nooit meer onbezorgd zwanger, dat kan ik je wel zeker zeggen, hoef je geen twee weken op te wachten…
ik ben het ook niet! vind het zo moeilijk om te genieten en vind dat tegelijkertijd heel erg ondankbaar…
We duimen voor je, jullie gaan gewoon 2 weken in winterslaap…
Dat klinkt niet ondankbaar joh. je zou ondankbaar zijn wanneer je het niet leuk zou vinden om een kindje te krijgen, er niet blij mee zou zijn. Je durft niet te genieten. Dat is iets heel anders. Pure zelfbescherming, een menselijke reactie op ervaringen vanuit eerder…tja. het is nu eenmaal zo. Ben nog altijd blij dat ik toen ik voor het eerst zwanger was wel 2 weken met een grijns heb rondgelopen en alleen maar blij kon zijn.
Toch durf ik er nu wel weer een beetje in te geloven, te zwijmelen wat er misschien toch gaat komen!
Hopen dat we echt kunnen genieten wanneer er een gezond kindje geboren wordt!
liefs
Ineke
Ineke, ooooohhhhh dit klinkt heel goed meid!!! Nu maar hopen dat deze groei zich goed doorzet.
Maar ik blijf voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: en
voor dat kloppende hartje.
Hoe gaat het verder met je???
Liefs, Chantal.
Het gaat wel goed. Zeer weinig klachtjes. Mijn buik is gevoelig bij het opstaan enzo, veel gerommel in mijn darmen. Verder doen mijn tepels zeer bij het afdrogen, ben ik soms wat duizelig en heel soms ietsje misselijk. Nou, dat was het wel eigenlijk. Slaap wel heel goed. Ben niet extreem moe ofzo maar ben een slechte slaper maar momenteel slaap ik al vrij snel wanneer ik in bed lig! Dat is wel fijn.
Verder blijft het natuurlijk erg spannend maar het voelt al wel speciaal te weten dat er een vruchtje in mij groeit. Zover zijn we nog nooit geweest. Durf voorzichtig een beetje blij te zijn en vertrouwen te hebben. Ga straks boodschappen doen en maar weer wat tijdschriften kopen i.v.m. zwangerschap, had ze al bij het oud papier gegooid. :oops: :oops:
Las dat jullie met IUI gaan starten, spannend joh! Fijn wat extra hulp en fijn precies te weten dat de zaadjes op tijd bij het eitje (of eitjes) zullen zijn!
liefs
Ineke
Hoi lieve Ineke,
Wat fijn dat je zwanger bent, en het is wel positief. Nog 2 weken wachten en je weet of het hartje klopt.
Ik hoop het voor jullie, jullie hebben lang genoeg gewacht.
Ik duim voor jullie dat het deze keer een goede en gezonde zwangerschap zal zijn waaruit een gezond kindje geboren zal worden.
Ik zit vandaag zelf op cyclusdag 32, vandaag is eigenlijk mijn NOD, want ik was de laatste keer op 8 oktober 2007 ongi. Vandaag is het 8 november 2007. Nog geen ongi gezien, ook geen buikkrampen tot nu toe.
Wel erg gevoelige tepels, en borsten worden zelf ook gevoeliger.
Ik hoop dat het deze keer ook bij ons raak is, maar heb ook last gehad van een schimmelinfectie waarvoor ik een vaginale capsule heb gekregen van de gyn. Misschien is mijn cyclus nu wel verstoord door die schimmelinfectie of zo. Ik hou hier wel rekening mee.
Ik doe of haal nu dus ook geen zwangerschapstest, omdat ik het nu even niet wil weten.
Woensdag 14 november as. moet ik toch weer terug naar de gyn. Als ik dan nog niet ongi ben, zeg ik dat ik overtijd ben, dan weet ik ook of ik zwanger ben of niet. Ik denk dat ze dan op HCG bloed laten prikken, dan zien ze ook meteen of de HCG waarde goed is.
Ik ben benieuwd hoe ik deze cyclus door kom. Het zou wel een leuke verrassing zijn als ik nu zwanger zou zijn, omdat we al 23 maanden bezig zijn.
Ineke, geniet van je zwangerschap, maar ik begrijp ook wel dat je eerst gerustgesteld moet zijn. Teveel tegenslagen gehad, net als ik ook, ik zou ook niet meteen kunnen genieten. Durf nu nog niet te geloven dat ik zwanger zou zijn.
Nu ben ik weer bang dat ik dit niet had moeten schrijven, misschien ben ik morgen toch ongi. ( HOPELIJK NIET ) LAAT HET NU EENS EEN KEER WEL GOED GAAN!!! DUIMEN JULLIE VOOR ONS??
Groetjes Wilma32
Oh, wat spannend meid! De verschijnselen zijn goed…hoop zo dat het voor jullie ook raak zal zijn!
liefs
Ineke
wat spannend Wilma, we duimen toch, dus draaien we voor jou er even extra bij…!
Ineke, wat fijn dat er iets aan het groeien is in je buik! het blijft spannend, maar klinkt toch hoopvol hoor. Ik wens jullie over twee weken een echo met een dik vet knipperend hartje toe! het is jullie heel erg gegund.
wilma, jou natuurlijk ook! weet je al iets meer?
liefs maya
Hoi allemaal,
Ik ben nog steeds niet ongi, zit opo mijn 33e cyclusdag. Gisteren was mijn NOD. Maar ik wacht heel even af, want as. woensdag moet ik toch naar het ziekenhuis, een afspraak met de gyn. Dan zeg ik haar wel dan ik denk dat ik zwanger ben, omdat ik dan 1 week overtijd ben, tenminste als ik nog niet ongi ben dan.
Ik zal dan zeker ook vragen om mijn HCG waarde te controleren d.m.v. bloedprikken, en misschien 2 dagen later nog eens. Gewoon als controle dat de HCG-waarde goed zullen stijgen, en ik wil dan wel graag 1 keer per week of zo bloed laten prikken de komende weken of het HCG voldoende stijgt. Dat geeft een goede zwangerschap aan.
Dat zou voor mij en mijn man heel fijn zijn, na zo’n rotte periode en 3 mk’s. Ik ben nu bang dat het weer mis gaat, maar tot nu toe moet ik zeggen dat het wel goed aanvoelt.
Heb meer last van mijn borsten, lichte adertjes zijn te zien op mijn borsten, verder heb ik wat meer honger, stoot me wel eens wat op, maar verder voel ik me eigenlijk prima, geen ongi-gevoel, geen buikkrampen.
Het enige wat ik af en toe eens voel in mijn buik, zijn steekjes, maar heel anders dan ongi-pijn. Ik heb ook het idee dat mijn buik iets meer is opgezet.
Misselijk ben ik niet echt, voel me een beetje raar, maar verder gaat het prima.
Op onze jack Russell, onze hond na, die wilde vannacht niet slapen buiten.
Hij heeft daar zijn plaatsje en nachthok onder de overkapping staan.
Maar ik denk dat hij onrustig was door de wind en regen vannacht.
Hij heeft flink geblaft, en daar werden wakker van, en hij bleef bezig, toen heb ik hem uiteindelijk om 2.00 uur vannacht mee naar boven genomen. Zijn wollen dekentje mee, daar ligt hij binnen graag op.
Maar hij wilde bij ons op bed liggen, op de dekens. Nog wat heen en weer getippeld, en zo rond 2.45 uur hebben we verder kunnen slapen.
Dus het was een gebroken nacht voor ons. Mijn man mopperde een beetje dat die hond nooit eens rustig kon zijn, en dat hij hem wakker heeft gehouden en slecht geslapen heeft.
Toen zei ik: tja, wen er maar aan, als er straks een beebje is zullen we ook vaker van die nachten hebben!!!
Ik hoop dat het deze keer goed gaat, want ik heb wel de indruk dat ik zwanger ben. Ik probeer wat rustiger aan te doen nu en probeer me niet te druk te maken.
Hopen jullie met me mee dat het goed gaat???
Ineke, ik hoop ook voor jou dat het deze goed gaat. Heel veel succes.
Groetjes Wilma32
Jeetje dat je dat kunt, zolang afwachten!!! Ik deed impulsief een test omdat ik duidelijkheid wilde, dacht zeker te weten niet zwanger te zijn…verscheen er opeens een 2e streepje!!! maar wel fijn dat je dan misschien meteen een echo krijgt en er een klein stipje te zien is en je meteen 5 weken ofzo bent!
Keek gisteren naar babyboom, daar testte een stel positief en het was zo romantisch, ze waren zo blij. Was ik wel even jaloers om, dat kunnen wij niet meer. Toen mijn test positief was was ik in shock! Nu nog steeds een beetje. het is zo anders dan ik me voorgesteld had. Zo balen dat je niet alleen maar blij kunt zijn, maar goed. Hopelijk komt gevoel wel binnenkort!
Duim voor je!
liefs
Ineke
Hoi lieve Ineke,
Hier ook nog even hoor: GEFELICITEERD!! Het komt vast goed joh!!! Nog 2 weken, wat lang hè… En die onzekerheid… Zo herkenbaar…
Ik denk je aan je en jullie klein wondertje! Er zit groei in en dat is hardstikke positief!!!
xxxx
Hoi allemaal,
Vandaag zit ik op mijn 36e cyclusdag, ben nog niet ongi, en heb het gevoel dat ik zwanger ben. Mijn borsten zijn wat gevoeliger, met name de tepels. Kleine adertjes door de borsten heen, mijn buik voelt raar aan, geen buikkrampen of zo, soms kleine steekjes in de zijkant van de buik. Mijn buik voelt voller aan, raar gevoel binnenin, ik ben wel 's avonds flink moe. Sinds 2 avonden heb ik echt op de bank gelegen, en ben gisteravond in slaap gevallen, en heb vannacht ook doorgeslapen.
Meer honger dan normaal.
Momenteel gebruik ik elke ochtend een shake van fomule 1 Herbalife sinds 3 maanden, daarbij gebruik ik kruiden-en vezeltabletten 1 per dag, 2 keer per dag omega 3 en 6 van El-Mare speciaal voor rondom de zwangerschap en als je zwanger wilt worden. Dit is een verhoogde dosering waar wat extra’s aan toegevoegd zijn.
Verder gebruik ik anti-oxidant 1 per dag, aangevuld met 1 per dag foliumzuur en 1 per dag vitamine B complex.
Verder beperk ik mijn koffiegebruik tot max. 3 kopjes per dag.
Maar ik moet as. woensdag naar de gyn. ik ben in het Academisch Ziekenhuis Maastricht onder behandeling. Ik zal de gyn. woensdag zeggen dat ik denk zwanger te zijn, en dat ik graag wil dat hij een test doet en echo maakt. Ook vraag ik of ik op HCG geprikt mag worden, en misschien 2 dagen later nog een keer. Dan kun je zien of het HCG voldoende stijgt zoals dat bij een gezonde zwangerschap hoort.
Als ik dat weet heb ik wat meer zekerheid, en ik kan me niet voorstellen gezien mijn 3 mk’s dat de gyn. dit weigert.
Ik ben heel onzeker nu, heb geen zwangerschapstest gedaan, dus is nog niet bevestigd, maar ongi blijft uit tot nu toe, en dat is toch 5 dagen overtijd.
Normaal gesproken heb ik een cyclus tussen de 28 en 31 dagen. Daar onder of daar boven zit ik nooit.
Verder heb ik wel wat last van af en toe een lichte bloeding, vlekje in onderbroek bijvoorbeeld, doe hier een inlegkruisje voor gebruiken, maar daar zit nooit veel meer op als een vlekje. Met afvegen zie ik dat het bruinachtig is, het is absoluut niet rood van kleur. En ik heb ook geen ongi-gevoel of buikkrampen.
Wat denken jullie hiervan, is dit positief of niet? Heb nog geen zwangerschapstest gedaan, wil zelf wachten tot as. woensdag als ik bij de gyn. ben, durf het zelf niet aan nu. Maar kan bijna niet anders dan dat ik zwanger ben. Ik voel het aan mijn lichaam, mijn ongi is nooit veel eerder of later. Ik durf dus ook nog helemaal niet blij te zijn, en ben zelfs bang dat ik hier nu schrijf, dat het straks weer mis gaat. Maar ik wil ook niet zo negatief zijn. Ik zit nu tussen wal en schio, gaat het deze keer wel goed.
Het voelt wel beter dan bij de 3e miskraam. Laten we hopen dat mijn lichaam het deze keer wel gezond uitdraagt met een gezond beebje, ik zou zo graag blij willen zijn, maar zo spontaan gaat dit niet meer.
Eerst moet ik meer zekerheid hebben, net als Ineke eigenlijk.
Ineke, ook veel geluk.
Groetjes Wilma32
nou spannend joh. Kan natuurlijk niet zeggen of het raak is of niet…ik had allang een test gedaan! Knap van je dat je dat uit kunt stellen. Hoop dat de gyn je het positieve nieuws kan gaan geven!
Hier begin ik toch wat meer vertrouwen te krijgen. Het blijft zo spannend maar het voelt wel goed…nog even geduld en we weten het zeker. Wordt nu al super zenuwachtig wanneer ik eraan denk dat we weer in de wachtkamer bij de gyn zullen zitten…
liefs
Ineke
Wilma & ineke dit is reuze spannend…
Het klinkt al goed en ik hoop echt dat het nu ook goed is
Ik blijf dus nog steeds keihard :thumbup: en
groetjes
Poe, ik had al 3 testen gedaan…
wat betreft die bruinige afscheiding, dat kan van alles betekenen, net zo voel goeds als niet…!
Ik heb het zelf niet zo op symptomen, ik ging nu testen omdat ik vond dat het wel erg lang duurde voordat mijn ongesteldheid doorzette (had op dag 22, 23 bruinige afscheiding) en ik kon elk moment opgeroepen worden voor een kijkoperatie ter afronding van de onderzoeken…
Nou ja, die was niet meer nodig dus…maar ik het nul komma nul symptomen, die kwamen pas na de test vanaf week 6…
Bij de mk waren ze er wel in alle hevigheid…
Ik duim voor je…4x is scheepsrecht
XLuna
o en Ineke, die wachtkamer blijft eng hoor , maar hoe vaker je het eng kan vinden hoe beter…ik heb goede hoop voor jullie…
thanks, ook voor die symptomen vanaf ca. 6 weken. Ik voel wel wat dingen maar niet super duidelijk ofzo. Wel dat er iets gaande is onder in mijn buik maar bijv. niet echt misselijk of vreselijk moe. Weet dat ik hier blij mee moet zijn maar ja…
Wie weet sta ik morgen super misselijk op! Kom maar op…
Hoi allemaal,
Ik voel me onzeker momenteel, zit op cyclusdag 37, 6 dagen overtijd, morgen precies 1 week.
Ik heb wel neiging gehad om een test te halen om zeker te weten dat ik zwanger ben, maar ik durf het eigenlijk ook niet eens, gewoon bang dat mijn lichaam me toch maar weer voor de gek wilt houden.
Ongi blijft uit, maar ik blijf wel last houden van bruinverlies, 's nachts hoef ik geen inlegkruisje te gebruiken, want alles blijft netjes schoon.
Maar overdag wel, soms een klein vlekje op het inlegkruisje en ik zie het met afvegen. Maar het is echt bruin van kleur, zeker niet rood. Ik heb verder geen buikkrampen of zo. Ik voel me verder goed, soms wat moe, en ik heb veel meer honger. Ook heb ik me gewogen, en ben bijna 2 kg bijgekomen in 1,5 week tijd.
Komt bruinverlies weleens voor als je zwanger bent, en is dit onschuldig?
Ik maak me wel wat ongerust door dat bruinverlies of alles wel goed is, en of ik wel zwanger ben. Mijn borsten zijn zachter, spitser en het tepelhof is groter dan normaal, en kleine adertjes te zien. Tepels zijn gevoelig, en borsten zelf ook een beetje.
Ik ben ook een beetje bang dat het te maken heeft met die schimmelinfectie die ik gehad heb, daar ben ik gelukkig nu van af, maar heb ook gelezen dat je ook veel sneller vatbaar bent voor een schimmelinfectie of blaasontsteking als je zwanger bent.
Maar ben bang dat de vaginale capsule ook de cyclus heeft verstoord, misschien ook niet. De vorige keer heb ik nergens last van gehad, op witverlies na, maar dat is van die capsule zelf.
Ben heel benieuwd, morgenmiddag 14.00 uur weet ik meer als ik bij de gyn. ben geweest. 1 dagje kan ik ook nog wel wachten, grrrrr.
Want ik wil ook meteen weten als ik zwanger ben of het nu volgens de gyn. een goede zwangerschap is.
My fingers crossed. Ik hoop dat het deze keer eens raak is na alles wat gebeurd is, en dat we nu eens geluk hebben.
Duimen jullie voor me???
Ineke, jij ook veel succes.
Groetjes Wilma32
ineke , ik moet eerlijk zeggen sinds de laatste post nog niet weer gelezen.
Ik zelf heb het nodige meegemaakt en we zitten er midden in ( zoals je ms weet nav mijn topic bij arm om je schouder. )
Ik begrijp wel dat het zo ver nog goed gaat met en bij jou, zo fijn te lezen want ik denk met enige regelmaat aan jou van het forum. naast een andere aantal meiden met wie ik nog steeds meeleef uiteraard.
Meis , heel veel goeds en en een liefdes knuf voor de groeiende uk in je buik, liefs bianca.
Hoi ineke
Ik ga voor je duimen dat alles ok is en dat je van je zwangerschap mag genieten.
Zit nu zelf in de mm. Heb jouw stukjes een beetje gelezen en het geeft mij moed en hoop om verder te gaan, dank je.