Wat voor servies heb jij?

Wij hebben een vrij simpel servies van de Xenos

wit en vierkant…wel heel mooi !!



En ben Blond aan t verzamelen…

Hier een bij elkaar geraapt zooitje van De Rode Kater (destijds bij Blokker gekocht toen ik op mezelf ging wonen) en het spuuglelijke zwarte servies van m’n partner uit zijn verleden, gelukkig sneuvelt er af en toe wat… Verder nog wat gekregen dingen zoals bordjes met diverse motiefjes en witte soepkommen.

Ik wil ooit wel een mooi compleet servies in 1 kleur (of 1 motief) maar dan wel weer gewoon van Blokker of Ikea ofzo, niet te duur, vind ik zonde, er valt hier zo vaak wat stuk…(niet omdat we ruzie hebben hoor, gewoon ongelukjes! :mrgreen: ).

ik heb de serviezen gegoogled…die met die roze rozen staat hier ook op zolder :mrgreen:

zie zo 1 2 3 niet online iets wat ik graag zou hebben trouwens :shifty:

dat gegolfde servies vind ik wel mooi…maar dan 3 lagen op elkaar (soep, vooraf en dinerbord) is het hélemaal niks :roll: voor nagerechtjes wel weer tof…maar ja…dan heb je wéér een mengelmoes…



ik zoek nog ff verder :lol:

Ik heb het Arzberg servies van de AH.

Helemaal zelf bijelkaar gespaard en een tijd onder mijn bed bewaard tot ik op mijzelf ging wonen, nu zo´n 10 jaar geleden.

wij kregen voor onze verloving een handgemaakt Portugees servies, ontzettend mooi maar niet echt onze smaak voor dagelijks gebruik. Hij staat dus in de kast, we gebruiken alleen de 2 kommetjes voor chips etc. :oops:



Verder heb ik vorig jaar een 10-delig servies van de kruidvat gekregen voor mijn verjaardag, ik wilde 'm graag hebben… maar omdat 't maar 10-delig was, kreeg ik er 2 :mrgreen: het is wit met over één zijkant een soort zwarte bloemen. Ik heb een bloedhekel aan bloemendecors, maar deze vond ik toch wel errrrug chique… :mrgreen:

Bij ons trouwen kregen we 2 bekers en 2 bordjes van Rosenthal, thema Love Story.

Inmiddels krijgen we elke verjaardag een bord of beker of schaal of wat dan ook. Zelf kopen we in elke europeses hoofdstad waar we komen een onderdelen in een Rosenthal winkel. Dus zo sparen we wat.

Gaat er iets kapot dan gaat het kapot.

Daar ga ik geen traan om laten, het is mooi en leuk maar het is vervangbaar.



We eten van ons studenten-servies (lees: Xenos, Hema, Ikea, Blokker, kado-bekers etc. etc. ) en we gebruiken Rosenthal ook gewoon.

@mamaelise wrote:

Wij hebben een vrij simpel servies van de Xenos

wit en vierkant…wel heel mooi !!


die hebben wij ook!!

Wij hebben pools aardewerk. De borden en bekers hebben hetzelfde patroon, maar de kopjes zijn allemaal anders.

@lydia wrote:

Bij ons trouwen kregen we 2 bekers en 2 bordjes van Rosenthal, thema Love Story.

Inmiddels krijgen we elke verjaardag een bord of beker of schaal of wat dan ook. Zelf kopen we in elke europeses hoofdstad waar we komen een onderdelen in een Rosenthal winkel. Dus zo sparen we wat.

Gaat er iets kapot dan gaat het kapot.

Daar ga ik geen traan om laten, het is mooi en leuk maar het is vervangbaar.



We eten van ons studenten-servies (lees: Xenos, Hema, Ikea, Blokker, kado-bekers etc. etc. ) en we gebruiken Rosenthal ook gewoon.






oooooooh ja ik krijg net koffie van manlief :wink: en ik was even vergeten dat we ook een lading bekers en bakjes (wij zijn gek op bakjes en kommetjes) van Ittala hebben.

@Heleentje wrote:

Wij hebben pools aardewerk. De borden en bekers hebben hetzelfde patroon, maar de kopjes zijn allemaal anders.




bekend aardewerk ook. Ik vind het leuk!!

Die is leuk Lydia wat jij laat zien :thumbup:



Ik heb een servies van blokker met een leuk randje.

Wij hebben nu een jaar of 10 servies en borden van de Giraffe :lol:

En ze doen het nog steeds!!! :mrgreen:



Maar… in maart wordt ik 30 jaar en vraag ik aan iedereen die op verjaardag komt iets van het oililly servies, ( suikerpotje, melkkannetje en die leuke mokken! Theepot en taartschaal koop ik ooit zelf wel…

wij hebben een of ander blokker servies en nog een deel wit servies en een deel 8 kantig zwart servies oh en voor die meid hebben we plastic bordjes :angel: :mrgreen: :mrgreen:



en ooit erf ik het royal alberts lady carlyle servies van m’n ouders :wink:



@lydia wrote:

@Heleentje wrote:
Wij hebben pools aardewerk. De borden en bekers hebben hetzelfde patroon, maar de kopjes zijn allemaal anders.




bekend aardewerk ook. Ik vind het leuk!!




Dank je :smiley:

't Is alleen erg moeilijk te krijgen tegenwoordig.

Het werd hier altijd verkocht bij de zuivelhoeve, maar zij is er helaas mee opgehouden :frowning: .

Dus er mag niets kapot gaan :angel: .

Wedgewood



Pools aardewerk hebben wij een heel theeservies van :wink:

Wij hebben voor de mooi het servies Sarah’s Garden van Wedgwood en voor de gebruik het muziek servies van Riviera Maison.

gewoon de ecru kleurigen van de ikea (40 cent) dit omdat mijn man regelmatig wat uit ze hand laat vallen omdat de helft van zijn hand verbrijzelt is (en er mist een vinger) en die weigerd af en toe dienst…dus zou zonde zijn als dat een duur bordje zou zijn…



wel wil ik graag een theepot enz van blond hebben…want hij drinkt geen thee en dan hoeft hij er ook niet aan te zitten… :wink:

Ik heb een melkkan met melkbekers van een bep. merk (kan ik alleen niet meer lezen…)



En ik heb een koffieservies van Melita uit de jaren 70.





Verder eten we van een ikea setje :wink:

Pffff…gekregen…geen idee of t merk is…en dat maakt me helemaal niets uit…heb helemaal niets met servies…het staat verborgen in de kast en het is nuttig om te gebruiken met eten…verder helemaal niets,noppes nada…hier dus ook nooit geen drama als iemand hier iets kapot laat vallen,haal zo een ander bordje erbij,of t er nu bij past of niet maakt me niet uit…

Ik heb niets met servies. Gewoon wit van Ikea dus. Kost ook geen drol.