@trix wrote:
Geweldig Purple gefeliciteerd!
Nou ik nog.
Succes vandaag! Het valt je vast heel erg mee
@trix wrote:
Geweldig Purple gefeliciteerd!
Nou ik nog.
ik las ergens dat ze niet konden zeggen of mochten zeggen of je geslaagd was ja of nee
bij mij wel en ik had het makkelijk gehaald
dus weer een papiertje rijker
(alleen wel onzin dat ze langs kwam want zo veel heeft ze niet gezien en hebben we ook niet besproken)
en over die brandweer folder en die vragen
waren wel zo moeilijk (mijn vriend is brandweer man) dus als ik die folder niet kende of ik fouten zou maken zou het wel heel erg zijn…
pffff. Ik zit er nu zo’n beetje middenin. Morgen komt bij mij het bezoek aan huis. en dan 26 aug. het gesprek erover en aan de hand van de verslagen en dan de 30e diploma als het goed is. Krap, maar net op tijd.
ik ben geslaagd en kan zaterdag mijn diploma ophalen
huisbezoek is niet vervelend heb nog niemand gehoort die het vervelend ervaren heeft gewoon jezelf blijven en doen wat je altijd doet dan komt het goed. succes
ik heb mijn diploma 14 juli op mogen halen
het is gelukkig weer achter de rug
ben benieuwd wat het volgende zal zijn dat ze verzinnen
@24tamara24 wrote:
ik heb mijn diploma 14 juli op mogen halen
het is gelukkig weer achter de rug
ben benieuwd wat het volgende zal zijn dat ze verzinnen
19 augustus komt er hier iemand en dan gaat ze me observeren en dan krijg ik een nederlandse toets en dan gaan we dingen bespreken. ben benieuwd!!
Ik wordt binnenkort ook aangemeld voor het landelijk register.
Ik heb nog geen GGD bezoek gehad maar daar verwacht ik binnenkort een telefoontje van om een afspraak te maken, ik hoorde dat ze hier (enschede) erg streng waren, dus dat vind ik wel spannend.
Hebben jullie al ervaringen met het GGD bezoek en hoe is dat verlopen?
Ook vind ik het lastig om het pedagogisch werkplan in te vullen,ik vind de vragen op het formulier van mijn GO wat vaag…
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik hoor graag ervaringen van jullie
bericht gehad dat de ggd 2 september komt voor gastoudercontrolle.
ggd kan ook onverwachts komen ligt aan waar je woont en wat jou regio doet.
ik lees dit topic nu pas :doh:
Ik zie echt super ingewikkelde manieren van die opleiding zeg, ongelovelijk. Als ik die opdrachten van jullie bekijk heb ik echt een eitje gehad (al dacht ik er toen ook anders over hoor!).
Ik moest 7 certificaten halen online via de gastouderacademie, verder een pedagogisch werkplan maken, een dagplanning (zat ook in dat pedagogisch werkplan) en een activiteit plannen voor tijdens mn praktijkexamen. Praktijkexamen bestond uit een bezoek van 2 uurtjes van een examinator, zij liep gewoon met me mee die dag (ik ging bijv. volgens werkplanning de hond uitlaten en zij liep gezellig mee). Verder heb ik geknutseld met de kids voor vaderdag en ook dat ging prima. Verder moest ze mn risicoinventarisatie zien van het GOB en verklaringen omtrent gedrag moest ik kunnen tonen. Allemaal prima. Ook heeft ze een rondje door mn huis gedaan, maar dat stelde eigenlijk niets voor. Ik kreeg gelijk te horen dat ik geslaagd was aan het einde.
De dag erna had ik mn theorieexamen, een examen dat ik echt kant noch wal vond raken. Ik moest een stukje engels vertalen, een paar vragen beantwoorden over de engelse tekst, wat vragen over politiek (hoeveel zetels heeft de tweede kamer :wall: (weet ik veel!), en ook een paar pedagogische vragen uiteraard. Had gedacht net aan een 5,5 te hebben, maar bleek gewoon een 7,8 te hebben, dit kreeg ik na ong. 2 weken te horen overigens.
Diploma is dus nu binnen en het is nu wachten op de GGD, die hebben me vorige week gebeld dus hoop voor ze dat ze op tijd komen, want als ik aan het bevallen ben, of net bevallen dan hebben ze toch ECHT pech! Ze zijn gewaarschuwd (is op aanvraagformulier aangegeven dat ik zwanger ben), dus het is aan hun om snel te reageren, maar dat doen ze dus niet echt. Ik ga ze maandag maar eens bellen om te kijken of ik een afspraak kan krijgen ipv een onverwachts bezoek :? (gezeur :silenced: )
Nou ja…zo verliep dus bij mij de procedure, compleet anders dan bij jullie zo te lezen :think: Dat vind ik wel vaag, dat ze niet gewoon 1 soort opleiding ervoor bedacht hebben.
Groetjess Jiska
Allereerst Elmo succes met de laatste loodjes! Of misschien intussen al bevallen?
Bij mij was het ook best intensief. Al kwam dat omdat het hele traject, waar normaal een jaar voor staat in 3 maanden gegeven werd en in ons geval (de ‘latertjes’) zelfs in 6 weken. Dus ik moest veel lezen, veel lessen en veel plannen in korte tijd, maar ook ik heb het gehaald en krijg de 27e mijn diploma.
Ons ‘examen’ bestond uit 2 verslagen. De eerste was ‘huiswerk’ vragen beantwoorden en inleveren over de politiek, Nederland als Rechtsstaat en het sociale stelsel in Nederland. Het 2e verslag was aan de hand van de praktijk. Een themaweek organiseren en uitvoeren en evalueren. Daarin moest je 4 activiteiten uitvoeren rondom een thema. Tijdens een van de activiteiten, kwam iemand meekijken en dat was maar ongeveer een half uurtje! In dat verslag kwamen ook vragen over de werkruimtes, de onderhoud ervan, de ergonomie, de gezelligheid. Hoe zie ik dat en hoe kun je de kinderen bij alles betrekken. Een stukje uitleg over de visie van het gastouderbureau en uitleg over de ontwikkelingsfase van de oppaskinderen. Verder moesten we een soort folder ontwerpen met 6 gezonde traktaties (wat heb je nodig en hoe maak je het en een plaatje ervan).
Engels had ik vrijstelling voor. Verder was er nog een mondeling met degene die ook thuis is geweest over het verslag. Dat was alles. Het was goed te doen qua moeilijkheidsgraad, maar wel veel om in die korte tijd af te krijgen.
tnx kico, helaas nog niet bevallen
bij jou dus ook weer een compleet ander senario dan bij mij…ik vind het toch best apart hoor :think: Zo krijg je dus compleet anders opgeleidde gastouders. Nou ja…het maakt ook niet uit, we hebben ons diploma en dat is het belangrijkste :mrgreen: