van vorige maand was negatief en nu dus dit onderzoek ook weer… Wordt hier zo moedeloos van…
Kan nu even verder niet reageren want ben bij mijn moeder. Van 't weekend horen jullie me weer!
Liefs voor iedereen! :-*
deb een dikke :hug: voor jouw meis wat een tegenslagen allemaal! Ivf is een hele grote stap maar goed als je eenmaal in dit traject zit neem je die stap ook want je wens blijft en die moet gewoon uitkomen! gun het je zo meis :-*
goedemorgen allemaal
hoe is het hier?
volgende weer kan ik testen als er nog niks is :inlove:
zo spannend he
irry my: was nog ff bij de kruidvat vanmorgen daar waren die testen nog gewoon 5 euro voor 2 stuks dus heb voor de zekerheid nog maar een pakje meegenomen heb ook digitale
verder heb ik niet veel te melden jullie?
fijne dag allemaal :-*
Roosje heb je het gevoel dat het raak is?
Bij ons zijn de testen van 2 voor 5 euro niet meer te krijgen
Deb :hug:
@Newbe wrote:
Roosje heb je het gevoel dat het raak is?
tsja ene kant denk ik ja :inlove: voel van alles wat ik anders niet heb maar andere kant denk ik me lichaam kan me zo goed voor de gek houden dus het is ook zelfbescherming hoop het zo :inlove:
hoe is het met jou?
Bij ons zijn de testen van 2 voor 5 euro niet meer te krijgen
hier nog genoeg bij de kv vreemd zeg
Deb :hug:
Hallo
Deb,wat een tegenslag voor jullie zeg. :hug:
Hoop echt dat jullie wens via IVF uit komt.
Roosje,hier zijn ze er al een tijdje niet meer,volgens de kv medewerksters.
Denk dat je mazzel hebt!
Hoop echt dat die :twisted: bij je wegblijven!
Over puistjes gesproken,ik zit nu dus onder. :?
Op mn gezicht en mn rug en komen zelfs op mn decollete. :eh:
Ben er ook niet echt blij mee,maar kan er weinig aan doen dan alleen goed schoonhouden en een anti puistjes gel erop smeren.
Is het jullie ook opgevallen dat de groenten opeens binnen een week duurder geworden zijn??
Betaalde maandag voor een pond tomaten 89 cent en nu 1,50.
Komkommers idem dito die waren 90 cent en nu 1,60! :shock:
Vind het maar raar… :eh:
Fijn weekend allemaal!
daar was ze al :lol: ja hier de komkommers ook duurder 1;59 dus heb hem mooi laten liggen :silenced: is toch wat he dat alles zo duur word!
oke ik heb dus ook eens geluk
je hebt over puistjes maar goed choon houden idd ik heb over al droogteplekjes op me lichaam wat ik anders nooit heb? :think:
Roosje Hier gaat het eigenlijk perfect. Ik heb weinig zwangerschapskwaaltjes! Alleen pijn in mijn borsten en af en toe zo’n moeheidsaanval. Maar verder mag ik absoluut niet klagen :naughty:
Ik mag sowieso niet klagen want ik ben zwanger :dance:
Echt ongelofelijk!
:-*
lekker genieten newbe :dance:
O Deb… wat kl*te zeg!!! Dus IVF is jullie laatste optie nu?
Hoe voelt je vriend zich?
En naar welk ziekenhuis moet je dan?? Doen ze dat in R’daal niet joh?
Nee IVF doen ze in R’daal niet. Ik denk dat Rotterdam of Tilburg vanuit hier het dichtste bij is. Ik heb vd week wel een stuk in de krant gelezen over dat ze in andere landen de eitjes bij IVF buiten het lichaam bevruchten en dan pas terug plaatsten. Althans altijd zoiets. Je hoeft dan zelfs geen hormonen te gebruiken omdat de rijping van de eitjes ook buiten je lichaam gebeurd. MAar wachten eind van de maand het gesprek met de gyn nog even af.
Verder nog een tip voor de puistjes: Teetree-oil! Verdund met water met een watje deppen op het puistje en het is zo weg! Zelfs binnen het verpleeghuis gaan we het al proberen bij een aantal wondverzorgingen. Het is een soort van "wonder"middeltje. Je kunt het soms zelfs bij de Lidl heel goedkoop kopen en anders bij bijvoorbeeld de Tuinen. Google het maar kan voor veel gebruikt worden
Fijn weekend allemaal nog!
Joh, werkt dat zo bij IVF? Dus je hoeft niet eens rijpe eitjes te hebben?
Hou ons op de hoogte, vind het zelf ook interessant.
Hoi meiden,
Bij IVF en ICSI gebeurt de bevruchting altijd buiten het lichaam. Je krijgt hormonen zodat er een aantal follikels groeien, als ze groot genoeg zijn (min. 20 mm) wordt de punctie gepland. Hierbij worden de follikels allemaal apart aangeprikt en zuigen ze de vloeistof met de eicel eruit. Vervolgens moet je man zijn bijdrage doen.
Met IVF doen ze één eicel en ongeveer 100.000 zaadcellen in een schaaltje. De zaadcellen moeten zelfstandig naar de eicel zwemmen en het gaan bevruchten. Vervolgens is het wachten totdat er bevruchting ontstaat en het gaat delen tot een embryo. Als deze goed genoeg is, kan 'ie worden teruggeplaatst.
Als je een hele slechte zaadkwaliteit hebt, of als er met IVF geen bevruchting onstaat dan kom je in aanmerking voor ICSI. Bijna het hele traject is hetzelfde, alleen het laboratoriumwerk anders. Bij ICSI injecteren ze één zaadcel in de eicel. Dan heb je nog niet automatisch bevruchting, want de kernen moeten zelfstandig gaan samensmelten en gaan delen. Dit kun je niet beïnvloeden. Als er een embryo ontstaat, kan deze teruggeplaatst worden.
Met IVF en ICSI heb je wel rijpe eicellen nodig! Onrijpe eicellen zijn niet bruikbaar. Het is soms dus even uitzoeken op welke dosis hormonen je het beste reageert.
Er is inderdaad wel een soort behandeling, waarbij ze de eicellen eerder uit je lichaam halen en ze in het lab verder laten rijpen. Maar volgens mij doen ze dat nergens in Nederland en is die behandeling nog in de experiment-fase.
goede uitleg jippie
@deb
Wat jammer dat het opwerken niet is geslaagd. Is toch wel balen man. Hoop dat de volgende stap beter voor je uitpakt.
Helpt die teetree oil ook tegen pukkels
@Roosje en Annabella
Hoe gaat het met jullie… nog 5 dagen voor jullie he…!!
@Newbe
Gewoon lekker toegeven aan die aanvallen, lijkt me heerlijk zoveel slapen… Hangmat erbij en nog een 35graden. Dan ben ik een blij mens.
Bij mij. Wordt echt helemaal geeekkkkkk!!!
2 pukkels (want puistjes kan ik het niet noemen) op me wang zijn bijna weg. Krijg ik er 1 op me kin. Echt zo verschrikkelijk om te zien. En met de lichtval schijnt het nog meer. Vooral hoe ik al een donkere huidskleur heb… Borsten doen ook nog gek. Maar buik is gelukkig gezakt.
Maar ik kan niet zeggen dat ik het gevoel heb dat het dit keer anders zal uitpakken.
Als ik niet zwanger ben, mag ik in ieder geval weer naar de gyn. Dat vind ik dan wel weer fijn. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.