ik hoop voor salt dat misselijkheid een kwaaltje is wat wegblijft.
bij mij hielp vla niet. (net als al het andere)
bij mij hielpen de zwangerschapsgranulaten van VSM. Helpt me nu nog soms als ik me beroerd voel.
Ik voel wel wat in buik, maar niet zodanig dat ik pijn heb of zo. afwachten maar he!
En hier ben ik weer. Er werd gesproken over rauwe vlees, kaas en zo. Dat is mij duidelijk, maar valt kaasfondue daar ook onder?
volgens mij mag kaasfondue wel hoor.
dat gebeurt toch niet met au lait kazen?
gewoon even kijken op de verpakking waarvan het is gemaakt, dan weet je het zeker.
Advies is om niet meer dan 300 mg cafeine binnen te krijgen. Dus een beetje cola en een kop koffie mag echt wel.
Ik lach me rot :think: Je mag geen vitaminedrankjes want teveel vitamine dit, je mag geen koffie en geen kaneelthee, geen wijn en geen aangebroken flesjes water (ergens gelezen), je moet oppassen met verse tonijn want teveel kwik, je moet ineens uitkijken met anijs, salie, gember en al die andere dingen die ik veel te lekker vind
Moet wel zeggen dat er steeds meer dingen “uitgevonden” worden die schadelijk zouden kunnen zijn.
De wetenschap reikt natuurlijk steeds verder en je kunt van alles onderzoeken maar ik sta er wel een beetje sceptisch tegenover hoor.
tja lydia zo is het inderdaad.
dat van dat water kan ik me voorstellen, maar zwanger of niet, het is gewoon na een tijdje niet meer lekker.
ach overal waar te voor staat is niet goed
Ik denk dat het allemaal een beetje overdreven wordt. Heel eerlijk gezegt hou ik alleen rekening met het vlees, dat het gaar is. De kazen die je hier in de winkel koopt zijn allemaal goed, op misschien een hele enkele na, maar daar kom ik niet mee in aanraking. Verder heb ik met oud op nieuw en met mijn bruiloft echt genoten van mijn glaasje alcohol (champagne of wijn). Ik geniet van mijn kop koffie en af en toe een glas cola… En ik moet eerlijk bekennen dat ik me er hartstikke goed bij voel.
@lydia wrote:
Advies is om niet meer dan 300 mg cafeine binnen te krijgen. Dus een beetje cola en een kop koffie mag echt wel.
Ik lach me rot :think: Je mag geen vitaminedrankjes want teveel vitamine dit, je mag geen koffie en geen kaneelthee, geen wijn en geen aangebroken flesjes water (ergens gelezen), je moet oppassen met verse tonijn want teveel kwik, je moet ineens uitkijken met anijs, salie, gember en al die andere dingen die ik veel te lekker vind
Moet wel zeggen dat er steeds meer dingen “uitgevonden” worden die schadelijk zouden kunnen zijn.
De wetenschap reikt natuurlijk steeds verder en je kunt van alles onderzoeken maar ik sta er wel een beetje sceptisch tegenover hoor.
Juist… Zo denk ik er ook over. Maar ja ik ben ook weer erg voorzichtig, dus toch ff met mate tonijn eten. Ik eet het dus alleen op pizza, dan is het niet ‘rauw’ meer. Weet ook niet meer de overzicht wat je nou wel of niet mag eten.
Ach, tot nu toe gaat het goed, heb geen verslaving aan bepaalde drank of gerecht.
Vergeet niet dat er ook steeds meer dingen toegevoegd worden aan levensmiddelen, dat achteraf idd niet goed is voor de baby, sceptisch is goed, maar voorzichtig zijn ook…
Weet je waar zo’n duidelijke lijst te zien is?
ik niet, sorry…
http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/zwangerschap+en+kinderen/zwangerschap/niet+doen_+oppassen+met/
misschien hebben jullie hier iets aan?
Dank je :thumbup:
@Danja wrote:
En Caffeine droogt je uit, dus moet je naast een glas/beker een glas water drinken, want tijdens een zw heb je zeker je 1,5 a 2 liter vocht per dag nodig…
Hoi,
Van caffeine droog je niet uit hoor. Dat zou wat zijn, dan zouden er heel wat mensen met uitdrogingsverschijnselen opgenomen worden.
Caffeine wordt wel afgeraden omdat je er hartkloppingen van kunt krijgen en dat is voor jouzelf én voor de baby niet prettig.
Groetjes!
cafeine droogt je wel uit, en dat kun je onder andere ook zien aan de staat van je huid. Er zijn meerdere manieren van uitdrogen, waar je niet voor naar het ziekenhuis hoeft…
Andere woordkeus is misschien wat helderder:
caffeine onttrekt net als alcohol vocht aan je lichaam.
ook goed :mrgreen:
En tiramisu? Mag dat nou wel of niet?