Wat voor servies heb jij?

Vierkant wit en een creme service die we met een groepje meiden zelf hebben versierd met mn vrijgezellenfeest (servetten)

Ik kan daar echt niet warm of koud van worden he…

9 jaar geleden heb ik voor een prikkie servies bij elkaar gesprokkeld bij de marskramer en daar eten we nog van…

De laatste 2 jaar zijn er wat bordjes en schaaltjes gesneuveld… maar we hebben van alles nog 3 dus het kan nog steeds :mrgreen:

moge,



Jewel, ik zie nu dat de meeste serviezen al voorbij zijn gekomen…



oilily dot is gewoon erg lief en vrolijk enzo en ruud vind het afschuwelijk :mrgreen:



Lady carlyle vind ik gewoon erg mooi, lekker kitch met fel roze en goud… ben het nog aan het sparen hoor, heb er nu denk ik een item of 20 van.



Overigens boeit het me niet zo als t breekt, dan hebben we gewoon pech en heb ik goede reden om e-bay en mp weer af te struinen naar aanvulling :angel: Dus we gebruiken het ook gewoon hoor.

Koffie schenk ik bijna altijd in mijn pip mokken en thee drinken we uit de dot kopjes met theetipjes. Dat ik dat dan handmatig moet afwassen vind ik niet erg.



het servies van mijn oma is van een duits merk, ik kan het niet lezen aan de onderkant, maar zij heeft het gekocht in 1935 en dus vind ik het heel bijzonder. Ze heeft het altijd wel gebruikt op zondag enzo en toch zijn er maar 2 borden gesneuveld :thumbup: :inlove:

T is creme met een zachtroze bloemdecoratie.



Botanica van Villeroy en Boch had mijn moeder al, dus dat heb ik gewoon gekregen. Dat gebruik ik niet, het is me gewoon te zwaar.

T zit nu in dozen, straks na de verhuizing gaat het in de servieskast :inlove:

ik heb een foto gevonden van een servies uit 1920 wat sprekend lijkt op wat ik heb gekocht destijds…en wat dus staat te verstoffen :oops:

hahah ik had wel smaak op mn 18e :lol:



mijn moeder had maria weis van rosenthal voor dagelijks: van asbakken en eierdopjes tot serveerschalen en diner en ontbijt…

zie onder bij foto



edit: lydia: die kommetjes had ik ook graag gehad :inlove:

geloof xenos servies. Gewoon standaard borden dacht creme kleurig.

Boeit me echt niet waar het eten zich in bevind,eet net zo graag van bv een plastic bordje van de kinderen.

@marijke79 wrote:

@mamaelise wrote:
Wij hebben een vrij simpel servies van de Xenos

wit en vierkant…wel heel mooi !!


die hebben wij ook!!


Wij ook! Alleen die grote borden kunnen niet in de vw. Maar ik ben er ook erg blij mee!

een gekleurde set met alle kleuren van de regenboog waar ook allemaal stukken af zijn :oops:

en een (net) sevies van wedgewood creme wit

Hema en Ikea…



De serviezen op de foto’s die ik hier langs zie komen vind ik wel erg mooi, maar ik kan er het geld niet aan uitgeven…

We hebben wit, vierkant servies van de Xenos. Ik vind ze nog steeds gaaf, inclusief de vierkante mokken en vierkante theepot. Het spul is ook niet stuk te krijgen. We hebben verschillende maten, dus de grote borden (en die zijn bijna extreem groot) zijn voor netjes. Dus geen twee serviezen ofzo. Ik vind servies heerlijk, maar vind de mijne nog steeds de mooiste :smiley:

@littlewonder wrote:

Ik vind servies heerlijk






eet smakelijk :wink:

een van-alles-bijelkaar-geraapt-servies! en die bevalt prima :mrgreen:

@schoen wrote:

@littlewonder wrote:
Ik vind servies heerlijk






eet smakelijk :wink:




Haha, klinkt lekker dubbel idd :wink:

Wij hebben ook een allegaartje aan servies goed.

Wat diepe(glazen) borden van de blokker aangevuld met die van de dunya.

Pastel ontbijtborden van de dirk,kopjes en theeglazen van de blokker,2 thee glazen van pickwick,plastic borden en bekers met motief van dochterlief(prinses en dora).

Verder hebben we ook verschillende glazen over van setjes.

Bestek is ook van de blokker. :mrgreen:

ik hoorde vanmorgen dat Wedgewood failliet dreigt te gaan ofzo.

Dat is gunstig voor de verzamelaars… word hun wedgewood alleen maar meer waard :shifty: :lol:



Maar dat zou wat zijn zeg…



Yja villeroy en andere keramiek/porselein fabrieken hebben ook ander werkgebied (sanitair bv) maar ik heb nog nooit een wedgewood wc gezien… zouden die er ook zijn? :think: :angel:

Wij hebben wedgewood edme plain gewoon voor iedere dag

Hmm…dat zou wel jammer zijn want Wedgewood heeft prachtig servies, vind ik.

Een Wedgewood-wc…in de vorm van een mok, dat lijkt me wel een luxe manier van naar het toilet gaan… :mrgreen: (wilt u ook een kopje thee met een poepje…eh…suikerklontje erin?) Sorry, ben een beetje melig.



Oh dat Oililly-servies…geweldig mooi! Ik ben er ook helemaal weg van, zag het voor 't eerst in het boekje van D.E. :thumbup:

Dan smaakt je koffie toch gewoon een stuk lekkerder!!!

@kim79 wrote:

Wij hebben wedgewood edme plain gewoon voor iedere dag


Die heb ik ook. Ik vind het altijd zo’n onzin om een duur serveis alleen op bepaalde dagen te gebruiken. Dan is het juist duur. Als er bij mij iets stuk gaat denk ik: ach ja we hadden het ook al vaak gebruikt!

Ik heb een sjiek de la poep servies van Winterling. Is wit porcelein met een lichtgrijs vleugje. Was ook sterrevus duur.

Dan heb ik nog een winterling theeservies. Erg leuk wit porcelein met een geel randje met olifantjes er op. Kon je indertijd bij Cote d’Or sparen.

Heb me misselijk gegeten aan de chocolade :mrgreen:



Voor door de week heb ik een servies van Arzberg. Is wit porcelein met een smal decoratierandje, beetje groenig met driehoekjes en blaadjes. Heb ik met zegels bij de Appie gespaard.

Hmmmm :think: …heb eigenlijk nooit nagedacht over servies toen we op onszelf gingen wonen 8)



Ben toen naar de marskramer gegaan, heb een stapel borden uit het rek gerukt, paar kommetjes en mokken erbij…en dat was het :mrgreen:

We hebben toen wel zo’n mooie dure luxe bestekcassette gekocht

:think: dat dan weer wel…



Ik vind dat Olily servies echt geweldig :inlove: