Weet niet hoe ik me moet voelen, dit is zo onwerkelijk!

hey Ineke, even ik denk aan je knuffel meissie :-*

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Fijn om herkenning te lezen dat ik niet de enige ben die zo onzeker is en niet durft blij te zijn.

Vandaag ben ik precies 6 weken, en ik heb alle kwaaltjes nog, soms missleijk, heel veel honger, de hele dag een suf gevoel alsof je te weinig hebt geslapen, hele dag door gapen, en 's avonds tegen 20.30 uur het gevoel hebben dat het 23.30 uur is. Verder voel ik af en toe wat steekjes en raar gevoel in mijn buik, heel moe zijn soms met vlagen, borsten nog altijd gevoelig, aders zijn nu en dan heel duidelijk zichtbaar in borsten.

Afgelopen vrijdag dacht ik dat de bloeding iets minder was geworden, die avond hebben we gemeenschap gehad, en daarna bloedde het weer, alhoewel ik voelde dat het net was alsof er een wondje binnenin zit, dat voelt wat branderig aan. Misschien nog gevoelig door de schimmelinfectie, probleem is dat er 2 soorten schimmels zijn aangetroffen, maar de 1e is opgelost, de 2e wordt nu niet behandeld ivm. beginnende zwangerschap, dat kan in een later stadium ook gebeuren, dat is veel veiliger. Zeker omdat ik er zelf geen last meer van heb. Maar van binnenin was alles heel gevoelig en wondjes van het krabben, verschikkelijk was die jeuk toen. Gelukkig niet meer nu.

Maar de bloeding werd na gemeenschap erger, en de 2 dagen daarna bleef dit ook aanhouden. Soms is het tussendoor weer minder of bijna niks, wel is het bruinig van kleur steeds. Ik gebruik voor de zekerheid een inlegkruisje, het is niet zo heel veel, maar prettig is anders. 's nachts hoef ik niks te gebruiken tegen het bloeden, dan heb ik er geen last van.

Door dat ik last blijf houden van die bloeding, blijf ik wel erg onzeker of het wel allemaal goed gaat.

Natuurlijk hoop ik dat dit een andere oorzaak heeft, maar ik weet dat ik er toch rekening mee moet houden.

Morgenmiddag om 15.00 uur moet ik voor een echo, om te kijken of de vruchtzak met dooier nog te zien is of is gegroeid, en hopelijk is er nog meer te zien??? Maar misschien is 6 weken en 1 dag te kort om al een hartje te zien kloppen. Maar ik hoop wel dat het positief is natuurlijk. Het zou weer een ontzettende teleurstelling zijn.

Ik weet nu wel dat ze in januari as. sowieso beginnen met behandelingen als ik niet zwanger ben.

Afgelopen vrijdag had ik verlof, en mocht ik van mijn mannetje alvast voor mijn verjaardag kleren kopen als cadeautje van hem.

Ik naar de C&A, en geslaagd, en toen zag ik de babykleertjes en tutdoekjes en knuffeltjes. Ik moest er even heen lopen, heb heel even gekeken, en had zo iets willen kopen. Toen heb ik even geslikt en ben ik doorgelopen de winkel uit, want was te vroeg om nu al iets te kopen.

Eerst nog even afwachten…

Groetjes Wilma32

hi Ineke en Wilma,

Ik leef met jullie allebei mee hoor :hug: . Wat een dubbel gevoel moet dat zijn. Als het zwanger worden langer duurt kijk je altijd uit naar het moment dat je een dikke streep op de test hebt en er ‘een frummel’ te zien is in je baarmoeder. Maar als het dan zover is slaat de onzekerheid toe. Ik hoop dat jullie allebei de eerste fase van de zwangerschap goed doorkomen en er dan van kunnen gaan genieten (=wegzwijmelen, babykleertjes kopen etc etc. :inlove: ).

Ik duim voor jullie!

:pray: Maya

He WIlma, spannende dag voor jou morgen… Misschien zie je nog geen hartje hoor…ik had het niet met 6 weken en 1 dag…bij mij zagen ze zelfs alleen maar een vruchtzak op die termijn…die niet wanhopen… En week later (met 7 weken) had ik een kloppend hartje…

heel veel sterkte…

XLuna

Heel veel suc6 morgen Wilma, wat vervelend van die bruine afscheiding! Gelukkig hebben we allebei snel meer duidelijkheid. Volgens de gyn was ik 2 weken terug ook 6 weken en bij ons dus ook nog geen harje. Woensdag moet die er zeker wel zijn!

Nou meid, sterkte nog even met de uurtjes ervoor en hopelijk daarna iets meer kunnen genieten en binnenkort spulletjes gaan kopen. Dat ben ik ook van plan, heb al bedacht dat ik donderdag vrij ben!!

Zou zo fijn zijn wanneer we straks allebei goed nieuws krijgen!

Zal aan je denken,

liefs

Ineke

Hoi allemaal,

Fijn voor jullie steun, dat heb ik af en toe wel nodig.

De bruinige afscheiding blijft, soms minder of niet, dan weer wel wat. Het is niet gigantisch veel, maar genoeg om onzeker te blijven.

Ik denk zelf ook dat 6 weken en 1 dag te vroeg is om een hartje te zien kloppen. Meestal pas met 7 weken, dat zei de gyn. ook al vorige week woensdag toen hij de echo maakte en zei dat ik 5 weken en 2 dagen zwanger was. ( ik had dat al niet meer verwacht, omdat het bloeden meer was geworden, dacht ik dat het voorbij was. )

De gyn. zou normaal eigenlijk pas over 2 weken weer een echo maken, omdat er dan meer te zien was, maar hij wilde me niet 2 weken laten wachten op een echo gezien mijn voorgeschiedenis.

Het enige wat hij dan wel kan zien is of het groter is geworden, maar dat is dan toch ook een teken dat het positief is lijkt me.

Maar even geduld tot morgenmiddag, en misschien moet ik de week er na wel weer terug om te kijken of ze dan het hartje kunnen zien.

Mijn mannetje heeft een nieuwe baan, en is vandaag pas begonnen, en nu heb ik maar gezegd dat hij maar geen verlof neemt morgenmiddag, dat ik wel alleen ga. Dus ik hoop wel iets positiefs als ik daar alleen ben.

De volgende week hoop ik dan wel dat mijn mannetje mee kan, probeer de afspraak zo laat mogelijk te plannen, zodat hij ook het hartje kan horen. Maar goed, niet vooruit lopen, dat durf ik bijna niet.

Ik hoop nu voor morgen even een goede uitslag.

Groetjes Wilma32

Hey Ineke,

Woensdag komt alweer aardig dichtbij en ik weet dat de spanning dan oploopt (bij mij dan toch), maak je maar niet te zenuwachtig hoor, alles moet gewoon goed komen!

Goed dat je al even in de catalogus hebt gekeken? langzaam wennen aan dat zwangere gevoel …

grz

Hoe is het gegaan Wilma?? Het is hier nog zo rustig…

liefs

Ineke

wilde precies hetzelfde vragen… hopelijk ben je het aan het vieren!!!

Jij heeeeeeel veel succes morgen, hoe laat moeten jullie???

11:50…bij eerdere bezoeken mocht ik altijd lekker vroeg. Maar dan ging het om follikelmetingen enzo, nu hoor ik natuurlijk bij de zwangeren die later op de ochtend zijn! Kijk er erg naar uit en zie er erg tegenop…

Nog eventjes, hopen dat ik lekker kan slapen, lekker uitslapen, dan wat in huis rommelen en dan gaan we!!

liefs

Ineke

tja, kan niet een slaapmutsje adviseren… :wink:

Hoi,

De echo zag er goed uit volgens de gynaecoloog. IK ben nu 6 weken en 1 dag zwanger, en het vruchtzakje met dooier zit nog steeds in mijn baarmoeder, en is nu gegroeid van 3 mm naar 5 mm. De gyn. heeft nog geprobeerd om een hartje te horen via de echo, maar dat was nog te vroeg. Het is nog te klein om er echt iets over te zeggen, zegt hij. Maar als je heel goed kijkt zie een gekleurd lijntje af en toe knipperen, en dat zou het hartje kunnen zijn, maar het is moeilijk waarneembaar omdat het nog te vroeg is.

Het ziet er overigens wel naar uit dat dit een gewone normale zwangerschap is, zegt hij, en op zicht is er nu dus vooruitgang.

Nu heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag 28 november, dan maakt hij weer een echo, dan ben ik 7 weken en 3 dagen, en volgens hem moet er dan wel heel wat meer te zien zijn.

Als de echo volgende week woensdag er goed uitziet en er is hartactie, dan hoef ik niet meer bij de fertiliteitsafdeling te komen, dan word ik doorgestuurd naar het zwangerenspreekuur, wel met high risc, niet dat dit nu zo’n risico zou zijn, maar gezien mijn voorgeschiedenis en ook voor mezelf is dit prettiger omdat er meer controle en begeleiding is, en meer begrip.

Het bloeden is er nog steeds, soms weinig of niet, dan weer ietsje meer, het is altijd maar een beetje op een inlegkruisje op een hele dag.

Het is bruinig.

Door de schimmelinfectie heeft de gyn. het vermoeden dat die 2e sowieso er nog zit, en die kan ook invloed hebben of die afscheiding.

Ik heb dus weer een vaginale capsule meegekregen, en dat kan geen kwaad voor een zwangerschap.

Verder voel ik me echt zwanger, met de kwaaltjes, ik merk dat mijn kwaaltjes heftiger worden. De moeheid neemt toe, af en toe flink misselijk, last van mijn maag en darmen, vandaag flink naar de wc geweest, gisteren helemaal niet, obstipatie, moeilijke stoelgang.

Soms lichte hoofdpijn, en me gewoon wat belabberd voelen. Borsten gevoelig, en veel honger en lekkere honger. Ben al bijna 3 kg aangekomen in 1,5 week tijd. Eigenlijk wel wat veel??

Ik krijg nu wat meer hoop dat het dit keer goed gaat, zo ver als nu zijn we nog nooit gekomen. Ik heb ook geen last van buikkrampen of ongikrampen. Steekjes weleens. Buik is iets gevoeliger.

IK heb meteen mijn man gebeld en hem het goede nieuws verteld, want ik was best nerveus voor de echo.

Toen ben ik naar een winkel gereden, en heb voor mijn mannetje eens stuk chocolade gekocht met daarop proficiat, je wordt papa.

En ik heb een beker gekocht waarop ook dezelfde tekst staat. De beker is mooi verpakt en we hebben besloten dat ik die beker als cadeautje onder de kerstboom leggen van mij voor hem met Kerstavond.

Als alles goed gaat willen we op kerstavond het nieuws bekend maken dat ik zwanger ben, ik koop nog 2 bekers voor de oma’s en 1 beker voor de opa. Die van mijn schoonmoeder geef ik ook met kerstavond aan haar. Op 1e kerstdag zijn we bij mijn ouders uitgenodigd, en dan willen bij hun hetzelfde doen.

Nu maar hopen dat alles nu goed blijft gaan. Maar er is iets meer hoop.

Groetjes Wilma32

wauw, Wilma, wat een goed nieuws!!! Ik had met 6 weken en 1 dag ook geen hartje zoals eerder gemeld en zelfs geen waarneembaar vruchtje…week later zat alles er op en eraan…

Nog een week, spannend hoor. Die afscheiding kan overal vandaan komen. Er zijn meiden die tot week 16 bruine afscheiding hebben en er zijn er ook die geen enkele bloeding/afscheiding hebben, maar toch op elf weken op echo komen en dat het kindje niet meer leeft… Niet te veel googlen, je moet afwachten en hoop hebben (er is alle reden tot hoop toch?)

Geniet er alvast maar van…

EN nu Ineke nog een goed bericht vandaag…!

XLuna…

Heel veel succes vandaag Ineke!!!

En Wilma: wat een goed nieuws!!!

:-*

Ineke: Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: vandaag voor je!!!

Liefs, Chantal.

Wilma, wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen, ookal blijft het spannend! Het lijkt steeds wel alsof je mijn verhaal verteld. ‘zover zijn we nog nooit geweest…’. Hier ben ik errug zenuwachtig, op zich wel goed geslapen maar gedroomd dat ik enorm ongesteld werd. Wordt je wel even heel raar wakker hoor.

Nou, ga me zo maar even storten op wat klusjes die ik heb laten liggen voor deze uurtjes (strijken :cry: ) en dan gaan we.

Jullie horen het zo snel mogelijk hoor!

Liefs

Ineke

Wat is het spannend zeg :silenced:

Hoi,

Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. Gisteren had ik al steeds last van mijn darmen en stoelgang, daarvoor moeilijk naar de wc kunnen.

Vannacht heb ik de hele nacht krampen gehad, vanaf 3.30 uur vannacht zijn de krampen erger geworden. Ben er steeds wakker van geworden, flinke buik en maagkrampen.

Mijn mannetje kwam me vanochtend een kopje looizuurvrije thee brengen, dan kon ik niog een half uurtje blijven liggen. Ik heb uiteindelijk toch vanmorgen een paracetamol ingenomen, want ik hield het echt niet meer uit.

Op een gegeven moment kreeg ik toch zo’n giga kramp, mijn darmen hoorde ik gewoon op neer bewegen en hard borrelen, winderigheid, en verder hele erge krampen, kon nog niet meer zitten of staan vanochtend.

Toen moest ik naar de wc, en heb ik flinke diarree gehad, mijn darmen gingen toch tekeer. Er kwam heel wat uit, en is werd er zo misselijk en duizelig van dat ik er zo onpasselijk van werd, en heb toen ook nog een beetje overgegeven. Dat was maar een beetje.

Tijdens het overgeven, kwam het ook van achteren weer eruit.

Ik dacht aan buikgriep, heb de gyn. gebeld, en hij zegt ook dat het buikgriep is, het heerst weer, en dit staat los van de zwangerschap.

Verder gewoon licht verteerbaar eten, veel drinken, wat thee, en geen koffie of vette dingen.

Nadat de diarree eruit was, werden de krampen meteen een stuk minder, en toen ben ik 45 minuten later toch naar mijn werk gegaan.

Momenteel heb ik nog wel wat last van mijn darmen, voel me niet helemaal kiplekker, maar ik heb een belangrijk werkoverleg vanmiddag, en daar wil ik graag bij zijn. Dus heb het er toch maar op gewaagd om te gaan werken. Ik doe administratief werk, dus het is geen zwaar werk.

Probeer rustig aan te doen, en eet gewoon wat ik normaal ook eet.

meergranen brood, appel, time-out granen koekje. En voor de rest drink ik maar wat drinkbouillon, thee en water.

Hoop dat dit snel over is. Ik dacht vannacht al dat dit niet gewoon was, want mijn hele maag en buik en onderbuik verkrampte steeds.

De symptomen zijn heel anders dan bij een miskraam, en dit is echt buikgriep zei de gyn. Ben wat gerustgesteld nu.

Gisteravond ook die vaginale capsule ingebracht, om misschien die bruinige afscheiding weg te krijgen. Want er zat nog een schimmelinfectie. Gebruik nu wel een inlegkruisje, want die capsule vermengd zich nu met dat lichtbruine kleurtje. Maar het blijft weinig bruine afscheiding. Nu is de afscheiding van die capsule die oplost, dat weet ik van die andere 2 keer. Dat smelt van binnen, jakkes.

Sorry voor mijn onsmakelijke verhaal, maar moest dit even kwijt.

Heeft iemand hier ook last gehad van buikgriep tijdens zwangerschap??

Groetjes Wilma32

ik heb wel veel last gehad in het begin van diarree. Echt soms wel 2 dagena achter elkaar…Bij vet eten ging het als een speer :silenced:

Heb veel water gedronken en had ORS in huis gehaald…tegen uitdroging is dat. NA 14 weken ging het over…

sterkte ermee, bij elke krampje in de buurt van je kindje, schiet je in de stress. Ik heb een super VK, met 16 weken had ik erge last van bandenpijn…wist ik veel, mocht even komen en hartje luisteren. Warme kruik erop en klaar… Heb gewoon heel duidelijk mijn angsten uitgesproken, ik vind het super van ze…als het een meisje werd, zou ik gaan vernoemen!!! :wink: [/spoiler]

Krijg een 3e miskraam. Gestopt met groeien bij 6 weken en 3 dagen.

Ongelooflijk, niet te bevatten!

liefs

Ineke