welke tik heb jij

Ja, gewoontes, neurotische trekjes, dwangmatigheden, ik weet niet wanneer je het allemaal een ‘tic’ mag noemen :think:



Tourette, daar horen ook die scheldwoorden bij, maar ook heel wat andere tics, inderdaad met je ogen knijpen, op de een of andere manier voelt dat ‘lekker’. Mijn zoon heeft er wel iets van, hij ‘moet’ soms gewoon iets 200 keer zeggen :roll:



Toen hij 3 was, elke avond, tijdens het eten een paar keer: ‘mama, je kan niet in het zwembad zwemmen als ie dicht is’ Elke avond en toch is het weer over gegaan…wel komt er steeds iets voor terug :roll:

:dance:



Ik ben nutcase af!!



Ik heb verschillende dingen voorbij zien komen waar ik mezelf ook schuldig aan kan maken…



Ik vind het alleen geen tics maar meer dwangneuroses…



Dingen die je “moet”" doen…



En…de ene periode heb ik er veel meer last van dan de andere… Nu ben ik bv al maanden neurose vrij… Maar wie weet heb ik over een tijdje ook wel weer dat ik perse zoveel rode auto’s moet tellen…ik 3 keer in de auto naar de zon moet kijken…ik controleer of het gas uit is…de lantaarnpalen tel…enz…



Maar nu weet ik iig dat ik niet de enige ben!! Jihoeoeoeoeoe :mrgreen:

@Karin2 wrote:

Ik heb bij vlagen de tik :

“Als ik dit niet doe, gebeurt er dat”



Concreet :



Als ik nu niet in 5 stappen bij de deur kan zijn, mislukt het eten vanavond.



Als ik tijdens het hardlopen niet steeds met 1 voet op de witte strepen van het fietspad terecht kom, is het niet te best !! ( En dat zijn dan van die gebroken strepen :roll: )



Als binnen 10 minuten de bel gaat, blijf ik gezond…



Enzovoort…



Gestoord of niet ?


Ooh dat heb ikook :shifty: :shifty:

Ik was altijd eerst mijn gezicht voor ik mijn handen was 's avonds, andersom kan echt niet.



Ik eet altijd eerst de dingen op die ik het minst lekker vind, en zo werk ik naar het allerlekkerste toe (meestal dus een stuk vlees 8)). Dus ook bij Kip Tandoori eet ik eerst de rijst met saus en daarna pas het vlees en bij macaroni eerst de groente en de elleboogjes voor ik het gehakt en hamreepjes eet. :think:



Ik doe altijd eerst mijn broek, sokken, ondergoed etc. aan voor ik mijn nachthemd uit doe en mijn shirt, bh, etc. aandoe… :think: En als ik het niet zo doe heb ik t gevoel de hele dag iets vergeten te zijn om aan te trekken :eh:

Nee hier geen tics…



Maar wel een grappig topic :mrgreen:

hahaha ik lig helemaal dubbel :lol: :lol:


  • ik tel de nummers van de wekker bij elkaar op Bijv 12.59

    1+ 2+5+9= 17 en dan tel ik 1+7 weer bijelkaar op en dat is 8

    en dan kijk ik of de 8 in de tijd stond :roll:

    en dan ga ik netzolang door tot ik eindelijk een tijd heb waar het goede cijfer wel in zit :roll: ( snap je het nog :lol: )


  • met fietsen moet ik als ik bij een lantaarnpaal ben mijn ene voet persee voor hebben met trappen en de andere naar achteren. Mijn voeten mogen niet naar boven en beneden wijzen :roll:


  • mijn washandjes moeten persee op kleur liggen wan donder naar ligt. En voor de witte’s en rode’s heb ik een aparte stapel :oops:

oh ja dat optellen :slight_smile:



Zeg jij het dan ook hardop als je ergens 11:11 ziet of 3:33??

ja hahah en bijv: he moet je kijken het is nu 4.56 :lol:

@schoen wrote:

Ik moet altijd het aan/uit knopje van de wekker tien maal of meer drukken.

En dan net voor ik wil gaan liggen moet ik eerst weer dat knoppie nog even heen en weer zetten om te kijken of ik hem echt wel gezet heb :think: :think: :think:


Dát deed mijn oman ook…zo irritant want hij zei de tijd dan hardop en ‘‘aan’’ ook hardop…maar dat dan écht 10x ofzo :eh:

Ik heb het hem afgeleerd,werd er gek van en geirriteerd :lol:

Nu doet hij het zonder te praten en maar 3x :mrgreen:

En ik pest hem vaak…door te kietelen of tijden te gaan roepen…want ik weet dat hij in zijn hoofd wel de tijd zegt… :lol:

Rotvrouw ben ik hé 8)

Verder heb ik dus geen echte tic…neuh…ik verander mijn routine vaak zat,lijkt mij nl. dodelijk vermoeiend als je zulke dingen moet van jezelf… :shifty: nee niets voor mij :oops:

Ik ben al een control freak…en juist daarom wil ik mijn routine ‘‘loslaten’’ anders maak ik mezelf gek denk ik.

