Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

Oh eigenlijk sowieso niet wegens vetgehalte, :wink: maar het is suppppperheerlijk!!! Dus… goeie vraag en ik wacht ook op antwoord. :think: :smiley:

Je kan dat beter niet eten omdat je van rauwe eieren salmonella vergiftiging kan krijgen, wat heel vervelend is omdat je er flink ziek van kan zijn.

MMm dus niet omdat er alcohol in zit? :eh: Ik dachjt eerder daaraan haha!

Ok, weer wat geleerd. :slight_smile:

Salmiak, mag dat?

@salt wrote:

Salmiak, mag dat?

Ja hoor dat mag je gewoon hebben :thumbup:

Pfoeh, pak van mijn hart. :mrgreen: 't is zo lekker!

Dacht dat dat onder drop viel, maar zie die bepaalde stof bij nader inzien niet op het zakje vermeld staan.

Drop mag je ook gewoon hebben hoor, maar de regel is net als

met zoveel dingen…neem het met mate ! :wink:

drop liever niet; het is bloeddrukverhogend en dat wil je nu echt niet hebben… en vaak is het te zout.

Inderdaad TE veel is niet goed, maar een dropje is gewoon toegestaan ! :thumbup:

De volgende dingen kan je gewoon eten, maar wel met mate:

Drop. Een dropje op zijn tijd kan best, maar eet geen zak in één keer leeg. In drop zit namelijk glycerinezuur waardoor jouw bloeddruk kan gaan stijgen.

Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. In lever zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.

Zout. Te veel zout kan de bloeddruk verhogen.

Kant-en-klare sausen

Kant-en-klare soepen en soeparoma

Bouillonblokjes

Kant-en-klare vleesproducten en vleeswaren als rookworst; rauwe ham en rookvlees

Bron

http://www.babypret.net/gezondvoedja.htm

@Danja wrote:

drop liever niet; het is bloeddrukverhogend en dat wil je nu echt niet hebben… en vaak is het te zout.

Daarom eet ik dus veel drop. Mijn bloeddruk is erg laag :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :thumbup:

Gelukkig wist ik het meest wel! Heb ondanks dat ik het wist toch per ongeluk een carpaccio op. Was het ff helemaal vergeten. Gelukkig kan het niet veel kwaad…

Bedankt voor de link Paschal!

Ja op een of ander manier knap ik echt op van zo’n suikerhap, lijkt inderdaad ook of suikerspiegel te laag is. Maar goed van alleen maar fruit word je ook zo flauw. :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de url, Paschal.

Ik weet dat tijdens de zwangerschap teveel cola drinken niet goed is, maar hoe zit het met cola light?

Wat ik vooral mis is de filet american :drool:

Vegetarische filet vind ik smerig :sick: maar weet iemand of je verduurzaamde filet mag of mag dat ook niet :think:

Anders maar wachten tot na de bevalling (wat ik er wel voor over heb hoor!)

Je mag niet te veel cola drinken omdat daar caffeine in zit, dat geldt dus ook voor cola-light.

Ja, eigenlijk ben ik allang op “cola-dieet”. Ik mis het wel, maar er zijn zat lekkere alternatieven. Spa fruit is nu populair in huis. :mrgreen: :mrgreen: owee als iemand dat ook weer afkeurt… :think:

Krista, wat denk je van KOOLVISfilet? Of SCHOLfilet? Erg lekker en bovenal heel ergg gezond voor je en de beeb.

Je hebt toch ook cola light zonder caffeine?

Ook niet zo erg gezond, neem ik aan. :think: