Wij gingen vroeger altijd naar Bokrijk, als dat nog bestaat lijkt me dat eigenlijk sowieso wel weer leuk om eens heen te gaan, met of zonder buitenlander :mrgreen:
grappig door dit topic heb ik dat dus ook een beetje… wat is leuk om met onze eigen kids te doen als toerist voor een dag in eigen land!
En van de dierentuin… dat had ik zeker niet verwacht die reactie :lol:
Mijn vader had in Afrika paar heeeele gave foto’s van olifanten (ja wat wil je als je tegen het advies in uit je auto gaat om proberen dichtbij te komen… en het lukte… :wall: ) dan denk ik: dat red je dan echt niet in een dierentuin.
ik vind het zelf ook wel echt een andere beleving hoor. Ik ben geen safari-mens in hart en nieren (ben de eerste jaren niet eens op safari geweest), maar als je dan eenmaal gaat en opeens uit het niks allemaal giraffen ziet aan komen lopen, en achter een bosje een hele olifantenkudde hoort en vervolgens ook ziet, zo op 10 meter afstand met alleen maar lucht tussen jou en die kudde, ja, dan klopt je hart echt wel wat sneller dan een olifant op 2 meter afstand in Artis.
Maar moest wel erg lachen om zijn reactie, idd omdat je meer een reactie zou verwachten zoals jij voorspelde.
Militaire begraafplaatsen of een concentratiekamp (Westerbork) vind ik ook wel interessant altijd.
Voor mijn vriend was de tweede wereldoorlog echt een ‘ver-van-mijn-bed-show’, hij had er natuurlijk wel over gehoord, maar meer ook niet. Hij vond het erg indrukwekkend om al die rijen kruisjes te zien (ergens in Limburg waren we toen), en ook echt het besef te krijgen dat die oorlog iets heel heftigs is geweest in Europa.
Bij Westerbork is het behalve een zeer indrukwekkende plek ook nog een mooi natuurgebied, dus vond ik zeker de moeite waard.
En kan je bezoek fietsen? Dan zeker ook gaan fietsen en lekker picknicken onderweg!
Wat mijn vriend bijzonder vond toen hij hier net was, is dat de natuur hier zo toegankelijk is. In Peru hebben ze natuurlijk ook prachtige natuurgebieden, maar niet met een fietspad er doorheen en een picknickbankje en een prullenbak ernaast, op 10 minuten afstand van je huis (je hebt daar eerst al 2 uur nodig om uberhaupt de stad uit te komen). Dus het is gewoon een heel andere manier van natuur beleven hier. In dat opzicht kan ik me je dierentuin-ervaring goed voorstellen!
Kamperen is ook zoiets, ik zou zeker een weekendje naar een camping gaan. Misschien naar een waddeneiland dan heb je de boottocht er ook meteen bij, en dan kamperen in de duinen.
Leuk onderwerp dit, ik ben helemaal enthousiast (jammer dat we geen buitenlands bezoek verwachten voorlopig, heel misschien in juni 2011).
Militaire begraafplaatsen of een concentratiekamp (Westerbork) vind ik ook wel interessant altijd.
Voor mijn vriend was de tweede wereldoorlog echt een ‘ver-van-mijn-bed-show’, hij had er natuurlijk wel over gehoord, maar meer ook niet. Hij vond het erg indrukwekkend om al die rijen kruisjes te zien (ergens in Limburg waren we toen), en ook echt het besef te krijgen dat die oorlog iets heel heftigs is geweest in Europa.
Bij Westerbork is het behalve een zeer indrukwekkende plek ook nog een mooi natuurgebied, dus vond ik zeker de moeite waard.
Denk dat jullie dan in Margraten zijn geweest?
Dat is idd heel indrukwekkend, zeker als je boven op die toren staat en al die kruisjes ziet staan…
Westerbork zijn wij afgelopen jaar voor het eerst met de kinderen geweest… de oudste was toen net 5… de middelste 3.
De middelste heeft er niet veel van meegekregen, de oudste vroeg van alles en kreeg van ons ook antwoord. Zelfs een 5 jarige werd stil bij het zien van al die steentjes met kruisjes erop. Elk steentje als symbool voor 1 gedeporteerde.
Ze wilden over de bielzen lopen… mocht niet van ons… waarom niet?
Omdat wij dat niet netjes vonden, dat was overgebleven van het treinspoor waar de mensen in gingen… oh maar dat is toch leuk met de trein? Nou niet deze trein… en als je dat dan op kleuterniveau aan een kleuter staat uit te leggen… dan kan je er gewoon nog minder bij al die gruwelijkheden.
Vind het sowieso moeilijk te bevatten, maar als je dan een kleuter hebt met zijn eerlijke reacties en echt oprechte verbazing ‘dat doe je toch niet, dat mag toch niet mama’ … pfff.
Het eerste wat in me opkwam was " het Enkhuizer openluchtmuseum"
Gewoon omdat het veel van de oude geschiedenis van NL laat zien, je er van alles kan doen (zien hoe touw word gedraaid, hoe was word opgehangen enz) en dan kun je ook nog eens heerlijk oudhollandsch snoep kopen.
Mijn tante uit Canada vond dat echt geweldig!
En verder Hoog Catharijne… zij vond het erg bijzonder dat een winkelcentrum en een treinstation als het ware 1 waren.
Enschede vind ik ook een geweldige stad om te bezoeken met mensen die iets van NL willen zien.
Met al die volendammer en zaandammer verkleedachtige dorpsdingen heb ik helemaal niets, dat vind ik veeeeel te stereotype NL met de klompen en windmolens, terwijl dat in het dagelijkse leven van de gemiddelde NL helemaal niet speelt.
Oh en een leuke vinex wijk bezoeken… laten zien hoe ze in NL huisjes uit de grond stampen.
Met wat mazzel kun je ook een in aanbouw zijnd huis in… dat zou me ook heel apart lijken.
Westerbork zijn wij afgelopen jaar voor het eerst met de kinderen geweest… de oudste was toen net 5… de middelste 3.
De middelste heeft er niet veel van meegekregen, de oudste vroeg van alles en kreeg van ons ook antwoord. Zelfs een 5 jarige werd stil bij het zien van al die steentjes met kruisjes erop. Elk steentje als symbool voor 1 gedeporteerde.
Ze wilden over de bielzen lopen… mocht niet van ons… waarom niet?
Omdat wij dat niet netjes vonden, dat was overgebleven van het treinspoor waar de mensen in gingen… oh maar dat is toch leuk met de trein? Nou niet deze trein… en als je dat dan op kleuterniveau aan een kleuter staat uit te leggen… dan kan je er gewoon nog minder bij al die gruwelijkheden.
Vind het sowieso moeilijk te bevatten, maar als je dan een kleuter hebt met zijn eerlijke reacties en echt oprechte verbazing ‘dat doe je toch niet, dat mag toch niet mama’ … pfff.
Wow, heftig, ik kan het me helemaal voorstellen. Als volwassene is het al indrukwekkend, dat zal voor een kleuter helemaal zo zijn. En het is toch ook gewoon niet te begrijpen wat er allemaal gebeurd is.
Wij gingen vroeger altijd naar Bokrijk, als dat nog bestaat lijkt me dat eigenlijk sowieso wel weer leuk om eens heen te gaan, met of zonder buitenlander :mrgreen:
grappig door dit topic heb ik dat dus ook een beetje… wat is leuk om met onze eigen kids te doen als toerist voor een dag in eigen land!
En van de dierentuin… dat had ik zeker niet verwacht die reactie :lol:
Mijn vader had in Afrika paar heeeele gave foto’s van olifanten (ja wat wil je als je tegen het advies in uit je auto gaat om proberen dichtbij te komen… en het lukte… :wall: ) dan denk ik: dat red je dan echt niet in een dierentuin.
ik vind het zelf ook wel echt een andere beleving hoor. Ik ben geen safari-mens in hart en nieren (ben de eerste jaren niet eens op safari geweest), maar als je dan eenmaal gaat en opeens uit het niks allemaal giraffen ziet aan komen lopen, en achter een bosje een hele olifantenkudde hoort en vervolgens ook ziet, zo op 10 meter afstand met alleen maar lucht tussen jou en die kudde, ja, dan klopt je hart echt wel wat sneller dan een olifant op 2 meter afstand in Artis.
Maar moest wel erg lachen om zijn reactie, idd omdat je meer een reactie zou verwachten zoals jij voorspelde.
ik zeg ook blijdorp vanwege het oceanium :wink: kan je wel in scheveningen naar sea life gaan maar ben je hetzelfde geld kwijt als blijdorp en blijdorp is toch wel vele malen mooier als sea life :wink:
Als het gaat om de vader van Nano zou hij het dan niet heel eluk vinden om iets te doen wat Nano heel erg leuk vind? Om te zien hoe en waar Nano naar school gaat. Wat er na school gebeurt? Bijvoorbeeld zwemles, clubjes ed.
Nano kan voor zijn vader vast een hele leuke dag bedenken.
Ik heb ooit een vriendje in Tanzania gehad. Toen ik weer terug was in NL heb ik nog heel lang bij alles wat ik deed bedacht hoe hij dat zou vinden. En dat heb ik nog wel eens als ik ergen ben of met de auto rijd ofzo, dat ik me voorstel dat hij naast me in de auto zit en nederland bekijkt. Ik zou dus ook niet kiezen voor echte attracties, maar gewoon het dagelijks leven.
Ik zou ook met hem een ritje met de bus (OV dus) maken. Omdat we in TZ veel samen in de bus hebben gezeten, en het heel normaal is dat iedereen meteen een praatje begint. Hoe anders is dat hier…
Misschien een bezoekje aan het Afrikamuseum? :mrgreen:
Hm, er is verder heel weinig echt concreet blijven hangen van al die tijd dat ik nl door zijn ogen probeerde te bekijken :think:
Toen ik nog bij een internationaal bedrijf werkte en er geregeld klanten uit het buitenland langs kwamen die we weleens een dagje moesten vermaken, gingen we altijd “uit de muur eten” dat kennen de meeste niet, net als een frikadel en een kroket.
Een molen bezoeken, fietsen of met de watertaxi in Rotterdam, of gewoon een dagje winkelen. Ook leuk is Volendam of gewoon NL bier drinken in een bruin cafe. Gouda is ook leuk.
Ik heb ooit eens iemand uit het platteland van Indonesie over gehad. Wij wonen in Twente, dus voor het echte nederlandse platteland hoefden we niet echt ver. Je pakt de fiets en je ziet weilanden…
Maar onze dagjes uit waren:
dagje Amsterdam incl. rondvaart
Keukenhof
havens van Rotterdam
een attractiepark
verder gingen we in de buurt Midgetgolven (lutterzand, midden in het bos)
Gingen we op z’n nederlands bbq-en
En verder gewoon shoppen, en in de buurt fietsen (bijv. naar een kaasboerderij of naar kasteel Twickel), niets doen. Gewoon relaxed…