Hey meiden,
Lekker veel geschreven, dat vind ik altijd erg leuk . Zit nu op mijn werk, heb telefoondienst, dus heb ff de tijd.
Vanmorgen weer een heel lichte ovu-test gehad. Gisteren niet getest, dus misschien dan wel een goede positieve gehad. Ach het kan me ook niet meer schelen, dit is toch de laatste Clomidkuur geweest en bij de vervolgstappen zullen er wel meer controles plaatsvinden.
Die ovu-testen, ik heb er niet zo’n vertrouwen in, heb ze dan ook elke keer op een ander tijdstip genomen. maar ja, ik mag 4 uur ervoor (da’s lang hoor) niet plassen en de 2 uur voor de test niet teveel drinken. Niet met ochtendurine en tussen 10.00 uur en 20.00 uur is het beste. Wel een gedoe om met al die regeltjes rekening te houden. Mijn tests zijn overigens van Matcare.
Femmie; wat een gedoe met dat spoelen. Ik zou dat niet al te veel maanden volhouden en vlug overstappen op IUI bijvoorbeeld. Nu is er helemaal niets romantisch meer aan jullie zwanger worden.
Mooi gezicht om ze te zien zwemmen, vond je niet?! Ik heb het ook gezien, toen we zo’n test hadden. Mijn gyn vroeg toen zelf of ik het wilde zien.
Natas; fijn dat het goed met je gaat. Als ik je zo “hoor� heb je het een mooi plekje gegeven en ben je er klaar voor om weer te starten, klopt dat?!
Jody; met mij gaat het goed hoor, in mijn hoofd zit het allemaal heel goed, ben positief ingesteld. Dus de moed is er nog steeds wel. Maar dat neemt niet weg dat ik het tijd vind dat ook ik zwanger word. Zo dat is er uit, ha ha
!!!
Liesje; welkom hier, helaas, dat wel.
Lekker bruut dat jou zo gezegd is dat je eerst af moest vallen. Maar ik begrijp dat het gelukt is, goed hoor!!!
Clomid moet je slikken van dag 3 t/m dag 7 (je hoort ook wel dag 5 t/m dag 10), dus als je geen tijd wilt verliezen, moet je op dag 1, 2 of 3 afspreken.
Soms moet je regelmatig voor controles, follikelmetingen gaat het dan om. Maar dat hoeft niet altijd, daar zijn de meningen van de gyn’s nogal over verdeeld.
Wat de zorgverzekering betreft, ik zou ze gewoon ff bellen, dan weet je het zeker. Je moet dan wel om een maximale termijn vragen. Bij Menzis schijnt dit 1 jaar te zijn, echter ik kan die gegevens niet vinden.
Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn Liesje.
Zo en ik ben weer bij, ga snel posten en weer aan het werk.
Tot later, kussss, Es
ik heb ook de tests van matcare
ook de zwagerschapstesten
volgende week dinsdag is mn NOD
ben erg benieuwd
ik heb stiekum het gevoel dat ik zwanger ben
maar dat heb ik vaker gehad met een grote teleurstelling als gevolg
duurt lang hoor deze aankomende week pfffff
Spannend Judith.
Maar jij hebt dezelfde ovu-tests, jij moet dus ook 4 uur ervoor niet plassen en de 2 uur voor de test niet teveel drinken. Niet met ochtendurine en tussen 10.00 uur en 20.00 uur is het beste.
Vond jij dat geen gedoe?!
Doeiii, Es
nou es ik wist dat helemaal niet dat dat moest :oops:
ik heb ze ook niet erg veel gebruikt moet ik zeggen
maar 2x denk ik
en toen gaf ie het wel goed aan,niet echt een duidelijke streep maar toch een streep
Ik heb ook de testen van Matcare en test tussen de middag, voordat ik ga eten. Vind er dan weinig gedoe aanzitten… Testen kloppen ook altijd. Ik heb gisteren of vannacht mijn eisprong gehad. Gisterenavond nog geklust, dus we maken kans. Vanmorgen geprobeerd, maar beide niet wakker genoeg, werd dus niets. Is niet erg, Gisteren en zaterdag hebben we wel goed geklust, dus het zal wel.
Morgen mijn gesprek bij de gyn. Hoop wel dat ik me er niet teveel bij voorstel… dat dadelijk ineens blijkt dat we pas over een half jaar mogen beginnen of zo… Morgen om 3 uur weet ik het.
De duimen draaien Judith, zou mooi zijn als het gelukt is.
Fijn Judith dat jij positieve ovu-testen hebt gehad. Geeft toch meer zekerheid over wel of geen eisprong. Ik twijfel nu dus.
Angelbaby; tussen de middag, dat doe ik ook. Maar vandaag bv moest ik om 11.00 uur heel nodig, maar het was nog geen 4 uur geleden. Dus volgens de bijsluiter te vroeg getest.
Goed joh dat jullie en een positieve ovu-test had en goed geklust hebben. Je weet tenslotte maar nooit.
Succes met het gesprek morgen, ik zal aan je denken. Nog een half jaar wachten, dat hoop ik toch niet.
Doeiiii, Es
Hey dames,
Ik lees regelmatig mee en heb ook al een paar keer gepost, maar niet altijd tijd om te reageren… :oops:
Ik heb een vraagje… van mezelf heb ik een onregelmatige cyclus tussen de 33 en 44 dagen met niet altijd een eisprong. Nu heb ik afgelopen cyclus vh eerst clomid gebruikt en op cd 19 mijn ei gehad. ( heb ovutesten van Matcare gebruikt en deed dit ook tussen de middag… Was op zich wel te doen vond ik, ook als ik aan het werk was, dan deed ik dat mooi in de middagpauze )
Als ik wel een eisprong van mezelf hed, werd ik altijd 11 a 12 dagen daarna ongesteld. Nu zit ik op dag 12 na mijn ei en is er nog niets. Wel was mijn temp gisteren nog 37,0 en vanmorgen 36,8. Ik denk dat mijn ongi er jammergenoeg dus wel aan zit te komen…
Maar wou weten of clomid ook invloed heeft op je luteale fase, dus van je ei tot ongi?
Dan moet ik idd nog 2 daagjes ofzo wachten tot mijn NOD. ( zit nu op cd 32 )
Voor iedereen heel veel succes en ik hoop dat we allemaal heel gauw zwanger mogen zijn!
Liefs, Danielle/ Daantje
CLomid kan daar inderdaad ook invloed op hebben. Volgens mijn gyn is daar niets nuttigs over te zeggen en hij raadde dan ook steeds aan om van 16 dagen na je eisprong uit te gaan. Om teleurstellingen te voorkomen…
Hey meiden ,
Nou lees dat t weer spannende tyden zijn …
Ik duim voor jullie allemaal ! :thumbup:
Hier gaat t goed idd nog een week of 10 Hoop , kan ook niet meer wachten nu hoor .
Me lichaam begint aardig tegen te werken en merk dat t wel zwaarder wordt nu maar goed nog 4 weekjes werken en dan lekker genieten want ja dat werken heen en weer 1,5 uur heen en 1,5 terug is toch wel zwaar nu :lol:
Verder Morgen nog een extra 3d echo omdat de vorige keer de kleine nog wat klein was .
Nou sterkte voor jullie en keep the faith
Liefs van ons
Dames ik wil jullie ff laten weten dat ik er nog steeds ben, maar ik heb zelf nog niet zoveel te melden :mrgreen: ik zit nog steeds in de wacht :?
Hoi… even snel een ego berichtje, heb niet veel tijd (ga op kraamvisite) en wilde jullie toch even vertellen van mijn gyn bezoek…
We staan dus nog niet op de lijst in Nijmegen. De papieren worden deze week opgestuurd en dan mag ik bellen voor een intakegesprek. Denk dus niet dat we november gaan halen.
Ook bleek nu dat we helemaal overgaan naar Nijmegen. Dus ook alle controles etc. Gaat dus ook iets meer tijd kosten allemaal, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Vandaag wel meteen de laatste bloedonderzoeken gehad. HIV en Hepetitus. Ben ik al ooit op getest, dus die uitslag weet ik al. (levensverzekering bij huis)
u ben ik er snel vandoor! Mijn duimen draaien voor jullie allemaal! :thumbup:
@Luna1 wrote:
Dames ik wil jullie ff laten weten dat ik er nog steeds ben, maar ik heb zelf nog niet zoveel te melden :mrgreen: ik zit nog steeds in de wacht :?
dat heb ik dus ook en probeer er ook niet super aan te denken telkens maar ik lees zeker mee met jullie.
