@Luna1 wrote:
Hmm Lenie. Hopen dat je eitjes straks wel goed gegroeid zijn. Ik heb ook PCO dus vraag maar raak :mrgreen:
Ik snap er nu meer van na wat geggoogle. Maar ze dacht er denk ik aan omdat je een soort bal zag met meerdere eitjes.
@Luna1 wrote:
Hmm Lenie. Hopen dat je eitjes straks wel goed gegroeid zijn. Ik heb ook PCO dus vraag maar raak :mrgreen:
Hoihoi,
Judith; fijn om te weten dat ze wel over willen stappen op andere manieren, niet dat je aan blijft klungelen met Clomid. En zo’n operatie, ik heb in december een soortgelijke operatie gehad en ja direct na de operatie had ik wel pijn, maar kreeg ook toen ik die roes uitsliep de nodige pijnstillers. Ik was alleen enorm duizelig toen ik goed wakker werd, heb nogal heftig gereageerd op de narcose in combi met de morfine.
Luna; ook ik wilde je niet van tevoren bang maken, maar bij mij deed de HSG ook enorm pijn. Eigenlijk alleen het opblazen van het ballonnetje, toen de gyn de druk iets verminderde, had ik nergens meer last van. Wel fijn dat de uitslag goed is en dat je nog een paar maanden door kunt gaan met Clomid. Overigens is er een hogere kans op een zwangerschap na zo’n HSG, dus goed je best doen dit keer.
Narcose bij een HSG, da’s wel heftig, want de behandeling duurt nog geen 10 minuten.
Jody; al bijna weer op de helft, wat gaat het snel. Enne je ziet het aan mij, de aanhouder wint.
Lenie; het maakt uiteindelijk toch niet uit hoe snel ze groeien, als ze maar groeien toch?! Op naar donderdag, dan zullen ze wel gegroeid zijn.
Oh en PCO heb ik ook, is met Clomid goed te onderdrukken. Bij PCO is het typisch zo dat er meerdere eitjes groeien, waardoor er geen eentje groot genoeg wordt om te kunnen springen. Dus het beeld van meerdere rijpere eitjes klopt wel.
Ga snel posten en aan het werk.
Dikke kus, Es
hebben jullie trouwens ook zo’n buikpijn bij de eisprong?
ik wel hoor pffff
en dan echt 1,5 dag lang :?
Jody en Eddepet, verloren jullie ook zoveel bloed na de HSG? Ik lijk wel ongesteld :think: Maar ook wel fijn dat de boel even flink is doorgespoeld :mrgreen: De laatste ongi’s stelde namelijk niks voor.
Judith ik heb steeds zo’n pijn in mijn onderrug als ik mijn eisprong heb. Kan ik bijna niet normaal meer zitten.
Ik voel mij eisprong wel maar heb dan geen pijn.
Ik heb vandaag echt een k*tdag … Op het werk mijzelf groot weten te houden maar thuis ging het niet meer. Ik heb mijn groepshoofd opgebeld en zeg dat ik het niet trek zo… Hopelijk doet ze iets met die info. Ik heb gevraagd of ik een bureaudag mag i.p.v. werken op de groep.
ik heb geen bloed verloren met hsg onderzoek. is dat normaal dan? ik wist niet dat je daar van kon gaan bloeden want ze doen eigenlijk niets bijzonders dan je eileiders doorspoelen toch?
x
Hoe is het met iedereen?
Valt dat wat mee Luna zo een spoeling, waarvoor word dat juist gedaan? Had daar nog nooit van gehoord, niet leuk dat je er zo van bloed maar hopelijk helpt de behandeling voor je.
Hier alles goed, De :sick: is weer een beetje beter de laatste dagen. Moet wel heel de dag door kleine beetjes eten. Mag in elk geval geen honfer gevoel krijgen want dat word ik misselijk. Morgenavond gaan we nog eens met vrienden iets eten, hoop dat ik me dan lekker voel en dat het eten snel op tafel staan zijn…Zij weten nog niet dat we terug zwanger zijn, dat zullen we morgen zeggen. Weet dat we het vrij vroed aan iedereen vertellen maar mijn man kan nooit zo lang zwijgen. Hij is daar dan zo vol van dat hij dat gewoon moet vertellen. Hopelijk loopt het dan niet fout, want dan kan je dat ook aan iedereen gaan vertellen. Dat vind ik er wel minder aan. Ach het zal allemaal wel goed verlopen, soms ben ik wat ongerust in. Maar dat is typisch iets voor mij.
Ze heeft een hsg gehad, dat is een röntgenfoto van de baarmoeder en eileiders. Doordat ze contrastvloeistof inspuiten, kunnen ze op de foto’s zien of de eileider open zijn, zodat een eicel ook daadwerkelijk naar de baarmoeder kan komen.
De vloeistof gaat via je baarmoedermond, door je eierstokken naar je buikholte. Mochten er kleine oneffenheden zitten, worden die vaak weggespoeld door de contrastvloeistof.
Hierdoor ben je in de maanden na een HSG extra vruchtbaar.
Hoop dat dit zo een beetje duidelijk uitgelegd is
Hier gaan de onderzoeken gewoon door. Maandag ongesteld geworden. Ronde 34 is dus weer begonnen.
dank je angelbaby voor de uitleg. en ellen ik kan je zeggen dat het echt niet meevalt zo’n hsg.
ik heb vandaag het zkh gebeld voor het bloedverlies. is normaal en kan wel een week duren :? precies nu we weer moeten gaan klussen.
Luna, leuk is dat bloedverlies dat niet als je net moet gaan beginnen klussen. Hopelijk is het snel voorbij en kunnen jullie aan de slag. Wie weet door de goede " spoeling" lukt het deze keer, dan is het toch niet vor niets geweest.
Ik bengisteren bij de gyn geweest en maandag heb ik de inseminatie. Mijn eitje was 16 mm en nog wat kleinere…
Ik heb wel kans dat ik dit weekend al een eisprong heb :? dus moeten we “samenleving” hebben :lol: :oops: :lol:
Ik hoop dat mijn ei netjes springt maandag…
Wat raar Lenie dat ze niet in het weekend insemineren. Moeten jullie zelf maar aan de slag
Bloedverlies was gelukkig donderdag weer over. Precies op die dag had ik een positieve ovutest. We hebben nu dus de tactiek van Eddepet toegepast. 4 dagen niet klussen en dan op de dag van de posi ovutest en de dag erna. :mrgreen: Ben alleen wel bang dat er niet meer genoeg baarmoederslijm is voor een innesteling. :think:
Zit weer op het wachtbankje dus. :?
Hoe is het verder met iedereen?
spannend luna hopen dat het nu raak is :dance:
hier niets bijzonders
nog 9 daagjes wachten tot mn ongi
dan een afspraak maken voor de kijkoperatie
Luna, ik heb na Robbe* ook een hsg gehad en ik ben niet meer ongesteld geworden …
Succes! :dance:
Hoi Allemaal,
Ik heb net mijn 1e ronde Clomid achter de rug, ben gisteren bij de gyn geweest en mijn ei was 8 mm, ik moet woensdag weer terug komen en we hopen dan dat mijn ei 20 mm is!!
Ik vond mijn 1e kuur niet tegenvallen, ik dacht dat ik weing last had van de bijwerkingen maar achteraf gezien (en nog) ben ik soms best wel chagerijnig, maar goed we weten waar het door komt en wat het doel is!!
Het mooiste om te horen gisteren was dat ik wel een ei heb, was al bang dat ik geen eisprong zou hebben of zoiets, je haalt je toch van alles in je hoofd, dat zullen sommigen wel herkennen!!
Ik hoop voor iedereen hier dat t voor ons allemaal snel raak zal zijn!!
Liefs
En nog een opbeurend verhaal voor Liesje…
Ik ben van Robbe* zwanger geraakt na één cyclus Clomid,… en ik had toen ook een eitje van 9 mm.
Succes meid! :dance: :inlove:
hoi bietje
jeetje dat is lang geleden zeg… je bent weer zwanger. wat goed!! ik ben nu ook zwanger zoals je ziet. ik heb een hoog vaginaal cerclage gekregen met 14wk en alles gaat tot nu toe goed. gisteren op controle geweest en alles zat nog helemaal dicht gelukkig. ik ben zo bang voor funneling. jij begrijpt me wel. maar tot nu toe mag ik niet klagen hoor?en ik doe nog best wel veel. wanneer ga jij weer voor het cerclage? en toch ben ik wel nieuwsgierig hoe je dat doet met 2 bengels om je heen terwijl je je toch wel rustig moet houden. ben erg benieuwd hoe het met je is.
xxx jody
Luna : Jeetje wat een nare ervaring zeg… hoop dat nu een beetje gaat en dat je natuurlijk heel snel zwanger bent !
Liesje : Houd moet ook ik was met de eerste keer clomid zwanger !
Judith : Spannend tyd succes we blijven :thumbup:
Lenie : Idd raar dat ze t weekend niets doen, maar wie weet met zelf aan de klus !
Angelababy : jeetje ronde 34 nou nu ben je ook wel eens aan de beurt :thumbup:
Jody : Jeetje meid al bijna op de helft , super om te lezen dat alles goed gaat! Wordt t al wel wat zwaarder of nergens last van ?
Hier dus de laatste weekjes aangebroken , we kunnen ook bijna niet meer wachten. En ik ben pas gerust als ik de kleine in me armen heb…
Wel is t zwaar nu , beebje is geheel ingedaalt en drukt heerlijk in me kruis :?
Ik hoop dat jullie nu ook snel aan de beurt zijn !!!
Liefs loes
@dyfaine wrote:
Angelababy : jeetje ronde 34 nou nu ben je ook wel eens aan de beurt :thumbup:
Hallo iedereen,er zijn weer een aantal zwangeren te lezen, altijd leuk.
Voor al diegene waar het wachten nu al zo lang voor duurt, ik hoop dat jullie hier heel binnenkort ook heel goed nieuws kunnen neerschrijven.Ik gun het iedereen op deze site. Ik weet dat er veel ups en downs zijn met de behandelingen. Ben blij dat we dit allemaal hier met andere die net hetzelfde kennen en voelen , kunnen delen.
Met mij gaat het vrij goed, wacht vol spanning tot het 22november is en we naar de gynaecoloog kunnen gaan, om voor het eerst onze kleine uk te zien.Nog meer dan twee weken wachten, pf. 'smorgens nog steeds een beetje misselijk en om zeven uur 's avond ben ik dood op. Als we dan nog even tv kijken, lig ik al op de bank te slapen voor negen uur. Mijn mannetje vind dat niet altijd even leuk…Maar ik kan er niet aan doen, probeer wakker te blijven maar het lukt gewoon niet. Zal hopelijk allemaal beter als ik de eerste drie maanden voorbij ben.
Doopfeest zondag van onze dochter is heel goed verloop, is heel flink en stil geweest in de kerk. Daarna gezellig gegeten met de familie. Dus dat feestje is ook al weer gepasseerd.