Wie begint er binnenkort met Clomid deel 2

Hallo allemaal!

Hier vandaag zere (.)(.) na een positieve ovu-test gisteren dus mijn eitje is weer gesprongen :dance: Gister en eergisteren geklust dus nu maar weer afwachten.

Femmie ik heb de gyn zelf niet gesproken dus ik weet niet wat het vervolg is. Mijn vriend gaat zich ook laten testen en als dat allemaal goed is ga ik denk vragen of we nog even door mogen met de Clomid. Bevalt me wel, merk er tenslotte niks van.

Hoor net dat mijn nichtje van 19 per ongeluk zwanger is geworden. Dat komt toch nog wel even hard binnen hoor :frowning: Ze is er ook helemaal niet blij mee :doh:

pfff … luna . dat is klote. mensen die jong zijn en het nog niet willen worden het per ongeluk en als het moet halen ze het nog zonder pardon weg. ze moesten eens weten hoe moeilijk sommige vrouwen het hebben. je kan wel zwanger worden dan moet je ook maar verandwoording dragen hoor? ik ben vel tegen abortus…(niet dat zei dat gaat doen). maar vaak jongere meiden denken er zo makkelijk over. het is niet eerlijk.

xx

Hoi,

Bedankt voor de reacties, prettig om zo mijn ervaringen en indrukken te delen. Waar ik wel van schrok is de betekenis van een samenlevingstest, zelf heb ik er niet zo zwaar naar gekeken wat blijkbaar wel moet. :frowning: Ik heb ook vaak gelezen dat zo’n test niet altijd veel zegt… Volgende week heb ik een afspraak voor een echo, dan nog maar eens vragen. Er waren wel zwemmertjes te zien maar ze leefden niet meer. Wanneer slikken jullie de clomid? Ik heb ze nu rond de middag ingenomen, dus bijna mijn tweede innemen en hopen op geen bijwerkingen.

Groetjs en succes iedereen!

Hoi,

Nou, ik kom me hier dan ook aanmelden hoor. Vanochtend bij de gyn geweest en afgesproken dat ik een eventuele volgende ronde met clomid ga starten.

Heb 1x IUI in eigen cyclus gehad en dat zou deze maand ook weer maar mijn eitje was opeens al op dag 12/13 gesprongen, dus waren we te laat! (zelf nog maar even actie ondernomen). Zal straks alles eens inlezen wat hier geschreven is. Schrijf op nogal wat topics mee. (IUI, zwanger worden na miskraam, febt-maart 2005 stoppers).

Had zoveel vragen voor de gyn maar nu ben ik vergeten te vragen op welke dag je dan weer voor het eerst voor follikkelmeting moet komen bij gebruik met clomid, is dat gewoon rond dag 11? Anders moet ik dan nog maar even bellen.

Groetjes

Ineke

Ineke welkom! Helaas misschien maar wel gezellie :mrgreen: Ik heb je verhaal in de andere topics een beetje gevolgd en ik kan alleen maar respect voor je hebben. :-*

Ik weet niet op welke dag je voor een fm moet komen, want dat heb ik zelf nooit gehad.

Mikske ik neem de Clomid altijd 's morgens bij mijn ontbijt. Anders ben ik bang dat ik hem vergeet. Ik moet ze ook in het zicht leggen. Ik ben echt erg met medicijnen :oops:

Jody het is soms oneerlijk verdeeld. Maar je doet er niks aan. Mijn vriend zei al dat wij een hoop leuke dingen hebben gedaan die zij allemaal wel kan vergeten. En dat is ook zo. Ik had echt niet zwanger willen zijn op mijn 19e.

Bedankt luna1!

Tja, bij ons ziekenhuis hingen laatst ook van die posters over ‘ongewenst zwange’(niet in de wachtkamer van de gyn hoor :naughty: ) maar buiten op zo’n elektrisiteitshokje ofzo. Maar ja, ook die gevallen zijn er.

Zo werk ik als psychiatrisch verpleegkundige en hebben we momenteel een 27 jarige opgenomen, 7 maanden zwanger. niet helemaal zeker of de baby van haar is of van haar minnaar…zucht. Nou, sorry maar ik neem daar wel even wat afstand van!

En inderdaad ik/wij zijn 32 en eerder hadden we het er nog niet aan toe om zwanger te worden, vooral mijn vriend niet. Toen we 30 waren hebben we dus de pil laten staan. Nu 2,5 jaar verder hebben we goede banen, prachtig huis en alles goed op orde behalve dat ene… (hele grote!)

Waarom krijg je dan geen follikelmetingen? Er is toch ook kans op overstimulatie ofzo? Hoe houden ze dan in de gaten hoe het met je eitjes gaat? Ik ga maar uit van dag 11, las dat je eisprong nu opschuift door de clomid dus dan ben ik zeker op tijd en anders kom ik gewoon nog 20x terug. Ook dat went!

Hee meiden,

Anouk is buiten spelen, manlief aan het werk, dus ik de pc voor mezelf en ff de tijd.

Ik heb niets bijzonders te melden, behalve dan dat ik een enorm goede leugenaar ben. Tegen iedereen die er naar vraagt, vertel ik braaf dat we overstappen op hormooninjecties, oh ho, leugentje om bestwil, toch?!

Judith; goed joh dat je een eisprong hebt gehad, maarre hebben jullie ook genoeg aan babyvrijen gedaan?!

Luna; jij ook een eisprong, althans uitgaande van de ovu-test. Fijn hoor, en hebben jullie ook genoeg aan babyvrijen gedaan?!

Fijn dat je geen last hebt van de Clomid, dan kun je dat inderdaad gewoon blijven slikken, volgens mij zelfs wel 1 jaar lang.

Ggrr jouw nichtje, hoe kun je nu per ongeluk zwanger worden, ik snap dat nooit. En waarom zij per ongeluk en dus niet gewenst en wij moeizaam maar zeer gewenst. Het is soms niet eerlijk.

Mikske; ik zou er zeker nog een keer om vragen, het is wel van cruciaal belang dat die test uiteindelijk goed is. Ik moest de pillen slikken van dag 3 t/m dag 7 en ik nam ze 's avonds na het eten of voor ik ging slapen.

Ineke; welkom helaas, maar wat zijn we blij dat Clomid bestaat!!!

Ik moest altijd op dag … uhm ik geloof 10 of 12 komen. Maar bellen kan zeker geen kwaad. Ze hebben bij mij 2 cyclussen gecontroleerd van de juiste dossering (150mg) en toen werd ik met een aantal kuren naar huis gestuurd.

Ga snel posten voordat Anouk aandacht vraagt.

Dikke kus, Es

hier is elke dag geklust es :clap:

nog steeds trouwens :lol:

liegebeest die es :thumbup:

Wij hebben ook elke dag geklust es. daar kan het niet aan liggen :lol:

Verder niet zoveel te melden. Zit weer in die leuke wachtweken :roll:

Knap hoor, elke dag!! :clap: Maar eh…om de dag is toch ook oke?

Omdat ik voor IUI deze maand zou gaan mochten wij juist niet klussen om optimale zaadjes te krijgen op het juiste moment. Balen dus dat het ei toen al eerder besloot om te springen. Gelukkig nog die ochtend kunnen benutten…er van uit gaande dat hij de nacht daarvoor gesprongen was!

Vanaf nu weer alleen voor ‘de leuk’!

idd jammer ineke

hier ook de wachtweken luna :mrgreen:

heb nog voor 1 ronde clomid liggen

dus de volgende cyclus weer naar de gyn en dan kijken wat ie verder wil gaan doen

Hoi allemaal,

Zo prettig om ook jullie verhalen te lezen. Eens wat anders dan alleen maar babynieuws, wat ook super leuk is. Voor iedereen die zwanger is: super gefeliciteerd. Ik krijg toch meer hoop na het lezen van deze succes verhalen! Volgende week heb ik een afspraak voor een FM en vraag dan nog eens die samenlevingstest na: er waren wel zaadjes te zien maar er zat geen leven in :frowning: Ben nu bezig met vierde dag clomid en merk nog niets, iemand veel last gehad van bijwerkingen? En raden jullie idd aan elke dag klussen, ik had altijd gedacht om de dag, en wanneer beginnen jullie: op dag 10 of gokken jullie op dag 14? Wanneer vertellen jullie in je omgeving waar je mee bezig bent? Tot nu toe heb ik het 2 goede vriendinnen verteld en mijn moeder. Maar ik merk dat iedereen niet meer vraagt wanneer wij een kleintje krijgen, misschien vermoeden ze toch wel iets.

Fijne zondag, geniet van het weer!

Het voordeel van FM is dat je bijna precies weet wanneer je ei gaat springen en je dus eigenlijk maar 1x ‘hoeft’ te klussen! Voorheen gebruikte ik ook wel ovulatietesten en dat werkte voor ons ook wel goed. Neemt echt wat druk weg wanneer je niet continue ‘hoeft’. Weet nog wel hoe dwangmatig ik daarmee om ging, dacht ik te merken aan mijn lichaam dat ik een eisprong had. Klussen dus, een paar dagen later twijfelde ik dan alweer en dacht dan weer een eisprong te hebben, wat een gedoe wanneer mijn vriend dan bijv. geen zin had. Echt niet leuk.

Gelukkig is dat nu voorbij!

Bij mij in mijn omgeving weet iedereen het en dat is zo fijn, iedereen leeft zo met ons mee. Kreeg van de week nog weer een bloemetje van familie als ‘opkikkertje’. En draag een ketting die ik kreeg van mijn zusje, een klavertje 4 voor geluk. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Ook op mijn werk leeft iedereen mee, ookal probeer ik de zieknhuisbezoekjes zoveel mogelijk in eigen tijd te doen, ruil ik bijv. een dienst.

Ineke wat fijn dat iedereen jullie steunt. Dat moet toch een prettig gevoel zijn. :thumbup: Om de dag klussen is misschien nog wel beter dan elke dag, maar wij hadden elkaar een week niet gezien en daarvoor niet geklust vanwege mijn ongi dus we hadden nog wat in te halen zeg maar :mrgreen:

Ik gebruik ook ovu-testen. Vind ik toch wel prettig. En ik gebruik ook nog de digitale van Clear blue. helemaal lekker makkelijk.

Mikske ik heb ook helemaal geen bijwerkingen van de Clomid. Wees er maar blij mee, want als je Es moet geloven zijn de bijwerkingen echt geen pretje.

Wij beginnen eigenlijk rond dag 14 met klussen omdat met Clomid je eisprong meestal iets later is.

Judith ik heb ook nog voor 1 ronde Clomid liggen maar heb al voor de 17e een afspraak gemaakt. Dan weet ik waarschijnlijk precies of het deze ronde gelukt is of niet.

Heee meiden,

Ben ik ook weer, druk weekend gehad, dus niet zoveel tijd gehad. Maar nu ben ik er weer. Hier niets spannends te vertellen, voel me meestal niet zwanger, soms misselijk en dus wel zwanger. Nog 1 week geduld en dan de eerste echo, hoop dat die goed is hoor!!!

Judith en Luna; elke dag babyvrijen, kan ik me voorstellen om maar geen kans te missen. Hebben jullie ook ovu-testen gedaan?! Ik zou dan 4 dagen voor de vermoedelijke eisprong ff niet vrijen en dan bij de positieve test 2 dagen achter elkaar. Dan heb je de eerste keer een superkwaliteit.

Succes met jullie wachtweken, mijn duimen draaien hoor.

Ineke; nu weer “voor de leuk�, oh wat herkenbaar. Het eerste wat manlief zei toen we ontdekte dat ik zwanger was, “dus nu moeten we niet meer?!�. Dus ook voor mannen is moeten niet fijn. Ik heb laatst een film gezien, heet “mabye Baby�, ook zo herkenbaar, en nog leuk ook, aanrader!!!

Mikske; je moet zeker hoop houden hoor!!!

Wij beginnen op dag 15 (late eisprong) en dan om de dag. Toen ik vorig jaar geopereerd moest worden, heb ik het verteld. Daarna is iedereen heel meelevend, dus dat ik ook wel fijn. Aan de andere kant, als het zou kunnen, omdat de ziekenhuisbezoeken goed gepland kunnen worden, zou ik het voor me houden, behalve mijn teamleider dan.

Bijwerkingen, praat me er niet van, ik heb vanaf dag 4 opvliegers en mijn ogen doen raar (lichtflitsen) en dat duurt ongeveer 2 weken.

Ga snel weer posten, tot later.

Kusss, Es

:dance: spannend es de eerste echo

luna je nod is de 17e ook?

de mijne de 18e

als ik ongi wordt maak ik een afspraak voor op dag 13 ongeveer van de cyclus

Welkom Mikske en Ineke!

Lees dat het voor een paar meiden weer spannend aan het worden is.

Ben voor jullie allemaal aan het duimen hoor!! :hug:

Heey meiden,

Ik heb een vraagje, ik slik ook clomid en hoe ik mijn best ook doe, ik kom alleen maar aan.

Heeft iemand hier dat ook?

Liefs, Janine

He hallo,

Ik ben er nog niet mee begonnen. Maar hoop ook niet dat ik er van aan ga komen!!! :naughty: :naughty:

Wat super dat het chromosomenonderzoek goed is!!