Wat voor servies heb jij?

Ik vind het toch wel prettig om van servies te eten wat heel is en wat er ook nog mooi uitziet. Het maakt het toch wel af hoor.



Ik heb destijds zelf een groot deel gekocht en de rest aangevuld gekregen met mijn verjaardag. Als er iets breekt, koop ik het er weer bij, zo blijf ik een compleet servies houden

wij hebben ikea set. Combo van crue en grijs :slight_smile:



Verder ben ik verslaaft aan chineese thee sets :inlove:

@mamaelise wrote:

Wij hebben een vrij simpel servies van de Xenos

wit en vierkant…wel heel mooi !!



En ben Blond aan t verzamelen…




Die wil ik ook! Dat witte en vierkante :inlove:



Wij hebben hier servies van de blokker. Destijds gekocht voor “later”. Witte borden met een geel randje. Was helemaal compleet met kop en schotel. Nu 5 jaar later maken we er nog steeds gebruik van maar is er in de loop van tijd een aantal borden gesneuveld en de kopjes heb ik ook allang niet meer :shifty:



Heb van mijn vader 2 soepkommen met bord gekregen (had ie in zijn kerstpakket gehad en vond ze spuuglelijk) Is delfst bauw volgens mij :think: maar ook van Blond



Ik wil in februari naar Ikea en daar een nieuw servies halen. Wit en vierkant :inlove:

toch wel erg leuk dat er meer zijn die wel een specifiek servies (of meer dan 1 hebben)



Blond vind ik ook erg leuk, niet delfs blond, maar het even bijkletsen servies.

Alleen heb ik oilily al en ben ik meer van het porselein dan van aardewerk. Dus geef ik wel graag blond servies cadeau ( die voorraadpotten en melk&suikersetjes zijn erg populair) Maar heb het zelf niet. Al vind ik het moeilijk om niet overstag te gaan als ik die snoepige petit-four bordjes zie :inlove:



Bij ons zit een deel ingepakt en ik besefte gisteren ineens dat we alle meubels twee jaar terug hadden weggedaan, dus ik moet nog maar zien waar we alles gaan laten.

No- way dat er wat weg gaat en eigelijk wil ik graag zo een antieke theekast/vitrine voor in de woonkamer waar dan het oililiy servies inkan :inlove:



Oh trouwens, bij elkaar geraapt kan ook erg sjeik zijn hoor, is helemaal “de trent” maar dan wel bij elkaar geraakt antiek merk spul… dus op 1 tafel dekken met wedgewood, royal albert, vintage portugees aardewerk en royal pottery enz…



Ikea/blokker/hema en Xenos maken gelukkig leuke betaalbare knock offs. :wink:

ik heb hier ook het mat blauwe ikea servies

voor gewoon hebben we hier een heel oud ikea-servies dat sprekend lijkt op het edge emee van wedgewood. Dat is die klassieke met ribbeltjes. De aanvullingen daarop heb ik bij ah bij elkaar gespaard. Daarnaast hebben we het Jasper Conran-servies van wedgewood voor netjes (het diner creme en onbijtservies creme met blauw) dit servies hebben we zo langzamerhand bij elkaar gespaard met verjaardagen, sinterklaas, kerst ed. Verder wil ik eigenlijk nog het theeservies van oilily (ik vind de theepot zooo gaaf)

Goedkope meuk van de blokkert :mrgreen:



En voor chique een heel mooi servies van de plaatselijke dure bordenboer.

Handenvol geld, maar staat heel mooi met kerst :lol:

ik weet echt niet welk merk ik heb, niet eens waar het gekocht is.

Wel wat extra dekschalen van Wedgewood geloof ik.

wij hebben een simpel servies van de blokker zit op de zijkanten een zwart/groen/wittig gekleurde rand



we hadden geen keus was het enige pakket wat we konden vinden en we wilden er natuurlijk niet teveel aan uitgeven het is voor mij om te eten niet voor de sier…

Ik heb even foto’s gemaakt van mijn koffie / thee en melk serviesje :slight_smile:



Het theeservies is onlangs nieuw aangeschaft (groen)

Maar het koffie en melk is wel origineel. Iemand die het herkent?



(heb overal trouwens 6 koppen/bekers bij)





edit: melksetje is van villeroy en boch (zag ik er net op 1 nog onder staan)

Wij hebben voor dagelijks gebruik een simpel servies van de xenos. voor 10 euro had je eens een heel pakket. Later hebben we nog eens zo’n pakket aangeschaft omdat de helft van dat eerste pakket al gesneuveld was.

Nu hebben we dus 2 soorten servies door elkaar. Ach kan me niet boeien haha er sneuvelt geregeld wat. Onhandigheid enz :oops:



Voor de mooi heb ik een servies bij elkaar gespaard die bij de marskramer te koop is. Ik weet niet hoe het heet, maar er staan letters op. Bv dipsaus, toetje, dinerborden, pizzabord etc

Ik spaar het bij elkaar. Petrus Regout / Sfinx. Wel een bepaald type (weet ik de naam niet van). Prachtige borden en op rommelmarkten weten ze (soms) niet wat ze verkopen. Hele mooie soufflé schaal voor 1,50 haha.

Maar het duurt wel lang en ‘compleet’ is het nooit…



Groetjes,

Femke

Petrus Regout is mooi maar errugg duur!!!

Leuk topic! Nog niet alls kunnen lezen want de kleine is aan het wakker worden…



Ik heb het pastel servies van Regout bij elkaar gespaard door de jaren heen. van origine uit de jaren '50. Zou willen dat ik mer kastruimte had dan bleef ik kopen… Voor mij verjaardag heb ik de taartplateau van Oilily gekregen, ook errug leuk…



Een heeeel klein deeltje (foto had ik nog op comp. staan):









Meer:









Alessi (meer voor de show):



Als je niet van het blokker of hema servies bent met de saaie witte kleur, maar je houdt van kleurtjes en bloemen? Ga dan eens kijken naar het merk GreenGate uit Denemarken. Je wordt er helemaal vrolijk van. Onze servieskast staat er al helemaal vol mee. het nadeel is wel, dat je er van blijft kopen en sparen.
groetjes…