Ik heb sinds een jaar of 4 geen horloge om ook,dat werkt top hier,anders fok ik mezelf constant op :shifty:

Mijn tics zijn ook wel genoemd, al is het niet meer zo dwangmatig als voor mijn PND…:



Bij de was ophangen per kledingsstuk dezelfde kleur knijpers gebruiken, de was altijd hetzelfde opvouwen, maar ook iedere draad van de waslijn moet helemaal volhangen, hoeft niet meteen, maar wel zo uitkienen dat uiteindelijk alle draden zoveel mogelijk gevuld zijn en dat de was dan ook nog zo strak mogelijk hangt…

Als ik mijn lenzen in of uit doe, altijd eerst rechts, dan links…



Groetjes,



Viratine

ooooh ik weet er nog een;



ik heb een timmermansoog; een schilderij mag geen milimeter scheef hangen want dan erger ik me en wil ik het recht hangen. En dan doe ik het ook altijd.

@Jiska wrote:

Wij hebben van die gekleurde plastic wasknijpers. De meeste dingen die ik ophang, moeten met 2 knijpers opgehangen worden. En ja hoor, ieder kledingstuk móet met 2 dezelfde kleuren vastgezet worden :oops:


Hahaha hier nog 1 die die tic heeft :lol:
Verder als ik binnenkom dan doe ikmijn schoenen en sokken direct uit, ik loop altijd op blote voeten in het huis, zelfs al is het heel erg koud.

@wannie wrote:

hahaha ik lig helemaal dubbel :lol: :lol:


  • ik tel de nummers van de wekker bij elkaar op Bijv 12.59

    1+ 2+5+9= 17 en dan tel ik 1+7 weer bijelkaar op en dat is 8

    en dan kijk ik of de 8 in de tijd stond :roll:

    en dan ga ik netzolang door tot ik eindelijk een tijd heb waar het goede cijfer wel in zit :roll: ( snap je het nog :lol: )


  • met fietsen moet ik als ik bij een lantaarnpaal ben mijn ene voet persee voor hebben met trappen en de andere naar achteren. Mijn voeten mogen niet naar boven en beneden wijzen :roll:


  • mijn washandjes moeten persee op kleur liggen wan donder naar ligt. En voor de witte’s en rode’s heb ik een aparte stapel :oops:




dat optellen heb ikook heel vaak :lol:

Ik moet altijd de dag eindigen met de zin tot morgen, daarna wil ik niets meer zeggen als ik in bed lig. Doe ik dat wel dan moet ik weer tot morgen zeggen en dan moet die ander ook nog wat terug zeggen.

Wat een geweldig topic :lol: Ik zat eerst te denken dat ik helemaal geen tics heb, tot ik dit een beetje aan het doorlezen was.



Mijn wekker controleer ik altijd 2x vraag me niet waarom…



Ik spoel mijn glazen altijd om voor ik er drinken in schenk…



Doe altijd een even aantal kaarsen aan…Ik tel het daarna ook 2x om te controleren…



Ik smeer elke avond als ik ga slapen mijn lippen in met purol, anders kan ik echt moeilijk in slaap komen… :oops:



Als ik mijn bed uit kom, zet ik altijd eerst de senseo aan voordat ik me ga aankleden, zodat ik als ik ben aangekleed kan genieten van mijn koffie. Heb geprobeerd om dit andersom te doen, maar dat werkt gewoon niet :?

@marielle wrote:

Ik moet altijd de dag eindigen met de zin tot morgen, daarna wil ik niets meer zeggen als ik in bed lig. Doe ik dat wel dan moet ik weer tot morgen zeggen en dan moet die ander ook nog wat terug zeggen.




Deze was ik vergeten :mrgreen: Dit heb ik ook altijd…

@lydia wrote:

oh ja dat optellen :slight_smile:



Zeg jij het dan ook hardop als je ergens 11:11 ziet of 3:33??


hihihihihihihi



Als ik een keer bij mijn ouders slaap ga ik daar altijd om 22.22 uur naar bed,

en dan zeg ik tegen mijn ouders:“zo het is 22.22 uur een mooie tijd om naar bed te gaan”,

:oops: :roll:

@Jannigje wrote:

@lydia wrote:
oh ja dat optellen :slight_smile:



Zeg jij het dan ook hardop als je ergens 11:11 ziet of 3:33??


hihihihihihihi



Als ik een keer bij mijn ouders slaap ga ik daar altijd om 22.22 uur naar bed,

en dan zeg ik tegen mijn ouders:“zo het is 22.22 uur een mooie tijd om naar bed te gaan”,

:oops: :roll:


22.22 hoe, maar dat zie ik elke avond op de klok :think:

Ik stofzuig me een ongeluk…

Vind dat toch zo lekker ruiken :silenced:



En snoepen uit het pak vruchten hagel jummie!