Wat zou jij doen?

Als je buren hun tuintje zo hebben ingedeeld:













:roll:

Dus links de mooie appelboom en rechts een hele struik met wietplanten???



Het viel me net pas op omdat ik het heel erg rook op mijn plaats!!!

Het stinkt heel erg!

uhhh, de appels eten, en de wiet roken…? :wink:



tja, wat zou ik doen, ik zou me er geloof ik niet druk om maken zolang ze geen volledige kwekerij op zolder zouden hebben… (en dan iet van de appels natuurlijk… :wink: )



heb je er veel last van???

ik geloof dat het maar is toegestaan 5 plantjes te hebben… kweenie hoeveel er staan? maar anders is het enige wat je kunt doen afknippen wat op jouw erf hangt. (en dan gelijk die lekkere appeltjes plukken :drool: )

Whauw!

Ik wist niet dat ze buiten zo groot konden worden.

Ik vind het wel mooi.

als je goed contact hebt met je buren en over praten want jij hebt er last van. Anders misschien een hogere dichte schutting en dan op die plaats zeg maar iets lekker ruikends?

Je mag tegenwoordig helemaal niets meer hebben buiten in je tuin!

Ben ik nou de enige die vind die dit niet kan??? :think:



Het hangt niet over mijn schutting maar het steekt er een halve meter bovenuit… Is wdel genant als je visite krijgt en je lekker in de tuin gaat zitten in die wietlucht…



Denk dat ik morgen mooi een melding ga maken.

Hebben ze weer een klacht te pakken van overlast.

(dit zijn de buren waar ik al jaren last van heb, tokkie gedrag dus… en ik zit te wachten tot ze opkrassen!!!)



Praten met hun heeft geen nut…

Dan gooi je snachts toch gewoon een emmer chloor erover ofzo?

als je al jaren problemen hebt met de buren ga je er zeker niet uitkomen dus denk ik dat je er goed aan doet een klacht in te dienen.



Wist inderdaad niet dat het niet meer mocht :oops: ben er ook weinig mee bezig en zag net staan dat het 5 plantjes mochten zijn.



Hoop voor je dat ze snel een keer weggaan.

@stillewater wrote:

Dan gooi je snachts toch gewoon een emmer chloor erover ofzo?




anmoniak werkt veel beter

Groeit dat overigens zo hard eigelijk buiten??

Ik zat vorige week in de tuin en zag toen nog niets boven de schutting uit komen… :think:



Hmmm ik zal eens bedenken wat ik ermee aan moet…

Als je last hebt van de stank kan je het misschien ter sprake brengen?



Verder zijn volgens mij niet alle wietplanten verboden om te houden toch? Je hebt toch mannelijke en vrouwelijke varianten en alleen de vrouwelijke variant produceert THC.

Mannetjes groeien over het algemeen alleen in de hoogte en hebben weinig vertakkingen. Deze planten zijn erg hoog dus zijn hoogstwaarschijnlijk mannetjes.

Maar aan de andere kant ruiken mannelijke planten nauwelijks…



En ik lees net een makkelijke manier om te zien of het een man of vrouw is: bij een vrouw groeien in de bladoksel twee uitstulpinkjes. Bladoksel is waar het blad met zijn stengel vast zit aan het stammetje van de plant. Bij een vrouwtje zitten er dan twee lange sprietjes in.



Als het vrouwtjes zijn, dan zijn ze wel erg groot zeg!

@Frischling wrote:

Als je last hebt van de stank kan je het misschien ter sprake brengen?



Verder zijn volgens mij niet alle wietplanten verboden om te houden toch? Je hebt toch mannelijke en vrouwelijke varianten en alleen de vrouwelijke variant produceert THC.

Mannetjes groeien over het algemeen alleen in de hoogte en hebben weinig vertakkingen. Deze planten zijn erg hoog dus zijn hoogstwaarschijnlijk mannetjes.
klopt als een bus. De planten die de buren van Rooike hebben zijn de mannelijke wietplant. Sommige mensen plaatsen deze plant omdat ze dat een mooie en prettig ruikende plant vinden. Bij de wageningse universiteit doen ze veel onderzoek naar de mannelijke en de vrouwelijke. En hier een aantal km vandaan staat een heel weiland vol met mannelijke planten.



Dus Rooike ik zou er een niet te groot punt van maken want de politie of gemeente kan hier niets mee.



Wel erg vervelend van die wietlucht :thumbdown:

@Frischling wrote:

Maar aan de andere kant ruiken mannelijke planten nauwelijks…





Als het vrouwtjes zijn, dan zijn ze wel erg groot zeg!




De mannelijke plant ruik je wel degelijk… De vrouwelijke plant heeft een penitrante geur en als dat het geval was geweest zat je echt niet meer buiten :lol: Ook is deze plant inderdaad veel te groot om een vrouwtje te kunnen zijn

@Williewortel wrote:





Dus Rooike ik zou er een niet te groot punt van maken want de politie of gemeente kan hier niets mee.



Wel erg vervelend van die wietlucht :thumbdown:






Nou, bij dit gezin kan de politie of gemeente er echt wel mee geloof me!

Als ik dit meld, is dit de zoveelste klacht en de winingbouw zit daar niet meer op te wachten.



Ik bel morgen gewoon, kijken wat ik ermee kan.



Jammer dat ik geen ghloor en amoniak heb zeg… :think:

tja heel veel succes ermee dan! Hopelijk hoepelen ze in jouw geval snel op naar een onbewoond eiland :thumbup:

Maar volgens mij kan men toch weinig met je klacht als het een toegestane plant is?

Ik vind bepaalde planten ook om te kotsen qua geur, maar ja… Als men het in de eigen tuin heeft staan en het mag gewoon, dan heb ik pech…

@Frischling wrote:

Maar volgens mij kan men toch weinig met je klacht als het een toegestane plant is?

Ik vind bepaalde planten ook om te kotsen qua geur, maar ja… Als men het in de eigen tuin heeft staan en het mag gewoon, dan heb ik pech…




Ja inderdaad dat was ook wat ik daarstraks typte… Ik hoop voor Rooike dat het nut heeft maar ik verwacht van niet ondanks alle klachten die geweest zijn

heb je wel azijn of schoonmaakazijn?? Giet dat er maar overheen, een dagje zon en de plant gaat dood!(droogt helemaal in )

Dus als ik een plant in mijn tuin heb staan die ik lekker vind ruiken, maar de buurvrouw niet, dan is het heel normaal om mijn plant te vernielen? :eh: