Weg met Marktplaats: KOK IS TOP

Tja, ik vind het aan de ene kant belachelijk maar aan de andere kant, ik verkoop zo vaak dingen die ik zelf ook 2e hands had, weer met winst door!



Beetje dubbel dus! Maar er zullen best meer mensen zijn op MP die zo’n popje aanboden, dus de volgende keer zou je verder kunnen zoeken.

Maar ik heb begrepen dat je inmiddels al via KOK voorzien bent :thumbup: :thumbup: :thumbup:

anne marie… .met winst doorverkopen of met vette winst aansmeren is natuurlijk wel ene verschil

Het popje kostte tot voor kort op babyshoppen € 6.95… dat is wel een heel verschil met 17.50, vind je niet??? Dat vind ik dus gewoon kei-harde oplichting, misbruik maken van de wanhoop van ouders, etc…

Heb het niet helemaal gelezen, maar op die manier is het best cru ja!



Maar toch zie ik het niet anders dan dat je een ander artikel met “veel” winst verkoopt.



Ik snap wel helemaal de reacties hoor, begrijp me niet verkeerd.

Maar misschien heeft deze mevrouw het wel heel erg nodig. Maar zou er zelf ook wel even zo op reageren zoals Wawa doet!



En je hoeft het toch niet te kopen :think:

Je kan je kindje toch ook een andere knuffel geven, dat zal best moeilijk zijn een paar dagen, maar komop ze komen er wel overheen hoor!



Ik heb uit voorzorg trouwens wel voor Tijn destijds een reserve gekocht, en voor Sem nu precies hetzelfde maar…ook ik zou er geen 17.50 voor gaan geven, maar zou ze dan iets anders proberen aan te bieden!

ohoh…



Eh… Ik ben persoonlijk bekend met deze mevrouw… In zoverre, mijn moeder is haar pedicure en komt er dus al een paar jaar over de vloer.

Als er iemand is die er dus GEEN slaatje uit wil slaan is zij het wel hoor.

Haar hele huis ligt bijkans vol met knuffels en de meeste koopt ze op rommelmarkten, via andere kopers van marktplaats, via via enz…

Ze doet ook opdrachten, je zoekt een knuf, dan gaat zij met ziel en zaligheid aan het zoeken, zelfs in het buitenland.

Dat ze 17,50 vraagt, ja is wellicht wat veel voor een gratis knuffel. Maar niet als je niet weet dat hij gratis was of er idd zelf al geld voor hebt moeten betalen.

De meeste van dit soort knuffeldoeken zijn wel duurder hoor dan gratis.



Ze vind het erg leuk om knuffels te zoeken voor mensen en dat word ook erg gewaardeerd. Dat dit blijkbaar een populaire doek is en er veel voor word geboden is dan misschien in je nadeel. Maar vind het dan ver gaan om Lieneke direct te veroordelen. Ze doet iets wat juist door veel ouders enorm geapricieert word. Ze maakt verdrietige kinderen weer blij door kwijtgeraakte of stukgesabbelde knuffels te vervangen. En daar doet ze aanzienlijk veel moeite voor en ze steekt er veel tijd in.



Ze kan er niet van leven, maar het zoeken, het verpakken, het reizen naar rommelmarkten enz kost ook wel wat geld, dus ik neem het haar niet kwalijk dat ze er uiteindelijk ook nog een klein beetje aan wil verdienen hoor. :shifty:

Ik heb dit topic gelezen en vond de situatie lijken op wat ik heb meegemaakt via marktplaats.

De naam wilde me niet te binnen schieten… begint met een L… inderdaad is het Lieneke.

Ik heb voor de knuffel dus wel dat megabedrag betaald, maar de manier waarop vond ik ook niet prettig aandoen, had weinig met helpen te maken.

Naja, ik vind het niet raar ofzo hoor.



Een paar jaar geleden viel het haar op hoever ouders gingen om een knuffel te vinden, beloningen werden er zelfs in het vooruitzicht gesteld.

Ze is erin gedoken en heeft er haar hobby van gemaakt om de meest uiteenlopende knuffels te vinden. Ook al behoorlijk verouderde modellen en ze doet haar best ze in zo goed mogelijke staat weer aan te bieden.



Nu doet ze dit al weer een hele poos en ja er zullen ouders bij zitten die minder nijpend op snor zijn naar een extra knuffel. Ach, ieder zijn ding dan maar.



Ik weet wel dat als ze morgen voor 20 euro een zelfde difrax tutlap zou hebben als die Aniek heeft, ik het zonder aarzelen zou kopen.

Die lappen zijn enorm zeldzaam en er staan er meer gezocht op mp dan aangeboden. Toen ze nog een baby was is hij zelfs een keer bij Ikea bijna gejat… :silenced:

Cell, waarom noem jij haar bij de voornaam?



Dat hoeft toch niet? Gewoon voorletter is toch ook goed, je hoeft haar naam niet te noemen om aan te geven dat je haar kent. En mensen helpen of niet, 17,50 is echt veel voor een knuffel uit een kraampakket.

@Cell wrote:

Toen ze nog een baby was is hij zelfs een keer bij Ikea bijna gejat… :silenced:




:shock: Niet normaal zeg!!



Ik was ook blij met een reserveknuffel en dacht: het moet dan maar (dat bedrag) maar daarna heb ik via iemand anders een derde knuffel gevonden en dat ging gewoon heel anders.

Maakt verder niet uit, je bent idd zelf vrij om te kopen of niet bij haar.

Ik zou eerst Menzisz hebben gemaild voor ik zelf ging zoeken op Internet.

En ja 17,50 is misschien veel voor gratis knuffel, maar als Cell vervolgens toelicht wat ze er voor doet, denk ik ach wat zou het?

Mijn nichtje heeft een Difrax knuffel met een rond hoofd er op (hij is vrij lang…), en slaapt niet meer zonder :wall: 2 jaar geleden raakte ze er 1 kwijt, gelukkig had ik bij haar geboorte er 2 gekocht en 1 apart gehouden… maar nu… wou ik dezelfde voor ons kindje kopen zijn ze nergens te vinden! :wall:



Dan zou ik gewoon difrax aanschrijven, of MP. En ja, als er dan iemand 20,00€ voor wil hebben? So be it, het gaat om me kind (of me nichtje.)

Ik vind het helemaal niet zo slecht wat L doet. Je hebt het geld er voor over of niet. Ze licht toch niemand op?

Als je het te duur vindt zoek je verder, vind je de knuffel nergens anders dan is het aan jou wat je er voor over hebt.

Ze zal er niet rijk van worden hoor…

eh… ze staat gewoon met naam compleet op marktplaats… :eh: Dus ik dacht niet… oh mot effe laten weten dat ik d’r ken dus noem d’r naam…

sjonge… niet overal wat achter zoeken he…pff



en zoals gezegd, ik ken haar alleen via mijn moeder hoor… zodoende weet ik wel met welke intentie ze het doet en vind het gewoon not done om iemand zo af te branden enkel omdat je persoonlijk vind dat het veel te veel is.



Als je echt met een wanhopig kind zit thuis dan is niets te veel en worden er zelfs beloningen uitgeloofd van 50 euro of meer…

@Cell wrote:

eh… ze staat gewoon met naam compleet op marktplaats… :eh: Dus ik dacht niet… oh mot effe laten weten dat ik d’r ken dus noem d’r naam…

sjonge… niet overal wat achter zoeken he…pff



en zoals gezegd, ik ken haar alleen via mijn moeder hoor… zodoende weet ik wel met welke intentie ze het doet en vind het gewoon not done om iemand zo af te branden enkel omdat je persoonlijk vind dat het veel te veel is.



Als je echt met een wanhopig kind zit thuis dan is niets te veel en worden er zelfs beloningen uitgeloofd van 50 euro of meer…




Sorry, maar als ik 20 of meer euro voor een lievelingsknuffel van Anne moet betalen zal ze een andere lievelingsknuffel moeten zoeken…paniek of niet, dat ga ik er echt niet aan uitgeven. Oke je hebt gelijk dat je mag vragen wat je wilt, en je als koper kan beslissen of je het wel of niet wilt kopen. Het kan best dat betreffende mevrouw het erg goed bedoeld, maar de prijs vind ik dan toch ook niet juist, dus zou je verder moeten zoeken. Ik heb ook knuffels nodig gehad voor Anne, ik ben via kok eraan gekomen en via de importeur (gratis)…maar 17.50 euro had ik voor 1 knuffel niet betaald. Zo zie je het verschil in ouders en dat is toch niet erg. Ik heb dat er dus ook niet voor over, iemand anders wel…maar ik denk dan wel: hoever ga je dan om je kind te plezieren? Ze vinden vast wel weer een andere favo knuffel…dat zie ik wel bij Anne. Die had eerst dat konijntje waar ze stapel op was, ik heb er 9 in huis, sinds een half jaar doet ze er niks meer mee en tut ze snachts met zetje zebra van CZ. Mocht Zetje versleten zijn of zo, dan zoekt ze maar een andere knuffel uit tussen alle die ze heeft. (onder de 10 euro zal ik eraan denken, daarboven geen denken aan)

17,50 vind ik wel een woekerprijs eerlijk gezegd :shock:



Mensen hebben het er in hun wanhoop misschien wel voor over, maar een tientje is dan toch ook goed? Ik snap wel dat ze er iets aan moet verdienen, dat lijkt me logisch. Maar dit gaat wel ver.

Ik zou denk ik ook wel meer betalen om wille van me kind, als mijn kind echt zo gek is van een knuffel… en niet zonder slaapt…

Tsjah, dan is die 17,50 ineen keer niets meer.

@Sweet-Love wrote:

Ik zou denk ik ook wel meer betalen om wille van me kind, als mijn kind echt zo gek is van een knuffel… en niet zonder slaapt…

Tsjah, dan is die 17,50 ineen keer niets meer.




Misschien een mooie voor het discussieforum, maar hoever ga je om je kind tevreden te stellen zodat het bv goed slaapt? Denk je echt dat een kind niet kan aanleren om met een andere knuffel te slapen? Misschien erg makkelijk gedacht van sommige ouders, als ik mn kind maar met de juiste knuffel in bed leg dan slaapt het tenminste, of leer ik mn kind ook dat af en toe de dingen niet zo gaan als het kind graag wilt?

@mama van anne wrote:

@Sweet-Love wrote:
Ik zou denk ik ook wel meer betalen om wille van me kind, als mijn kind echt zo gek is van een knuffel… en niet zonder slaapt…

Tsjah, dan is die 17,50 ineen keer niets meer.




Misschien een mooie voor het discussieforum, maar hoever ga je om je kind tevreden te stellen zodat het bv goed slaapt? Denk je echt dat een kind niet kan aanleren om met een andere knuffel te slapen? Misschien erg makkelijk gedacht van sommige ouders, als ik mn kind maar met de juiste knuffel in bed leg dan slaapt het tenminste, of leer ik mn kind ook dat af en toe de dingen niet zo gaan als het kind graag wilt?


Zo heb ik mijn kind gewoon nooit aan 1 knuffel laten wennen heb ik hier ook geen last van.

@mama van anne wrote:

@Sweet-Love wrote:
Ik zou denk ik ook wel meer betalen om wille van me kind, als mijn kind echt zo gek is van een knuffel… en niet zonder slaapt…

Tsjah, dan is die 17,50 ineen keer niets meer.




Misschien een mooie voor het discussieforum, maar hoever ga je om je kind tevreden te stellen zodat het bv goed slaapt? Denk je echt dat een kind niet kan aanleren om met een andere knuffel te slapen? Misschien erg makkelijk gedacht van sommige ouders, als ik mn kind maar met de juiste knuffel in bed leg dan slaapt het tenminste, of leer ik mn kind ook dat af en toe de dingen niet zo gaan als het kind graag wilt?




Ik denk dat dit niets te maken heeft met hoever je voor je kind gaat, maar ook hoever je voor jezelf gaat. Als mijn kinderen hun knuffels niet hebben dan slapen ze niet en als zij niet slapen ik dus ook niet. Mijn nachtrust is echt heel wat waard hoor.



Overigens heb ik ook geld over voor dingen waar IK waarde aan hecht dus waarom zou ik mijn kind niet een knuffel mogen geven waar ik nu eenmaal veel geld voor moet betalen?



Als een kind te pas en te onpas om dure dingen vraagt is dat heel iets anders dan een lievelingsknuffel die zij al vanaf de geboorte hebben. Ja hoor, ik zou tientalle euros betalen voor een reserveknuffel, voor mijn kind maar zeker ook voor mij.



Ik heb een kind dat al 2 jaar slecht slaapt en ik moet minstens 3 keer per nacht uit bed, soms uren achter elkaar. Misschien dat mensen de luxe hebben om sowieso te kunnen doorslapen, maar ik heb die niet. En daar word ik kribbig van, en moedeloos en verdrietig.



Dus hier zou ik geen moment twijfelen.

17,50 € voor een knuf die in een gratis pakket zat? :shock:



Nee dat zou ik dus ook niet doen. Ik heb hier nu 3 verschillende witte knuffels liggen die favoriet zijn, maar ligt er een keer het bruine hondje (van bijna hetzelfde materiaal) in bed, dan slaapt Kimberly ook.



Tenminste: de slaapproblemen die ze afgelopen week heeft gehad lagen niet aan dr knuffeltjes. :wink:



Owja en over KOK: ik heb helaas 3 minder goede ervaringen, maar daar staat wel tegenover dat ik er ook een hoop goede ervaringen mee heb!



Ik had een prijsafspraak ( ging om een behoorlijk bedrag) voor een artikel wat ik hier op kok had gezien. Maar mn baas was mijn papieren kwijt. Gevolg: geen salaris. Ik moet wachten op de volgende periode dan wordt het ineens tegelijk gestort met het geld van deze maand ( nu nog 3 weken dus) en diegene waarvan ik dat artikel zou kopen, wil het wel vasthouden voor me tot mijn salaris alsnog binnen komt.

En dat vind ik dan top!

@mama van anne wrote:

@Sweet-Love wrote:
Ik zou denk ik ook wel meer betalen om wille van me kind, als mijn kind echt zo gek is van een knuffel… en niet zonder slaapt…

Tsjah, dan is die 17,50 ineen keer niets meer.




Misschien een mooie voor het discussieforum, maar hoever ga je om je kind tevreden te stellen zodat het bv goed slaapt? Denk je echt dat een kind niet kan aanleren om met een andere knuffel te slapen? Misschien erg makkelijk gedacht van sommige ouders, als ik mn kind maar met de juiste knuffel in bed leg dan slaapt het tenminste, of leer ik mn kind ook dat af en toe de dingen niet zo gaan als het kind graag wilt?




Discussieforum is geopend! :smiley:

oooooooooh het is die Lieneke zie ik nu.



Sorry, maar die vind ik dus super…



Ze stuurt snel op, ze verpakt het meer dan nodig is, en ze doet er een lief kaartje bij voor het kindje, want vaak vraagt ze ook nog even naar de naam van de kleine ontvanger.



En ja, ik was iets van 20 euro kwijt voor konijn.

Dat was het me zeker waard.

En veel, ja, best. Maar ik snap heel goed dat het op die manier ook wat oplevert :wink:

Maar maakt u zich allen geen zorgen, op deze manier verkopen houdt in dat ook de belastingdienst komt kijken… Het is namelijk een vorm van handel en dat zal wel opgegeven moeten worden. Niet alles op marktplaats is zolderverkoop, maar het is ook een vorm van handel en dat doet zij.