Natas: Jeetje zeg Eeen hele dikke knuffel :hug: Ik denk aan je!!!
jeetje Natas! echt balen zeg, het leek zo lekker te gaan :hug:
Hier vandaag mijn eerste werkdag weer gehad. Denk dat het echt een leuk jaar gaat worden!
Verder heb ik zeker weten afgelopen weekend mijn eisprong gehd. We hebben genoeg geklust, dus wie weet, omzeilen we onze IVF poging
Natas!!!
Meis ik weer niet wat ik moet zeggen. Sterkte ermee en een extra dikke :hug:
Dan ff ego berichtje van mij (sorry)
Ik heb vandaag een enorme dip. Vanmorgen samenlevingstest gehad en er waren (vrijwel?) geen levende zaadjes te bekennen. Morgen weer terug voor herhaling.
Ben alle hoop en vertrouwen volledig kwijt. Ik weet dat ik moed moet houden, maar het lukt me gewoon simpel weg niet. Het enige wat ik kan is heel de dag door janken.
Verder moet ik morgen weer voor dat rotonderzoek. Heb er echt geen zin meer in. Heeft toch allemaal geen nut.
Vandaag had ik een (nieuwe?) FA. Ze deed alles onder begeleiding van een andere. Normaal vind ik het niet erg, maar ze deed echt alles verkeerd. Nu weet ik dat ze het ook moet leren, maar ze deed me gewoon echt pijn. Uiteraard begon ik meteen weer te janken, waar ze enorm van schrok. Tja dat was nu ook weer niet mijn bedoeling, maar door alle zenuwen en spanning wat dat gestuntel me toch net wat teveel
Hopelijk doet morgen de FA die er al langer werkt het zelf en bespaart ie me een hoop ellendeā¦
Verder heb ik weinig te vertellen. Tja, er groeit een eitje die op springen staat en het zaad van mijn vriend is zo goed, dat we elke dag moeten/kunnen klussen, maar ja als het niet overleeft bij mij, hebben we daar nog geen ruk aanā¦
Sorry meiden, heb verder niet bijgelezen, ga nog ff posten in de andere topics en dan maar weer voorbereiden voor het onderzoekā¦
Natas, wat een verdrietig nieuws
Sterkte! :hug:
Femmie, heb je nog gevraagd of het door het vloeien kan komen ivm het doorprikken van het vliesje?
Ik hoop dat de test morgen toch goed is en dat die nieuwe FA gewoon iets verkeerds had gedaan :-*
Angel, zou wel mooi zijn als je nu gewoon zonder hulp zwanger word!
Ik duim voor je hoor!
Daantje, welkom.
Jody, hoe gaat het met jou?
Es, weet jij al iets?
Dyfaine, bijna pretecho, leuk hoor!
Lenie, succes hoor!
ā
Ik ben nog steeds moe en misselijk, hoewel vandaag eindelijk de misselijkheid wat minder was. Hopelijk blijft het zo!
Hey meiden,
Hier weer een berichtje van mij. Ben weer aan het werk en Anouk is naar school, ze mocht direct na de vakantie al instromen. Ze vindt het erg leuk, tot op heden dan.
En mijn Menzis-gedoe. Ik heb ze gisteren nog eens gebeld hoe het zou gaan als we overstappen op IVF, want dat wordt via de basisverzekering vergoed. Komen ze weer met een ander verhaal. Nu is het zo dat medicijnen helemaal geen machtiging voor nodig is, voor de behandeling van IUI ook niet, alleen voor de behandeling van IVF is een machtiging nodig. Alle medicijnen worden dus zonder problemen vergoed, ook als daar geen verdere behandeling voor nodig is. Jullie zullen begrijpen dat ik dat natuurlijk ff op papier wil. Die brief is dus vandaag verstuurd.
Ik ben dit keer bijzonder relaxed, heb nog geen enkele keer mijn lijf afgespeurd naar tekenen van een zwangerschap, en dat terwijl ik al in de 2e wachtweek zit (denk ik). Soms heb ik het gevoel dat ik zwanger ben, maar meestal geloof ik er niet in. Dus het gaat eigenlijk wel heel goed.
