ik zou naar madurodam gaan. heeft ie meteen alles gezien
@Kittycat wrote:
Op mijn werk hebben we een keer een aantal āafrikanenā op bezoek gehad. Die wilden heel graag winkelen en westerse dingen kopen (beddengoed, pyamaās voor de vrouwen, rugzakken voor de kids).
Oh ja, inderdaad, nu herinner ik me weer dat mijn zwager helemaal lyrisch was over de Zeeman. Allereerst om thermisch ondergoed te kopen trouwens, want hij bleef het maar koud hebben (zelfs binnen met de verwarming op 23 graden). Maar hij is in eigen land ook een koukleum hoor, hij vraagt ons nu elk jaar om voor hem wat ondergoed (met lange mouwen en lange pijpen) mee te nemen als we daar heen gaan.
@Kittycat wrote:
We zijn met een groep gaan gourmetten in een restaurant, vonden het maar vreemd dat als je uit eten gaat je eigen eten moet maken
Gourmetten was hier ook een doorslaand succes! (thuis dan)
Verder was mijn zwager hier net rond sinterklaas, en heeft met ons meegespeeld in het sinterklaas-dobbelspel, hij wist echt niet wat hem overkwam.
@Mejis wrote:
Verder was mijn zwager hier net rond sinterklaas, en heeft met ons meegespeeld in het sinterklaas-dobbelspel, hij wist echt niet wat hem overkwam.
grappig dat je dat noemt. Wij doen het dobbelspel in het voorjaar, het leek er eerst op dat dat samen zou vallen met zijn eventuele komst. Bij mij was dat juist een reden om me terug te trekken uit dat spel, ik zou me namelijk tegenover hem kapot schamen dat wij voor een maandsalaris van hem per persoon onzinspullen kopen om die vervolgens te gaan verdobbelen⦠:oops:
Ik zou naar een verjaardagsfeestje gaanā¦en dan wel eentje waar alle stoelen in een kring staan en borrelnootjes op tafel :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
@Mejis wrote:
grappig dat je dat noemt. Wij doen het dobbelspel in het voorjaar, het leek er eerst op dat dat samen zou vallen met zijn eventuele komst. Bij mij was dat juist een reden om me terug te trekken uit dat spel, ik zou me namelijk tegenover hem kapot schamen dat wij voor een maandsalaris van hem per persoon onzinspullen kopen om die vervolgens te gaan verdobbelen⦠:oops:
Ja, dat is ook wel weer zoā¦
Misschien scheelt het ook wel dat mijn zwager het economisch gezien niet slecht heeft, hij heeft daar net zoān leven als wat normaal is hier, appartementje, goede baan, auto voor de deur.
Dus het was voor hem niet echt een shock van arm naar rijk. Het was wel voor het eerst dat hij in het buitenland kwam, dus als culturele ervaring was het wel echt allemaal nieuw voor hem.
Maar je had hem moeten zien joh, eerst vond hij het echt heel raar, hij durfde ook niet zo goed mee te doen, maar gedurende het spel werd hij steeds fanatieker, hij kreeg gewoon helemaal de smaak te pakken. Ik vind het juist een geweldig spel, je hoeft niet eens dezelfde taal te spreken om toch samen lol te kunnen hebben.
kinderdijk, euromast
dagje amsterdam, maastricht, groningen, scheveningen en dan gelijk madurodam bekijken
misschien dagje naar diergaarde blijdorp of die combineren met de euromast
oh en als ze echt helemaal niks gewend zijn is misschien bioscoop ook wel leuk en musical ofzo?
@Angel & Luna wrote:
oh en als ze echt helemaal niks gewend zijn is misschien bioscoop ook wel leuk en musical ofzo?
ze zijn best wel wat gewend, alleen andere dingen dan jij en ik

meijs, als het financiele gedeelte geen rol zou spelen, zou dat dobbelen super zijn natuurlijk! Cool dat je zwager zo fanatiek werd (wie niet :mrgreen: ).
Het ligt er ook aan wat je zelf van je land wil laten zien denk ik?
Ikzelf zou het bij Amsterdam houden, ook omdat ik er woon.
Das wel zo makkelijk :mrgreen:
Ik denk sowieso dat een grote stad een goede optie is, een hoop van de dingen die opgenoemd worden (op de hunebedden na dan :lol: ) zijn in een grotere stad te vinden.
En als contrastdagje naar de zaanse schans en volendam
@vuurvosje wrote:
Het ligt er ook aan wat je zelf van je land wil laten zien denk ik?
Ikzelf zou het bij Amsterdam houden, ook omdat ik er woon.
Das wel zo makkelijk :mrgreen:
Ik denk sowieso dat een grote stad een goede optie is, een hoop van de dingen die opgenoemd worden (op de hunebedden na dan :lol: ) zijn in een grotere stad te vinden.
En als contrastdagje naar de zaanse schans en volendam![]()
een echte amsterdamse, die denkt dat heel nederland in amsterdam te vangen is :mrgreen: :wall:

Nou ja, vanuit toeristisch oogpunt is dat eigenlijk wel een klein beetje zo he :oops:
Enne, echte amsterdamse klopt maarre, ik wil heeeel graag weg uit Amsterdam
Mijn hele familie, op mijn oma na dan, woont namelijk in āde rest van Nederlandā :mrgreen:
Na 29 jaar 020 heb ik alles wel gezien ondertussen :mrgreen:
Het lijkt mij heerlijk om een huis met een tuin te hebben en geen bovenburen⦠zwijmelt weg en gaat kijken naar geschikte huizen in de omgeving Wormerveer-Assen-Delft
@vuurvosje wrote:
Nou ja, vanuit toeristisch oogpunt is dat eigenlijk wel een klein beetje zo he :oops:
nee hoor, vind ik absoluut niet. Juist het enorme platte land is heerlijk om voor een toerist door heen te rijden, z-limburg is een plaatje, de waddeneilanden. Ik vind amsterdam maar een heel beperkt stukje van wat Nederland is. Wel een onmisbaar stukje, maar verre, verre van allesomvattend.
zaanseschans.
moet trouwens wel even denken aan groeten terug dat die mensen uit de rimboe hier kwamen in nederland ze wisten niet wat ze overkwam.
mijn vader heeft vanuit zijn werk contact met/in Zuid Afrika.
Is daar zelf paar keer geweest en tijdje terug kwamen er 2 stellen deze kant op.
Weet niet meer wie het schreef⦠maar ook hier werd er op dag 2 thermo ondergoed gekocht :lol: Het was dan ook al zeker september :mrgreen:
Zelf zou ik trouwens niet eens naar Amsterdam gaan⦠kom er zelf amper/ nooit, wat heb ik iemand uit het buitenland daar nou te laten zien? Moet ik me eerst inlezen en voorbereiden Denk dat het hier dan toch Groningen zou worden, als je uit en dorp in Afrika komt is zoān meute fietsers in een binnenstad (lekker op een terrasje, mits het daar de tijd van het jaar voor is) denk ik al iets heel anders dan thuis.
Dat terrasje dus, mensen kijken, misschien de Martinitoren op, winkels zijn er dan natuurlijk ook.
En dan niet met de auto heen, maar me de trein en de bus.
Nou ja en dus lekker het bos in, naar die hunebedden toe eventueel.
Hier in de buurt zou ik denk ik ook richting boomkroonpad gaan.
Enne naar de dierentuin. Denk dat iemand uit een dorp in Afrika er amper bij kan dat wij met zān allen naar die beesten in een kooi (nou ja in Emmen zit er weinig in kooien gelukkig, maar wel in gevangenschap natuurlijk) gaan kijken die hij/zij gewoon āin de achtertuinā heeft lopen.
Ow nee, Amsterdam is alles behalve allesomvattend.
Daar heb je absoluut gelijk in.
Ik ben niet zoān amsterdammer die gelooft dat haar stad de hele wereld is, integendeel
Het is lastig want ik heb geen idee in welke hoek je woont maar de Utrechtse heuvelrug is heel mooi, de Veluwe ook.
Als je in de buurt van Limburg zit zijn de mergelgrotten misschien een aanrader.
De gooische heide is ook heel mooi.
Nederland zit vol met schitterende plekken om te bezoeken.
Wat ik persoonlijk bijvoorbeeld een heel leuk museum vind, kan alleen even niet op de naam komen, is dat museum waarin je terug gezet wordt in de prehistorie.
Dan kan je allerlei dingen doen zoals de prehistorische mens ze deed.
Ergens bij Hoorn in de buurt zit een roofvogelshow, ook een absolute aanrader.
Die hoek is sowieso leuk want de bollen zijn nu zoān beetje aan het uitkomen.
Nogmaals, het is maar net wat jij van je land wil laten zien.
@mamaMarije wrote:
Enne naar de dierentuin. Denk dat iemand uit een dorp in Afrika er amper bij kan dat wij met zān allen naar die beesten in een kooi (nou ja in Emmen zit er weinig in kooien gelukkig, maar wel in gevangenschap natuurlijk) gaan kijken die hij/zij gewoon āin de achtertuinā heeft lopen.
Ik ben afgelopen jaar met iemand die op bezoek kwam uit oeganda naar een dierentuin geweest, en die had een totaal andere reactie dan jij verwacht: die zei: waarom komen mensen uit nederland in hemelsnaam naar ons toe om ergens op een heel grote vlakte op zoek te gaan naar dieren, die je dan soms niet eens vindt, terwijl je ze hier gewoon allemaal beschikbaar hebt. Je hoeft niet te zoeken, je kunt veel dichterbij komen en je weet ook zeker dat je de dieren zult zien :mrgreen:
(overigens heeft oeganda ook een dierentuin, of een educatie-centrum/opvanghuis maar dat komt in de praktijk op hetzelfde neer; dieren achter hek waar je als bezoeker naar kunt kijken)
vuurvosje, openluchtmuseum in arnhem bedoel je?
Wij gingen vroeger altijd naar Bokrijk, als dat nog bestaat lijkt me dat eigenlijk sowieso wel weer leuk om eens heen te gaan, met of zonder buitenlander :mrgreen:
Zou kunnen Fiep, ik durf het je niet te zeggen momenteel :oops:
Wat is Bokrijk?
Nieuwe dingen om te zien is altijd leuk :mrgreen:
bokrijk is ook een openluchtmuseum waar ze allerlei dorpjes van vroeger hebben nagebouwd, in belgisch limburg. Ik zie dat het nog bestaat, dus als ik nog eens daar in de buurt ben, weet ik waar ik heen kan :thumbup:
@fiep klophout wrote:
vuurvosje, openluchtmuseum in arnhem bedoel je?
Wij gingen vroeger altijd naar Bokrijk, als dat nog bestaat lijkt me dat eigenlijk sowieso wel weer leuk om eens heen te gaan, met of zonder buitenlander :mrgreen:
grappig door dit topic heb ik dat dus ook een beetje⦠wat is leuk om met onze eigen kids te doen als toerist voor een dag in eigen land!
En van de dierentuin⦠dat had ik zeker niet verwacht die reactie :lol:
Mijn vader had in Afrika paar heeeele gave fotoās van olifanten (ja wat wil je als je tegen het advies in uit je auto gaat om proberen dichtbij te komen⦠en het lukte⦠:wall: ) dan denk ik: dat red je dan echt niet in een dierentuin.
Maar dat zijn dan alleen olifanten op 1 dag⦠in de dierentuin zie je āallesā. Binnenkort wel weer eens tijd voor de dierentuin :thumbup: