Welke gastouders ook bezig met examentraject?

@lydia wrote:

De dagevaluaties letterlijk nemen; per dag, niet per kind. In een dagevaluatie verwerk je alles wat je met de kinderen onderneemt.

Dat heb ik dan verkeerd gedaan. Ik heb bij de dagevaluatie 1 kindje genomen en daar twee dagevaluties van gemaakt. Deze heb ik wel laten lezen door de vraagouders en zij konden alleen maar aangeven dat ze liever hadden dat het kindje eerst hartig op brood at en dan pas zoet. En dit was hun enige punt bij beide evaluaties. Ik kan van vandaag nog wel een evaluatie maken met allebei de kindjes die ik vandaag opvang maar vanaf vanmiddag heb ik vakantie en dan ga ik pas weer oppassen als mijn werkmap binnen moet zijn. Dus ik zie eigenlijk ook geen mogelijkheden meer om het te veranderen tenzij ik het bij elkaar ga verzinnen en dat wil ik ook niet. :frowning:

Overigens is het andere kindje wat ik vandaag heb ook van dezelfde vraagouders en ik weet nu al zeker dat ze er niets op aan te merken hebben (het kindje is 6 maanden en alles gaat nog volgens een strak regelmaat).

Succes meiden!!

Ik had het via een andere instantie gelukkig heb ik mn werkboek helemaal af en is hij tot nu toe goed gekeurd. Maar ppff soms had ik echt zoiets van hoe moet dit??

Purpled, volgens mij doe je het prima hoor, dat heb je niet verkeerd gedaan. Hoe concreet staat het in de opdracht :wink:

mijn opmerking was meer als leidraad, maar zoals je het beschrijft mbt je aangepaste werkplanning klinkt het heel netjes.

Wanneer moet je het inleveren?

Ik moet het 1 juni ingeleverd hebben.

Ik raakte gisteren toch wel een klein beetje in paniek, stresskip als ik ben. Ik dacht echt “oh nee hoe ga ik dit nu doen”. Ik heb nog snele en dagevaluatie van de jongste gemaakt en die via mail met de vraagouders besproken. Ik kreeg het volgende terug: Het enige wat we eigenlijk op kunnen merken is dat je goed geluisterd hebt naar hoe wij met Lea omgaan! Je doet het namelijk precies zoals wij het thuis ook doen. Ik denk dat het goed is dit te vermelden bij je schoolopdracht: je luistert goed naar de wensen van de ouders (mag ook weleens gezegd worden).

Ik kan hiermee niets aanpassen in de aangepaste werkplanning, maar kan sowieso al weinig met een kind van 6 maanden dat iedere dag op andere tijden drinkt. Ik heb in werkplanning wel staan dat op het moment dat zij gebracht wordt ze net gedronken heeft ze meteen naar bed gaat en anders wakker blijft tot de fles. Onderaan een stuk beschreven over hoe haar dagritme werkt. Slapen/eten/spelen/slapen. En dat ik aan de hand van de laatste drinktijd die ik op een briefje krijg 's ochtend haar hele dagritme aanhoud. Ik denk dat een achterwacht op zich wel goed uit de voeten kan met mijn dagplanning en dat is toch wel een beetje de bedoeling denk ik?

Overigens heb ik gisteren toch ook nog iemand gemaild die alles regelt voor de gastouders met mijn vraag of het zo dan goed was, dat ik gewoon niet meer kan aanpassen verder (geen oppasdagen) maar dat ik niet wil zakken op dit onderdeel. Desnoods kom ik eerder terug van vakantie en vraag ik of ik mijn oppaskids een dag mag lenen haha :lol: Maar goed liever niet natuurlijk. Ben best aan vakantie toe. In mijn vakantie ga ik nog genoeg doen aan dat hele examentraject want ik moet ook nog een werkplanning maken met die pedagogische uitgangspunten erin verwerkt en een presentatie voorbereiden :shifty: Ik moet het 1 juni ingeleverd hebben.

Ik raakte gisteren toch wel een klein beetje in paniek, stresskip als ik ben. Ik dacht echt “oh nee hoe ga ik dit nu doen”. Ik heb nog snele en dagevaluatie van de jongste gemaakt en die via mail met de vraagouders besproken. Ik kreeg het volgende terug: Het enige wat we eigenlijk op kunnen merken is dat je goed geluisterd hebt naar hoe wij met Lea omgaan! Je doet het namelijk precies zoals wij het thuis ook doen. Ik denk dat het goed is dit te vermelden bij je schoolopdracht: je luistert goed naar de wensen van de ouders (mag ook weleens gezegd worden).

Ik kan hiermee niets aanpassen in de aangepaste werkplanning, maar kan sowieso al weinig met een kind van 6 maanden dat iedere dag op andere tijden drinkt. Ik heb in werkplanning wel staan dat op het moment dat zij gebracht wordt ze net gedronken heeft ze meteen naar bed gaat en anders wakker blijft tot de fles. Onderaan een stuk beschreven over hoe haar dagritme werkt. Slapen/eten/spelen/slapen. En dat ik aan de hand van de laatste drinktijd die ik op een briefje krijg 's ochtend haar hele dagritme aanhoud. Ik denk dat een achterwacht op zich wel goed uit de voeten kan met mijn dagplanning en dat is toch wel een beetje de bedoeling denk ik?

Overigens heb ik gisteren toch ook nog iemand gemaild die alles regelt voor de gastouders met mijn vraag of het zo dan goed was, dat ik gewoon niet meer kan aanpassen verder (geen oppasdagen) maar dat ik niet wil zakken op dit onderdeel. Desnoods kom ik eerder terug van vakantie en vraag ik of ik mijn oppaskids een dag mag lenen haha :lol: Maar goed liever niet natuurlijk. Ben best aan vakantie toe. In mijn vakantie ga ik nog genoeg doen aan dat hele examentraject want ik moet ook nog een werkplanning maken met die pedagogische uitgangspunten erin verwerkt en een presentatie voorbereiden :shifty: Volgens haar was het wel goed zo. Vanavond heb ik een werkoverleg en dan kunnen we het er nog even over hebben.

Ik doe dit serieus nooit weer. Eerder dacht ik dat ik in de toekomst misschien wel eens een opleiding wilde doen maar de druk om te moeten presteren (vooral vanuit mezelf) trek ik gewoon niet. Ik droom over opdrachten die niet eens mijn werkmap voorkomen, het zweet breekt me letterlijk uit als ik er even niet uitkom… Nee dit ga ik mezelf niet nog een keer aandoen :lol:

Zeg, hoe gaat het nu? Hoe is het gegaan? Mondeling al gehad?

hier over 2 weken komen ze langs en ik heb mee gekregen waarom en hoe en wat slaat echt nergens op

kom even kijken of je wel kunt oppassen…

en daarna gaan we ff praten of je het el kunt…

slaat echt nergens op

wie dit bedacht heeft heeft geen kinderen of weet niet hoe het werkt en dropt ze alleen maar bij de kinderopvang

Ik heb het mondeling ook al gehad en ben geslaagt, tja t’is wel erg dom zo gesprekje hoor. Ze kijken even hoe je met de kids omgaat en daarna gesprekje hoe je met de kids omgaat hoe je met bepaalde situatie’s omgaat enzo…

Ze was hier binnen 1,5 uur alweer weg haha

Inge jij klinkt wel wat negatief vind ik…

De nigos-route is zo simpel niet qua bezoeken, er wordt naar veel meer gekeken. Het gaat om het gedrag van de go, maar ook om de ruimte waar je kinderen opvangt.

Gefeliciteerd Chantal!

ja en de foute gastouder speelt dan een leuk toneel stukje en ruimt de kamer een keer op en daar is het allemaal prima

ik weet niet volgens mij o hele achterlijke mensen te filteren of zo…

ik vind het gewoon idiote tijd verspilling…

verplicht ehbo prima is duidelijk

maar gastouderbureau komt ook al 2x per jaar en ziet ook de ruimte met check list enz … en dan nu nog een instantie om ruimte te checken en kijken of je wel kunt oppassen ??

ik heb een oud oppas kindje gevraagd te komen… en ook weer een keertje met mijn dtje spelen ze zijn allebei 6 en vermaken zich wel samen…

maar nu moet ik voor hun met het gesprek maar opvang regelen zodat ik een half uur kan laten zien of ik het wel kan en daarna in gesprek kan met een of andere vragen lijst ???

ik vind het echt te zot voor woorden

en ja daarom negatief kan het niet positief zien

Ik heb inmiddels het examen gehad (9 juni). Eerst een presentatie (voor nederlands), een onverwachtte situatie bespreken en toen een gesprek over mijn werkmap. Dit gedeelte ging heel goed en hoewel ze niet mocht zeggen of ik daarvoor geslaagd was zei ze dat ik het heel goed gedaan had. Daarna had ik de theorietoets en was daar met 5 minuten mee klaar. 'S middags nederlands gehad en de dag erna had ik de praktijktoets. Na de praktijktoets zei ze meteen dat ik voor de praktijktoets geslaagd was. 23 Juni krijg ik te horen of ik voor de rest ook geslaagd ben. Ik denk het wel maar goed… ik hoor het dan wel.

Al met al is het me wel heel mee gevallen dat examen, heb me denk ik drukker gemaakt als nodig was. Nu hopen dat het niet voor niets is geweest.

Iedereen nog bedankt voor jullie hulp en adviezen.

@ingemamavan2 wrote:

maar nu moet ik voor hun met het gesprek maar opvang regelen zodat ik een half uur kan laten zien of ik het wel kan en daarna in gesprek kan met een of andere vragen lijst ???

Bij mij bestond de praktijktoets uit het maken van een planning met pedagogische uitgangspunten erin verwerkt en dan kwam vervolgens de accessor 3 uur lang meekijken. Ik heb gewoon gedaan wat ik altijd doe met de kids en tussendoor ook met de accessor gekletst, vragen beantwoord etc. Het was heel gezellig en helemaal niet ongemakkelijk ofzo. Ik hoefde daarna geen vragenlijst meer in te vullen of een gesprek met haar te hebben.

Purple wat fijn dat het zo goed ging, ik moet 28 juni voor theorie

@purpled82 wrote:

@ingemamavan2 wrote:

Bij mij bestond de praktijktoets uit het maken van een planning met pedagogische uitgangspunten erin verwerkt en dan kwam vervolgens de accessor 3 uur lang meekijken. Ik heb gewoon gedaan wat ik altijd doe met de kids en tussendoor ook met de accessor gekletst, vragen beantwoord etc. Het was heel gezellig en helemaal niet ongemakkelijk ofzo. Ik hoefde daarna geen vragenlijst meer in te vullen of een gesprek met haar te hebben.

dat is nu dus ook mijn werk :wink:

gefeliciteerd!!

Inge, dan snap ik je wel denk ik…

Purpled wat maf dat je nog geen punten mocht weten? Ik noemde het aantal punten direct :think:

Trix’, succes!

Ik ga er deze week nog 3 bezoeken.

Dank je Lydia

volgens examen richtlijnen van p3 transfer mogen ze niet zeggen of je geslaagd bent,sommige zeggen alleen dat je het goed gedaan hebt om toch te laten weten dat het wel goed zit.

ik moet nog bericht krijgen wanneer mijn huisbezoek is,hoop dat ze snel bellen wil het achter de rug hebben.

Als ik dit zo lees heb ik echt een makkie gehad. :shock:

Nou had ik sowieso geluk met mijn diploma maar de mevrouw die hier was heeft alleen gekeken of ik alle diploma’s en protocollen voor elkaar had en wou de kindplanning weten. Dat was het wel zo’n beetje.

Verder zei ze dat ze dat ze meteen kon zien of het een goede gastouder betrof. Dat heb ik maar als compliment opgevat aangezien ik nu geregistreerd gastouder ben. :mrgreen:

wij moeten volgens werkplaning laten zien wat je altijd doet

heb inmiddels volgende week do proeve van bekwaamheid vaststaan.

vind het wel leuk te laten zien hoe ik werk.

Vandaag bericht gekregen dat ik ben geslaagd :dance: :dance: Gelukkig maar heb ik dat ook weer achter de rug :mrgreen: :dance:

Geweldig Purple gefeliciteerd! :slight_smile:

Nou ik nog. :frowning:

Ik ben zo blij dat ik dit allemaal niet hoef te doen. Volgende week krijg ik mijn SPW 3 Kinderopvang diploma na 2 jaar studie, dus precies op tijd voor de nieuwe eisen!

Ben nog wel bezig om een werkplan te maken, voor mezelf maar ook voor de ouders, zodat ze kunnen zien hoe ik over bepaalde dingen denk en hoe ik dingen aanpak enzo. Heb op internet wat voorbeeldjes gevonden (geen idee meer waar) maar daar ga ik mee aan de slag :slight_smile:

Ik schrijf er trouwens niet in wat ik de hele dag doe. Ik heb wel een standaard dagritme op mijn site staan, maar verder ga ik niet opschrijven wat ik elke dag per minuut doe. Zijn jullie continue bezig met de kinderen, ook al heb je er soms maar 1 of 2? Ik laat de kinderen ook wel veel zelf spelen, want dat is ook belangrijk, zichzelf leren vermaken. De hele dag maar activiteiten ondernemen vind ik ook overdreven en vermoeiend voor de kids. Gebeurt op het kdv ook niet trouwens.