Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

Trouwens meiden, heel erg bedankt voor jullie steunende reacties!! :-



renzosmam ,echt een goeie van die hollander! :lol: :lol: :lol: :lol:



:-
:-* :-* Jen

hallo,

weet iemand hoe het zit met de smeerkaasjes van de lachende koe. weet even niet hoe je het in het frans schrijft: le vache querie?? nee anders. nou goed hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. ik kan namelijk op de verpakking niet vinden of het gemaakt is van gepastuariseerde melk.

maar smeerkaas mag je ook gewoon.

hoop dat iemand dit weet, want ik heb veel trek in deze kaasjes, waarschijnlijk juist omdat ik denk dat het niet mag!

Hoi greet,



Ik weet welke jij bedoelt; La vache qui rit. Die zijn inderdaad echt ontzettend lekker!! Staat er “au lait cru” (met rauwe melk) ergens bij? Als het erop staat, zou het bij de ingrediënten in de buurt moeten staan. Als dat er inderdaad op staat, mag je het niet hebben. Als dat er niet op staat, is het gewoon van gepasteuriseerde melk gemaakt (wat waarschijnlijk ook het geval is) en mag je het wel hebben.



Laat je het nog effe weten? Dan weet ik ook of ik het mag hebben :wink:



:-* Jen

http://nl.wikipedia.org/wiki/La_vache_qui_rit



Hier staat dat de kaas gemaakt is van gepasteuriseerde melk.

Thanx Biebels! :-*

bedankt!! ik kon op de verpakking niets vinden.

er ligt nog eentje in de koelkast…

Ik zag zonet een advertentie van “Huttenkase” en vroeg me af… mag dat wel?! Ik heb er zooooooooooooo’n zin in! :drool:

Heb net het antwoord al gelezen, bij voedingscentrum.nl

En het mag dus! Jippie ik ga zo lekker huttenkase kopen, mjammie, lekker op brood :drool: :drool: :drool: !

Weet iemand of je blauwe schimmelkaas mag eten? Ik vind het wel lekker om wat danish blue door de pastasaus te doen. Volgens mij is het gemaakt van gepasteuriseerde melk, maar zou die schimmel ook kwaad kunnen?



Groetjes,

Dat van die schimmel is inderdaad een goede vraag. Ik denk dat als je de pastasaus nadat je de schimmelkaas erin hebt gedaan een tijdje goed verhit en warmhoudt dat je dan alle bacterieen wel doodhebt gemaakt, maar ik weet het niet zeker. Bel het voedingscentrum anders even op met die vraag en laat het even weten wat ze zeiden. Mijn motto is: bij twijfel raadpleeg het voedingscentrum als dat niet kan volg je gevoel: als je het niet vertrouwt, laten staan en laat je niet gekmaken.

Hoe zit het met voedingssuplementen? Zoals visolie?

De 1 zegt dat het juist goed is en de ander weer niet… :eh:

Hey Ellen,



Gisteren was op het nieuws dat vrouwen die tijdens hun zwangerschap vette vis eten of visolie gebruiken, een lenig kindje krijgen. Dus is het wel goed denk ik. :mrgreen:



Je moest alleen oppassen met voorverpakte gerookte vis. Zoals zalm bij de supermarkt.



Liefs,

Noortje







(Sorry maar ik blijf je wel volgen hoor! :wink: )

Hahaha vind ik toch altijd gezellig als jij mij volgt :wink: We zijn toch KOK vriendinnetjes :wink:



O oke nou dan slik ik lekker visolie.



Had ook gehoord dat het goed was voor de hersentjes. Ook tegen ADHD…

Hee Ellen,



Kwist niet dat je zwanger bent :o …??? Helemaal geweldig zeg!! Proficiat!! :dance: :dance: :**: :dance: :dance: Wanneer ben je uitgerekend? Je bent dan april-mama, toch? :inlove: Wel jammer dat je niet meer bij ons maart-mama clubje hoort… :frowning:



:-* Jen

@LovelyEllen wrote:

Hahaha vind ik toch altijd gezellig als jij mij volgt :wink: We zijn toch KOK vriendinnetjes :wink:






Blijf ik dan ook lekker doen. :mrgreen:



:-*

Noortje

Noortje! :-* :-



He jensie! Ja ik ben en blijf hopelijk een Aprilmama!! Ja we lopen elkaar mis he meis. Hoe is het met je vlindertje :wink: Zo te zien goed he :thumbup:



:-

Met het vlindertje is inderdaad gelukkig nog alles goed. Hierbij ook nog een echofoto van zo’n 2 weken geleden, dat is de meest “verse” die ik heb. Ondertussen issie natuurlijk wel al een stuk gegroeid en zal er wel al wat duidelijker een mensje in te herkennen zijn :inlove: Op deze foto zie je 'm links in het midden zweven, als je goed kijkt zie je ook boven en beneden aan de kleine 2 bobbeltjes, dat zijn z’n armpjes! En hij ligt met z’n hoofdje rechts. De volgende echo is komende maandag met de nekplooimeting, ik zit dan op 11 weken en 5 dagen. Dan ga ik ook smeken om een foto en die zet ik ook weer op het forum.



Ik zal af en toe eens komen kijken bij de april-mama’s hoe het met je is. In ieder geval heeeel veel succes en plezier met je zwangerschap, en we spreken elkaar! :wink: :mrgreen:



:-* :-* Jen

O meis wat prachtig! :inlove: :inlove: :inlove:



Klinkt allemaal super positief!! Dus aankomende maandag ga je je vlindertje weer zien! Inderdaad wel even smeken om dat fotootje he want ik wil die frummel wel weer zien!



Nou geniet jij ook lekker verder samen met Bas. En we houden elkaar op de hoogte!



:-*

Zeker weten! :thumbup: Jij ook lekker genieten hè! :inlove: En ik wil jouw echofoto natuurlijk ook wel zien als je daar bent geweest eind augustus!



:-* Jen

Bij de AH hebben ze lekkere vegetarische filet american! Echt een aanrader!

Kan je toch even genieten zonder risico!

Dit geldt tevens ook voor vegetarische leverworst!



Groetjes Wendy