Femmie, hoe was vandaag je fm?
Hoop dat je een mooi eitje hebt gezien en dat je aan de klus kan!
He meiden,
Hier even een ego berichtje:
Net FM gehad en er is een follikel gemeten van 14 bij 11 mm. Er is dus een eitje aan het rijpen.
Verder waren de bloeduitslagen acceptabel. TSH was wat laag, maar heb voldoende schildklierhormoon en dat was belangrijker.
Prolactine was ietsje verhoogd (max waarde is 0,50 en ik had 0,52)
Deze waarde worden in de tweede helft van de cyclus opnieuw geprikt.
Verder zat er (nog steeds?) een hoop vocht in de baarmoeder. De uitdrijving daarvan leek tegengehouden te worden door een vliesje.
Deze wilde hij doorprikken. Ow meiden wat deed dat zeer. Hij hield met een klem mijn bmm vast en met een ander stangetje ging ie mijn baarmoeder in. Auwwwwwwww heb daar echt jankend in de stoel gelegen en mijn vriend kon alleen maar toekijken.
Mijn vriend is weer werken. Hij wilde niet weggaan voor het weer goed met me ging. Heb me dus maar even groot gehouden voor hem, zodat ie met een gerust hart kon gaan werken…
Ben er wel beroerd van, heb nu een zeurend zwaar gevoel onder in mijn buik. Maar ja, dat gaat ook allemaal wel weer over.
Moet positief blijven, de overige onderzoeken zijn positief!
Nu moeten we maandag terug voor weer een FM en krijgen dan ook een samenlevingstest.
Hey meiden,
Ben ik ook weer.
En Lenie; heb je vandaag de Pregnylspuit gekregen?! Dan morgen de IUI (want dat gaat er toch gebeuren). Spannend hoor.
Femmie; ik stuur je wel een pb-tje met mijn mailadres, kun je altijd kijken of je wilt reageren.
Die steken en gevoeligheid in de buik is wel normaal. Tenslotte is er nu iets aan het groeien (wat wij voorheen nooit hadden en dus ook nooit voelden). Dus dat is wel een goed teken. En er zat al een eitje, goed hoor!!! Welke cyclusdag?! Jammer van de bloedwaarden, maarre waar is TSH en Prolactine voor?!
Kan me voorstellen dat dat gevoelig is. Neem de rust hoor, er is toch een en ander gebeurt van binnen, moet ff tijd hebben om te herstellen.
Fijn hoor dat je geen last van de bijwerkingen hebt, want ik kan je verzekeren dat het niet echt prettig is. Ik heb het er voor over hoor, het is voor een goed doel.
Nou ik ga snel weer aan het werk, tot later.
Kusss, Es
Ik ben net naar de gyn geweest. Ik heb 2 dominantere eitjes. Zaterdag krijg ik mijn injecties en maandag is de inseminatie.
Es, ik heb je teruggepb’t :-*
Ik zit vandaag op dag 12. En het is dus wel positief dat ik reageer op de clomid.
Prolactine is onder ander voor de aanmaak voor de melkproductie en wordt ook aangestuurd vanuit de hypofyse
THS is een hormoon wat de aanmaak van schilklierhormoon stimuleert. Dat laatste was dan dus weer wel goed, beetje vreemd omdat het met elkaar verbonden lijkt, maar daarom vond de FA het niet erg.
Hoe is het verder met jou? waar zit jij nu ongeveer in je cyclus?
Lenie, ik dacht dat jij voor de eerste keer voor clomid ging, maar ik krijg nu het idee dat je met een totaal ander traject bezig bent. Klinkt wel positief wat je schrijft. Klopt dat?
Heeft iemand enig idee hoeveel dagen het ongeveer nog zal duren voordat hij dan 22 cm is? Die arts denkt dat het zondagavond/maandag wel zover zal zijn, maar hoe is jullie ervaring?
Vraag me nml af of we vrijdagavond voor de zekerheid ook moeten klussen. Mijn vriend wil me even wat rust geven daaronder na alles wat vanmorgen is gebeurd, maar stel dat ie zondag springt zou ik toch stevig balen als we niet geklust hebben.
Met mij gaat het goed, genoeg. Zit op dag 18 geloof ik, en mijn buik is nog steeds gevoelig, dus nog geen eisprong denk ik. Ach vanavond nog ff babyvrijen en dan zitten de verplichte nummertjes er weer op.
Mijn gyn zegt dat een eitje gemiddeld 2mm per dag groeit. Dus over 4 dagen zou het bij jou zover kunnen zijn. Maar, zo zegt mijn gyn ook, door de Clomid kan een eitje wel eens pas springen tussen de 20mm en 25 mm. Dus het kan nog alle kanten op.
Maar stel dat die zondag springt, kun je het beste zaterdagavond of zondagochtend babyvrijen. Dus vrijdag ff overslaan. Kan de kwaliteit van de zwemmertjes meteen verbeterd worden.
Doeiiii,
Es
@femmie wrote:
Lenie, ik dacht dat jij voor de eerste keer voor clomid ging, maar ik krijg nu het idee dat je met een totaal ander traject bezig bent. Klinkt wel positief wat je schrijft. Klopt dat?
Ik heb voor de eerste keer clomid gebruikt vanwege IUI.
hey femmie
ik las dat je een fm hebt gehad. van 14 bij 11 mm. toch moet ik je zeggen dat ik een aantal maandjes geleden op dag 14 ook een fm had en ook een fol. van 11mm . een week later moest ik terug komen en ja hoor een fol. van 19 mm dus ze raadde me aan die zelfde dag te klussen en nu ben ik toch zwanger. ik had die keer dus een cyclus van 35dg.dus van 11mm op dag 14 en nu een zwangerschap van 8wk. schat het kan raar lopen want ik had er echt niet op gerekend. en wat was dat nou met het doorprikken van het vliesje??waarvoor moest dat? of ik heb eroverheen gelezen. wat een klote gevoel is dat he?gaat het verder wel ok met je?
angel hoe is het met jou?wanneer ga je voor de ivf?ik vind het zo spannend maar ik weet ook dat het snel raak zal zijn als je dit gaat doen. zeker binnen 3 keer. ik vind het echt spannend voor je en voor mezelf ook wel een beetje om jou te kunnen volgen.
essie hoest met jou?volgens mij gaat het wel ok . gewoon rustig aan en gewoon z,n gangetje of heb ik dat verkeerd?
lenie volgens mij gaat het ook wel ok bij jou thuis . vooral met je dominante eitjes. dat moeten we hebben.
noemi hoe ver ben je nu?heb je nog last van kwaaltjes? ik niet echt meer.
xxx jody
(wie ben ik vergeten??)
iedereen succes… ik heb het lijstje in aanpassing maar het lukte me niet gelijk… :wall: later terug… zit alweer 3/4 uur te kokken en moet nog opruimen beneden…
natas
Lenie, oké ik snap het nu ja. Nou veel succes dan iig
Wel spannend zeker?
Es, ik hoor hier van iedereen verschillend tips wanneer wel of niet te klussen. FA zegt dat ie maandag misschien zal springen. We moeten zondag voor de samenlevingstest klussen. Dus die kwaliteit moet ook goed zijn. We gaan dus maar voor vanavond en zondag. (leuk zo gepland :liar: , maar goed :? )
Jody, er zat nog vocht in bij baarmoeder en omdat ik last heb van oud bruine afscheiding en hij zag dat dit vocht tegengehouden werd door een vliesje, heeft hij het vliesje door willen prikken. Naast dat het gewoon lastig is, heel de tijd die bruine afscheiding, zou het een evt innestelling kunnen bemoeilijken
Natas, succes met het lijstje hihi. Hoe is het verder met je?
hoop dat het meevalt maar mijn gevoel is niet goed… … krijg buikpijn en verlies sinds gistermiddag wat bloed, niet veel maar genoeg om de tranen te vloeien… ben dus even afwezig…
natas
Jeetje Natas, dat zal toch niet! Ik duim voor je :hug:
Hier gaat het goed. Gisteren had ik een positieve ovu test (vandaag ook weer), dus mijn cyclus ligt nog redelijk op schema na de hormonen. Wel een paar dagen later, maar dat geeft niet.ergens vannacht of vandaag dus mijn eisprong. Kunnen we weer gaa wachten.
Wanneer we voor IVF gaan is nog onbeked. Moet eerst nog een afspraak maken voor de gesprekken en daar heb ik nog niet voor gebeld. Ik houd jullie op de hoogte
Verder: ik :thumbup: voor iedereen!
Natas!!! :o
Wil je een dikke :hug: geven en ben heeeeeeeeel hard voor je aan het duimen. Sterkte ermee meis en ik hoop dat je ons in je vlgd berichtje met goed nieuws komt verblijden
Angelbaby, toch wel spannend, zou toch ook wat zijn hè als het dan nu ineens deze ronde zonder mmm zou lukken!!!
Jeetje Natas,
Ik hoop en :thumbup: :thumbup: dat t goed gaat meid, maar vergeet niet dat er wel vaker dames zijn die bloedverlies hebben :hug:
Hier gaat alles zijn gangentje , de tyd vliegt voorbij naar mijn idee …
Over een weekje hebben we een pretecho en daar kijken we allebij heel erg naar uit… jaja we zijn benieuwd hoe onze kleine er uit ziet
Jody: fijn dat alles goed gaat meid!!
Voor alle andere dames ik duim voor jullie
Dikke kus
He hallo…
Ik wil me hier even aanmelden om gezellig met jullie mee te kletsen, als dat mag…
Ik ben Danielle, 30 jaar en heb een zoontje van bijna 2.
In september ó6 heb ik een MK gehad en in maart '07 een MA. ( was alle keren heel snel zwanger, maar helaas ging het mis )
Omdat ik een cyclus heb tussen de 33 en 44 dagen en het niet helemaal duidelijk is of ik wel een eisprong heb en of het wel een goede is, begin ik a.s. dinsdag voor het eerst met clomid. ( vandaag zijn de :twisted: :twisted: :twisted: op bezoek gekomen )
Vind het wel heel spannend allemaal en weet ook niet zo goed wat me te wachten staat… Ik las dat sommige van jullie ook tussendoor regelmatig naar het zh moeten om te kijken hoe het eitje groeit. Niet iedereen toch?
Ik moest deze cyclus gewoon beginnen en dan de tweede cyclus temperaturen en bloed laten prikken en ovulatietesten doen?
Wie weet wat voor cyclusduur ik ongeveer kan verwachten of is dat bij iedereen anders? Stel dat ik deze cyclus al ovulatietesten zou willen doen, wanneer moet ik dan beginnen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Ik hoop dat we hier allemaal heel gauw zwanger zullen zijn!
Groetjes, Danielle/Daantje
Het is bij iedereen anders hoe lang je cyclus wordt met het gebruik van Clomid, dus daar is niets van te zeggen.
Met je ovulatietesten zou ik beginnen op dag 10. Vanaf dan moet je ook naar het ziekenhuis voor follikelmetingen (als je dat dus moet)
Angelbaby, bedankt voor je antwoord!
Ik wacht dus maar gewoon af hoelang mijn cyclus dit keer duurt, ben benieuwd. Zo naar de apotheek om de clomid op te halen…
De gyn heeft nog niets gezegd over follikelmeteingen. Eerst maar zo proberen denk ik dus.
Hoe is het nu met jullie?
Groetjes, Daantje xxx
Succes ermee daantje en welkom hier ( )
Ik moet zo naar de poli voor FM en samenlevingstest. Heb nog gebeld of het niet eerder kon, maar er was geen plek
Afwachten dus maar vanochtend en vrije tijd verspillen die ik liever ergens anders deze week had opgenomen…
Natas, hoe gaat het met je?
niet goed… bij de gyn geweest vruchtzakje en dooier nog wel intact maar alles wijst op een mk. Er zou nu al een hartje moeten zijn en er was nog slechts de dooier dus wsl al vroeg gestopt met groeien…
meld me later weer… nu even uithuilen en ontzwangeren …
moet over 2 weken terug naar de gyn hopelijk is dan alles al verdwenen en dan snel weer klussen!
natas