Wat zou jij doen?

Vreselijk! Ik geef je gelijk meid, ik zou er ook een melding van maken, dit zou ik echt niet naast me willen :hand:

Maar pas wel op dat, als je er anoniem een melding van doet…ze er niet achter kunnen komen dat jij dat bent geweest. Ben jij de enige die het ziet ? Want dan zijn ze er natuurlijk zo achter :wink:

Tenminsten ik zou het anoniem doen, want ik begrijp uit je bericht dat je niet verwacht dat je er met de buren uit zal komen…

@faizaa wrote:

@Ron wrote:
@bianca&? wrote:
@faizaa wrote:
Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…




nee dus je mag 5 plantjes hebben me vriend is nog bezig met zijn laatste jaar en alles zit nog vers in zijn geheugen.

5 mag je hebben voor eigen gebruik




Het maakt mijns inziens geen moer uit, als je er last van hebt moet je gewoon de politie inlichten en de woningbouw.






Ja maar dan vraag ik me af, kan je zoveel last hebben van 5 wietplanten?

Serieuze vraag, die wat ik geroken heb… gaven totaal geen geur… :think:

Had dat te maken met de vrouwen en de mannen versie?




het heeft te maken met de bloei, als ze in de bloei komen dan stinken/ruiken ze echt giga! vind ik ook niet prettig die lucht, maar ik rook het spul dan ook niet. Wietrokers vinden het waarschijnlijk heerlijk ruiken.

dus waar jij geweest bent , fai, die planten waren nog niet zo ver, denk ik.

Ik schrik er wel van, er is toch niks mis mee als iemand voor zichzelf 5 wietplantjes teelt?



Alcohol kan minstens zo schadelijk zijn als wiet hoor…



Bianca, ik vond dit nog over teelt: (geen aanval hoor, alleen dat ik het soms evengoed een beetje onduidelijk vind… wat er nou PRECIES mag… aan de ene kant mag het, maar evengoed zitten er aan die 5 thuis nog voorwaarden :think: )



Het Nederlands gedoogbeleid betekent niet dat het legaal is, maar dat de politie bepaalde dingen niet belangrijk genoeg vindt om er actief tegen op te treden.



Alleen teelt van 5 of minder planten buiten op “de koude grond” valt onder het gedoogbeleid. (dus geen lampen of kunstmest)



Alhoewel de teelt zoals omschreven wordt gedoogd, is wel degelijk ALLE teelt strafbaar volgens de opiumwet.



Verder, mij boeit het niet als iemand in zn tuin wiet teelt voor eigen gebruik… zolang ik niet elke avond in mn tuintje de wietdampen insnuif kan t me niet veel interesseren… zo nu en dan roken mn buren (vrienden van ze?) een joint… ik ruik dat… tja… heb verder geen last van…



Zegt voor mij ook niet dat ik die mensen niet naast me zou willen hebben wonen…

Ik zou er niets mee doen, maar goed, dat ben ik. Het is maar een wietplant.



Maar zo te lezen speelt er meer tussen jou en je buren, en dan snap ik eerlijk gezegt niet zo goed dat je er niet gewoon direct een melding van heb gedaan. Dan ligt er al een klacht bij de politie en dan bel je morgen de woningbouw.

@Barbara wrote:

@faizaa wrote:
@Ron wrote:
@bianca&? wrote:
@faizaa wrote:
Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…




nee dus je mag 5 plantjes hebben me vriend is nog bezig met zijn laatste jaar en alles zit nog vers in zijn geheugen.

5 mag je hebben voor eigen gebruik




Het maakt mijns inziens geen moer uit, als je er last van hebt moet je gewoon de politie inlichten en de woningbouw.






Ja maar dan vraag ik me af, kan je zoveel last hebben van 5 wietplanten?

Serieuze vraag, die wat ik geroken heb… gaven totaal geen geur… :think:

Had dat te maken met de vrouwen en de mannen versie?




het heeft te maken met de bloei, als ze in de bloei komen dan stinken/ruiken ze echt giga! vind ik ook niet prettig die lucht, maar ik rook het spul dan ook niet. Wietrokers vinden het waarschijnlijk heerlijk ruiken.

dus waar jij geweest bent , fai, die planten waren nog niet zo ver, denk ik.






Ja klopt, knopje was ook nog klein… ik hing er met mn neus in, toen rook ik pas iets…

Vind sowieso heerlijk ruiken, wiet…

Ben geen wietroker, maar ga er graag met mn neus voor de lucht in… om een vleugje op te vangen… :inlove:



Maar geef toe, is wat anders dan elke dag, elke avond erin te zitten als je er niet van houdt…

@faizaa wrote:

Vind sowieso heerlijk ruiken, wiet…

Ben geen wietroker, maar ga er graag met mn neus voor de lucht in… om een vleugje op te vangen… :inlove:



Maar geef toe, is wat anders dan elke dag, elke avond erin te zitten als je er niet van houdt…




muts!! :mrgreen:



ik vind het wel geinig die plant, zoveel last heb ik er ook niet van, en ik vind het niet erg voor onze buren dat ze naast ons moeten wonen :mrgreen:

faizaa voel ik niet als aanval hoor wat jij leest klopt



dus dat betekend de politie gaat niet naar iemand die 5 plantjes heeft en zal als jij belt gaan kijken of je er echt last an hebt als hun vinden van niet dus 5 kleine plantjes bv mag je ze houden en gaan ze daarvoor niet een aantekening of aangifte opnemen is teveel werk dan blijven ze aan de gang.

