Hahaha! Dan zou ik al een heel stuk slanker zijn hahaha!
dag dames,
ivm, al het eten die hier vernoemd werd, kan ik maar een iets constateren, de een is de ander niet, er komt al veel duidelijkheid in de zwangerschap indien je toxoplasmose hebt of niet. daar testen ze je toch in het beginstadium al op??? :?
wel ik ben dus zoān iemand die toxoplasmose heeft, dus zal ik er zeker moeten op toezien dat ik geen rood vlees en rauw vlees of kaas begin te eten enzovoort enzovoortā¦ maar weet je ik ben namelijk kokin en moet dagelijks diĆĀ«ten klaarmaken, de algemene regel is OVERDAAD SCHAADT!!! er niks gebeuren als ik es een boterhammetje met een flinterdun laagje gehakt eet mmmmmmmm trouwens, of iets ander dergelijks, het is gewoon hoe je het aanpakt, het is een risico maar overdaad schaadt en dat ligt in je eigen handen he, en waarom zoān vragen van wat mag en wat niet, over honderd jaar waren ook zwangere vrouwen hoor en toen nog meer of nu, wat moesten die toen eten???
plantaardige boter?? :? ik denk het niet!!
het is gewoon wat je er zelf mee doet, en het duidelijk maken dat het risico in een klein hoekje schuilt, ook de manier waarop je je eten bewaart en aan welke temperatuur speelt een rol!
groetjes lynn mama van senne :vlinder: en ???
Voor wie t zei (en wie er naar vroegā¦)
Er bestaat geeeeeen verschil tussen vitamine A (of b, c, k etc) uit fruit, groente of dierenā¦
Dit in tegenstelling tot vetā¦ Er is wel een verschil tussen wateroplosbare vitamines en vetoplosbare vitaminesā¦
teveel vitamine A kan leiden tot misvormingen van de ongeboren vrucht. Maar helemaal geen vitamine A is ook niet goed.
Daarom wordt er aangeraden om weinig lever(kaas, worst) te eten, omdat daar veel vitamine A in zit.
In boter zitten stoffen die vitamine A afbreken, daarom wordt het er aan toegevoegd. Als je vier boterhammen zou eten ānormaalā besmeerd met boter dan heb je pas 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Dus boter voor op brood kun je gewoon lekker blijven smeren.
Famke, dank je wel! Een hele duidelijk uitleg! :thumbup:
@lynnty wrote:
dag dames,
ivm, al het eten die hier vernoemd werd, kan ik maar een iets constateren, de een is de ander niet, er komt al veel duidelijkheid in de zwangerschap indien je toxoplasmose hebt of niet. daar testen ze je toch in het beginstadium al op??? :?
wel ik ben dus zoān iemand die toxoplasmose heeft, dus zal ik er zeker moeten op toezien dat ik geen rood vlees en rauw vlees of kaas begin te eten enzovoort enzovoortā¦ maar weet je ik ben namelijk kokin en moet dagelijks diĆĀ«ten klaarmaken, de algemene regel is OVERDAAD SCHAADT!!! er niks gebeuren als ik es een boterhammetje met een flinterdun laagje gehakt eet mmmmmmmm trouwens, of iets ander dergelijks, het is gewoon hoe je het aanpakt, het is een risico maar overdaad schaadt en dat ligt in je eigen handen he, en waarom zoān vragen van wat mag en wat niet, over honderd jaar waren ook zwangere vrouwen hoor en toen nog meer of nu, wat moesten die toen eten???
plantaardige boter?? :? ik denk het niet!!
het is gewoon wat je er zelf mee doet, en het duidelijk maken dat het risico in een klein hoekje schuilt, ook de manier waarop je je eten bewaart en aan welke temperatuur speelt een rol!
groetjes lynn mama van senne :vlinder: en ???
Even voor de duidelijkheid: als je toxoplasmose hebt doorgemaakt, dan ben je toch immuun voor de ziekte en hoef je toch veel minder op te letten? Zo heeft de vk het mij uitgelegd. Of bedoel je dat je het nog nooit hebt gehad en daarom juist goed moet uitkijken? Want ik begrijp uit je verhaal dat je NU toxoplasmose hebt? Dan is het toch heel gevaarlijk voor je kindje?
Ik eet eigenlijk allesā¦behalve de dingen die ik niet (meer) lust.
Ik ben immuun voor toxoplasmose. Ik ga geen rauw vlees zitten eten want dat doe ik anders ook niet maar minder goed doorbakken rundsvlees enzo dat eet ik wel.
heeft iemand wel eens gehoord dat je sla moet wassen enappels enzo omdat het anders schadelijk is??
een vriendin zei dat namelijk toen ze zag dat ena ndere vriendin sla at zodner dat het gewassen wasā¦
@konijn wrote:
heeft iemand wel eens gehoord dat je sla moet wassen enappels enzo omdat het anders schadelijk is??
een vriendin zei dat namelijk toen ze zag dat ena ndere vriendin sla at zodner dat het gewassen wasā¦
Dat zou je altijd moeten doen, zwanger of niet.
Als de appels (of ander fruit en groenten) worden bespoten dat eet je dat anders mee op.
Sla ligt tegen de grond dus ook nog eens extra kans om in aanraking geweest te zijn met toxoplasmose via kattenuitwerpselen.
niks over eten en drinken, maar hoe zit t met vliegen? ik lees overal tot 34e week ofzon niks aan de hand, maar in 4e 5e week, als je t net weet? gaat wel maar om 2 uurtjes, maar toch!
thanks!
Volgens mij kan je in de 4e of 5e week gewoon vliegen hoor.
Geen probleem, om het heel even cru te zeggen: als het mis gaat, zou het al misgegaan zijn, dat komt dan niet door het vliegenā¦ Dat ligt aan de natuurā¦
Wat dacht je dan van Maxima? Die zit toch ook al in maand 8 en vliegt nog even naar turkijeā¦ Ik geloof wel onder begeleiding van een arts, met Alex aan het stuur, maar dan nogā¦
Waarom je vanaf een bepaalde week niet meer mag vliegen is puur voor de maatschappijen; die willen geen onverwachte vervroegde bevallingen in de luchtā¦
Hoi, ben nieuw hier. Leuke forum. Maarruh, cola is dus gewoon oke?
Ben gek op, maar ik kan me voorstellen dat koolzuur of andere stoffen niet goed zou zijn. Dat vind ik niet terug.
Cola zit caffeine in, en is net als met koffie niet goed helaasā¦
Ah oke, was ik ff vergeten Dan gaat dat glaasje linea recta naar mijn man! :thumbup:
Cola mag je best hebben, als je het maar niet te gek maakt, net zoals met koffieā¦
Het is beter van niet, als je dan toch maar heel weinig ervan mag, kun je net zo goed stoppen, anders bijft het verlangen ernaar en ga je snel teveel drinken
En Caffeine droogt je uit, dus moet je naast een glas/beker een glas water drinken, want tijdens een zw heb je zeker je 1,5 a 2 liter vocht per dag nodigā¦
danja wat weet jij toch veel zegā¦
handig zoān āmoedertjeā hier op het forum :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
uuh op de cola moet ik even inhaken.
natuurlijk is het niet goed ivm met cafeine, maar het helpt heel goed tegen misselijkheid :thumbup:
neenee geen liters, een eetlepel is genoeg
er zijn ook andere middeltjes tegen misselijkheid; vanillevla bv. Maar het kan zijn dat Salt daar geen last van heeft.