Ik kom ff heel ego posten. :oops:
Heb mijn eisprong gehad :dance: Dus de wachtperiode is weer gestart. Heerlijk, even geen MOETEN. Is een zware week geweest. Vanaf afgelopen vrijdag tot en met vandaag iedere dag geklust en we zaten in de ochtend, vanwege de samenlevingstest. Nou dat dus niet meer hoor! Jeetje, moest gewoon de wekker zetten om 6 uur om te kunnen spoelen, klussen en op tijd op het werk te zijn. Morgen eindelijk uitslapen!!!
Ik heb mijn eisprong gevoeld en ik merk het aan mijn lichaam, dus we mogen komende 3 rondes zelf gaan proberen, zonder controles. Bij uitblijvende zwangerschap krijg ik dan HSG. Maar uiteraard hoopt iedereen dat ik eerder contact opneem voor een 7 weken echo… (ze vertelde dat ze met 7 weken en met 10 weken echo maken en dan overdragen aan de vk indien er geen rare dingen zijn)
Uiteraard moet ik vlgde rondes wel alles in de gaten houden en als de eisprong er op dag 18 nog niet is geweest moet ik bellen, dan moet de dosering clomid opgehoogd worden.
Maar jeetje ow wat voelt dit als een bevrijding.
Maar ook wel weer dubbel, omdat ik nu iedere keer ZEKER wist dat ik een eisprong gehad had, omdat ik het zelf gezien had op de echo. Dat is dadelijk niet zo, maar ja, lichamelijk kan ik er niet omheen. Misschien ook maar eens aan ovutesten gaan denken.
Sorry dat ik er zo weinig ben, maar heb het druk met allemaal leuke dingen :mrgreen: , dus helaas geen tijd voor kok. Maar ik ga het binnenkort goedmaken hoor!!! Dat beloof ik :-*
Femmie wat een supernieuws zeg!!!
Dus wie weet is het deze ronde gewoon al raak?
Daar ben ik ook weer. De vloer is aan het drogen, en ja ik heb me bij de computer ingesloten, dus dan weet je het wel, ha ha.
Hier gaat het z’n gangetje, zit in de beruchte wachtweken, maar omdat ik er geen vertrouwen in heb, is het wel relaxed eigenlijk. Vraag me elke keer weer af wanneer je de eerste tekenen zou kunnen verwachten. Want ondanks dat ik me relaxed voel, houd het me toch bezig.
Daantje; spannend hoor, maar ik heb geen idee of Clomid invloed heeft op de luteale fase. Heb je dat al eens aan de gyn (of de assistentes) gevraagd?!
Angelbaby; goed advies van jouw gyn, om pas 16 dagen na de eisprong te testen. Voorkomt zeker teleurstellingen.
Helemaal over naar Nijmegen, de 1e en 2e fase mag toch in het eigen ziekenhuis?!
Loes; ja nu wordt het zwaarder, de laatste loodjes zeggen ze. Nog ff werken en dan genieten van de rust, nu het nog kan.
Hoe was de 3d-echo, mooi vond je niet?! Weten jullie het geslacht nu ook?! Of wisten jullie die al?!
Femmie; super zeg dat je een eisprong hebt gehad, zeker als je die gevoeld hebt. Super hoor. Dat herken ik wel, het niet meer MOETEN, ff gewoon als je zin hebt en hoe ze zin hebt. Heerlijk. En nu die wachtweken, spannend hoor!!! Ik duim voor je. Wij zitten trouwens een paar dagen na elkaar.
Net wat Noémi zegt, misschien is het deze ronde al wel raak, er zijn er hier genoeg die na 1 kuur zwanger zijn.
Nu ga ik snel posten en nog ff wat huishouden, jakkie!!!
Kusss, Es
Ik ga inderdaad helemaal over naar Nijmegen, voor alle fases, onderzoeken, fm etc. Wordt een flinke tijdsinvestering. Heb dat er natuurlijk graag voor over, maar het wordt wel een heel geregel…
En hoop houd je altijd. Als er een eisprong is en er zijn zaadcellen, waarom ook niet. Elke maand kan het wonder komen… Je weet het nooit vooraf. Ik zit nu dan in deze pauze en klus ook braaf op mijn eisprong dagen en ben toch weer een beetje zenuwachtig rond mijn nod. Het is bij andere mensen gebeurd, dus waarom ook niet. Ga er ook totaal niet vanuit hoor, maar het zou toch mooi zijn!
Goed nieuws Femmie. Ik ga voor je duimen dat het gewoon raak is deze ronde :thumbup:
Angelbaby goed dat je hoop blijft houden en positief blijft. Dat houdt een mens op de been.
Es ook in de wachtweken net als ik. Ik heb er al genoeg van :mrgreen: Kan het niet uit mijn hoofd zetten.
Ik had vandaag een bruiloft van een collega. Goede afleiding. Maar ik moest staan tijdens de ceremonie en toen kreeg ik steeds steekjes (behoorlijk pijnlijk) in mijn buik. Beetje links van het midden. Op zo’n moment komt het met alle vaart weer je hoofd in zetten. :?
:lol: dat heb ik dus ook steeds luna
ik zit nu op dag 30 van mn cyclus
ik heb dinsdag mn nod als ik het goed heb
Spannend Judith. Ik zit nu op dag 27 en heb donderdag mijn NOD. Misschien wel eerder omdat ik mijn ei denk ik 1 of 2 dagen eerder heb gehad. Maar vandaag nog niks gevoeld :think: Ik had vorige 2 cycli 6 dagen voor mijn NOD al bruinverlies. Elk wc-bezoek ben ik weer benieuwd of dat al begonnen is. Maar nog altijd niets.
Straks vrijgezellenfeestje dus goede afleiding (hoop ik :roll: 0)
Mier, die spoeling is alleen als de zaadjes niet kunnen overleven in je baarmoederslijm hoor. Anders ook echt niet gebruiken, want het maakt het er niet romantischer op
Luna, hou je het wachten nog vol?
Jeetje, balen is dat hè, als je het net lekker van je afgezet hebt en het dan ineens terugkomt.
Liesje, welkom meis. Het is per zkh verschillend op welke dag je moet komen. Kan je daar dus niet bij helpen, bel de poli ff zou ik zeggen.
En ook voor vergoedingen ff bellen. Ip wordt het gewoon vergoed. Dit stukje fertiliteit wordt uit de hoofdverzekering betaalt, maar je moet ff met je clomid goed in de gaten houden. Ze hebben het mij al een paar keer willen laten betalen omdat het icm IVF schijnbaar niet vergoed zou worden, maar zo wel.
Es, ja heel leuk om ze te zien zwemmen. Stond daar ook als een klein kind te stuiteren dat ik het ook wilde zien toen ze zei dat het goed was. :oops:
Ja en het spoelen is niet fijn nee, helemaal niet romantisch, maar goed het werkt dus we gaan er toch komende 3 rondes nog weer voor. Als ik eerlijk ben heb ik ook niet alle vertrouwen in IUI hoor als ik dat zo lees :?
Leuk dat we zo dicht op elkaar zitten met de nod. Ik weet het dat er veel na 1 kuur zwanger zijn, maar voor mij is dit de 2e alweer hoor
Hihi, maar goed, het is de eerste ronde dat alle voorwaarden goed lijken te zijn, dus de eerste echte kans. Maar dan nog, ik zie het toch wel als evenveel kans als ieder ander waarbij het lichaam “normaal” functioneert hoor, en daarbij is de eerste ronde raak ook niet gegarandeerd. Ik doe dus mijn best om nergens vanuit te gaan.
Maar voor jou draaien mijn duimen ook volop hoor!
Judith, spannend hoor.
Angelbaby, hoe is het met je? Postief en minder fijn wat nijmegen betreft. Maar hoop voor je dat je er heel wat aan gaat hebben :hug:
Dyfaine, lekker dat het allemaal goed met je gaat, en leuk dat je af en toe nog eens komt lezen :-*
Lenie en noemi, hoe is het met jullie?