jammer luna :?
maar je bent wel steeds op tijd
nou ik kan nu al melden dat het aan het doorzetten is. Maandag begin ik weer met clomid en moet ik weer het ziekenhuis bellen voor nieuwe afspraken.
lenie hoelang ben je al bezig? en welke middelen heb je al ondergaan? en zijn alle onderzoeken van jou en je man ok verder?
xx jody
Balen Lenie
Idd Judith, wordt steeds precies 14 dagen na een positieve ovulatietest ongi. De Clomid doet dus goed zijn werk.
Maar ik verlies steeds maar heel weinig bloed tijdens een ongi, ik vraag me af of dat wel goed is… :think:
Ik ga nog 1 cyclus proberen en ga daarna gewoon de gyn weer bellen.
@jody wrote:
lenie hoelang ben je al bezig? en welke middelen heb je al ondergaan? en zijn alle onderzoeken van jou en je man ok verder?
xx jody![]()
Het zaad van mijn vriend is niet okee en bij mij was alles goed zei de gyn. Ik ben toen naar een andere gyn gestuurd die IUI doet.
We zijn nu precies 2 jaar bezig en het zou de 5e IUI poging zijn.
Verder gebruik ik clomid en een pregnyl voor de inseminatie.
Ik weet het niet hoor. We gaan verder en we zien wel. ook staan we open voor IVF.
@Luna1 wrote:
Balen Lenie
Idd Judith, wordt steeds precies 14 dagen na een positieve ovulatietest ongi. De Clomid doet dus goed zijn werk.
Maar ik verlies steeds maar heel weinig bloed tijdens een ongi, ik vraag me af of dat wel goed is… :think:
Ik ga nog 1 cyclus proberen en ga daarna gewoon de gyn weer bellen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat er veel van het bloed naar de buikholte stroomt?
Of hebben ze dat onderzocht met de BM foto?
lenie tot hoeverre is het zaad van je man niet goed als ik vragen mag?is het nog wel goed genoeg om spontaan bevrucht te raken met bv iui of is de kans daar klein mee. zodat jullie misschien over moeten stappen op ivf?
xx
@jody wrote:
lenie tot hoeverre is het zaad van je man niet goed als ik vragen mag?is het nog wel goed genoeg om spontaan bevrucht te raken met bv iui of is de kans daar klein mee. zodat jullie misschien over moeten stappen op ivf?
xx
Het zaad is voor 9 % een beetje goed en de rest was niet levendig tot dood. We weten dat we re niet teveel van moeten verwachten maar ja, als er 1 tussen zit die goed zou zwemmen zou dat mooi zijn. Ik mocht 6 keer IUI en dan zouden we verder kijken zei de gyn.
Maar een spontane bevruchting zonder hulp zou wel een heeeele erge gelukstreffer zijn…
maar we blijven hopen en nog een paar mogelijkheden als ik het zo allemaal lees van jullie.
Geen idee eigenlijk Judith :think: Kan dat dan? We hebben het er nooit over gehad met de gyn. Ik wilde het volgende keer wel aankaarten. Alhoewel ik nu duidelijk meer vloei dan de vorige keren. Heb ook echt buikpijn :?
Bij de menstruatie stroomt het bloed niet alleen via de schede naar buiten; er komt ook een klein beetje bloed via de eileiders in de buikholte terecht. Zo belandt ook wat endometriumweefsel van de binnenzijde van de baarmoeder in de buikholte. Het kan zich daar innestelen, waardoor endometriose ontstaat.
Bij bijna elke vrouw komt tijdens de menstruatie wel wat bloed in de buikholte, maar niet elke vrouw krijgt endometriose. Kennelijk spelen andere factoren een rol, zoals het afweersysteem. Ook erfelijkheid is van invloed: bij vrouwen die een zuster of moeder met endometriose hebben, komt endometriose vaker voor.
Endometriose wordt in Derdewereldlanden minder vaak gezien dan bij ons. Daar krijgen vrouwen op jongere leeftijd kinderen en zijn ze vaker zwanger. Vrouwen in westerse landen hebben tijdens hun leven meer menstruaties, waardoor de kans op endometriose toeneemt.
Uit dierproeven blijkt dat milieuvervuiling met bijvoorbeeld dioxinen en pcb's de kans op endometriose verhoogt. Of dit ook bij de mens een rol speelt, is nog onduidelijk.
die buikpijn is zeker niet fijn nee :?
Ik begin vandaag weer met clomid,de 7e ronde nu.
Ik heb nu sinds een week of 2 steeds pijn links onderin mijn buik.
Nooit gehad dit,ik zal het maandag zeggen voor ze die kijkoperatie gaan doen.
thanx voor de info Judith :-*
Wel vreemd die steekjes idd :think: geen idee wat het kan zijn.
Ik ben vandaag ook weer met de Clomid begonnen. Ronde 6 voor ons. Ik heb alleen steeds meer moeite met pillen slikken op de een of andere manier. Kreeg hem vanmorgen bijna niet doorgeslikt :?
Ik begin dinsdag were met de clomid.
Ik denk aan jullie…
Hoi Allemaal!!
Vandaag zit ik op cyclusdag 28, heb aardig wat pijntjes link en rechts onderin mijn buik!! Hebben meer mensen die clomid gebruiken daar last van??
Nog geen ongi te bekennen hier, ik had wel aardig wat witte afscheiding vandaag, zou dat een voorteken van een ongi zijn?? We zullen zien, maar t wachten durt wel erg lang!!
Iedereen weer heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes in de volgende ronde!!!
Liefs!!
48-26-34-24-24-21-?
@jody wrote:
hoi bietje
jeetje dat is lang geleden zeg… je bent weer zwanger. wat goed!! ik ben nu ook zwanger zoals je ziet. ik heb een hoog vaginaal cerclage gekregen met 14wk en alles gaat tot nu toe goed. gisteren op controle geweest en alles zat nog helemaal dicht gelukkig. ik ben zo bang voor funneling. jij begrijpt me wel. maar tot nu toe mag ik niet klagen hoor?en ik doe nog best wel veel. wanneer ga jij weer voor het cerclage? en toch ben ik wel nieuwsgierig hoe je dat doet met 2 bengels om je heen terwijl je je toch wel rustig moet houden. ben erg benieuwd hoe het met je is.
xxx jody
Hoi Jody!!
Sorry voor mijn late reactie, lief dat je een berichtje schreef!
Wat fantastisch dat je weer zwanger bent en dat alles goed gaat zeg!
Zo’n cerclage is echt een wonderding! :inlove:
Ik word volgende week donderdag alweer geopereerd, vanaf dan weer veel rusten hé!
Met 2 kleine kindjes gaat dat inderdaad wat moeilijker maar ze gaan 2 Ã 3 dagen in de week naar de opvang en voor de rest valt het wel mee,… zo’n cerclage kan gelukkig veel aan, maar ik moet eerlijk zijn, ik heb nu iets meer schrik omdat ik hier 2 kleine bengeltjes rondlopen heb en ja, ik vrees voor mijn rust!
Het blijft iig heel spannend!
Ik hoop dat je verder een goede zwangerschap hebt en dat alles goed mag blijven verlopen!
Veel succes en natuurlijk hoor ik het wel hé wanneer je kindje er is! :inlove:
Vandaag weer een balen bericht gehad. Heb na een ronde clomid een inwendige echo gehad om te kijken of ik ‘bruikbare eitjes’ had. Afgelopen donderdag was ik ook al geweest, maar toen waren ze te klein en we hoopten dat ze vandaag dan groot genoeg zouden zijn, maar nee dus. Een ronde hormoonellende voor niets.
Als ik over 3 weken niet zwanger óf ongesteld ben geweest moet ik weer primolut gebruiken om mijn menstruatie op te wekken en daarna 3 tabletten clomid per dag. De afgelopen keer had ik 2 tabletten, maar dat heeft dus blijkbaar niet goed geholpen. De gyn. zei dat we het nog 1 ronde op deze manier gaan proberen en dan we dan overgaan op de hormooninjecties. Vind het allemaal maar een griezelig idee eerlijk gezegd.
Van de afgelopen keer clomid (100) had ik al zo’n last. Ik had onwijze jeuk op mijn lichaam, ben 5 kilo aangekomen, voelde me opgeblazen en oh wat was ik down. En dat vond ik nog het ergste, het was alsof ik niets meer zag zitten. Ik ben nooit down, maak van elk slecht ding wel wat positiefs, maar ik kon me er deze keer gewoon niet toe zetten. Hoe moet het nou straks als ik met de volgende ronde clomid (150!) begin. Moet ik me opsluiten in een hutje op de hei?
Je komt allemaal wel op een punt dat je denkt trek ik dit wel? Nou, dat punt is voor mij nu gekomen. Ik weet dat ik er gewoon doorheen moet, want je kunt weinig anders. Ja stoppen, maar dan weet ik dat ik zéker niet zwanger ga worden.
Mijn man is superlief, maar wat kan die er aan doen? Kopje thee halen en me mijn gang laten gaan. Maar verder staat ie er toch een beetje buiten. Moet het zelf allemaal ondergaan, de onderzoeken, alle bezoeken aan het ziekenhuis (heb inmiddels een abonnement lijkt het wel en mijn man kan niet voor elke keer vrij nemen) de gierende hormonen door mijn lijf, want oh dat zijn heel vervelende dingen, maar dat weten jullie vast ook wel.
En dan alle goedbedoelde adviezen waar je niets aan hebt. Je moet wat minder sporten, dan komt je lijf tot rust (van 3 keer in de week sporten is nog nooit iemand kinderloos gebleven), je moet geen cola meer drinken hoor (nou van die 5 glazen in de maand…), je moet er niet zoveel mee bezig zijn (hoe kan dat nou als je tabletten moet slikken, je minstens 5 keer in de maand naar het ziekenhuis moet, de hormonen door je lijf gieren, al je vriendinnen ineens zwanger zijn of achter een kinderwagen lopen).
Maar dit zullen jullie vast ook allemaal wel hebben, dit zal niets nieuws zijn, maar het is wel ff fijn om van je af te schrijven. Vind het op het moment gewoon moeilijk om allemaal te ondergaan.
Ankie , ik begrijp je helemaal en idd is het weleens goed om alles van je af te schrijven, en dat moet je ook echt blijven doen!!!
Die hormonen zorgen er bij mij ook voor dat ik mijzelf niet herken, zo ben ik niet huilen /boos/boos/huilen.
Al die goed bedoelde adviezen… de ergste vond ik… neem anders even vakantie… alsof het zaad dan wel ineens gaat zwemmen!!!
Dus als je nog eens wilt spuien doe dat dan vooral hoor!!! :hug:
Ik vind het zelf ook fijn om dat weleens hier te doen.
:-* ankie kop op
ik snap je helemaal echt waar
het is ook niet niets
komt goed meid :thumbup:
Ankie hier hetzelfde hoor met die hormonen. Gek wordt ik af en toe van mezelf :wall:
Maar gelukkig kunnen we hier al onze sores kwijt :hug:
he meiden, ben hier ff niet geweest en was nieuwsgierig hoe het met jullie was.
Balen nog altijd de ongitickers te zien
Luna, wel super dat de HCG goed was meis. Dat is weer een pak van je hart, en weer een mogelijke belemmering minder meis.
Meiden, ik duim voor jullie en kom snel weer een keer spieken hier hoor!