Wie begint er binnenkort met Clomid deel 2

@Eddepet wrote:

Femmie; Hoe zit jij nu in jouw cyclus?!

Ik denk dat ik je maar eens gezelschap ga houden bij de junimama’s :inlove:

wil dat zeggen dat???..

:inlove: hihi ja er ligt hier een test naast me met toch echt een streepje op de zwangerlijn. Ik kan het nog niet geloven, kijk er heel de tijd naar, maar hij staat er echt :inlove:

Waarom geen Clomid voorlopig: ik twijfelde al steeds… het heeft voor mij met de risico’s van de bijwerkingen en kansen waar het misgaat te maken. Ik wil jullie er niet mee lastig vallen maar in korte tijd zijn er meerdere mensen in mijn omgeving zwanger geworden van Clomid en helaas allemaal een mk. Ik treed niet in details want dat vind ik hier niet netjes.

Ik wil eerst eens goed uitzoeken waarom ik eigenlijk Clomid wil gebruiken en waarom mijn lichaam niet zelf zorgt voor tijdige eisprong.

Natas

Femmie, gefeliciteerd! Het is je ook zo gegund.

Heerlijk zeg!! :inlove:

femmie :thumbup: gefeliciteerd hoor!! :dance:

Femmie, gefeliciteerd! Wauw de 2e juni-mama van hier :dance: .

Femmie gefeliciteerd :dance: :dance:

Ben helemaal niet jaloers hoor :liar: :mrgreen:

Luna :hug:

Ik weet hoe je je voelt meis, hopelijk ben jij ook snel aan de beurt :pray:

Moet je deze ronde wel voor controle? Of heb je nog steeds geen FM’s?

En thx meiden voor de felicitaties :inlove:

Femmie proficiat!!

Natas

Natas, ik snap je overwegingen wel. Maar even voor de andere zijde van het verhaal. Kian is ook het resultaat van clomid. En wel de 1e keer. Per keer heb je een 10% kans op een miskraam en ja met clomid ligt die iets hoger maar niet dramatisch hoger hoor.

Ik schrijf het ook hier om de meiden die nu zwanger zijn, geen extra angsten te laten krijgen.

Femmie: gefeliciteerd! Super zeg, ineens 2 tegelijk!

Ik ben stiekum wel een beetje jaloers, dat wil ik ook! Maar jullie gun ik het ook super zeg! Altijd weer een positieve opsteker om te zien dat het bij andere lukt. Geeft toch weer hoop voor ons.

Ik ben echt het tegenovergestelde van zwanger, oftewel ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Had eigenlijk ook niet anders verwacht, moet ik toegeven.

Oh wauw Es en Femmie zwanger. Gefeliciteerd!!!

Kijk als jullie de trend heb gezet dan zullen wij allemaal wel volgen hoor :mrgreen:

Natas je moet je gevoel volgen hierin al ben ik zo dankbaar dat dit medicijn bestaat. Ook hier gewoon zwanger geraakt en gebleven. Van te voren hebben wij ook te horen gekregen dat de kans wat hoger ligt maar ik heb mij niet van laten weerhouden om het toch te slikken.

Angelbaby balen van je ongi :frowning: Met intake gesprek bedoel je dat je voor IVF gaat? Dit zal je ongetwijfeld al eens verteld hebben maar dan heb ik er zwaar overheen gelezen :oops:

Es nee ik heb geen bloeding nu. Ik moet zelfs nog aan de pillen beginnen. Ik ben alleen aan het rekenen geslagen over de dagen dat ik nog in Nederland ben en wanneer ik in het buitenland zit en aangezien van te voren niet te voorspellen wannneer ik ongesteld word van de Provera ik dus ook nog niet kan beginnen met slikken. Volgende week donderdag ga ik de lucht in en ben dan een week weg. Dus ik mis od het bloedprikken op dag 3 of de uitgangsecho op dag 9. Dus hier liggen de pillen nog even inde kast.

Daar bedoel ik inderdaad IVF mee, ik heb al 6 IUI behandelingen achter de rug. Bij die behandelingen slikte ik Clomid, vandaar dat ik hier schrijf. Heb nu al 2 maanden geen Cloimid meer, maar blijf nog lekker hangen…

Femmie ik ga volgende week de gyn weer bellen. Want ik wil nu na 3 rondes wel meer controles/onderzoeken. Mijn vriend heeft nog niet eens een semenanalyse laten doen, dus daar wil ik ook achteraan. Maar begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte hoor :wink: :-* Ik weet hoe moeilijk je het ermee gehad hebt dus je hebt het echt verdiend :hug:

Natas ik begrijp je zorgen. En je moet doen wat goed voelt voor jezelf. Maar ik vind zelf dat ik geen keus heb. Want ik heb toch echt geen eisprong zonder Clomid. En er zijn genoeg voorbeelden bij wie het wel goed is gegaan.

Angelbaby jammer van de ongi. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten voor IVF. En als ik naar jouw geschiedenis kijk mag ik eigenlijk niet zeggen dat ik jaloers ben op Femmie met mijn 4 rondetjes Clomid :oops:

Es hoe is het met jou? Besef je het al helemaal?

En hoe is het met de rest?

Hier komen de klusdagen er weer aan. Dat is dan wel weer het leuke van dat het lang duurt :wink:

Femmie, wauw wat gaaf, jij bent ook junimama, geweldig. Gefeliciteerd.

Hier is de misselijkheid toch wel duidelijk aanwezig, nog wel te overzien, maar niet echt fijn. Ben bang dat het nog wel erger wordt. Maar het besef is er dan ook weer.

Nu ga ik snel naar manlief, kom morgen nog wel een keer uitgebreid terug.

Maar Femmie, echt enorm gaaf zeg, besef jij het al?!

Kusss, Es

Femmie gefeliciteerd, dan had ik het toch goed begrepen!!! :dance:

angelbaby: :hug:

Es en femmie : GEFELICITEERD meiden het is jullie zo gegunt je ziet t :dance: Geniet er lekker van …

Natas : Ik las dat je twijfeld ivm mk … ik persoonlijk denk dat dit toeval is een goede zwangerschap is een wonder en gaat vaak in t begin mis alleen hoor je dit niet altyd natuurlijk , vaak zwijgen mensen hier over .

Clomid is alleen een zetje voor je eisprong verder niet dus als t echt misgaat denk ik niet dat t daar aan zou liggen

Wel begrijp ik je angst hoor , ik denk vele van ons . Ik heb ook 2 mk gehad maar probeer hoe moeilijk het is in je gedachten te houden dat alles voorbestemd kan zijn ( trouwens mijn mk waren niet met clomid , met clomid is t juist goed gegaan.

Voor alle andere: Ik hoop dat t met jullie ook goed gaat

Liefs Loes

natas wat loes zegt is idd waar. clomid heeft niets met een mk te maken. clomid is puur om voor een eisprong te zorgen. als er met begin van bevruchting iets is fout gegaan is dat niet door de clomid. clomid zorg juist voor een goede groei van het eitje wat sommigen zonder clomid niet hebben en daardoor juist vaak een mk krijgen. daarom worden bij sommige vrouwen juist clomid voorgeschreven om een mk te voorkomen(voor een betere groei van het eitje). anders zou je even met je gyneacoloog moeten praten. ik hoop echt dat je snel weer begint en laat de angst niet over je beheersen wat ik wel goed kan begrijpen maar de kans dat het een tweede keer gebeurt is een stuk kleiner.

xx jody