Welk merk luier?

@Rooike wrote:

@Noekie wrote:
Ik ben niet zwanger en heb nog geen kinderen namelijk :slight_smile:

Als ik het zo een beetje lees, kan ik het beste gewoon bij pampers blijven denk ik. Daar ben ik heel tevreden over trouwens. Vaak ook in de aanbieding, 3e pak gratis of zoiets.

Waarom wil je eigelijk weten welke pampers het beste zijn dan als je geen kinderen hebt en ook niet zwanger bent? Ik snap het eigelijk niet zo..... :oops:

omdat ze (lees openingspost) gastkindjes ontvangt :wink:
@Noekie wrote:
Ik ben benieuwd naar de merken luiers die jullie gebruiken. Hier gebruik ik voor de gastkinderen momenteel pampers, maar een tijdje geleden hebben ze bij kassa luiers getest en toen kwam kruidvat er als beste uit en daarna pampers.

Ik dacht, er zitten hier zoveel ouders, eens kijken welk merk hier nou het meeste gebruikt wordt. Is Kruidvat echt een fijne luier? Hij is namelijk ook goedkoper dan pampers. Of gaan jullie voor een heel ander merk?

haha, heel automatisch Kruidvat ingevuld, maar die gebruik ik nu niet meer, aangezien Jayden zindelijk is…

Ehm, ik heb in het begin toen hij baby was steeds Pampers gekocht, die waren toen vaak in de aanbieding, zaten lekker veel in een pak dus lekker goedkoop. Toen hij een grotere maat kreeg, ben ik op een gegeven moment overgegaan naar de jumbopakken van Kruidvat. Ook omdat die toen verbeterd waren en ze elastischer werden (de plakstrips). Zo nu zo weer voor Kruidvat gaan, mits Pampers in de aanbieding zijn :slight_smile:

@melanie wrote:

@fiep klophout wrote:
ik ben nogal een sloerie als het om luiers gaat :angel: ga gewoon voor wat in de aanbieding is.

En het is dat ze zo duur zijn, anders zou ik altijd voor de nature babycare luiers gaan (te koop bij de etos)

omdat luiers al zo’n enorme belasting voor het milieu zijn. Maar goed, ik ga er dus niet altijd voor.

Ik heb daar dus een keer de billendoekjes van gehad :sick: wat stinken die dingen… geef mij maar de lotion doekjes van de wibra :wink:

oeh en die vind ik dus echt stinken, veel te geparfumeerd. maar het ergste vind ik de doekjes van de aldi, die ruiken écht naar.

(maar ik gebruik de doekjes ook niet van nature babycare, ze zijn mij te stug)

Oh zo dat had ik idd niet gelezen… :oops:

Pampers en eigenlijk (zonder reden) nog nooit iets anders geprobeerd…

Ik ben dus de eerste die bebino (aldi) aankruist. Ik zweer erbij. Voor Ralf was het een ideale luier. Bij de c1000 luier lekte hij regelmatig door. Bij Esmee heb ik automatisch weer aldi genomen. Geen klachten en ik hoef er niet speciaal nog voor naar een andere winkel. Prijs is ook aantrekkelijk.

Ik heb inmiddels een kleine verpakking van kruidvat luiers gekocht om ze eens te testen. Pampers vind ik trouwens altijd prima werken hier, maar als de kruidvat luier net zo fijn is ( of beter) dan ga ik daarvoor, want pampers is best wel prijzig als ik zo een beetje naar die prijzen kijk.

Bedankt allemaal in ieder geval tot zo ver!! :smiley:

(En ik vraag het inderdaad vanwege de gastkinderen Rooike :wink: en wat voorkennis voor de toekomst is ook makkelijk ;))

Ik gebruik eigenlijk altijd pampers, waarom? ik ben nogal verwend :angel: en ik vind pampers gewoon lekker aanvoelen, lekken niet door, dan wel de gewone pampers hoor, niet de active fit.

(ik werk trouwens op een kdv, dus ik zie heel veel luiers, huggies lekker altijd door op de randen, lidl/aldi luiers nemen poepslecht op, en ademen niet zo. Bumblies(?) zijn erg dik,maar verder nooit geenproblemen er mee. evenals etos etc.

Kruidvast zijn ook goeie luiers, nemen goed op, redelijk dun. goed geprijst.

bij kassa als beste uit de test, en opeens heel veel ouders over op de kruidvat haha.

Maar zelf gebruik ik pampers, maar overweeg ik om straks over te gaan op kruidvat, maar das meer vanwege de prijs. want pampers en kruidvast lopen wel gelijk op alleen kruidvat is dus goedkoper.

Iemand een idee waar je goedkope en vooral goeie billendoekjes kan krijgen??

Ik haal telkens bij de action de billendoekjes van pampers. 9 pakken voor 10 euro hebben ze heel vaak, vind ik een prima prijs en hele fijne doekjes!

Ook billendoekjes haar ik bij de Aldi, maar ook bij de c100o, ik vind ze allebei prima. Bij de aldi hebben ze wel 2 verschillende soorten, de ene vind ik niet bijn (met meloengeur), de andere wel.

Hebben hier echt echt bijna alle luiers wel al getest. Maar blijf toch echt bij pampers, zijn duidelijk een stuk dunner dan de rest. En bij de luiers krijgen ze al snel zo’n dikke harde prop tussen hun beentjes na 2 plasjes ofzo. Bij pampers heb ik dit nooit.

Ik sluit me aan bij Romata, ik heb wel eens een kruidvat luier van een vriendin geleend en vond ze hard en stug. Dus hier ook pampers

Pampers, en ik zweer erbij! (maar dan wel de activ fit)

Ze heeft de aldi luiers wel is geprobeerd maar ons meiske is erg actief en voordat ze kon lopen of kruipen zat ze altijd te trappen met d’r beentjes (vond ze gewoon leuk). Waardoor de Aldi luiers niet goed meer kwamen te zitten.

En inderdaad altijd in de aanbieding, heeft etos ze niet in de aanbieding, dan wel de Albert Heijn en anders wel de kruitvat (ze zitten toch allemaal in het zelfde winkelcentrum).

Vorig jaar in Portugal heb ik ze ook gekocht alleen dan de baby dry, blegh. Daar beweegt ze echt te veel voor :stuck_out_tongue:

Doekjes steevast van Zwitsal ze hadden een tijdje geleden bij de etos altijd die plastic dozen met 27 pakken erin voor €27,- heerlijk!!!

Bumblies doekjes vind ik echt stinken!

Jana heeft op het moment de Jumbo luiers aan, en die doen ook hun werk.

Met die vqan kruidvat wat ik normaal altijd gebruik begon ze ineens door te lekken, denk dat ze een maat groter moet gaan, maar omdat we bij jumbo waren heb ik voor de afwisseling daar dus een pak gehaald en ik ben er goed tevreden over, ze zijn ook niet duur en Jana krijgt er geen uitslag of zo van.

32 stuk voor 6,49 is ook nog een nette prijs :mrgreen:

Hier hebben we meestal kruidvat of huggies :thumbup:

hier tot 14 maanden altijd pampers en nu kruidvat, pampers ging ze snachts doorlekken en dus keer de kruidvat geprobeerd en die stinken ook niet zo…

@kiki1987 wrote:

Ik vind pampers de beste. Ik heb niet echt de luiers gebruikt van de kruidvat, maar de luierbroekjes. Heel makkelijk, maar telkens lekte mijn zoontje door met zijn poepluier. Dit was voor mij al genoeg om gewoon bij de pampers te blijven.

Broekjes absorberen sowieso minder dan luiers. Dus of het aan Kruidvat lag of aan het broekje? Ik denk dus aan het feit dat het een broekje was. Broekjes hielden het hier ook niet, als het om poepen ging. Ik heb ze alleen gebruikt in de periode dat ze zindelijk werd en daarna toen ze alleen nog in de nacht iets aan moest. Zat dan vaak maar 1 plasje in en daar zijn ze prima voor.

wij halen meestal luiers van C1000. Ik vind ze fijner dan b.v. die van Appie. Er zit elastiek in de rug.

hier vooral c1000 luiers maar niet de maat newborn die is erg stug. pampers vind ik stinken als er in geplast is. die heb ik dus alleen gebruikt in de maat newborn.

Ik heb altijd Pampers, bij de oudste heb ik weleens andere geprobeerd (C1000, Kruidvat, Etos), maar daar kreeg ze meteen rode billen van. Bij de jongste heb ik niets anders meer geprobeerd.

De billendoekjes heb ik altijd van Zwitsal omdat ik andere te nat vind en er zijn er ook bij die wat te olie-achtig zijn waardoor je de billen niet goed schoon krijgt.