Wat zou jij doen?

trouwens, kan heel goed vrouwtjesplant zijn hoor! wij hebben er zelf 1 in de tuin en die is ook zo groot. volgens mij mag het ook nog gewoon hoor, die 5 planten :think:



maar goed, wij hebben wel een grote tuin en waar de plant staat geen buren. Ik vind de ideeen om een plant te vernielen echt helemaal niks hoor, dat vind ik niet kunnen in andermans tuin.

Als de overlast zo groot is door andere dingen en dit er nog bij, dan kun je wel de wv inschakelen, maar vernielen, nee…

Jammer dat ik geen ghloor en amoniak heb zeg..... :think:


geen zondagwinkel open? of supermarkt....

Viel mij in eerste instantie helemaal niet op.

Tja ik zou zelf eerst naar de buren gaan en overleggen, maar lees al dat dat geen optie is.

Misschien eens navraag doen bij de gemeente/politie of hun weten wat je hiermee aan moet of wat je kunt doen.

Die geur... :sick: hou er ook niet van.

Dus als ik een plant in mijn tuin heb staan die ik lekker vind ruiken, maar de buurvrouw niet, dan is het heel normaal om mijn plant te vernielen?


Zou dit ook natuurlijk niet meteen doen. maare vind jij zo;n plant lekker ruiken dan ? :wink: ( ik snap wat je bedoeld)

@Pitje27 wrote:

Jammer dat ik geen ghloor en amoniak heb zeg… :think:




geen zondagwinkel open? of supermarkt…



Viel mij in eerste instantie helemaal niet op.



Tja ik zou zelf eerst naar de buren gaan en overleggen, maar lees al dat dat geen optie is.



Misschien eens navraag doen bij de gemeente/politie of hun weten wat je hiermee aan moet of wat je kunt doen.



Die geur… :sick: hou er ook niet van.


Dus als ik een plant in mijn tuin heb staan die ik lekker vind ruiken, maar de buurvrouw niet, dan is het heel normaal om mijn plant te vernielen?


Zou dit ook natuurlijk niet meteen doen. maare vind jij zo;n plant lekker ruiken dan ? :wink: ( ik snap wat je bedoeld)


Ahaha...Nee, ik vind het ook niet echt lekker. Maar als ik nou een mooie grote thym struik of Salie plant in mijn tuin heb en de buurvrouw houdt er helemaal niet van, dan zou ik echt wel woest worden als zij daar een lading chloor ofzo overgooit. Als ze alles wegknipt wat over haar kant staat, prima, maar moedwillig een plant vernielen omdat JIJ vindt dat het stinkt en niet kan...nee. Dat vind ik niet kunnen.

:think: :think: :think: vrouwtjes planten kunnen echt wel zo groot worden hoor

en dat je ze vorge week nog niet zag is omdat ze nu in de bloei komen

en dus heel hart uitschieten

vandaar dat e het nu ook gaat ruiken



van die 5 planten dat scheeld per gemeente (meestal zijn het er nu nog maar 3)

maar er zijn dus ook gemeentes waar geen planten meer mogen



maar als het je nu pas opvalt dan heb je toch niet zoveel hinder ervan :think:

en het staad bij hun in de tuin

dus ook hun eigen dom ik wou er zowiezow niks overheen gooien

daar kijg je alleen maar trammelant mee



eind september begin oktover is hij weer weg let maar op :thumbup: :wink:

@Rooike wrote:

Groeit dat overigens zo hard eigelijk buiten??

Ik zat vorige week in de tuin en zag toen nog niets boven de schutting uit komen… :think:



Hmmm ik zal eens bedenken wat ik ermee aan moet…




je hebt de laatste tijd het weer mee gehad voor de groei.

maar oa ammoniak eroverheen gooien gaat ie dood :angel:

maar melding kan je er natuurlijk altijd over doen :wink:

Diezelfde buren zijn al twee dagen weg…

2 Mastino’s achter op de plaats (wat een bende zeg!!), brokken in een babybadje (zon blauwe schelp) maar waar in hemelsnaam staat water???



We hebben net een volle bak water gegeven, er hing een emmer aan een bankje en met de tuinslang erin gemikt…



Tjeeeee, ik bel morgen echt naar de DB en woningbouw!

weten ze zelf wel dat het wiet is :eh:

mijn so hadden ook zo’n plant in de tuin ooit geplant door zoonlief en mijn sm vond hem heel leuk… die had geen idee wat het was hahaha

Nou nou, ik lees van alles over Chloor en zo…



Als je dat er overheen gooit heb je maar zo kans dat JIJ je mag melden op het politiebureau en moet uitleggen waarom jij die vernieling hebt gepleegd.



Bellen met de politie heeft wel degelijk zin! Dit soort “overlast” wordt echt wel op gecontroleerd.



Het zelf oplossen met chemicaliën maakt jou net zo “slecht” als je buren, niet doen dus.

Ik heb laatst ook ergens in de tuin gezeten, stond vol met wietplanten… heb er nog aan geroken, en rook alleen in de knop dat het wiet was…

Kon me niet voorstellen dat je bij de buren een hele wietstank daarmee veroorzaakt… Maar goed, dat zal dus met de soort te maken hebben? Vrouwtjes/mannetjes?? Wist ik niet…

Misschien stinkt deze plant helemaal niet, maar wel spul wat ze te drogen hebben of versneden hebben in het schuurtje??



zou gewoon melden dat je een sterke wietlucht ruikt bij de buren en dat je er last van hebt.



Chloor of Ammonia zou ik idd niet doen, om de reden die Ron al noemt.

Als je de dierenbescherming wil bellen, zou ik niet tot morgen wachten, als de situatie zo erg is als jij zegt!Gewoon de landelijkemeldkamer bellen van de dierenbescherming. 0900-2021210 (10 cpm).



Veder zou ik me niet zo druk maken om die plant! en anders de woningbouw bellen morgen!

@Rooike wrote:

Je mag tegenwoordig helemaal niets meer hebben buiten in je tuin!

Ben ik nou de enige die vind die dit niet kan??? :think:



Het hangt niet over mijn schutting maar het steekt er een halve meter bovenuit… Is wdel genant als je visite krijgt en je lekker in de tuin gaat zitten in die wietlucht…



Denk dat ik morgen mooi een melding ga maken.

Hebben ze weer een klacht te pakken van overlast.

(dit zijn de buren waar ik al jaren last van heb, tokkie gedrag dus… en ik zit te wachten tot ze opkrassen!!!)



Praten met hun heeft geen nut…




ik ben het met jou eens gewoon de politie bellen want dit kan niet je hebt kinderen en die horen zo iets niet als normaal te zien.

mijn vriend is politie en zegt dat je 5 plantjes mag hebben maar niet hele struiken als het maar 1 struik is mag het weer wel en alleen als je er last van hebt kan je de politie bellen

Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…

@faizaa wrote:

Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…




nee dus je mag 5 plantjes hebben me vriend is nog bezig met zijn laatste jaar en alles zit nog vers in zijn geheugen.

5 mag je hebben voor eigen gebruik

Ik bedoel dus eigenlijk, dat ze echt niet op jacht gaan naar jou als je ‘maar’ 5 plantjes hebt… (alhoewel de ene plant de andere niet is, en je kan 5 planten hebben die maar weinig opleverd en net zo goed 2 die nog meer opleveren dan die 5)



Evengoed is het zo, dat als de politie bij je thuiskomt, ze jou strafrechtelijk kunnen vervolgen… of je moet dus afstand doen van je planten…

@bianca&? wrote:

@faizaa wrote:
Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…




nee dus je mag 5 plantjes hebben me vriend is nog bezig met zijn laatste jaar en alles zit nog vers in zijn geheugen.

5 mag je hebben voor eigen gebruik




Het maakt mijns inziens geen moer uit, als je er last van hebt moet je gewoon de politie inlichten en de woningbouw.

@faizaa wrote:

Ik bedoel dus eigenlijk, dat ze echt niet op jacht gaan naar jou als je ‘maar’ 5 plantjes hebt… (alhoewel de ene plant de andere niet is, en je kan 5 planten hebben die maar weinig opleverd en net zo goed 2 die nog meer opleveren dan die 5)



Evengoed is het zo, dat als de politie bij je thuiskomt, ze jou strafrechtelijk kunnen vervolgen… of je moet dus afstand doen van je planten…




nou hub zegt dus van niet ze kunnen jou 5 plantjes niet afnemen tenzij de buren er last van hebben dus als ze buiten staat of je het kunt ruiken.

je mag dus 5 voor eigen gebruik hebben!!

Ik vind het wel leuk staan die wietplanten, en ook lekker ruiken…



Heb dit gevonden erover…



Gewoon die 5 zelluf oproken, dan is er niks aan de hand… :mrgreen:



Mag ik thuis hennepplanten telen?



Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt.

@Ron wrote:

@bianca&? wrote:
@faizaa wrote:
Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…




nee dus je mag 5 plantjes hebben me vriend is nog bezig met zijn laatste jaar en alles zit nog vers in zijn geheugen.

5 mag je hebben voor eigen gebruik




Het maakt mijns inziens geen moer uit, als je er last van hebt moet je gewoon de politie inlichten en de woningbouw.




het kan jou geen moer uit maken ik zei ook dat als je er last van hebt je de politie kunt bellen en ze er dan wel wat aan doen

@Ron wrote:

@bianca&? wrote:
@faizaa wrote:
Volgens mij mag je er helemaal geen hebben, wietplantjes…

Maar tot aan 5 wordt gedoogd… als ze je zouden pakken, nemen ze ze evengoed af… en ben je in principe strafbaar…




nee dus je mag 5 plantjes hebben me vriend is nog bezig met zijn laatste jaar en alles zit nog vers in zijn geheugen.

5 mag je hebben voor eigen gebruik




Het maakt mijns inziens geen moer uit, als je er last van hebt moet je gewoon de politie inlichten en de woningbouw.






Ja maar dan vraag ik me af, kan je zoveel last hebben van 5 wietplanten?

Serieuze vraag, die wat ik geroken heb… gaven totaal geen geur… :think:

Had dat te maken met de vrouwen en de mannen versie?