Dus je mag geen champignons eten??
@patricia26 wrote:
Dus je mag geen champignons eten??
Jawel, geen probleem meid. Alleen bij alles waar te voor staat niet doen. Dus teveel (lees bakken vol) champignons eten zou ik niet doen.
Gelukkig maar, ben er gek op :mrgreen:
@patricia26 wrote:
Gelukkig maar, ben er gek op :mrgreen:
Lekker eten, maar geen paddestoelen uit het bos. Kunnen giftig zijn :mrgreen:
En Mon chu??
Ik weet een lekker gerechtje met mon chu maar volgens mij staat er geen au lait cru op…
@Danja wrote:
En Mon chu??
Ik weet een lekker gerechtje met mon chu maar volgens mij staat er geen au lait cru op…
Arla producten in ieder geval wel, maar mon chu eet ik nooit.
mag paturain wel?
Volgens mij wel hoor meis!
Hoe zit het met boter? Daar zit dus ook vitamine A in…
Mag je dat wel gewoon?
Boter is plantaardig(als je de goede hebt ) en de vitamine A waar het om gaat is dierlijk…
Dus dat betekend dat de vitamine A in bijv lever dierlijk is?
Of begrijp ik je nu niet goed? Ikke blond he!
Hahaha, lever is van een dier gemaakt ja Het is vlees he? :mrgreen: En die is niet goed, maar TE is nooit goed… Boter isprima, anders had je die ook niet meer mogen eten.
Hahaha ja nu je het zegt… Gelukkig maar, want ik eet wel een aantal botehammen met boter op een dag!
Bedankt! :thumbup:
@SeeSeeEm wrote:
Soms lees of hoor ik wel eens ‘verboden voor zwangeren-dingen’ waarbij ik mijn vraagtekens zet.
Ik heb toen ik bijna uitgerekend was van mijn 3e kind ook gelezen dat je lichaam ook vaak aangeeft dat je iets beter niet kunt eten ‘je zult bijvoorbeeld geen trek hebben in champignons’ werd als voorbeeld gegeven. Nou, deze vegetarier eet heel veel champignons als vleesvervanger in recepeten en heeft in geen enkele zwangerschap gemerkt dat ze minder trek had en ook nooit gehoord dat het niet goed voor een zwangere zou zijn.
:think:
Ik vind champignons ook héérlijk! Ik zou niet wéten waarom je die niet mag eten… :eh:
Overigens… Ik moet wel even zeggen dat ik vind dat sommige dingen best overdreven worden. Ik zag iemand vragen of je eigenlijk wel boter mag eten… :shock: … :eh: … :silenced:
Nog even en het is: ‘Alle zwangeren verzamelen en in een kooitje graag!’ :mrgreen: … :lol:
Van die boter vind ik best een goede vraag, als je op je teveel aan vitamines moet letten en je wilt het goed doen, dan ga je overal aan twijfelen, das heel normaal. Vind het geen gekke vraag. Waarom zou het overdreven zijn? Diegene wilde het weten, was aan het twijfelen, is nix mis mee, maar om te zeggen dat het overdreven is… :snooty:
Maar goed, hier vanaaf aan de mon chou met ham… heb er nu al zin in!!!
@Danja wrote:
Van die boter vind ik best een goede vraag, als je op je teveel aan vitamines moet letten en je wilt het goed doen, dan ga je overal aan twijfelen, das heel normaal. Vind het geen gekke vraag. Waarom zou het overdreven zijn? Diegene wilde het weten, was aan het twijfelen, is nix mis mee, maar om te zeggen dat het overdreven is… :snooty:
Even voor de duidelijkheid: dat is MIJN mening… Dus als je iedere dag gewoon net zo eet als ‘normaal’ (tenminste, als je zwanger bent wordt het ook aangeraden om een bepaalde hoeveelheid aan brood binnen te krijgen…) dan zou je opeens géén boter meer kunnen smeren? … :think:
Dat zet mij gewoon aan het denken in de zin van: ‘Hoe kan boter nou ‘slecht’ zijn?’ Maar goed, misschien ben ik daar wel wat ‘simpeler’ in. Het lijkt mij slechter om te gaan snaaien dan om gewoon boter op je brood te smeren… :think:
Dus… Mag ik het bést ietwat overdreven vinden naar mijn mening… Nog even en je mag vrijwel niks meer eten, toen ik zwanger was werd ik er al gek van dat mensen om je heen zich opeens gaan ‘bemoeien’ met dat wat JIJ eet. ‘Omdat je zwanger bent, mag je dit niet… Mag je dat niet…’ Kom op zeg, je moet ervan genieten hoor. Als je bij iedere hap na moet denken of het wel of niet mag… Natuurlijk zijn er de ‘standaard’ dingen die je beter niet kunt eten of drinken, maar (zoals in dit voorbeeld) boter? Dan heb ik het tijdens mijn zwangerschap ook heel verkeerd aangepakt hoor, je wilt niet wéten hoeveel stokbroodjes gezond er doorheen gegaan zijn tijdens mijn zwangerschap… En ik zie toch écht geen afwijkingen bij Quentin…
En trouwens… Waarom is het normaal dat je overal aan gaat twijfelen als je zwanger bent? Lekkere zwangerschap heb je dan in mijn ogen… Ik zou er in ieder geval helemaal gék van worden… Een zwangerschap is nog altijd een wonder, een piepklein wezentje dat zich in je buik ontwikkelt tot een heus mensje. Dus wat is in mijn ogen dan het belangrijkste? … Juist, gewoon ervan genieten… En niet zoveel nadenken of twijfelen…
Maar nogmaals… Dat is MIJN mening…
De een twijfelt nou eenmaal meer dan een ander, en wie weet heeft het nogal wat voeten in aarde gehad eer er een zwangerschap was, en ook dan kun je heel onzeker zijn. Niet iedere zwangerschap is hetzelfde dus ook niet ieder mens. De een kan nog logisch nadenken met haar hormonen, de ander gaat het een stuk lastiger af…
Natuurlijk moet je er zoveel mogelijk van genieten, maar de een heeft nou eenmaal een andere denkwijze en twijfelt even, niets meer en niets minder, maar dat vind ik dus niet overdreven.
Wat ik wel overdreven vind is idd dat ineens iedereen er mee bemoeit wat je wel en niet mag… :wall: Het is jouw lijf en leven, en je krijgt genoeg(soms teveel) info van de vk en artsen, zodat je niet van iedereen om je heen nog eens extra info nodig hebt… En vooral niet van diegene die op dat moment niet eens zwanger zijn!!! EN ieder jaar komt er wel weer iets bij wat wel en niet mag…
@Danja wrote:
De een twijfelt nou eenmaal meer dan een ander, en wie weet heeft het nogal wat voeten in aarde gehad eer er een zwangerschap was, en ook dan kun je heel onzeker zijn. Niet iedere zwangerschap is hetzelfde dus ook niet ieder mens. De een kan nog logisch nadenken met haar hormonen, de ander gaat het een stuk lastiger af…
Natuurlijk kun je heel onzeker zijn in je zwangerschap, ik heb zelf ook heus wel m’n momenten gehad. En ik was binnen 4 maanden zwanger, dus voor degenen bij wie het (veel) langer heeft geduurd zal dat misschien wel wat intenser zijn nog. Maar juist dán zie ik het óók dat je er gewoon (boven ALLES) van moet genieten, juist omdát het meer moeite heeft gekost. Quentin z’n vader en ik hadden al besloten dat we het bij één kind zouden ‘houden’, dus m’n hele zwangerschap door heb ik dat in m’n achterhoofd gehad. ‘Dit is misschien wel de eerste en de laatste keer dat ik zwanger ben, dus GENIET!’ En dat heb ik gedaan, met volle teugen…
@Danja wrote:
Natuurlijk moet je er zoveel mogelijk van genieten, maar de een heeft nou eenmaal een andere denkwijze en twijfelt even, niets meer en niets minder, maar dat vind ik dus niet overdreven.
Dat je éven twijfelt, is logisch. Alleen als je je zoiets al afvraagt, vraag ik me gewoon af waar je nog meer aan twijfelt. Of je niet tevéél twijfelt… Dat zou ik gewoon heel zonde vinden, als je begrijpt wat ik bedoel…
@Danja wrote:
Wat ik wel overdreven vind is idd dat ineens iedereen er mee bemoeit wat je wel en niet mag… :wall: Het is jouw lijf en leven, en je krijgt genoeg(soms teveel) info van de vk en artsen, zodat je niet van iedereen om je heen nog eens extra info nodig hebt… En vooral niet van diegene die op dat moment niet eens zwanger zijn!!! EN ieder jaar komt er wel weer iets bij wat wel en niet mag…
Jep… Juist de mensen die nÃet zwanger zijn, lijken het als een plicht te zien om zich er maar zoveel mogelijk tegenaan te bemoeien… :wall:
En begrijp me niet verkeerd… Ik wil me er absoluut nÃet tegenaan bemoeien, maar ik zou het gewoon oh zo zonde vinden als je je om die piepkleine dingen al druk maakt…
Teveel piekeren is ook zeker zonde, dan kun je er gewoonweg niet meer van genieten, maar zo hier en daar een twijfel en een piekertje, zoals ik de vraag van boter dan maar even noem vind ik normaal. En als dat het enige is… och, als je zwanger bent mag je piekeren en twijfelen en onzeker zijn
Ikzelf had net zo´n kt-moment met eten… ik eet van alles, ben net een groot vuilnisvat, maar ik twijfelde net even of ik nog een broodje zou nemen met het oog op een beroerd gevoel de hele dag, of dat ik zou stoppen om het voor te zijn… dat is een gevoel en een iets dat ik nog nooit heb gekend; stoppen met eten als je nog niet overvol zit… Dat was voor mij een heel moeilijk moment…
Het is voor iedereen anders gelukkig, wat zou de wereld toch saai zijn, als iedereen hetzelfde was…
:-
@Danja wrote:
Teveel piekeren is ook zeker zonde, dan kun je er gewoonweg niet meer van genieten, maar zo hier en daar een twijfel en een piekertje, zoals ik de vraag van boter dan maar even noem vind ik normaal. En als dat het enige is… och, als je zwanger bent mag je piekeren en twijfelen en onzeker zijn
:mrgreen:
@Danja wrote:
Ikzelf had net zo´n kt-moment met eten… ik eet van alles, ben net een groot vuilnisvat, maar ik twijfelde net even of ik nog een broodje zou nemen met het oog op een beroerd gevoel de hele dag, of dat ik zou stoppen om het voor te zijn… dat is een gevoel en een iets dat ik nog nooit heb gekend; stoppen met eten als je nog niet overvol zit… Dat was voor mij een heel moeilijk moment…
Zo zie je maar dat je lichaam héél goed weet hoe of wat…
@Danja wrote:
Het is voor iedereen anders gelukkig, wat zou de wereld toch saai zijn, als iedereen hetzelfde was…
:-
Och meid… Hou op, schei uit… :roll: Ik moet er niet aan dénken dat iedereen hetzelfde is als ik… :mrgreen: … :lol: