Wie begint er binnenkort met Clomid deel 2

Hee meiden,

De teamtraining ging goed, gelukkig ’s morgens niet zoveel last van de misselijkheid gehad, dus collegae hebben niets gemerkt. Over 6 weken nog een keer, dan zal ik het ze wel vertellen.

Angelbaby; niet alleen beide keren de 9e kuur, maar ook die kuur dat we besloten hadden dat het ook de laatste kuur zou zijn.

Natas; ook ik heb/had heel veel last van de bijwerkingen, en daarom had de gyn juist hormooninjecties voorgesteld. Zou dat ook iets voor jullie zijn?!

Angelbaby en Luna; logisch dat jullie een beetje jaloers zijn, ik weet ook precies hoe jullie je voelen. En het voelt soms helemaal niet eerlijk. Maar jullie moeten hoop houden dat het geluk jullie ook gegeven wordt ……….

Loes, Jody en Paikea; bedankt voor jullie woorden. Ik heb Anouk ook met Clomid en zonder miskraam. En ik ben nu ook niet bang dat ik een miskraam zou krijgen door de Clomid. Maar alleen omdat de kans gewoon aanwezig is.

Mireille; wat een gedoe dat gereken. Ik vond dat bij ons al zo. Moet je nagaan als je nog rekening moet houden met vliegen enzo …………

……… en Angelbaby, je blijft ook gewoon hangen hier hoor!!!

Luna; goed dat je een zaadjestest wilt laten doen. Nu zit jij elke keer troep te slikken (maar wij zijn allemaal wel blij dat die troep bestaat) en hij heeft nog niets gedaan. Daar moet verandering in komen.

Ga snel posten en manlief en Anouk aandacht geven.

Liefs, Es

Meiden, nogmaals bedankt voor de felicitaties (dat is toch wel zo leuk en lekker bevestigend dat het echt zo is :mrgreen: )

Paikea, thx voor je lieve woorden. Moet zeggen dat de clomid/miskraam melding voor mij idd ff erg ongelegen kwam :oops:

Maar we houden maar gewoon vertrouwen erin dat het goed blijft gaan, anders maak ik mezelf alleen maar gek.

Angelbaby, ik :pray: voor je dat de IVF behandeling voor jullie de oplossing gaat worden en je dan ook eindelijk krijgt waar je al zo lang van droomt :hug:

Mier, wat lastig is dat hè, met de controles en ff weggaan. Ga je op vakantie? Waarheen?

Nou ik wens je toch veel plezier en ga laat de clomid dan nu een ronde in de kast liggen? :think:

Ik werd met de provera geloof 3 dgn naderhand ongesteld.

Luna, ik begrijp jou helemaal niet verkeerd meis, je gunt het iedereen, maar wil zelf ook gewoon graag. Ik herken je gevoel heel goed :hug:

Hoop dat ze in je zkh ook eens wat vaart erachter willen gaan zetten.

Ik was in het begin wat jaloers op jou, omdat je niet op controle hoefde en ik me in bochten moest wringen om het op mijn werk geregeld te krijgen (was ook beetje mijn eigen schuld omdat ik het niet wilde vertellen), maar nu ben ik achteraf erg blij dat ze zo direct te werk gegaan zijn. Was ff confronterend, maar wel met resultaat. Dus meis, ik zou zeggen, ga ervoor en hopelijk krijg je dan ook sneller duidelijkheid wat er aan de hand is met resultaat :-* :hug:

Es, ja leuk he dat we samen verder mogen. Ik heb in het junitopic uitgebreid op je gereageerd (wil het hier zo min mogelijk doen, vind ik niet leuk voor de andere meiden)

Lenie, ja je had het goed begrepen idd :-*

Wanneer mag/moet je weer naar het zkh voor de vlgd poging?

Dyfaine, thx meis voor de felicitatie

Jody, met jou alles goed meis? Geen klachten meer van de cerclage?

Femmie het is ook wel goed met hoe het gaat bij ons. Zonder controles enzo. Voor mijn vriend was het misschien wel confronterender dan voor mij dat het zonder zkh niet gaat lukken. Nu is ie aan het idee gewend en steunt ie me ook als ik dat nodig heb. Hij zei zelfs dat ie ook teleurgesteld was toen ik ongi werd vorige week. :inlove: Hij heeft overal gewoon wat meer tijd voor nodig dan ik.

En als het nu lukt dan wordt ik volgens mij ook nog net een juni-mama.

En vooral reageren hier hoor. Ik vind het helemaal niet erg.

Maar hij is vannacht thuisgekomen van een weekje weg dus heb hem meteen maar even besprongen :wink: want de klusdagen komen er weer aan. Zit nu even in dubio. Mijn gevoel zegt elke dag klussen, maar misschien is om de dag wel beter. Maar dat vind ik een beetje eng :oops: .

Hoe is het verder met iedereen? :-*

Hihi luna, meteen besprongen :mrgreen:

Tja je hoort verschillende verhalen over hoe vaak klussen. Wij mochten elke dag omdat bij ons bekend was dat mijn vriend heel goed zaad had, dus kon dat makkelijk vlgs de gyn.

Anders had hij om de dag geadviseerd. Lastig is het hè? Je weet dan gewoon niet wat wijsheid is.

Wel heel fijn dat je vriend ook zo meeleeft. Het is toch iets wat jullie samen willen en wat je samen moet doen. Echt fijn dat je vriend je steunt. :-*

Nou we doen denk maar elke dag. Ik ga woensdag toch even langs de poli in het zkh om een afspraak te maken en een nieuw formulier voor de semenanalyse te halen. (kan de oude echt nergens meer vinden :think: ). Daarna hebben we toch meer duidelijkheid.

Jullie reacties zijn lief en ik snap wat jullie bedoelen en ik bedoel eigenlijk het volgende:

ik geloof nogal in alles heeft zijn reden, nu de natuur aangeeft dat mijn eitje uit zichzelf niet groot genoeg worden om te springen is dat voor mij een reden om te bedenken dat dat mss komt omdat er in mijn genen iets aan de hand is. Ik twijfel dus vooral heel erg of ik er goed aan doe om in die natuur in te grijpen. Die twijfels had ik al maar had ik opzij gezet omdat ik ook gewoon super graag een 2e kindje wil. Door die mk zijn de oude twijfels zijn kop weer opgedoken, dat moet ik een plaatsje geven voordat ik weer terug durf in te grijpen in de natuur.

Luna gezellig thuiskomst voor je man :wink:

Verder gun ik iedereen toch zooooo graag een gezond kindje over 9 maanden of eerder voor onze al zwanger zijnde dames :-*

natas

Ik snap je helemaal Natas. Je moet er idd wel achter kunnen staan om Clomid te gebruiken anders voelt het niet goed. En dan kom je jezelf toch een keer tegen. Komt tijd komt raad vind ik altijd een mooi spreekwoord. :hug:

Hallo,

Wij hebben een dochter van 8maanden ( door clomid ) en zijn net begonnen voor een tweede. Heb nu eerst vijf dagen orgametril genomen, wacht nu nog steeds totdat menstruatie doorkomt en dan kan ik op dag vijf beginnen met clomid gedurende vijf dagen.

:? Hopelijk heb ik niet te veel last van bijwerkingen. Vorige keren was ik best wel lastig, slecht gehumeurd die dagen. Niet leuk voor manlief, want die kon namelijk niets goed doen.

Dus nu nog even wachten.

Hoe zijn jullie ervaringen met clomid? Veel bijwerkingen?

Hallo Ellen!

Ik merk echt helemaal niks van de Clomid. Ik voel me niet anders dan anders. Dat maakt me wel eens onzeker of er wel een eitje groeit. Maar vanochtend had ik toch echt weer een positieve ovulatietest :dance:

Heb je bij je dochter lang aan de Clomid gezeten?

Ik heb vandaag een afspraak bij de gyn gemaakt voor 17 okt. Ben benieuwd. De dame die ik aan de poli was erg meelevend dat het nog niet gelukt is. Ik kreeg bijna het idee dat zij het erger vond dan ik zelf :lol:

Hoe is het verder met iedereen?

We hebben 4 rondes clomid gehad met onze dochter. Dus ik hoop dat we er deze keer ook maar een paar nodig hebben. Ik heb toen de laatste keer ook een ovlulatietest gedaan en toen die positief was, goed ons best gedaan en ja het was bingo.

Begin nu toch stilaan last te krijgen van buikpijn misschien eindelijk een teken dat de rode duiveltjes er gaan aankomen.

Leuk als je geen bijwerkingen van clomid hebt. Nu was het bij mij wel zo dat het de eerste twee keer meeviel, maar de laatste twee keer moest ik er drie per dag gedurende vijf dagen nemen en daar had ik behoorlijk last van. Ik kon toen gedurende vijf dagen echt niets verdragen. Hoop dus nu minder last te hebben want anders ga ik misschien ook van mijn dochter weinig kunnen verdragen en dat zou ik nu wel erg vinden. Tis nu wel een heel brave dus dat zal allemaal nog wel best meevallen. Even op onze tanden bijten zeker. Laat jullie wel weten wanneer ik eindelijk van start kan gaan, die periode zal ik wel regelmatig mijn gevoelens van me willen afschrijven.

Luna 1 , hoe lang zijn jullie al aan de clomid? Lang ervoor zo geprobeerd?

Veel geluk en hopelijk lukt het snel!

Ellen dit is voor ons ook de 4e ronde met Clomid. Na deze ronde gaan we weer terug naar de gyn. Daarvoor niet echt kunnen proberen omdat ik eigenlijk geen cyclus had.

Wel vervelend zeg die bijwerkingen. Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.

Natas, ik kan me je gedachten wel voorstellen. Knap van je dat je jezelf de tijd geeft het een plekje te geven :hug:

Ellen, welkom hier meis.

Hier ook geen bijwerkingen gehad van de clomid. Hoe was het bij jou de vorige keer?

Luna, je hebt 17 okt een afspraak. Ga je dan met de gyn eea voor onderzoeken bespreken?

Heee meiden,

Hier ben ik ook weer eens. De misselijkheid lijkt niet erger te worden, zelfs minder. En dan ga je natuurlijk weer twijfelen. Ik zal blij zijn als ik die eerste echo heb gehad, ppff.

Luna; je hebt hem dus meteen verleid, goed gedaan. En dan wachten tot de positieve ovu-test. Om de dag babyvrijen moet voldoende zijn, zeggen de geleerden. Maar als je gevoel elke dag zegt, waarom niet.

En goed dat je toch een spermaonderzoek gaat doen, dan weet je het gewoon zeker.

En een positieve ovu-test krijg je echt niet als je geen eisprong hebt, dus daar zou ik wel vanuit gaan.

Natas; ik snap het helemaal hoor, hoe je je er bij voelt. Je moet vooral doen waar je je zelf het beste bij voelt. Heb je binnenkort nog een gesprek met een gyn, dan zou je hem/haar je gevoel eens voor kunnen leggen?!

Ellen; welkom hier, helaas. Aan de andere kant zijn wij allen reuzeblij dat Clomid bestaat. Ik heb al een dochter van bijna 4, ook mbv 150mg Clomid. Ik heb helaas wel last van de bijwerkingen (opvliegers en lichtflitsen). En of je geloofd in het lot of niet, bij Anouk 9 kuren nodig gehad en juist die kuur dat we besloten dat de bijwerkingen teveel werden, ben ik zwanger geworden. En nu weer, ook 9 kuren (150mg) en ook hebben we besloten over te stappen op injecties. Wat ik wil zeggen, keep the faith.

Ik hoop dat de menstruatie snel op gang komt, dan kun je aan de slag. Maar die bijwerkingen mogen je wel bespaard blijven.

Ga snel posten, tot later.

Kusss, Es

es wanneer heb je de eerste echo?

Dag dames,

Ik wil me ook graag bij jullie gaan mengen.

Ik ben 30 jaar en we zijn nu 14 maanden bezig om zanger te raken. Ik blijk PCO te hebben, het zaad van mijn menneke is niet opperbest en de samenlevingstest was negatief. heb al veel tranen gelaten en ze blijven komen hoor :lol: Zeker nu een hele goede vriendin is bevallen en gisteren hebben we gehoord dat mijn broer vader wordt! Super natuurlijk, ben blij voor iedereen.

Ik start morgen met eerste kuur Clomid en vindt het super spannend.

Waar kan en moet ik rekening mee houden en is die samenlevingstest van belang? Heb me er eigenlijk niet druk om gemaakt en FA heeft er ook niets van gezegd…

Succes iedereen en tot mails!

Nou mikske, lekker is dat, dat je niet eens wat uitleg hebt gekregen. Heeft de FA niet gezegt wat je verder te wachten staat?

Ik heb ook clomid gebruikt ivm pco en ook bij was de samenlevingstest negatief. Hij is daarna nog een keer herhaalt omdat het altijd onzeker is of de timing wel goed is (moet echt rond je eisprong zitten) maar toen ook negatief en in tussentijd mijn ei gesprongen.

Ik heb toen moeten gaan spoelen met natriumbicarbonaat. Er zijn ook zkh die direct overgaan op IUI. Het is maar net wat ze als beleid hebben. Maar ik vind wel dat je gewoon kan vragen wat je te wachten staat hoor. Ze kunnen niet maken zo’n test te doen en bij een negatieve uitslag geen stappen te ondernemen. Dan kunnen ze hem net zo goed niet doen (veel zkh doen het niet meer omdat ie achterhaald zou zijn, bij mij echter wel resultaat gehad)

Die emoties zijn zo bekend meis. Het is zo frustrerend, je voelt je zo machteloos en bent ondertussen zo stikjaloers op iedereen om je heen. Hoe erg je ze het ook gunt, je wil zelf ook graag.

Gooi het er gewoon uit. Dat heb je gewoon nodig om het een plekje te kunnen geven en het zou fijn zijn als jullie het samen kunnen doen.

Wens je iig veel succes met zwanger worden en het traject in het ziekenhuis en echt meis, vraag om duidelijkheid, dat scheelt zoveel. Je moet al genoeg energie gebruiken om je emoties een plekje te geven :hug:

Nog steeds geen teken van menstruatie na orgametril te nemen, nu wacht ik nog even het weekend af en anders bel ik maandag even naar de huisarts. Het begint me nu wel echt lang te duren. De vorige keren had ik altijd rond dag 5 menstruatie en nu nog steeds geen enkel teken te bespeuren. Blijft misschien uit omdat ik me te druk maak. Stress krijg ik ervan en ineens loopt het weer vol zwangeren in onze naaste kennissen- en familiekring. Dat doet er zeker ook geen goed aan. Begin je je er nog harder op te fixeren dat het bij ons zo maar niet wil lukken.

Nu hebben we deze keer ook tegen niemand gezegd dat we terug van start gaan met de behandelingen dus moet ik hier mijn verhaal kwijt. We willen nu dit even nog voor ons houden want de vorige keer werden we na een tijd wel de vragen beu van en hoe zit nu ben je al zwanger? Dat wilden we nu eigenlijk deze keer niet. Plus dat het dan voor iedereen een hele grote verrassing is als we kunnen vertellen dat nummer twee op komst is.

:pray: dat ze er nu bijna gaan zijn , normaal iemand zou hier niet op staan roepen maar ik nu wel. We willen vooruit.

Hoi meiden,

Mikske; welkom helaas, aan de andere kant zijn wij blij dat Clomid bestaat.

Ik heb ook PCO en bij mij hielp Clomid wel, ware het niet dat ik nogal last van de bijwerkingen had. We waren dan ook van plan om te stoppen met Clomid en over stappen op hormooninjecties, maar dat is niet meer nodig, ik ben namelijk zwanger. Dus je moet wel hoop houden met Clomid.

Dat het zaad niet geweldig is en de samenlevingstest niet goed, hoeft een zwangerschap niet in de weg te zitten. Ik denk wel dat je rekening moet houden met IUI, dan omzeilen jullie de negatieve samenlevingstest en het mindere zaad. Of heeft jullie gyn daar niets over gezegd?!

Zoals Femmie het omschreven heeft, de emoties, is wel heel bekend.

Ellen; hoe lang is het na de laatste Orgametril?! Van Provera of Primoluut duurde het bij mij altijd wel een week voordat de onttrekkingsbloeding kwam. Logisch dat je het nu wilt hebben, dan kun je tenminste door.

Veel zwangeren om je heen, herkenbaar. Ik denk dat we gewoon een oog hebben voor zwangere buiken, overal duiken ze op, en ook op de momenten dat je het niet kunt gebruiken.

Kom gerust hier voor je verhaal, ik snap dat je het nu echt geheim wilt houden en straks de grootste verrassing te kunnen melden.

Meiden, houd hoop, je ziet dat het moet kunnen lukken.

Veel liefs, Es

:mrgreen: welkom nieuwelingen :mrgreen:

hier vandaag een eisprong denk ik :lol:

flink buikpijn gehad vandaag

idd hoi hoi voor alle nieuwe leden! helaas welkom maar vaak komt het allemaal goed op deze site hoor?het heeft alleen tijd nodig en helaas weten we nooit hoelang. maar het goede nieuws , we worden allemaal een keer zwanger.

xx jody