welke tik heb jij

:lol:

Billie wrote:
Schoen, dat met de wekker heb ik precies hetzelfde!
Altijd check dubbel check of hij nou wel aangezet is of niet.

quote]

OOhh ja dat heb ik ook ja.

@rhode wrote:

@Ilse81 wrote:




Als ik in de auto rij kijk ik naar nummerplaten. Met de letters probeer ik een zin te maken. :oops:




Ik zat al lezend te denken dat ik gelukkig niet een ‘rare’ tic heb…maar nu lees ik dit en dat doe ik gewoon ook :shock: :shock: :mrgreen: Alsof ik ezelfbruggetjes aan het maken ben voor de mensen van wie die auto is :roll: :lol:




Hier hetzelfde, ik dacht ook dat ik geen tic had :slight_smile: Ik zal eens nadenken misschien heb ik er nog wel meer :mrgreen:

eh… nee geen tics geloof ik… ben al geschift genoeg :mrgreen:



Naja, ik heb wel altijd iets met was vouwen, dat moet altijd op dezelfde manier en in elke kast liggen de stapels even breed gevouwen, heb er zelfs kartonnen malletjes voor :oops:

Als een ander eens vouwt dan irriteer ik me daar scheel aan…

Ik heb bij vlagen de tik :

“Als ik dit niet doe, gebeurt er dat”



Concreet :



Als ik nu niet in 5 stappen bij de deur kan zijn, mislukt het eten vanavond.



Als ik tijdens het hardlopen niet steeds met 1 voet op de witte strepen van het fietspad terecht kom, is het niet te best !! ( En dat zijn dan van die gebroken strepen :roll: )



Als binnen 10 minuten de bel gaat, blijf ik gezond…



Enzovoort…



Gestoord of niet ?

@Karin2 wrote:

Ik heb bij vlagen de tik :

“Als ik dit niet doe, gebeurt er dat”



Concreet :



Als ik nu niet in 5 stappen bij de deur kan zijn, mislukt het eten vanavond.



Als ik tijdens het hardlopen niet steeds met 1 voet op de witte strepen van het fietspad terecht kom, is het niet te best !! ( En dat zijn dan van die gebroken strepen :roll: )



Als binnen 10 minuten de bel gaat, blijf ik gezond…



Enzovoort…



Gestoord of niet ?






Neuh niet gestoord…

Ik loop met eén been op de stoep en eén been in de goot…:wink:

@lydia wrote:

@Karin2 wrote:
Ik heb bij vlagen de tik :

“Als ik dit niet doe, gebeurt er dat”



Concreet :



Als ik nu niet in 5 stappen bij de deur kan zijn, mislukt het eten vanavond.



Als ik tijdens het hardlopen niet steeds met 1 voet op de witte strepen van het fietspad terecht kom, is het niet te best !! ( En dat zijn dan van die gebroken strepen :roll: )



Als binnen 10 minuten de bel gaat, blijf ik gezond…



Enzovoort…



Gestoord of niet ?






Neuh niet gestoord…

Ik loop met eén been op de stoep en eén been in de goot…:wink:




Kijk je wel uit voor hondenpoep? Hier heeft men nl de gewoonte om hondenpoep in de goot bij de put te droppen. Wel bijna netjes opgeruimd dus niet zeuren dat je in de poep bent getrapt :mrgreen:

@Karin2 wrote:

@lydia wrote:
@Karin2 wrote:
Ik heb bij vlagen de tik :

“Als ik dit niet doe, gebeurt er dat”



Concreet :



Als ik nu niet in 5 stappen bij de deur kan zijn, mislukt het eten vanavond.



Als ik tijdens het hardlopen niet steeds met 1 voet op de witte strepen van het fietspad terecht kom, is het niet te best !! ( En dat zijn dan van die gebroken strepen :roll: )



Als binnen 10 minuten de bel gaat, blijf ik gezond…



Enzovoort…



Gestoord of niet ?






Neuh niet gestoord…

Ik loop met eén been op de stoep en eén been in de goot…:wink:




Kijk je wel uit voor hondenpoep? Hier heeft men nl de gewoonte om hondenpoep in de goot bij de put te droppen. Wel bijna netjes opgeruimd dus niet zeuren dat je in de poep bent getrapt :mrgreen:




Ehm :think:

Ken je het liedje niet??





dacht je dat ik écht met een been in de goot loop? ik vond alle genoemde tics eigenlijk wel voldoende zo :wink:

Nee, zing es ?

Eén been op de stoep

eén been in de goot

en als ik dat niet doe

dan ben ik morgen dood …





kinderen voor kinderen…



ik ga eens nadenken over mijn tics :think:

Moet je goed luisteren he en je speakers wat harder zetten.



















Ken je m nu?

ik ga savonds altijd 36 keer kijken of alle deuren op slot zitten

:mrgreen:



en met medicijnen innemen…ik ben daar zo gewend aan geraakt dat ik soms 2 tellen na het innemen al niet meer weet OF ik ze heb ingenomen,das ongeveer hezelfde als ademhalen geworden :eh:

maarre…ik heb ze altijd wel ingenomen,anders is de wasbak niet nat van het water drinken erna :oops:

Wij hebben van die gekleurde plastic wasknijpers. De meeste dingen die ik ophang, moeten met 2 knijpers opgehangen worden. En ja hoor, ieder kledingstuk móet met 2 dezelfde kleuren vastgezet worden :oops:

Ben steeds vaker aan het proberen om 1 shirtje heel eigenwijs met 1 rode en 1 blauwe knijper op te hangen, maar nee, dat voelt gewoon niet goed… dom eigenlijk…

( :silenced: en 't is maar goed dat het grootste deel van de was in de droger gaat :wink: )





Kom ook wel andere ‘tics’ tegen hier die ik herken ja. Tellen, ‘als ik dit niet zo doe gebeurt er dat’, soms moet ik met links ook nog nét even hetzelfde aanraken als ik 2 tellen daarvoor met rechts deed. Heel bizar, als je er zo over na gaat denken.

Vraag me wel af, omdat zoveel mensen er ‘last’ van lijken te hebben, of je dan nog wel over ‘tic’ kan praten :think: 't Lijkt mij meer een gewoonte… (tic klinkt gelijk zo negatief, alsof je niet helemaal 100% bent :oops: )

Ja hallo, wel een beetje on key please ! 8)



Ik heb de tekst er even bij gezocht en ik ken het liedje niet, maar de tekst herken ik wel :thumbup: :smiley:

Jiska, de tics die we nu allemaal noemen zijn tics die buiten je lichaam om gebeuren.



Ik ken mensen die tics hebben en die hebben direct verband met hun lijf; ogen laten wegdraaien in een gesprek, altijd 2 keer aan de knie tikken, snuiven, hun vingers kraken, met ogen knipperen, klakken etc.

:lol: :lol: Sorry hoor, maar ik moet écht lachen om jullie tics… :silenced: :mrgreen:

Oh wat zit ik hard te lachen hier om jullie :oops: :lol:



Zo’n topic is er al eens eerder geweest, volgens mij ben ik de enige zonder dat soort tics :mrgreen:



Ik heb inderdaad wel die andere tics waar Lydia het over had, vingers knakken, ik doe het al sinds m’n 13e ofzo, kan er niet mee stoppen. Op m’n lip bijten, op zoek naar losse velletjes :?



En nog veel andere dingen, maar of dat tics zijn? Dat kleding alleen van katoen mag zijn en niet niet strak mag zitten, of kragen hoog, of dat ik al 10 jaar dezelfde sjaal van de Hema draag omdat ik gewoon niet kan wennen aan een ander?

Tik die ik heb is om bij de auto terug te lopen om te checken of ik de voordeur wel op slot heb gedaan terwijl ik weet dat hij op slot zit maar ik MOET terug.

Ohhh ja ik heb soms ook dat ik het zo moet doen anders gaat het niet goed etc.

@lydia wrote:

Jiska, de tics die we nu allemaal noemen zijn tics die buiten je lichaam om gebeuren.



Ik ken mensen die tics hebben en die hebben direct verband met hun lijf; ogen laten wegdraaien in een gesprek, altijd 2 keer aan de knie tikken, snuiven, hun vingers kraken, met ogen knipperen, klakken etc.




Ja, maar zijn dat waar wij het nu over hebben wel ‘tics’?

Dingen die verband met je lichaam houden is iets waar je écht niets aan kunt doen (och hoe heette dat nou ook alweer?? mensen die ook opeens kunnen gaan schelden enzo?), ‘onze’ dingetjes zijn meer gewoontes toch?