dus daarmee zeggen ze dat je het mag



en dan geld dus wel weer dat je niet tot last mag zijn van andere :-*

@Barbara wrote:

@faizaa wrote:
Vind sowieso heerlijk ruiken, wiet…

Ben geen wietroker, maar ga er graag met mn neus voor de lucht in… om een vleugje op te vangen… :inlove:



Maar geef toe, is wat anders dan elke dag, elke avond erin te zitten als je er niet van houdt…




muts!! :mrgreen:



ik vind het wel geinig die plant, zoveel last heb ik er ook niet van, en ik vind het niet erg voor onze buren dat ze naast ons moeten wonen :mrgreen:




:inlove: :-* :-* :-*

@bianca&? wrote:

faizaa voel ik niet als aanval hoor wat jij leest klopt



dus dat betekend de politie gaat niet naar iemand die 5 plantjes heeft en zal als jij belt gaan kijken of je er echt last an hebt als hun vinden van niet dus 5 kleine plantjes bv mag je ze houden en gaan ze daarvoor niet een aantekening of aangifte opnemen is teveel werk dan blijven ze aan de gang.

dus daarmee zeggen ze dat je het mag



en dan geld dus wel weer dat je niet tot last mag zijn van andere :-






Dankje… :-

je mag van m’n vriendlief wel wat onkruid verdelger hebben schijnt heel goed te werken :twisted:



maja melden is wel het beste wat je kan doen :angel:



DB zowizo bellen zo zielig voor die beesies :frowning:



ik zelf word er wel hardstikke misselijk van… schoonstiefbroertje z’n kamer luikt er zo lekker naar :sick:



verder mag je het nog wel hebben volgens mij maar dan maar 3 plantjes

@Dynasty wrote:

je mag van m’n vriendlief wel wat onkruid verdelger hebben schijnt heel goed te werken :twisted:



verder mag je het nog wel hebben volgens mij maar dan maar 3 plantjes




nope zijn 5 plantjes :slight_smile: per persoon of huishouding

@MamaMarianne wrote:

@Dynasty wrote:
je mag van m’n vriendlief wel wat onkruid verdelger hebben schijnt heel goed te werken :twisted:



verder mag je het nog wel hebben volgens mij maar dan maar 3 plantjes




nope zijn 5 plantjes :slight_smile: per persoon of huishouding




ligt ook weer aan de gemeente dacht ik :think:

@Dynasty wrote:

@MamaMarianne wrote:
@Dynasty wrote:
je mag van m’n vriendlief wel wat onkruid verdelger hebben schijnt heel goed te werken :twisted:



verder mag je het nog wel hebben volgens mij maar dan maar 3 plantjes




nope zijn 5 plantjes :slight_smile: per persoon of huishouding




ligt ook weer aan de gemeente dacht ik :think:






Bij ons hier in het Zuiden… onze gemeente… mag je zelf 22 wietplanten houden… goed he… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :liar:

Ik zou er eerlijk gezegd geen probleem mee hebben, en ik denk juist als je iets doet om de plant te vernielen, dat zij dan weer aangifte kunnen doen voor vernieling van eigendom.



Dus ik zou als je er echt veel last van hebt gewoon de woningbouw bellen.

geen idee hoe het zit, maar ik vind wiet dus heerlijk ruiken :mrgreen:



Als er ergens gepaft wordt ga ik lekker in de wind staan :mrgreen:

Ik zou alleen bellen als het echte stank overlast geeft. In ons oude huis hadden we studenten als buren, die haden ook planten staan. Ik rook het altijd alleen maar als ze ze aan het oproken waren.







Ik heb nog wel een foto om even te laten zien dat de vrouwelijke planten bij goed weer wel degelijk hoog kunnen worden.

@francis wrote:







Ik heb nog wel een foto om even te laten zien dat de vrouwelijke planten bij goed weer wel degelijk hoog kunnen worden.




Heej buurvrouw, waarom heb jij een foto van mijn tuin gemaakt? :mrgreen:

@francis wrote:

Ik zou alleen bellen als het echte stank overlast geeft. In ons oude huis hadden we studenten als buren, die haden ook planten staan. Ik rook het altijd alleen maar als ze ze aan het oproken waren.







Ik heb nog wel een foto om even te laten zien dat de vrouwelijke planten bij goed weer wel degelijk hoog kunnen worden.








ahhh mooie foto Francis… ik zou erin rollen net als een hond in de poep rolt… :inlove: :lol:

Persoonlijk zou IK er niets aan doen, maar dat is omdat ik het lekker vind ruiken, en zolang ik geen last heb dat het bij mij er over hangt (dus Riley het zou kunnen eten… oid) vind ik het geen probleem.



Maar ik ken het probleem van je buren…Persoonlijk zou ik dan de DB bellen ivm die honden, want DAT kan dan gewoon echt niet… (ook denkend aan de voorgaande keren…), en ik vind dus dat de DB daar is wat aan moet doen…

Dat plantje, niet doen Rooike, geen Cloor er over heen smijten, dan krijg JIJ de schuld en niet zij, en gaan zij nog niet weg, en jij heb dus de problemen.

Ik zou het melden, dat is wat je kan doen… en blijven melden over wat je ziet/tegenkomt/irriteert, elk geval wat benoemingswaardig is om te melden.