Zo, ik moet me (helaas) ook maar eens hier melden.
Wij zijn in 2006 gestopt met de pil. Na een ongeveer een jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan. Moest temperaturen om te kijken of ik wel een eisprong had. Mijn man is onderzocht en daar was niets mis. Dus ‘moesten’ we door naar het ziekenhuis. Hier heb ik verschillende onderzoeken gehad en op zich is er niets mis. Alleen dat ik zo’n onregelmatige cyclus heb dat het eigelijk wel heel erg toeval moet zijn als ik zwanger word.
Dus de gyn. had mij Primolut en clomid voorgeschreven. Dus braaf daarmee aan de slag gedaan. Bij de eerste controle bleek dat ik niet genoeg of nauwelijks eitjes had aangemaakt. Dus op naar de volgende ronde met dezelfde hormonen, maar dan een dubbele dosis. Op zich heb ik wel last gehad van deze hormonen, maar ik wil er niet aan toegeven. Toen ik nog aan de pil was had ik absoluut geen last van mijn menstruatie, dus de klachten die ik nu had zullen wel normaal zijn voor andere vrouwen. Maar ik zie nu wel een beetje op tegen de dubbele dosis. Het is wel voor een goed doel, dus ik moet wel.
Het is inderdaad zo en dat zullen jullie wel met me eens zijn dat als je nog geen jaar bezig bent je nog zoiets hebt van het kan elk moment raak zijn, maar na een bepaalde tijd verlies je toch ook een beetje het vertrouwen en word de teleurstelling alleen maar groter als je wéér niet zwanger bent of als je in het ziekenhuis weer iets te horen krijgt waardoor het uitzicht op het zwanger worden alleen maar word uitgesteld.
Diep in mijn hart weet ik dat wij nog maar iets langer dan een jaar bezig zijn, dus dat het ook echt niet onmogelijk is. Maar jullie weten en voelen net zo goed als ik dat je op een gegeven moment ook niet meer zo rationeel kunt nadenken als een vriendin vertelt dat ze zwanger is of als je in de winkels weer eens een kinderwagen voorbij ziet gaan.
Heel fijn dat dit forum er is, maar ook erg jammer dat het nodig is. Maar goe met volle goede moed gaan we weer aan de slag en is het alleen maar fijn dat je af en toe je frustratie kunt uiten bij mensen die wéten waar je het over hebt. Want hoe vreselijk lief en begrijpend mijn man is, hij voelt en beleefd het toch anders.
Ankie welkom :-* Ik begrijp je gevoel helemaal. Daarom is het ook fijn dat we hier kunnen schrijven en vooral ook kunnen zien dat het zeker kan lukken :hug:
Janine aankomen :think: was het maar zo, misschien kunnen we ruilen :mrgreen:
Judith mijn NOD is volgens mij ook de 18e. Maar ik heb de 17e een afspraak bij de gyn, dus daarvoor ga ik zeker testen.
Es fijn dat je je (nog) goed voelt . Spannend de eerste echo Dat is dan weer een voordeel van de mmm. krijg je lekker vroeg een echo :mrgreen:
Hier vanmorgen de zwemmers van vriendlief naar het ziekenhuis gebracht voor de analyse. Weet iemand van jullie hoelang de uitslag op zich laat wachten? dat ben ik vergeten te vragen :doh:
Even snel, ben aan het werk…
Wij hoorden de uitslag van de zwemmers bij het volgende gyn-bezoek!
Heb hier (7dagen na eisprong) last van bruinverlies alsof ik ongi ga worden…pfff. Wel eens eerder gehad maar dan eerder in de cyclus, vlak na de eisprong.
Hou jullie op de hoogte.
Ankie welkom hier.
Janine: aankomen doe ik ook langzaam hoor. Het is niet veel maar ik merk het aan mijn kleding en ribbeltjes die ik eerst niet had :?
Verder heb bv veel last van obsitpatie. Kan voorkomen zegt de arts. Zit dus aan de dadels, pruimen roosvicee laxo en ga zo maar door.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Die gewichtstoename herken ik zeker. 10 Kilo!!! Ben er pas weer 3 kwijt, schiet echt niet op.
Ankie: welkom!
Luna: Bij ons duurden die testen steeds ongeveer een week.
Hier eens een goed nieuwtje; de datum van ons intakegesprek is bekend: donderdag 18 oktober om 15.30. Dat is volgende week al!
Nu dag 19 na orgametril. Normaal duurt het een week staat er op de bijsluiter. Dus nu wacht ik nog tot en met donderdag en denk er dan aan om iets anders te gaan halen zoals promilut ofzo en hopen dat dat wel enig effect gaat hebben op mij.
welkom ankie,ik herken je gevoelens al te goed
luna,ik denk dat je gewoon de 17e te horen krijgt hoe de uitslag is
en hopelijk goed nieuws aan jou kant ook :mrgreen:
ik kom gelukkig niet aan van de clomid :dance:
Welkom Ankie, begrijp dat je soms de moed begint te verliezen. Wij hebben nu een dochter van bijna negen maanden door clomid. Gelukt na vier pogingen en ik moest drie pilletjes per dag nemen om een eisprong te krijgen. Nu starten wij terug voor een tweede kindje. Heb orgametril ingenomen om menstruatie op te wekken is nu al 20dagen geleden en nog steeds niet, begrijp er niets van . Normaal menstrueerde ik binnen de tien dagen. Begin te denken dat het zijn werk niet doet en ik misschien op iets anders moet overschakelen, misschien ook primolut dat jij hebt. Duurt het bij jou lang voor er iets gebeurt?
zou nu toch graag heel binnenkort kunnen starten met clomid. Want van de eerste keer zal het ook wel niet raak zijn.
Dus ik begrijp je volledig, hier kan je altijd je verhaal kwijt. En je ziet dat je best zwanger kan worden door clomid, hier is het in lek geval al een keertje gelukt.
Hallo
Voor de nieuwe meiden , geef de moet niet op hoor … zeker met clomid is er veel mogelijk . Ik was zwanger binnen 1 maand !
Das natuurlijk heel snel maar ook ik had geen moet meer dus het kan echt :thumbup:
Hier verder alles goed , de laatste werkdagen zijn aangebroken echt heerlijk!
Hoop : hoe is ie met jou ?
Jody : Fijn dat t bij jou ook goed gaat
En voor alle andere meiden ik blijf voor jullie :thumbup: :thumbup:
Liefs loes
Geniet van je zwangerschapsverlof!!! Heerlijk!!!
Ellen1: Ik heb nu 2 x primolut moeten gebruiken en elke keer ongeveer 4 a 5 dagen nadat de kuur was afgelopen begon mijn menstruatie. Dus dat ging op zich goed.
Maar ik hoop dat ik nu uit mijzelf ongesteld word, want ik ben niet zo van die hormonen. Maar als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben zal ik er toch weer aan moeten. Heb de pilletjes alweer thuis liggen. En daarna als ik nog niet zwanger ben weer aan de chlomid. Gezellig voor mijn man ook…
Hebben jullie last van chlomid? Bij mij viel het de eerste keer eigenlijk wel mee. Misschien dat het daarom ook niet heeft aangeslagen. Had meer last van de primolut eigenlijk.
Ik zie nieuwe namen. Welkom hier en tegelijkertijd jammer dat jullie aan de Clomid moeten. Beetje tegenstrijdig gevoel. Maar ik vond het in ieder geval fijn met andere meiden er over te schrijven.
Loes al bijna zwangerschapsverlof! Lekker aan het aftellen :mrgreen: .
Vraagje dames.
Donderdag is mn NOD.
Maar vandaag verlies ik al bloed.
Kan dat een innestelingsbloeding zijn?
Het is nu 12 dagen na de eisprong :think:
Of misschien toch een eerdere eisprong gehad en dat mn ongi nu al komt…
Dat kunnen wij hier zo niet zeggen, het kan vanalles zijn…
Is het al echt rood bloed, of nog een beetje bruinig? Is het net zoveel als anders tijdens je ongi, weet je precies wanneer je eisprong was?
-Het kan zijn dat je alvast wat gekleurde afscheiding verliest als voorbode (had ik met Clomid) 2 dagen daarna werd ik dan echt ongesteld.
-Het kan zijn dat je luteale fase korter is dan anders
-Het kan zijn dat het bloed is van een eventuele innestelling…
vanalles dus. Ik ga wel hard voor je duimen dat het een innestelingsbloeding mag zijn! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
het is een beetje bruinig met wat stolsels
kan best een voorbode zijn denk ja
Judith ik verlies ook altijd wat bruin voordat ik ongi wordt. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat het van een innesteling is.
Hier denk niet gelukt deze maand :? Net een testje gedaan omdat ik morgen naar de tandarts moet. Negatief.
Balen Luna, wie weet ben je te vroeg… Blijf gewoon nog even duimen.
Maar wat heeft de tandarts daarmee te maken?
Ik heb een afspraak bij een nieuwe tandarts. Die gaat ook foto’s maken. Dusse ik dacht laat ik even testen. Maar zie net dat ik pas woensdag naar de tandarts moet :doh: Nod is donderdag dus er is nog hoop maar ga er niet vanuit.
Woensdag trouwens ook naar de gyn. Ik ben errug benieuwd naar de uitslag van de zwemmers van vriendlief. Dat is toch wel bepalend voor het vervolgtraject.
De rontgenfoto’s van een tandarts kunnen geen kwaad als je zwanger bent. (dus mocht het toch nog gelukt blijken te zijn…)
Hoop voor je dat de zwemmers goed uit het onderzoek komen. Dat scheelt inderdaad al veel voor het vervolg.
Hallo, nog steeds niets. Ga straks even bellen naar huisarts of ik een voorschrift kan krijgen voor primolut. Hoop niet dat hij zegt dat ik het eerst nog eens moet proberen met orgametril of dat ik mij moet wenden tot de gynaecoloog ( daar kan ik pas 22november bij ) . Dat is nog een hele tijd…