Welke bloem ben jij?

@jacsansil wrote:

ik schrik er gewoon van hoe het klopt… :shock:

gaat ff traantje wegpinken…




:hug: :-*

@Pinkie wrote:

Ik ben een klaproos, en het klopt aardig!


Hier ook!

Klaproos. En verder lees het berichtje van Mutti.

Dat had ik ook kunnen schrijven :wink:

Boterbloem…

en komt aardig in de richting :wink:

Zag de klaproos en dacht meteen:Die!

Maar koos uiteindelijk het vingerhoedskruid omdat ik die ook prachtig vind. Klaproos past toch echt meer bij mij. Klopte veel meer, die beschrijving…heel erg zelfs… :shifty:

Grappig hoeveel klaproosjes er zijn hier :lol: Hier nog 1 en ook bij mij klopte het :thumbup: En net als Judith75 had ik ook gelijk veel herkenning bij het stukje tekst van Mutti :mrgreen:



Leuke link TaMa :thumbup:

@lydia wrote:

niemand hier vingerhoedskruid?

Ik vind het echt heel vaag… De beschrijving bij mij klopt niet heel erg…



Liefde, echte liefde, komt uit het hart!!



Niet uit de mond!!



Liefde uit je door genegenheid en warmte te geven aan elk mens op aarde. Of hij nu je broer is of je zus, een vriend of een vreemde, een weldoener of een misdadiger. Als liefde uit je hart komt dan kun je ook elk mens van die liefde voorzien. Het maakt niet uit of men een schijnbaar perfect leven leidt of juist helemaal niet. Je beseft dat elk mens liefde nodig heeft. En jouw licht kan die liefde geven. Soms lijk je een kaars in een hele donkere nacht. Soms voel je je heel alleen hierin. Weet dan dat juist bij jou heel veel hulp is. Speciaal op deze donkere momenten. Jouw lichtje kan elke plaats oplichten. Zelfs in de donkerste harten zie je dan een vonk verschijnen. En DAT, DAT, lief vingerhoedskruid, is jouw kracht.



Mensen zullen proberen van je te profiteren. Maar gelukkig lukt dat maar heel weinig. Je grenzen zijn over het algemeen vrij duidelijk.



Sommige anderen brengen je aan het twijfelen. Beschimpen je zelfs waar en wanneer ze maar kunnen. Laat ze maar! Ze weten, helaas, nog niet beter!



Laat je licht maar schijnen. Langzamerhand komen er dan steeds meer lichtjes bij. En dan, als er maar genoeg komen, zullen ze de aarde gaan verlichten en verwarmen.



Hoe dankbaar is jouw taak.



Je hoeft er alleen maar te ZIJN!




Ik vind t een beetje té.

Maar wie goed naar mijn atavar kijkt ziet al waarom ik het plaatje koos :wink:






Ik ook vingerhoedskruid… kan mezelf niet echt vinden in de tekst…

ik weet niet meer welke bloem het was maar ik zou geld en glimmertjes willen :eh:



dusss :mrgreen:

Ik ben een klaproos en de omschrijving klopt echt 99% met hoe ik ben :shock:

@lydia wrote:

niemand hier vingerhoedskruid?

Ik vind het echt heel vaag… De beschrijving bij mij klopt niet heel erg…



Liefde, echte liefde, komt uit het hart!!



Niet uit de mond!!



Liefde uit je door genegenheid en warmte te geven aan elk mens op aarde. Of hij nu je broer is of je zus, een vriend of een vreemde, een weldoener of een misdadiger. Als liefde uit je hart komt dan kun je ook elk mens van die liefde voorzien. Het maakt niet uit of men een schijnbaar perfect leven leidt of juist helemaal niet. Je beseft dat elk mens liefde nodig heeft. En jouw licht kan die liefde geven. Soms lijk je een kaars in een hele donkere nacht. Soms voel je je heel alleen hierin. Weet dan dat juist bij jou heel veel hulp is. Speciaal op deze donkere momenten. Jouw lichtje kan elke plaats oplichten. Zelfs in de donkerste harten zie je dan een vonk verschijnen. En DAT, DAT, lief vingerhoedskruid, is jouw kracht.



Mensen zullen proberen van je te profiteren. Maar gelukkig lukt dat maar heel weinig. Je grenzen zijn over het algemeen vrij duidelijk.



Sommige anderen brengen je aan het twijfelen. Beschimpen je zelfs waar en wanneer ze maar kunnen. Laat ze maar! Ze weten, helaas, nog niet beter!



Laat je licht maar schijnen. Langzamerhand komen er dan steeds meer lichtjes bij. En dan, als er maar genoeg komen, zullen ze de aarde gaan verlichten en verwarmen.



Hoe dankbaar is jouw taak.



Je hoeft er alleen maar te ZIJN!




Ik vind t een beetje té.

