welke tik heb jij

Jullie hebben ook allemaal wel rare tikken zeg!

Wel leuk topic :lol: :lol: :lol:

Hahaha, het topic der gelijkgestemden! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige idioot ben zeg!



Hier wordt de was heel ritueel opgehangen. Idd met bijpassende knijpers ( liefst de kleur van het wasgoed) en volgens een bepaalde volgorde en per kant van de droogmolen per persoon. Duurt effe…maar dan heb je wel wat! :mrgreen: Wát weet ik eigenlijk niet hoor :mrgreen:



En onderweg in de auto check ik altijd alle weilanden op op hun rug liggende schapen. Soms moet ik echt terugrijden omdat ik niet zeker weet of ik het goed gezien heb. En ik móet echt kijken. Lukt gewoon niet om een soort van onbezonnen ( zo voelt dat dan hé) erlangs te rijden.



Gelukkig ben ik van de meeste tics/dwangen verlost. Lang leve de AD! :wink: :mrgreen:

Hihi die schapen zien wij altijd…moeten vaak een weiland inlopen om zo’n beessie weer op de poten te krijgen…best eng soms…



Zo zie je maar weer hoeveel mensen tikken hebben…

Ik schijn wel een raar kuchje te hebben,die ik idd wel vaak doe zonder dat het echt nodig is…maar vindt t best…



Voor de rest heb ik alle dingen die ik vroeger moest van mezelf afgeleerd,had t er vfeel te druk mee…dit bevalt me beter…hihi…

dit is vast een moedertic: ik moet altijd eerst het hapje eten van Lev even zelf proeven.

Manlief vindt dat vies en roept altijd: eerst lev, dan mama!

Volgens mij heb ik niet een bepaalde tik, maar ben ik gewoon compleet getikt :mrgreen: :mrgreen:

@suusje wrote:

Volgens mij heb ik niet een bepaalde tik, maar ben ik gewoon compleet getikt :mrgreen: :mrgreen:




:lol:

@Karin2 wrote:

Ik heb bij vlagen de tik :

“Als ik dit niet doe, gebeurt er dat”



Concreet :



Als ik nu niet in 5 stappen bij de deur kan zijn, mislukt het eten vanavond.



Als ik tijdens het hardlopen niet steeds met 1 voet op de witte strepen van het fietspad terecht kom, is het niet te best !! ( En dat zijn dan van die gebroken strepen :roll: )



Als binnen 10 minuten de bel gaat, blijf ik gezond…



Enzovoort…



Gestoord of niet ?




Haa die heb ik ook! Hebben jullie ook (wie deze tic heeft) dat ie erger wordt als je niet goed in je vel zit? Dus op momenten dat het ook echt extra erg zou zijn als er iets fout gaat omdat je dat er op dat moment niet bij kan hebben, dat je dan extra vaak denkt: als ik dit niet doe dan gebeurt er dat? (Terwijl je wéét dat het onzin is?)



En ik heb ook een heel ritueel voordat ik ga slapen, dat ik elke dag precies op dezelfde volgorde de gordijnen moet dichtdoen, wekker aan, omkleden etc. En ook dat met het knopje van de wekker (ook al wéét ik dat ie aanstaat, het moet toch!) Als ik bij een vriendin logeer heb ik dat dan weer niet.



Verder moet ik altijd in de badkamer de bovenste handdoek van het bovenste rekje pakken (de kast heeft drie rekken) Het mag absoluut niet een van een ander rek zijn:P (behalve als de bovenste leeg is)

Haha ik dacht altijd dat dit gestoord was maar het valt dus volgens mij wel mee!

Haha, geweldig topic :lol:

Ik heb er ook wel een paar.

Zo moet ik in de winkel altijd de 3e van iets hebben als het in een rij ligt of op een stapel ofzo. Erg irritant.

Verder weet ik alle kentekens uit m’n hoofd van mensen die ik regelmatig zie, en als je me vraagt een kenteken te onthouden weet ik die jaren later nog.

Schilderijen en fotolijstjes moet ik altijd rechthangen. Ook al ben ik bij iemand anders thuis :roll:

De was moet worden opgehangen met dezelfde kleur knijpers per kledingstuk.



Hartstikke getikt. :lol:

nee ik heb wel vaste rituelen, maar geen tic’s… (dacht ik toch)…



alhoewel… mijn shirtjes moeten altijd(die van daan dan) op 1 bepaalde manier gevouwen worden, rompertjes idem(vraag maar aan miekske). Slabbetjes hebben weer een andere vouw-wijze… Ook mijn handdoeken moeten precies gevouwen worden en om en om van kleur op dezelfde manier in mijn kast liggen(heb een kastje met glazen deur)… uhhh volgens mij val ik verder wel mee :stuck_out_tongue:

@mv2kids wrote:

nee ik heb wel vaste rituelen, maar geen tic’s… (dacht ik toch)…



alhoewel… mijn shirtjes moeten altijd(die van daan dan) op 1 bepaalde manier gevouwen worden, rompertjes idem(vraag maar aan miekske). Slabbetjes hebben weer een andere vouw-wijze… Ook mijn handdoeken moeten precies gevouwen worden en om en om van kleur op dezelfde manier in mijn kast liggen(heb een kastje met glazen deur)… uhhh volgens mij val ik verder wel mee :stuck_out_tongue:




En snel dat ze dat kan!! :shock:

jaaaa, hier wasgoed ook altijd met dezelfde kleur knijpers!

en sokken altijd met houten knijpers…



slaat natuurlijk nérgens op :oops:

@Jiska wrote:

Wij hebben van die gekleurde plastic wasknijpers. De meeste dingen die ik ophang, moeten met 2 knijpers opgehangen worden. En ja hoor, ieder kledingstuk móet met 2 dezelfde kleuren vastgezet worden :oops:




Ja Jiska dat heb ik ook. :mrgreen:

@miekske wrote:

@mv2kids wrote:
nee ik heb wel vaste rituelen, maar geen tic’s… (dacht ik toch)…



alhoewel… mijn shirtjes moeten altijd(die van daan dan) op 1 bepaalde manier gevouwen worden, rompertjes idem(vraag maar aan miekske). Slabbetjes hebben weer een andere vouw-wijze… Ook mijn handdoeken moeten precies gevouwen worden en om en om van kleur op dezelfde manier in mijn kast liggen(heb een kastje met glazen deur)… uhhh volgens mij val ik verder wel mee :stuck_out_tongue:




En snel dat ze dat kan!! :shock:




whahaha…dat viel toch wel mee :oops: (strijk iin een uur twee volle manden weg… :wink: )

Ik mòèt altijd de treden van trappen tellen. In huizen hebben trappen altijd 13 treden (dat weet ik ondertussen na jaaaaren), maar toch moet ik tellen.



Ik heb een hekel aan roltrappen, dat snappen jullie!!

ik moet altijd naar de wc voor het naar bed gaan ook al ben ik 15 minuten gelden nog geweest :oops:



En de groote boodschap doe ik alleen maar thuis :oops:

@Ilse81 wrote:

@Jiska wrote:
Wij hebben van die gekleurde plastic wasknijpers. De meeste dingen die ik ophang, moeten met 2 knijpers opgehangen worden. En ja hoor, ieder kledingstuk móet met 2 dezelfde kleuren vastgezet worden :oops:




Ja Jiska dat heb ik ook. :mrgreen:






:lol: :lol: :lol: straks hebben Lucas en Deann hier ook last van :wink:



:think: valt me trouwens nog mee hoeveel mensen dit ook hebben joh! Vond mezelf altijd best :shifty: bizar… maar zo te lezen is 't eigenlijk heel normaal :mrgreen:
  • Als ik een tijdschrift of krant uit een schap pak, pak ik nooit de bovenste, maar altijd een exemplaar een paar exemplaren eronder.


  • Ik heb een kleine verzameling Lush-spulletjes (shampoo, zeep en bodylotion) en dat vind ik zó lekker ruiken, dat ik tig keer per dag naar boven loop om even te snuffelen.



    Verdere tics moet ik ff over nadenken :smiley:

Ooh wat een tics zeg!! best gek om je te bedenken dat sommige mensen perse in een bepaalde rij willens taan, of die nu het drukste is of niet. Zal eens om me heen kijken van de week bij de supermarkt :wink:



Hier eigenlijk maar 1 tic; of nee 2:


  1. Ik kijk 10 x per avond of mn zoon nog lekker in zn bedje ligt te snurken (maar goed dat ie niet steeds wakker van me wordt :silenced: )


  2. Ik ben van de check, check, dubbel check of ik de auto wel op slot heb gedaan.



    But that’s is (gelukkig) :mrgreen:

benzine snuiven :shock:

@jen wrote:

benzine snuiven :shock:




:shifty: lekker!!