Wie begint er binnenkort met Clomid deel 2

Hoi allemaal,

ook ik ben vandaag weer begonne met ovu testen. Negatief vandaag, maar dat had ik ook wel verwacht. Ook ik gebruik de ovu testen om te weten wanneer mijn eisprong was, zodat ik ongeveer weet wanneer ik ongesteld moet worden (of juist niet :wink: ) Ik gebruik de teststrips van Matcare. Goedkoop en toch goed werkend.

Wij doen vooraf niet aan onthouding, maar juist om de dag. Ik heb eens in een onderzoek gelezen, dat als je echt op het posi resultaat wacht, je dan kans loopt om te laat te zijn. We doen het meestal wel een keer extra op de ovu dag :slight_smile:

Voor iedereen bij wie de ovu al geweest is: :thumbup: en voor wie hij nog moet komen: veel plezier! :oops:

He meiden, ff vraagje over tempen, ik weet niet of een van jullie dat ooit gedaan heeft?

Ik werd vanmorgen wakker om kwart over zeven. Dacht nja, ff tempen dan maar: 36,7

Heb me omgedraaid en heb weer verder geslapen. Toen ik om half 9 weer wakker werd was ik nieuwsgierig naar de betrouwbaarheid van dat hele tempgebeuren en heb nog een keer getempt voor ik opstond (dus beide keren na slapen en geen inspanning). Toen was ie 37,0

Afgelopen dagen heb ik geschommeld tussen de 36,5 en 37,0 , maar als ik zie hoe time gevoelig dat is dan vind ik het niet echt betrouwbaar. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Angelbaby voor jullie is het klussen dus ook begonnen weer. Wij zijn ook weer vanaf vrijdag aan de slag. Zou toch mooi zijn zeg, als het gewoon in de pauze van de mm dadelijk raak mag zijn :pray:

Je hoort het vaker, en ik duim heel hard dat het jullie ook mag overkomen :-*

Natas en judith, succes met de wachtperiode meiden.

Je temp verhoging komt dan omdat je toch al wakker bent geweest en je lichaam dus al aan het werk is gezet. Daarom hoor je ook elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen. Vooral fijn in de weekenden vond ik dat. Om kwart voor 7 de wekker, tempen en weer verder slapen.

De methode is dus best betrouwbaar, maar dan moet wel elke nacht hetzelfde gaan. Als je een keer laat naar bed, of juist later uit bed gaat, kan het nog wel eens wisselen. Zo ook als je 's nachts naar de wc bent geweest etc.

Ik help je duimen dat het in ons pauze mag lukken! Heb daar zelf niet zoveel vertrouwen in, maar het wonder mag komen hoor!

:thumbup: hard door voor jullie, dat jullie niet zover hoeven te komen!

Femmie ik kan je helaas niet helpen. Ik heb nog nooit getempt. Heb ik helemaal geen zin in :oops:

Femmie, ik heb voor Lynn heel wat afgetempt. Wanneer ik mijn eisprong had merkte ik altijd dat mijn lichaam met een 0.5 graag steeg. Dus van 36.7 naar 37.2. het kon 1/10 afwijken omdat ik later of eerder had getempt maar die negeerde ik eigenlijk altijd. Pas bij die halve graad wist ik dat het eitje gesprongen was.

Ook ik was het tempen op een gegeven moment zat en vond de ovulatietesten veel makkelijker.

Hebben jullie trouwens ook zo’n buikpijn rond de eisprong. Wat ik mij er nog van kan herinneren is dat het vaak geen pretje was.

Thx meiden, ik hou de eerste meting van vandaag aan.

Verder zie ik wel. Heb morgen toch FM. Temp was puur om een evt eerder eisprong te spotten. Daarna stop ik er ook weer mee, kan er toch geen pijl op trekken. Mijn tempen hebben afgelopen week als een sprinkhaan gevarieerd tussen de 37,0 en 36,5 dus daar kan ik geen wijs uit (hopelijk is het geen voorteken dat er geen ei groeit :pray: )

thx angel, ik hoop uiteraard ook dat wij niet zo ver hoeven te komen. Mijn vriend vroeg vandaag aan me hoe ver ik wilde gaan als het nu niet goed zou zijn met het spoelen. We hebben uiteindelijk besloten daar pas overna te denken als het zo mocht zijn. Hij vind verder dat het heel goed gaat, ook met mij, ondanks dat ik af en toe ff een dip heb, gaat het verder eigenlijk gewoon prima laat maar zeggen.

Mier, ik heb geen idee wat eisprong betreft. Altijd aan de pil geweest en nu 1 echte eisprong gehad dat ik weet. Die heb ik wel gevoeld en na de eisprong heb ik veel zeurderige kramp gehad en zwaar gevoel in mijn buik enzo.

Maar dat is geloof ik ook bij iedere vrouw weer anders

Zo daar ben ik ook weer.

De ovu-testen, ik heb er niet zo’n vertrouwen in. Gisteren was die licht-positief, maar nog niet positief. Maar omdat het dag 17 was en mijn cyclussen gemiddeld 32 dagen is, hebben we gisteravond toch maar wel aan “babyvrijen” gedaan. Morgenavond weer en morgen doe ik toch maar weer een ovu-test. Vanmorgen vroeg manlief meteen “en voel je je al zwanger?!”. Eindelijk een reactie van hem, hij is er dus ook wel mee bezig.

En dan dat gedoe met Menzis, zij vergoeden medicijnen voor vruchtbaarheidsbehandelingen en gecombineerd met IUI alleen maar voor een periode van 1 jaar. Dat ene jaar kan ik overigens nergens terugvinden, dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken. Maar IVF vergoeden ze zowel de behandeling als de medicijnen volledig voor de 1e 3 pogingen. Dus eigenlijk sturen ze mensen zo aan op IVF, terwijl bv IUI veel goedkoper is. Ook dat ga ik ze nog mailen. En nu weet ik het zeker, vanaf 1 januari stappen wij over op een andere zorgverzekeraar.

Mier; gaat dus de goede kant op met jou. Nog ff (nou ja ff) een paar weken wachten, en dan gaat de mallemolen ook voor jou draaien.

Herkenbaar, ook ik werd zwanger de cyclus die de laatste was, zwanger geworden, van Anouk dan. En nu is dit weer de laatste cyclus, dus wie weet. Maar ik hou mezelf voor dat ik nog wel zwanger wordt, tenminste als de zorgverzekeraar meewerkt, want als je de behandelingen en medicijnen zelf moet betalen, daar wordt je niet vrolijk van.

Ik heb ook met 50mg last van die bijwerkingen en volgens mij nu met 150mg niet meer. Ik reageer er dus wel op, da’s wel goed. Anouk is inderdaad ook met behulp van Clomid verwekt.

Mijn ovu-testen heb ik via internet besteld, 10 st voor EUR 20,00 incl verzendkosten. Da’s nog wel te doen, vond ik.

Mijn buik is ook erg gevoelig, zeg maar waar de eierstokken zitten (dat weet ik dan weer in verband met de LEO-operatie). En rond de vermoedelijke eisprong gaat dat gevoel helemaal weg. Het is inderdaad geen fijn gevoel, wat bij mij nu vollop aanwezig is, en ik moet nog wel paardrijden vanavond.

Jody; wanneer heb je deze week die operatie?! Succes in ieder geval.

Loes; nog maar 10 weken, meid wat vliegt de tijd. Hoe gaat die?! Hebben jullie alles voor de baby geregeld?!

Femmie; ik hoop het ook, dat ik geen vervolgstappen nodig heb. Maar ik heb er niet zo’n vertrouwen in. Gelukkig werkt dat niet negatief.

Een beetje positief denken is wel fijn hoor, dus dat moet je wel doen. Dat houdt je op de been, tenminste is mijn ervaring.

Ik temp niet, dus ik kan je niet helpen.

Wanneer moet je precies gaan spoelen?! Ben zo benieuwd hoe de samenlevingstest daarna is.

Judith; spannend hoor, hebben jullie goed je best gedaan?!

Nou ik ben weer bij geloof ik, ga snel posten en dan weer aan het werk. Tot later.

Kusss, Es

ff heel ego (ik reageer later)

We hebben ze zien zwemmen!!! :dance: :dance: :dance:

Follikel was 15mm dus wrs woe of do wrs eisprong

Zo en nu weer aan het werk. Tot gauw :-*

Femmie had je een samenlevingstest dan vandaag? Die was bij mij ook tot 2 keer toe negatief. Ook omdat deze test veel te vroeg plaatsvond.

Oei ik hoop inderdaad ook dat de medicijnen gewoon vergoed worden. ik ben gelukkig aanvullend verzekerd. Goede tip om die sticks via internet te bestellen. Die van Clearblue waren 30 euro ofzo voor 7 :shock:

Oei de term babyvrijen zo herkenbaar en ik zie er ook zo weer tegenop om dat gevoel te hebben. Hebben daar wel wat irritaties over gehad. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat achteraf ik bij het vrijen en dat Lynn dus verwekt is ik een echte oergevoel over mij had (geen romantisch gedoe maar pure voortplantingsdrift :oops: :oops: :lol: :lol: jeetje dat ik dit zo opschrijf :oops: ). Ik kan het moeilijk uitleggen maar die avond heb ik mijn man zo’n beetje besprongen :oops: :oops:

Es in welke ronde zit je nu dan met Clomid?

Heee Femmie, da’s super. Ik wist dus ook niet dat je die vandaag had. Maar nu moet je toch eens uitleggen, hoe werkt dat spoelen, of willen wij dat niet weten?! Heb je ze zelf ook zien zwemmen?! Mooi gezicht is dat.

Mier; helaas voor mij, maar dat oergevoel van jou had ik gisteravond helaas niet. Bespringen, niet helemaal, maar ik heb wel alles gegeven wat ik in me had (figuurlijk dan ha ha).

Wat die medicijnen betreft, ik zou het toch eens navragen. Als ik het namelijk van tevoren geweten had, had ik Clomid zelf betaald, zodat ik het volledige jaar voor andere (veel duurdere) medicijnen zou behouden.

Voor mij is dit ronde 9, dus het wordt ook wel tijd nu, al zeg ik het zelf.

Ga snel weer werken, doeiiii,

Es

ff snel:

Femmie :dance: dat is even goed nieuws zeg!

jaaaaaaaaaa ik ben blij :mrgreen:

Mier, ja de test was vandaag. Ik had de vorige ronde ook twee testen: 1 een paar uur voor de eisprong en 1 een paar uur erna. Beide negatief. Moet nu spoelen met natriumbicarbonaat en het blijkt dus te werken :dance:

hihi :lol: grappig, hoe je de verwekking van lynn omschrijft :lol:

Nou es, je hebt om uitleg gevraagd. Hier komt ie :wink:

Ik heb in een doosje allemaal pakketjes zitten met afgewogen 7,5 gram bicarbonaatpoeder. Ik moet 1 zakje pakken en dat mengen met 500cc lauw water. Dan heb ik zo’n speciale flacon waar ik het in moet doen en dan moet ik het uiteinde naar binnen stoppen. Daar zitten aan alle kanten gaatjes in en moet ik de flacon leegspuiten.

Dan is het klaar en moeten we minimaal een half uur wachten en maximaal 2 uur voor we gemeenschap hebben.

Zo simpel is het eigenlijk, maar ja ik moet er nu wel extra vroeg voor opstaan. We moeten (mogen) van de FA elke dag klussen omdat mijn vriend heel goed zaad heeft. Omdat we vanmorgen moesten vanwege de test, zitten we nu dus in de ochtend met klussen. Nja, dat dus waarom ik er vroeg voor op moet staan :wink: en verder kan je je voorstellen dat het verplicht babyvrijen nog minder spontaan is omdat je het gewoon moet plannen vanwege de spoeling…

Maar… het werkt, dus ik heb het er voor over hoor! :smiley:

Spannend bij jullie dames, ik duim voor jullie.

Hier gaat het gelukkig ook alweer beter, 8 oktober terug voor nacontrole. Vandaag alleen slijm verloren en geen bloed meer. Lichaam komt langzaam terug in vorm, hoop snel op een ongi en dan ga ik geloof ik ook maar met ovutesten aan de slag!

:-*

natas

Natas :hug:

Ow ja es, ja ik heb ze zelf zien zwemmen :mrgreen:

Stond daar als een klein kind die het ook wilde zien :oops:

Mijn vriend iei niet, maar werd toch ook nieuwsgierig, dus we hebben samen naar zijn zaadjes gekeken :inlove:

Nou Femmie nu maar :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: dat ze lekker doorzwemmen. Ik had nog nooit van die poeders gehoord maar wel iets om in mijn achterhoofd te houden :thumbup:

Natas, ik heb begrepen dat jij een mk hebt gehad? Wat super naar voor je :frowning: Van mij een dikke :hug:

Fijn dat het spoelen het gewenste effect heeft Femmie. Nu maar goed jullie best doen deze week. :mrgreen:

Natas blij te horen dat het alweer wat beter met je gaat. :-*

es de ingreep is volgende week vrijdag de 21. het zou de 12e zijn maar ze hebben het een weekje verschoven . waarom weet ik niet. hoe gaat het met jou verder ?hou je de moed er nog een beetje in?

femmie wat leuk dat de zaadje hebt zien zwemmen. ooo dat heb ik nou nooit gezien. had ik wel leuk gevonden!!hihi

natas ben blij dat het weer beter gaat met je. nog ff en dan kan je weer van bil…

xx

Hoi Allemaal,

Ik lees hier echt heel erg veel over clomid!! Ik mag als het goed is binnenkort ook beginnen. Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil en sindsdien heel onregelmatig, naar de HA geweest en die heeft me doorgestuurd naar de FA, daar een inwendige echo gehad en toen bleek dat ik “zwarte” puntjes op mijn eierstokken heb. :shock: hij vertelde me dat dit te maken had met een overgewicht van ongeveer 5 kilo en dat daarom mijn eitjes een reis maken door mijn buikvet en dat ik dus daarom zo’n onregelmatige cyclus heb. Ik moest 5 kg afvallen en dan zou ik zien dat mijn cyclus regelmatiger zou worden en idd dat is dus ook gebeurt, daar ben ik al erg blij mee, maar nog steeds niet zwanger.

Nu mocht ik na 2 maanden weer een afspraak maken en dan wil hij me laten beginnen met Clomid, nu is het dus bijna zover :lol: maar wat is het beste moment om en afspraak te maken, ik geloof dat hij toen zei op de 1e dag van je cyclus, kan dit kloppen?? Ik kreeg in dat gesprek zoveel info dat ik dat dus stomweg gewoon vergeten ben!! :wall: En als je begint met clomid moet je dan ook regelmatig naar de FA? en hoe zit t met de zorgverzekering word dit bij CZ automatisch vergoed of moet je een aanvullende verzekering hebben? Sorry voor al mijn vragen maar ik lees in deze topic nog zoveel waar ik niet veel van snap!! Voor iedereen op dit forum :pray: er is altijd hoop… geef de moed niet op al is dit soms moeilijk!!

Liefs Liesje