Maar wie goed naar mijn atavar kijkt ziet al waarom ik het plaatje koos :wink:




Ik was het ook, en ergens, zit er wel een kern in. Als ik het zo lees: Ik ben een gevoelsmens, leef erg vanuit mijn emotie en mijn hart. En dat is soms heel moeilijk voor mijn familie…

Een klaproos en ook hier klopt de beschrijving wel aardig :thumbup:

Sleutelbloem!!! :shock: :shock: :shock: Die omschrijving… :think: :think: :think:



Klopt helemaaaal hoor :mrgreen:





Leuke link!!! :thumbup:













:oops: :oops: :oops: heb dus naar het meisje gekeken en helemaaal niet naar de bloem!!! :wall: :wall: Okee, nog een keer!!!

Narcis! :smiley: Klopt wel een beetje denk ik.

ik ben een pinkster bloem



ook bij mij klopt het wel redelijk :eh:

Ik ben een klaproos en de beschrijving zat ook een heel eind in de goede richting, gek eigenlijk.

De Klaproos



Lieve klaproos,



Je bent een mens van hoge pieken en diepe dalen.



In uitgelate stemmingen loop je, terecht, te pronken met je blijheid. Maar soms zie je het ook helemaal niet meer zitten. De meeste mensen zien alleen jouw buitenkant, het schilletje. De droevige binnenkant zit achter een cijferslot. Die krijgen ze echt niet te zien. En waarom niet? Omdat jij jezelf niet begrijpt en accepteert. Je eigen problemen zijn niet zo erg dat je je er depressief door hoeft te voelen. Weet je, lieve klaproos? Je bent te gevoelig! Dat is het antwoord. Door je openheid en blijheid laten anderen, vaak onbedoeld,veel problemen bij jou achter. En jij gevoelige klaproos, neemt die problemen mee naar je eigen leefwereld. Jij zit ermee opgescheept en de ander heeft zijn zeggie kunnen doen en is het kwijt. Het is fijn dat je zo voor ze openstaat. Dat is goed voor jou en goed voor hen. Zorg alleen wel voor een goede bescherming. Vraag om een beschermende jas aan onze lieve geestelijke vrienden, die je draagt in contact met anderen. Deze jas zit dan in gedachten om je heen en wordt alleen gezien door de geestelijke wereld.



Douche regelmatig als je moe bent of je uitgeput voelt. Dit werkt goed als je zorgen van je af wilt spoelen. Geef de problemen aan moeder aarde. Dat geeft niet, zij helpt graag. Jij kunt moeder aarde weer een deel van jouw vrolijkheid geven als je weer op een top leeft. Zij krijgt dan weer hulp van jou.



Zo zou het leven voor alle mensen moeten zijn. Geven En Nemen! Daar draait het uiteindelijk allemaal om in het leven.



Lieve klaproos, bloei zolang je maar kunt en laat ons allen van jouw schoonheid genieten!




grappig…lijkt wel een beetje op mij…

:shock: Klaproos :shock: klopt precies :shock:

ik ben een bosanemoon en het klopt eig helemaal ,



verbaas me er over ,



het is het 1ee plaatje die je ziet die sprak me aan, ik heb de anderen vluchtig bekeken , en toch bleef die ene 1 e hangen .



Vind wel grappig, dat er zo corrrect iets uitkomt



Bescheidenheid is je grootste deugd.



Je kijkt altijd de kat uit de boom, een beetje bang haast. Daar zijn geen redenen voor maar toch geldt voor jou dat je op de achtergrond zult opereren in het leven. Pas als het echt nodig is komt je tevoorschijn. Niet om met jezelf te pronken, maar om een ander te helpen. Voor jou geldt het spreekwoord “Als de nood het hoogst is, is de redding nabij”. Jij bent dan de redder.



Je speelt vaakt op safe. Ook voor jezelf. Dit zou je leven wellicht iets te eentonig kunnen maken. Verras jezelf eens lief kind. Verras een ander eens. Doe eens iets geks, iets spontaans. Je zult merken dat dat eigenlijk wel leuk is, zo op z’n tijd.

En bedenk goed: Je gevoel zal altijd je beste richtingwijzer zijn!!



Niet zozeer je verstand, maar je gevoel. Natuurlijk moet je je verstand wel blijven gebruiken. Het gaat er meer om dat gevoel en verstand in balans zijn. Laat je gevoel zo af en toe eens wat meer spreken.Kom soms iets meer naar buiten met WAT je voelt. Probeer het eerst eens binnen je eigen gezin. Ga daarna eens buiten de deur experimenteren.



Laat anderen eens zien wat voor een prachtige bloem je eigenlijk bent.Je bezit door dit vergevorderde gevoelsleven ook een bijzondere wijsheid waarmee je velen kunt helpen.Spreek je gerust meer uit. Laat je kroon vooral schitteren op de donkere plaatsen van het leven van vele mensen. Je gevoel zal je daarheen brengen en wel op het juiste moment.



Dan zul je ook voldoening krijgen in je leven. Want dan voel je je pas werkelijk nuttig. Want eigenlijk doe je niets liever dan anderen helpen. Dat zit in je gevoel …



We wensen je een heel mooi, gevoelig leven toe.

ik ben een lariks

hier een meidoorn… en klopt ook aardig