is dat echt leuk? zit een beetje te twijfelen of we nog een dagje kinderdijk doen of zaanse schans. Ben zelf bij beide nooit geweest (je ziet nog eens iets van je eigen land met zo'n gast in huis :)), iemand een idee wat leuker is?
Ik zou Zaanse Schans doen. Vooral omdat je dan bij mij in de buurt bent, er is verder geen drol aan.
:lol: :lol: :lol:
ik wou net zeggen dat is geen moer aan.
chinezen die alleen maar in de weg staan… :mrgreen:
En helemaaaaal dicht bij mij
En er lijkt misschien niet veel aan maar voor een buitenlander is daar wel heel erg veel typisch hollands te vinden: (oud)Hollands snoep :drool: (in zo’n schattig kleine winkeltje… haha), kaasmakerij, pannekoeken restaurant, houten speelgoedwinkeltje, rondvaart langs de zaanse huisjes enz… mosterdmolen en natuurlijk de meeeegaklomp waarvan ik nooit begrijp dat menig pas getrouwd stel nou juist daarin op de foto wil :eh: maar voor een buitenlander is dat wel weer grappig (denk ik :shifty: )
Wij hebben eens een paar Amerikanen voor een paar uurtjes op sleeptouw genomen. (van het vliegveld opgepikt en via een omweg naar hun hotel gebracht)
De zee en duinen vonden ze helemaal geweldig en hoe het toch kan dat we hier met droge voeten zitten zo’n 5 meter onder de waterspiegel.
We zijn dan wel langs een gemaal gereden, maar niet bezocht ofzo.
Na uitwaaien op het strand hebben we daar pannenkoeken gegeten (lunch).
De typische nederlandse dingen (kledendracht bv) wat voor onszelf al een attractie is zou ik zelf niet zo snel heen gaan, tenzij ze het zelf graag willen.
Ik heb zelf ook een jaar in Amerika gewoont en sommige hadden gewoon verwacht dat ik een blond meisje (dat ben ik toevallig dan wel) met vlechtjes en op klompen zou zijn. :roll:
Ik heb dat jaar overigens wel veel geleerd over Nederland en alles wat zo gewoon is ben ik toch wel anders gaan zien. Molens, boerderijtjes, veen, tulpen :lol: , fietsen etc.
Ikzelf zou dan ook het liefst de dagelijkse dingen en wat cultuur willen laten zien.
Beschuit met muisjes :mrgreen: Broodje kaas, hagelslag. Een kroket (en idd, misschien wel uit de muur, al haal ik het daar eigenlijk nooit uit :sick: )
Haring, kibbeling :drool:
Een supermarkt zou ik zeker langs gaan :thumbup: Dat is 1 van die dingen die ik ook altijd tijdens een vakantie doe, al is het gewoon om te zien hoe het er daar uit ziet en wat voor soort producten ze verkopen. (tik van mij? Vind ik gewoon leuk)
:think:
Fietsen of gewoon met de auto rijden door het landschap en wijken. En met de auto ook zeker over de snelweg :mrgreen:
En heb verschillende attracties/bezienswaardigheden in je hoofd om te doen en laat hun kiezen.