Wat voor servies heb jij?

Oke, ik geef het toe, ik ben verslaafd…



Ik ben verslaafd aan serviesgoed. Gewoon dagelijks gebruiken we ordinaire arcopal borden, wit, van blokker…



Maar ik heb een fix aantal items van villeroy &boch botanica, van Royal albert, lady carlyle, wedgewood winsor, oilily dot theeservies, het servies van mijn oma en 3 vrij unieke art-deco items van Clarise Cliff/Royal Pottery…



Laatst op een rommelmarkt een suikerpot gekocht voor 50 cent, van Clarise, bleek bij onderzoek wel zo’n 35 pond waard te zijn… heerlijk vind ik dat.



Ruud vind sommige dingen afschuwelijk, want ook in het arcopal segment kun je verzamelen en dus heb ik een paar prachtige retro 70’s schalen, soepkommen en mokken met een gruwelijk leuke oranje blommenprint :mrgreen:



In het kader van neusgierigheid de vraag… wat voor servies heb jij?



Oja, als aanvulling op mijn oilily dot servies ben ik nu ook de mokken van Pip studio aan het sparen… superleuk en hip :thumbup: :mrgreen:

Ik heb een ordinair blokker servies, een wedgewood, een blond blond servies en een boerenbont servies.

Een of ander boerenbond achtig iets en een ikea servies, met wit en blauw.

Kan er niet warm of koud van worden… :lol:

niet warm of koud? :shifty: foei :naughty: Sommige serviezen zijn erg kostbaar of compleet tot kunst verheven :mrgreen:



Zo is het secrets decor van Clarise echt spuuglelijk… maar erg kunstig :lol:



Achja… ik ben niet zo van sierraden enzo… maar servies :inlove:

euh hutjemutje, wat van de hema, van de xenos en ikea en mijn bestekbak ziet er net zo uit :mrgreen:



Zolang ik er maar van af en mee kan eten :wink:

Ik heb het koeien en paarden servies van wiebe van der zee,erg leuk al zeg ik het zelf.

Ikea servies :mrgreen:





Wil eigenlijk nog wel eens luxe servies voor speciaal gelegenheden

95 delig wit servies voor 15 euro van de blokker. Het servies bestond uit negen broodbordjes, negen diepe, negen platte, negen kommen, twee sla schalen, negen kop en schotels, negen mokken en negen gebaksschoteltjes :lol:

oja, die van Wiebe is ook erg mooi… hallo dames, bij de pinken en dat soort namen… geweldig… maar ik kan niet alles verzamelen natuurlijk :shifty: :angel:

1 servies in vrolijke lente kleuren van de marskramer toen ik wat fleurigs wilde

een berg octime van marktplaats omdat ik het teveel miste -had het bij mijn ex achter gelaten- :oops: :mrgreen:

nog borden, bestek en glaswerk wat ik tigste hands van allerlei kennissen en familie/buren gekregen had toen ik op kamer ging in 1990 8)

servies van mijn man wat ie al had ikea, hema en krijgertjes

en op zolder 1 duur servies wat ik op mijn 18e zelf heb uitgekozen “voor later” en nog steeds mooi vind: wit met een nachtblauwe rand met sjieke versiering: alleen gebruikt met pasen en kerst :angel: en door ons nog nooit :oops: omdat het niet in de afwasmachine kan :shifty:



ik kan een mooi servies heel erg waarderen :thumbup:

vooral als alles 1 stijl is: servies, bestek en glaswerk.

maar wel een béétje bruikbaar.



dat komt er ooit…later :inlove:

Gewoon Ikea, lekker simpel: wit.

Maar ik was een poos terug begonnen om de mokken te gaan beschilderen, dat staat een stuk leuker…alleen…ben ik blijven steken bij 1 mok en een schotel… :oops:



Als ik het servies zie van Blond (Marielle, ik ben jaloers!) of sommigen van D.E vind ik dat zo prachtig…ik zou het allemaal wel willen kopen, maar ja…andere dingen gaan voor…maar oooooooiiiiiiiiit… :wink:

Dus Cell, ik kan me jouw vraag wel heel goed voorstellen, maar verslaafd ben ik dus niet.

Kun je miss wat foto’s plaatsen van je servies, want die namen zeggen mij niets… :oops: (ik ben nieuwsgierig) :mrgreen:

Ik heb het VT wonen servies. Mooi basic wit en goed te combineren. Sommigen vinden het er ‘eenvoudig’ uitzien, maar dat vind ik juist mooi en tijdloos.



Mijn ouders en grootouders hadden allemaal een mooi (en duur!) servies voor erbij wat echt alleen bij bepaalde gelegenheden uit de kast gehaald werd. Best zonde, want het raakt op een gegeven moment zo gedateerd. Aan de andere kant wel mooi dat mijn oma haar trouwservies nog geheel compleet heeft na 65 jaar.

voor alledag heb ik een gewoon Hema servies



voor als we mensen te eten hebben en speciale gelegenheden heb ik het complete servies van Tric, Arzberg. Mooi strak en in verschillende kleuren. Ben er erg blij mee, al jaren! Heb het echt gespaard, steeds een beetje gekocht. Wel in Duitsland, dat scheelt echt een berg met Nederland.



Zou wel ooit nog het complete Wedgewood servies willen. Mijn schoonvader heeft het thuis helemaal compleet staan, met soepterrine en alles. Heeft mijn schoonmoeder ooit verzameld, voordat ze overleed. Ik hoop het ooit te mogen overnemen :angel: :pray:



vind het wel leuk hoor, servies. Het kan net je mooi gedekte tafel nog wat mooier maken :thumbup:

gewoon een wit servies met bloemetjes aan de buitenkant(zie je bijna niet eens)



en ben met oilily servies bezig die heb ik in de nis van de keuken te staan voor de show :mrgreen:

Toen we 11 jaar geleden gingen samenwonen, heb ik een servies bij Xenos gekocht. Gewone simpele witte borden met een klein randje. Maar het porcelein begon nu te scheuren, dan krijg je van die vieze grijze randen erin. En er was al menig bord van gesneuveld, natuurlijk.



Toen we 5,5 jr geleden trouwden mochten we van mijn schoonouders een duur servies uitzoeken (Villeroy & Boch) . Al die jaren heeft het in de kast gestaan en gebruikten we het alleen met de kerst. Ik heb laatst al mijn versleten Xenos-borden in de container gesmeten en nu gebruiken we het dure servies. Ik heb al gemerkt dat het iets kwetsbaarder is, maar goed… Als het in de kast blijft staan, heb je er ook niks aan. Nu kunnen we weer een paar jaar vooruit!

Ooit begonnen met wat bij elkaar geraapt in de Hema. Af en toe valt er eens wat kapot, en hebben we een serie ontbijtbordjes van m’n oma gekregen, echt mega ouderwetse dingen. Maar m’n brood smaakt er niet anders door :wink:



Nee, ik heb echt niks met een speciaal servies, zou alleen maar bang zijn dat het kapot valt. :lol:

Wij hebben maar 1 “servies” en die komt bij de Ikea vandaan.

Lekker makkelijk en hoef ook niet voorzichtig te zijn omdat ik mischien wel een duur bord aandiggelen laat vallen :wink:

Mocht dat gebeuren dan heb ik voor €1.15 een nieuw bord :mrgreen:



Nee wordt echt niet warm of koud van servies of iets dergelijks…

Wij hebben het Wedgewood PAUL COSTELLOE servies en gebruiken deze dagelijks.

Wij hebben een simpel servies van de blokker wat we nu dagelijks gebruiken.



Heb ook nog een servies van de Ikea (staat in de kast voor reserve oid).



En een heel mooi servies van Villeroy en Boch voor speciale gelegenheden.

Wij geven niet zoveel om servies. Vind het duurdere nooit zo mooi. Daarbij zijn we allebei niet zo handig en gaat er vaak wat stuk. Hier dus gewoon normaal servies en als ik opeens nog maar 2 ontbijtborden en 4 dinerborden over heb weet ik dat ik nieuwe moet kopen…