Lieve meiden, ik heb ff niets bijgelezen, want we zijn druk druk druk.
We hebben vanmiddag besloten om morgen na het bloedprikken in de auto te springen op weg naar de cote d’azur. :mrgreen:
We hebben geen idee wanneer we terugkomen, maar ik wilde me dus wel ff afmelden voor de komende dagen.
Ff lekker relaxen en genieten van de zon (en elkaar :inlove: )
Ik heb er superveel zin in!!!
Verder wil ik even iedereen die het nodig heeft een megadikke :hug: geven. :-
Tot gauw allemaal! :-
Hoihoi,
Ben ik ook weer. Hier gaat het z’n gangetje. Sinds zondag heb ik bruinige en rode afscheiding, en dat heb ik de vorige 2 cyclussen ook gehad, 4 dagen voordat de menstruatie goed doorbreekt. Dus dat zal er nu ook wel aankomen, morgen of woensdag. Dus weer niet gelukt. Nu ga ik ovulatietesten aanschaffen en vanaf dag 12 onthouding tot de positieve ovu-test. En ik heb ook besloten dat dit de laatste keer was, is ook afgesproken met de gyn, maar in oktober. Nou die maand wacht ik niet meer.
Anouk op school gaat heel goed, af en toe loopt ze te mopperen en jammeren dat wij mee moeten haar wegbrengen. Maar op dinsdag en donderdag gaat ze met de buurman mee, als hij Ian (buurjongen en zit bij Anouk in de klas) naar school brengt. Maar over het algemeen gaat het goed. En gisteren zijn we naar het cons.buro geweest, ze weegt 16.6kg en is 103.5cm lang, precies in het midden, dus goed. De ogentest ging goed en ze heeft weer een spuit gekregen, en ze deed het echt supergoed, geen kik gegeven. We hadden haar een kadootje beloofd na de spuit.
Deze week gaan de zijwieltjes van haar fiets eraf, ben benieuwd hoe lang we nodig hebben …
Zo en hoe is het nu met jullie?!
Femmie; en toch blijft het oneerlijk dat sommigen zo zwanger zijn en dus helemaal niet hoeven tellen. En anderen (wij dus) niets anders doen dan tellen. Maar ja, dat is niet anders. En zolang we blijven geloven dat het goed komt, houdt het ons op de been.
Fijne vakantie!!!
Mier; toen wij besloten voor een 2e te gaan, nadat de eerste na MMM en uitgebreide onderzoeken geboren was, hebben we niet alle onderzoeken opnieuw hoeven ondergaan. Het beeld werd besproken en ik mocht meteen met Clomid beginnen. Wel een lagere dossering, want misschien reageerde mijn lijf anders. Ik zou niet zomaar die pillen halen en zonder controles starten.
Nou ik ga snel posten, tot later.
Kusss, Es
Eddepet dat is mooi om te horen. Ik heb vandaag het ziekenhuis maar eens gebeld en kan 6 sept terecht. Krijg dezelfde gyn weer als ruim 2 jaar geleden. ZIj was toen ook een voortvarend typje dus ik denk dat we ook inderdaad eerst het een en ander gaan bespreken. Ik vermoed dat ik dezelfde dosering krijg van 50 mg. Daar had ik voordat ik zwanger raakte van Lynn ook een prima eisprong op. Wel een late trouwens (rond dag 17). hebben jullie dat ook?
in iedergeval super bedankt voor het meedenken!
Mier welkom en succes!
Es, shit weer een ongi :-* Je geeft aan dat je wilt stoppen, ga je over op hogere dosering of wat is je bedoeling??
Femmie veel plezier aan de cote d’azur… zit hier stiekem jaloers te zijn
Hier alles zijn gangetje, mk is nog steeds niet verder doorgezet dus afwachten maar, ben niet mezelf maar Niels helpt me op de been.
Hij loopt sinds 2 weken los en het gaat iedere dag een beetje beter en vanmiddag wilde hij dansen :inlove: Dus ik een oude cd met dansmuziek uit de 80ér jaren opgezet en we waren net in een rock en roll toen papa thuis kwam…
Toen stond ik alweer te huilen… die rothormonen ook maar goed het was wel van geluk!
Ik moet dinsdag de 28e terug naar de gyn, ik hoop niet op een curr. Volgende week wordt mijn tante geopereerd aan darmkanker en als ik dan ook net in het zkh lig… kan ik bijna niet anders dan het die kant van de familie vertellen, ze hebben nu al verdriet genoeg dus dat wil ik niet…
Tante is overigens wel al 83 maar goed neemt niet weg dat ik er bezig mee ben.(ook goed als afleiding want ik help daar waar ik kan!)
Zijn er nog dames waar de spanning stijgt???
Lenie???
Anderen??
Jody wanneer moet je voor de cerclage?
Natas
Mier welkom en succes! Dag 17 is niet laat hoor, valt gewoon nog binnen de gemiddeldes.
Ik heb eindelijk de gyn gebeld voor mijn afspraak voor IVF. Op woensdag 12 september om 14.00 mogen we komen… Wil nog niet zeggen dat we echt al gaan beginnen, maar wel dat we al onze vragen beantwoord gaan krijgen.
Es: balen dat je ongi er (waarschijnlijk) aan zit te komen.
Femmie± fijne vakantie!
es wat spannend dat de zijwieltjes eraf gaan. ik vind dat echt een kick bij kleintjes. hoelang zal het duren??erg leuk om te zien en knap dat ze trouwens geen schreeuw heeft gegeven na de spuit.
natas ben vandaag in het zh geweest en ik krijg een hoog vaginaal cerclage en als het goed is op 12 sept. erg eng en spannend maar als het voorbij is valt het allemaal wel mee denk ik hoor?
xxx jody
Esther, balen dat je waarschijnlijk toch weer ongi gaat worden.
En wat goed dat je kleine meid zonder zijwieltjes gaat proberen te fietsen!
Femmie, ik hoop dat het middeltje werkt en dat het bij jou gauw raak is!
Geniet van de vakantie en van elkaar.
Jody, 12 september … spannend hoor!
Enne, voel jij je baby al bewegen??
Natas, gaat het een beetje met je?
Wel heerlijk dat je zo hebt kunnen rock en rollen met Niels :inlove:
Mier, ik hoop voor je dat je meteen mag beginnen zonder opnieuw alle onderzoeken.
—
Hier gaat alles goed. Donderdag naar de gyn om het hartje weer te horen. Ben nog wel steeds misselijk, maar gelukkig moet ik niet overgeven.
Mier, wij zijn ook voor een 2e bezig en wij moeten wel weer van vooraf aan beginnen (bloedtesten, cyclus- en zaadanalyse). Ligt denk ik aan de procedures van het betreffende ziekenhuis.
Ik schrijf mee met meiden met een lange cyclus. Bij Kian zwanger geworden in de 1e ronde 50 mg clomid. Nu bezig voor de 2e. Nu heb ik de volgende vraag. Misschien kunnen jullie me een advies geven.
In september begin ik weer voor het eerst met clomid. Tenminste is de bedoeling. Nu is vriend op dag 12 en 13 weg. Zou ik nu wel starten met clomid of nog een maand wachten? Wat zouden jullie doen?
Hallo dames, ik ben weer terug uit het maffe Brazilie. Heerlijke vakantie gehad. Wel nog voor de vakantie besloten het klussen vroegtijdig te staken om er in de vakantie niet teveel mee bezig te zijn. Maandag dus weer ongi geworden (of wat er voor door moet gaan). Vandaag weer eerste Clomidpilletje geslikt.
Paikea: ik zou gewoon beginnen met Clomid. Ik heb mijn eisprong nu ook pas op dag 17. Moet kunnen lukken toch?
Noemi: Jammer dat je nog steeds misselijk bent zeg. Ik hoop dat dat nu snel over is.
Jody: spannend hoor zo’n cerclage. De vrouw van mijn collega heeft het ook gehad en die ging onder volledige narcose omdat ze het zo eng vond. En jij? Krijg je een ruggeprik?
Angelbaby: Goed dat je de gyn gebeld hebt. Als je al je vragen beantwoord hebt gekregen is het misschien wat makkelijker om met IVF te starten.
Mier: Welkom en succes met zwanger worden!
Natas: Meis wat lees ik nu voor verschrikkelijk nieuws. Gaat het een beetje? Ik hoop voor je dat een curretage niet nodig is. :hug:
Eddepet: Balen weer ongi geworden. :? Wat wil je nu gaan doen? Ik begreep je niet helemaal.
Femmie: Je leest dit niet meer, maar geniet ervan!!!
Hey meiden,
Hè dat rotlijf ook, sinds vanmorgen is de bruine afscheiding weer bijna weg. Je zou bijna gaan denken ………… vooral ook omdat ik gisteren de welbekende menstruatiekrampjes kreeg. Kortom, ik hou jullie en mezelf nog ff in spanning.
Mier; ik heb ook laat een eisprong, mijn cyclus duurt 31/32 dagen. Vermoedelijk rond dag 17-18 een eisprong, maar dat maakt niet uit, als je er maar een hebt. Veel succes 6 september ………… enne kom je daarna met ons meeschrijven?!
Natas; met de gyn had ik afgesproken dat we na oktober geen Clomid meer gaan slikken, ivm de bijwerkingen en dan met name die lichtflitsen. Omdat het dan ’s avonds vroeg donker wordt en ik er juist dan last van heb. Kan dus gevaarlijk worden met bv autorijden. Wat we dan gaan doen, weet ik niet, misschien IUI met hormooninjecties of IVF.
Jammer dat de mk nog niet doorgezet heeft. Wel fijn weer dat je Niels hebt rondlopen, ook al is dat nog maar net. Zo’n curettage is toch poliklinisch, volgens mij mag je dan dezelfde dag weer naar huis, dus met een beetje geluk hoef je geen familie tegen te komen. Maar laten we gewoon duimen dat een curettage helemaal niet nodig is.
Angelbaby; stoer dat je al een afspraak hebt gemaakt. Misschien wordt je door dat gesprek wel zo enthousiast dat je meteen wil beginnen. Ben je inmiddels al wel aan de pil?! Dat schijnt te moeten voor IVF.
Jody en Noémi; de zijwieltjes hoeven er bij nader inzien toch nog niet af. Wel heb ik vandaag knie- en elleboogbeschermers gekocht, en Anouk bracht dat meteen in verband met de zijwieltjes. Dus wie weet, binnenkort.
Jody; met zo’n cerclage, wat gaan ze dan precies doen?!
Noémi; jammer van de misselijkheid. Ik hoop voor je dat dat snel voorbij gaat. Voel jij de baby al bewegen?! Veel plezier morgen bij de gyn.
Paikea; ik zou gewoon met Clomid beginnen, de eisprong is meestal toch niet op dag 12 of 13. Anders heb je sowieso een cyclus/maand verloren.
Luna; jammer dat je ongesteld geworden bent, maar hoezo wat er voor door moet gaan?!
Maffe Brazilië?! Hoezo dat, wat heb je meegemaakt?!
Nou ik ga Anouk maar ff aandacht geven, voordat ze in slaap valt, want anders is ze vanavond niet naar bed te krijgen.
Kusss, Es
Luna: welkom terug!
Dan zou ik (als je die dag zin hebt) op dag 11 klussen en dan vrolijk verder gaan als hij weer terug is. Zaad overleefd het wachten wel een paar dagen, dus dat zou goed moeten komen.
Jody: kan me voorstellen dat je dat spannend vind. Zal die dag extra aan je denken!
Voor iedereen: :thumbup: en :hug: wie het nodig heeft!
Es: ik ben niet aan de pil, ik wil de maanden zonder hormonen ook gewoon kans maken
Verder hoef je niet altijd aan de pil voor IVF of maar 2 weken. Kan dan dus altijd nog, mocht het nodig zijn.
:thumbup: zeker voor je… Misschien is het wel geen ongi!
Oh Es wat maak je het weer spannend :naughty:
De ongi die ik heb is echt minimaal en is voornamelijk bruin. Het rood was er maar 1,5 dag. Het is echt veeeeel minder dan ik altijd met de pil had, maar dat was natuurlijk geen echte ongi.
Je kan in Brazilie totaal geen afspraken maken met mensen. Voorbeeld: mijn zwager (die woont daar) is een carwash aan het bouwen. Hij had de schilder gezegd dat de muren groen moesten (hij had zelfs de verf al klaar gezet). Komt ie terug, is alles wit geschilderd. Echt om wanhopig van te worden. En zo gaat het met alles dus we zijn blij dat we weer lekker in ons eigen landje zijn.
Hoihoi,
Ik heb nog steeds geen duidelijkheid, geen menstruatie maar ook nog geen positieve test (omdat ik die nog niet gedaan heb). Kan me niet voorstellen dat ik zwanger zou zijn, maar je weet het maar nooit. Die keer dat ik zwanger werd van Anouk voelde ik ook helemaal niets, dus wie weet.
Morgenvroeg ga ik een test doen, in alle rust, als Anouk naar school is. Stel je toch voor dat die positief is … ga ik er meteen een foto van naar manlief sturen, wat zal hij schrikken.
Angelbaby; ik dacht dat je een hele maand aan de pil zou moeten, maar niet dus. Nou 2 weken is dan ook nog wel te overzien, lijkt me.
Luna; als je bijna geen menstruatie hebt gehad, weet je dan wel zeker dat je een eisprong hebt gehad?! Mijn gyn heeft namelijk gezegd als je een eisprong en opbouw van baarmoederslijm hebt, kan dat niet afgevoerd worden met een beetje bruine en rode afscheiding?!
Oh wat een gedoe dus in Brazilië, zou ook niets voor mij zijn.
Ga snel posten en naar huis. Tot later.
Kusss, Es
hey meiden ,
Ik wilde jullie even laten weten dat ik nog steeds aan jullie denk en heel hard duim hoor!
Noemi: jeetje wat gaat t ook bij jou hard zeg…
Jody: spannend hoor … komt vast allemaal goed , weet je nog !
Eddepet: heel veel succes morgen zal even voor je duimen als ik opsta :thumbup:
Liefs loes
Es succes morgen.
Ik heb vorige cyclus bloed laten prikken en daar kwam een eisprong uit. En toen was de ongi ook zo licht. Bij elkaar is het denk ik toch wel aardig wat. Begon vorige week dinsdag al met bruinverlies en zette maandag pas door met rood. Ga deze cyclus maar weer ovulatietesten kopen. En na volgende cyclus bel ik de gyn wel even als het weer hetzelfde is.
Ik ga morgen weer bellen met het ziekenhuis. ik verloor vanavond wat bloed en weet niet hoe en wat nu.
Zet het door of niet…even afwachten en wat anders.
Zo veel vragen gewoon omdat dit alles de eerte keer is ook al ben ik zo lang bezig.
Lenie gewoon bellen als je vragen hebt. Anders ga je voor jezelf antwoorden verzinnen en maak je het wellicht erger voor jezelf dan nodig :hug:
Es, en? Heb je getest?
Lenie, jeetje, zou idd ook even bellen. Toch fijner als ze je kunnen geruststellen.
Luna, bijna klaar met weer clomid slikken?
Dyfaine, ja, het gaat aardig vooruit nu ook bij mij (eindelijk )
Angel, goed idee om rustig te gaan praten met de gyn.
Jody, spannend hoor die cerclage, maar het komt allemaal goed!
Natas, hoe gaat het met je?
hier nog steeds geen nieuws ik lees hier wel hoor en voel me wel redelijk op emo vlak maar lichamelijk is het :thumbdown: … baal nu ook van die 4 kilo die er aan zit… vind mezelf vies… (vind je het gek na 2 weken vloeien, ik douche wel hoor )… heb behoefte aan sex :oops: een: …maar vind mezelf zo lelijk met die 4 kilo dus toch ook maar niet… en met dat vloeien lijkt het me geen goed idee ook hoor
Dus ja hoor het gaaaaaaat heel goed met me :liar: :liar: (gaat snel koffie met chocola halen dat helpt…)
natas