Lenie; de eerste IUI zit er dus op. Spannend hoor. Je hebt er geen last van gehad?!
Jody; inderdaad gewoon zĆ¢ā¬ā¢n gangetje, alleen vind ik het wel tijd worden dat ik zwanger wordt hoor. Sinds maart 2006 gestopt, dus lang genoeg gewacht. Dus ik word wel een beetje ongeduldig.
Femmie; verplicht babyvrijen is echt niet leuk. We moeten er maar iets voor over hebben, lijkt mij zo. Wij hebben nou eenmaal niet het geluk dat het vanzelfsprekend is om zwanger te worden.
Wat balen dat de eerste samenlevingstest mislukt is. Dikke knuf hoor!!! :hug: :hug: :hug: Net wat je zegt, kan manlief nog zulk superzaad hebben, als jij dat niet accepteert, houdt het toch een beetje op. Wat mij wel fijn lijkt, is dat je nu wel duidelijkheid hebt/krijgt. Stel je voor dat je al maanden met Clomid bezig was. Nu kunnen jullie meteen andere stappen nemen. Ik duim voor je dat dat niet hoeft hoor!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Oh nee Natas, dat is vreselijk. Veel sterkte en ik hoop voor je dat je snel weer verder kunt gaan. Moet jouw lichaam het vruchtje nog wel afstoten?!
Angelbaby; een wondertje, het zou kunnen, neem ik aan. Het zou natuurlijk kunnen, een vriendin van mij is ook zwanger, na 3 mislukte IVF-pogingen en een miskraam. Nu dus zonder MMM. Wat was trouwens de reden dat jullie IUI kregen?!
Loes; wat gaat het snel bij jou. En dan word ik ineens weer bewust dat wij ook al weer zo lang bezig zijn. En al die tijd vol goede moed er voor gaan. Veel plezier alvast met de pretecho.
Welkom, Daantje, wel jammer dat je je ook hier kunt aanmelden. Aan de andere kant zijn wij ook weer blij dat die medicijnen bestaan.
Elke gyn doet het weer op een andere manier. Maar het kan inderdaad dat je voor fm naar het ziekenhuis moet. Ook de duur van de cyclus is per vrouw verschillend, maar Clomid zal er in jouw geval wel voor zorgen dat die korter wordt.
NoĆĀ©mi; jammer van de misselijkheid, dat kan zoĆ¢ā¬ā¢n domper op de feestvreugde zijn. Ik hoop voor je dat dat snel voorbij gaat.
Nou ik ga maar snel posten en weer aan het werk. Tot later.
Kusss, Es
Hallo Es,
even een antwoord op je vraag.
Met de inseminatie heb ik wel een beetje pijn gehad van de eendebek. Het inspuiten voelde raar.
Ik voel nu al 2 dagen vanalles in mijn buik wat ik normaal niet voel.
Ik laat het maar over mij heenkomen en we zien wel wat ervan komt.
O Natas wat een vreselijk nieuws . Had zo op beter nieuws gehoopd. Heel veel sterkte meis :hug: .
Meiden hoe gaat het met jullie? Zijn er die tegen de NOD aanzitten?
NoĆĀ©mi, ja ik had het gevraagd van dat vliesje, maar dat kon niets met de zuurtegraad te maken hebben. 2e test was ook niet goed, maar heb wel een eisprong gehad!!! Dus dat is dan wel weer positief.
Es, wat goed dat je nu toch eea op papier krijgt dat het wel vergoed wordt. Dat scheelt je een hoop in centen en in zorgen!!!
En ja meis, het is zeker fijn dat ze zo gericht te werk gaan.
Lenie, hoe is het? Voelt je buik alweer wat normaler?
Minnie, hoe is het met jou
MIjn buik voelt wel wat normaler. Soms nog wel gevoeligā¦
Als je het druk hebt let je er gelukkig niet opā¦anders zou ik gek worden dnek ikā¦ik vind alles nog zo spannend.
@lenie wrote:
MIjn buik voelt wel wat normaler. Soms nog wel gevoeligā¦
Als je het druk hebt let je er gelukkig niet opā¦anders zou ik gek worden dnek ikā¦ik vind alles nog zo spannend.
Jeetje, dat kan ik me voorstellen. Je lijkt zoveel kans te hebben deze ronde.
Wij lopen wel ongeveer gelijk op naar de nod. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dagen ik nog precies te gaan heb, maar ja komende maandag over een week, daar ongeveer zal mijn nod zijnā¦
Spannend meis, ik duim ongelovelijk voor je dat het raak is!!!
hoi femmie
wat gaat er nu gebeuren nu ze weten dat je vijandig bmslijm hebt? word het iui of ivf of mogen jullie het gewoon blijven proberen. is het eigenlijk te verhelpen met medicijnen?
xx jody
ps hier alles ok vandaag 9wk. kindje beweegt al . ik zit nu te wachten op jullie.
xxx
je wacht op ons?
Wel goed dat beebje al zo veel beweegt. Voel je dat al? :shock:
Ik heb poeder meegekregen, dat moet ik aanmaken met water en daarmee alles van binnen schoonspoelen. Dan moeten we een half uur tot een uur later klussen. Wordt vlgd ronde wederom een samenlevingstest gedaan om te kijken of het helptā¦
Wat een gedoe he dames dat zwanger worden (en blijven ) bij onsā¦
ik lees al voorzichtig weer even meeā¦
Femmie hopelijk helpt het maar het is in ieder geval heel positief dat je een eisprong hebt en je man goed zaad en dat het niet zwanger worden dus wellicht aan die zuurgraad licht nou dat lossen ze echt wel op!
Verder geloof ik Lenie die met spanning zit te wachten na de IUIā¦
En voor de rest blijft er nog niet veel hangen.
Jody⦠bewegen :shock: heb je het gezien op de echo of denk je dat je het echt al hebt gevoelt???
Wanneer moet jij nu voor dat cerclagebandje(of heette dat niet zo?)
Es helaas moet mijn lichaam het vruchtje nog afstoten, heb nog 1 week, moet de 28e terug naar de gyn anders volgt curretage etcā¦
Maar ik heb goede hoop dat mijn lichaam het zelf klaart.
Hopelijk worden jullie niet te onzeker door mijn berichtje, je ziet het zwanger raken kan, het kan snel en aan onze andere dames kun je zien dat zwanger blijven ook kan!
(niet langer dan 9 maanden hoor :lol: )
Ik ben nog niet mezelf, hormonen zitten toch nog in mijn lijf⦠ik heb besloten na deze mk eerst minimaal 2 x een gewone ongi te hebben, mijn lijf moet even rusten, ik wil dan wel progestrontesten via bloed of ik een natuurlijke eisprong heb, hopelijk werkt mijn gyn mee. Als ik geen eisprong heb dan wil ik na 2 maanden weer door met clomid, wel een eisprong dan ga ik het nog even zo proberen. Althans ik, mijn man helpt ook wel mee hoor!
iedereen succes en langzaam schrijf ik dus weer een beetje mee maar ben nog wat dement⦠Ben ik er een poosje niet niet schrikken, het kan zijn dat ik natuurlijk zomaar ineens naar het zkh moet.
Natas
Natas meis, :hug:
Nee ik raak niet onzeker van je berichtje. Ik weet dat alles kan, zowel goed gaan als fout gaan en dat is bij iedere zwangerschap verschillend.
Ik hoop heel erg voor je dat je lichaam het zelf kan gaan doen.
En knap hoor dat je alweer wat mee gaat lezen. Neem wel de tijd voor jezelf, je moet niets forceren.
Hoop dat je gyn meewerkt, maar het klinkt aannemelijk wat je wil, als de gyn niet mee wil werken, dan laat hem maar verantwoorden waarom ie dat niet wil dan.
Meis ik duim voor je hoor! :-*
hoihoi,
Zo Anouk in bed en manlief nog werken, rond 21.30 uur komt hij thuis, dus ff snel.
Hier gaat het goed, mijn NOD nadert gestaag, maar ik weet niet exact wanneer ik die heb. Doe denk ik maandag stiekem een testje, en als dat niet stiekem kan, ja dan moet ik wachten. Tot op heden voel ik nog niets. En ik heb nog geen bruine afscheiding, wat ik de afgelopen cyclussen wel steeds had 4 of 5 dagen voor de NOD. Dusssssss.
Lenie; kan me voorstellen dat het inspuiten raar voelt. Maar het wordt wel op de juiste plek ingespoten, daĆ¢ā¬ā¢s wel weer een voordeel, lijkt mij. Gelukkig heb je het druk genoeg, dan let je er inderdaad minder op. Spannend hoor.
Femmie; ja ik ben ook wel blij dat ik de gegevens op papier krijg, hoewel het nog wel ff afwachten is wat ze me toesturen. EĆĀ©n ding is zeker, per 1 januari stap ik over.
Wat!!! Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat ik om me heen en hier op het forum hoor, is dat ze bij vijandig baarmoederslijm gewoon over gaan op IUI. Waarom bij jou nou niet?!
Natas; moedig van je dat je al weer een beetje meeleest. Kan me voorstellen dat je nu ff nergens anders aan wilt denken. Die hormonen schijnen nog wel ff te blijven. Ik hoop voor je dat je lijf het klusje zelf snel klaart. Ik word er niet onzeker door, dus komt gerust vertellen als je wat dwars zit (nu praat ik wel ff voor mezelf).
Ik zal aan je denken de komende tijd (deed ik overigens ook hoor).
Nou ik ben weer bij. Morgen werken, Anouk gaat naar opa en oma. Tot later.
Kusss, Es
Es, ja altijd afwachten wat je krijgt idd. Maar kan me voorstellen dat je daar weg wil.
Als ik eerlijk ben weet ik niet of er GEEN of WEINIG levende zaadcellen gezien zijn. Vlgs mij weinig.
Maar zij hebben een of ander goedje waarmee ik moet spoelen en dan een half tot een uur later klussen, dan zou het slijmvlies optimaal moeten zijn. Vlgd ronde willen ze weer een test doen om te kijken of het werkt.
Tja de lol van het klussen is er dan wel af denk ik, in zoverre, dan gaat echt niets meer spontaan laat maar zeggen, maar ja moet er iets voor over hebben en als dat wil helpen en het daarbij mag blijven ben ik opzich ook wel weer blijā¦
Hoi meiden,
Sorry dat ik even inbreek maar ik had een vraagje en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Vorig jaar augustus ben ik bevallen van een heerlijke dochter die ik dankzij Clomid heb mogen krijgen. Ik heb voorafgaande aan deze zwangerschap diverse onderzoekjes gehad, als bloedtesten, folikel metingen maar het beruchte HSG onderzoek gelukkig nooit hoeven te doorstaan. Nu willen wij eigenlijk proberen om op te gaan voor een 2de alleen laat natuurlijk mijn cyclus mij weer in de steek en is het dus een puinzooi op dat gebied. Verwijskaart voor de Gyn is al in huis. Nu vraag ik mij dus af of ik weer die hele circus over mij heen krijg of dat we meteen voor de Clomid gaan? Zijn hier meiden die al voor een 2de kindje zwanger willen worden/ zijn en waarbij ze de medicijnen meteen meegaven?
Daarbij zit ik ook nog eens erover te denken om van ziekenhuis te wisselen daar dit ziekenhuis veel dichterbij mijn huis is dan waar ik eerst liep.
Pfffff ik weet dat ik gewoon moet bellen en een afspraak maken maar ik zie er zo weer tegenop. Het leifst haal ik alleen even die pilletjes en dan weer wegwezen maar ja zo zal het vast niet werken.
Afijn zijn er meiden die ervaringen hebben bij een 2de zwangerschap?
hoi mareille
als je bij het zelfde zh blijft waar je al zat, dus waar je al je ondezoeken heb moeten doen en waar je je clomid van hebt gekregen hoef je geen onderzoeken meer te doen en kan je vaak gelijk al beginnen met clomid.
maar als je naar een ander zh gaat zal je alles opnieuw moeten doen van het onderzoek ookal laat je je dossier doorsturen. in ieder geval 9 van de 10 keer moet het wel(opnieuw beginnen). ik zou gewoon ff bellen dan weet je het zeker.
xx xjody
Hoi Jody,
He dank je voor het antwoord! Ja dat is misschien toch wel verstandiger dan.