Hee goeie tips, thanx Wendy!
:-* Jen
Nou, heeeeel toevallig had ik van de week trek in verboden etenswaren. Had het liefst osseworst :drool: gegeten maar heb toen die vegetarische am. filet gekocht bij AH. Ik lust bijna alles en ben niet zo vreselijk kritisch maar dit was echt het smerigste wat ik ooit heb gegeten :sick: :sick: . Heb het direct in de vuilnisbak gesodemieterd. Toen ik het openmaakte kwam er al een muffe lucht uit. Deze troep zou echt verboden moeten worden haha! Gelukkig, smaken verschillen!!
De smaak kan je natuurlijk niet vergelijken met de vlees variant maar als alternatief is hij goed te eten hoor!
Komt misschien ook dat wij veel vegetarisch eten thuis omdat mijn man vegetarisch is. Als je zoiets koopt kan je niet verwachten dat je geen verschil proeft maar smerig is hij echt niet!
Maargoed, smaken verschillen :lol:
Groetjes Wendy
weet iemand zo ook of ik gewoon mosselen kan eten???
Gekookt of gebakken?
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me van wel (zolang die maar goed doorgekookt / gebakken zijn…)
@jensie wrote:
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me van wel (zolang die maar goed doorgekookt / gebakken zijn…)
Ga namelijk volgende week weer eens uit eten ( met oud collega
s)en dan neem ik meestal vooraf mosselen en dan gebakken en als je onbeperkt kan mosselen eten dan doe ik dat meestal. Dus vandaar mijn vraag en dacht misschien weet iemand het zo uit d
r hoofd,voordat ik zo`n hele lijst ga nazoeken.Bedankt in ieder geval Jensie.
Graag gedaan! Maar ik zou nog maar effe wachten met opzoeken, want meestal krijg je in de loop van de dag nog wel wat antwoorden.
@jensie wrote:
Graag gedaan! Maar ik zou nog maar effe wachten met opzoeken, want meestal krijg je in de loop van de dag nog wel wat antwoorden.
Dat dacht ik ook en ik heb zo een late dienst en als ik thuiskom dan snuffel ik wel ff weer hier!
Je mag gewoon mosselen eten hoor! Alleen kun je van een “verkeerde” mossel erg ziek worden. Maar dat risico loop je ook als je niet zwanger bent.
oke Essie dank je voor je antwoord.
Ja en idd dat risico zit er in als je mosselen eet.
schoen, ik heb dat eens aan de gynaecoloog gevraagd of ik mosselen mocht eten. Was geen porbleem (gekookt of gebakken natuurlijk), het enige is dat als je ziek wordt van een slechte mossel dat je niet echt iets kan innemen van medicijn om je beter te voelen.
Chocolade staat gelukkig niet in het lijstje :oops:
@Mams21 wrote:
Chocolade staat gelukkig niet in het lijstje :oops:
En toch kun je daar maar beter niet te veel van eten. Volgens het boek “veilig zwanger”:
“De hoeveelheid kalk die je lichaam ter beschikking heeft, is niet alleen afhankelijk van de hoeveelheid die je inneemt […]. Er zijn ook stoffen die kalk aan het lichaam onttrekken, de ‘kalkdieven’. Dat zijn voedingsmiddelen die de opname van kalk remmen of die maken dat je kalk met de urine uitplast. De bekendst kalkdieven zijn suiker en chocola.”
Maar zoals al vaker gezegt: zolang het maar met mate is kan een stukje chocola op zijn tijd geen kwaad!
Hallo,
Er zijn veel kaassoorten voorbij gekomen maar ik heb niet kunnen vinden hoe het nou precies zit met roomkaas. V&D hebben van die lekkere broodjkes met kruidenroomkaas (een van de weinige dingen die me niet tegen staan). Mag je dat eigenlijk eten? :think: Zo’n zin in…
Hee Saskia,
voor zover ik weet kan dat absoluut geen kwaad. Je kan voor alle zekerheid daar even vragen of ze op het pakje willen nakijken of er geen rauwe melk in die kaas zit. Als dat niet het geval is mag je het gewoon eten! En daar kan je wel vanuit gaan, alleen sommige (aparte buitenlandse) kazen die je bij de kaasboer kan krijgen mag je niet hebben omdat daar soms rauwe melk in zit. Maar de kazen van de supermarkt en zo kan je allemaal wel eten (ook de zachte kazen zoals kruidenkaas en brie!! Heb ik al aan meerdere deskundigen nagevraagd!).
Dat ik beter geen voorverpakte grookte vis kan eten weet ik.
Maar gerookte paling bij de palingboer vandaan, mag ik dat gewoon eten?
Dat van die vis wist ik helemaal niet ik eet altijd van die voorverpakte gerookte forellekes van de lidl goed voor de omga 3 vetzuren. Dat kan ik dus beter laten staan??
En Mozarella er staat niet op of het gepasteuriseerde melk is, maar ook niet dat het van rauwe melk is. Weet iemand dat.
ik heb begrepen dat het hier in NL verplicht is om het erop te zetten als de kaas van ongepaseuriseerde melk is gemaakt, omdat het niet de norm is. Staat er niks op kan je ervan uitgaan dat het goed is, of je kiest een ander merk waar het wel opstaat (heb ik onlangs gedaan :mrgreen: )
Dank je voor de tip
Het is van de lidl en volgens mij kan het wel, maar ik durf niet zo goed, ga liever kaasje halen waar het wel op staat. Ik ben vandaag in de kaasschappen van de plus gedoken en daar kun je nog best veel kaasjes met au lait cru, rauwe melk kopen. Het is dus echt niet zo dat het niet vaak voorkomt alleen in frankrijk/buitenland (dat lees je wel eens ergens) maar ook gewoon bij de plus. je hebt zo het verkeerde brietje.
groetjes
Soms lees of hoor ik wel eens ‘verboden voor zwangeren-dingen’ waarbij ik mijn vraagtekens zet.
Ik heb toen ik bijna uitgerekend was van mijn 3e kind ook gelezen dat je lichaam ook vaak aangeeft dat je iets beter niet kunt eten ‘je zult bijvoorbeeld geen trek hebben in champignons’ werd als voorbeeld gegeven. Nou, deze vegetarier eet heel veel champignons als vleesvervanger in recepeten en heeft in geen enkele zwangerschap gemerkt dat ze minder trek had en ook nooit gehoord dat het niet goed voor een zwangere zou zijn.