Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

@Paschal75 wrote:

@lyka wrote:
ik drink juist zoethout maar heb normaal een hele lage bloeddruk zou het dan kwaad kunnen. ik drink niet veel 3 a 4 glazen per dag.




is toch geen probleem…die hoeveelheden waar je eventueel een hoge bloeddruk van zou kunnen krijgen die krijg jij op een dag niet weggedronken hoor ! (ik heb het aan de vk gevraagd een paar maanden geleden) Laat je niet gek maken hoor…(dat is wat veel mensen wel doen de laatste tijd…dit mag niet en dat mag niet…valt allemaal best mee !!!)




Ik wil niemand gek maken :o Mijn vriendin moest acuut stoppen met drinken van zoethoutthee, zij kreeg er ernstig hoge bloeddruk van :!:

Dus ik baseer het niet zomaar ergens op hoor !

als je aanleg voor hoge bloeddruk heb dan is het misschen niet goed, maar ik heb het IN mijn zwangerschap nagevraagd en de verloskundige moest om mij lachen…er zit zo weinig in de kopjes zoethoutthee die je drinkt dat daar je bloeddruk niet plots van kan stijgen…maar zoals ik al zei als je er al last van hebt…



(P.S wilde niemand aanvallen hoor…)

Hoe zit het eigelijk met schepijs. Ik heb namelijk gehoord dat je softijs beter kunt laten (die machines schijnen niet zo hygienisch te zijn)

Ik had gisteren een lekker schepijsje, maar kreeg vreselijke buikpijn erna :shock: , daar schok ik dus best van.



Groetjes Steph

Softijs loop je altijd risico mee of je zwanger bent of niet.

Wanneer machine’s niet voldoende schoon zijn, kan je hier ziek van worden ja…zwanger of niet.

Hiloo,



Zag ook dat je een bij hoofdpijn een pilletje kan nemen…

Let op: Je mag wel paracetamol, maar niet ibuprofen!!!

Ook diarreeremmers mag je niet gebruiken, maar wel weer Norrit. Zijn gewoon huis/tuin en keuken middelen, maar check de bijsluiter toch ff…want veel dingen gebruik je ‘automatisch’.



groet,

marieke

Te veel Kaneel zou ook niet goed zijn!!

TE veel is met alles toch niet goed ? :shifty:

al die zaken die te veel bevatten zijn inderdaad niet goed… Het gaat bij kaneel om de stof coumarine… als je die veel krijgt zou dat schade toe kunnen brengen aan je kindje. Maar een keer een kaneel-biscuitje, of een bolus oid kan geen kwaad hoor…



zo ook laatst die hetze rondom pepernoten… achteraf werd bekend dat het pas schadelijk zou zijn als je weet ik het hoeveel kilo per dag zou eten… nou sorry maar dat krijgt geen mens voor elkaar…



dus geniet, maar met mate :mrgreen:

Op de lijst van voedingscentrum staat ook de gerookte zalm bij de verboden voedingsmiddelen.



Over kruiden:

Er wordt gezegd dat je beter matig kan zijn met gember (ook al wordt die wel eens aangeraden bij misselijkheid tijdens de zwangerschap).

Aloë niet gebruiken.

Kamille en pepermunt (thee) ook niet teveel gebruiken.

Framboos(-blad) heeft invloed op de baarmoeder. Ik zelf zou het nu niet nemen, in het eerste trimester. Het zou bij de bevalling kunnen helpen.

Ginseng ook niet gebruiken.



Wat geweldig helpt (bij mij) tegen obstipatie is kamillethee. Dus die gebruik ik nu wel, alleen niet teveel (1 of 2 glazen per dag). Anders kom ik echt niet van de pot af… Maar in sommige informatie die ik heb (ik kweek kruiden en gebruik ze ook) staat heel duidelijk het echt niet te gebruiken in de zwangerschap. Hierover zijn dus meer meningen. Ik zelf ben er wel blij mee op dit moment.

Pepermuntthee is geweldig tegen de verschijnselen van hooikoorts. Hoe meer je er van drinkt, hoe minder klachten je hebt. Alleen tijdens de zwangerschap dus wel oppassen niet teveel te drinken.



Voor de volledigheid nog even gegoogled:

Uit voorzorg is het aan te raden om niet te vaak of te veel (producten met) venkel, fenegriek, anijs, nieszaad, moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en dong quai te gebruiken. Dat geldt ook voor thee van deze kruiden. Bij het koken zijn de hoeveelheden zo klein dat normaal keukengebruik van deze kruiden wel toegestaan is. Kruiden die echt vermeden moeten worden zijn ephedra, aloë, sassafras, kava kava, absint-alsem, komkommerkruid, groot en klein hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Gebruik vanwege het hoge loodgehalte liever ook geen pimba (kalebaskalk).

Ook kaneel is een stofje waar je tijdens je zwangerschap waarschijnlijk maar beter voorzichtig mee kan zijn. Kaneel bevat namelijk de smaakstof coumarine. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten.



Cobi

Heb van de week nog een verrukkelijke zeeuwse bolus gegeten…



Van de week heb ik ook maar even op de site van voedingscentrum gesnuffeld want ik heb laatst fricandeau gegeten. Leek me totaal geen rauw vlees. Toch staat het wel op diverse sites als verboden etenswaren aangemerkt. Volgens het voedingscentrum mag je wel fricanceau eten. Daar houd ik me dan maar aan vast want het smaakte naar meer toen… :oops:

Het gaat niete cht over eten maar over dansen…

Ik stond vanavond lekker te dansen, polonaise te doen en te springen. Zei mijn ( bezorgde) schoonvader: Hee zou je niet es wat rustiger aan gaan doen? Denk es aan de baby!

Dus toen heb ik gezegd dattie er echt niet zomaar uit kan vallen :lol:



Maar je mag toch wel gewoon dansen? :dance: :mrgreen:

Volgens mij wel hoor Bagheera. Ik ben gisteravond ook lekker wezen feesten, en ook gewoon gedanst e.d. Volgens mij geeft je lichaam het wel aan wanneer je rustiger moet doen.

M’n moeder vroeg me vanmiddag of ik nu wel creme fraice mag…

Ik heb nergens gelezen dat het neit mag, maar nu ze er naar vroeg begin ik wel te twijfelen, gebruik het namelijk nog wel eens in een gerechtje…

Creme fraiche mag volgens het Voedingscentrum wel, ook Zuivelonline schrijft dit.

Dank je wel voor het antwoord!!

Ben helemaal opgelucht!!



Groetjes

Hoi meiden,



Na vorig jaar december een miskraam gehad te hebben met 6 weken, ben ik net 4 weekjes zwanger :inlove: ben er gisteren achtergekomen, de digi-test van clearblue zei duidelijk “zwanger”.



Maaruh…wat ik hier allemaal lees wist ik helemaal niet! Sooo, dan heb ik wel echt al gezondigd zeg :oops: :oops: :oops: Gisteren nog kaneelthee gehad (drink over het algemeen zowieso veel thee), zoetjes gebruik ik dagelijks, gisteren ook nog carpaccio en half-doorbakken bief gehad…En een week geleden nog filet-american…



Moet ik dat niet effe aangeven aan de vk dan? Misschien moet er onderzocht worden of alles okee is?? Een ding weet ik zeker, ik blijf er vanaf nu maar mooi vanaf!!



:-* Jen

je moet vooral niet gestressed raken van alle dingen die je niet mag. Ik heb bij beide zwangerschappen in de 1e maand, toen ik het nog niet wist dat ik zwanger was, ook alcohol gedronken en half doorbakken tartaartjes gegeten. Das echt niet zo erg.

hello,

Je hoeft je niet zo heel druk te maken over wat je hebt gegeten voordat je erachter bent gekomen dat je zwanger bent hoor!

Het kindje krijgt pas na 6 weken iets mee van de voeding van de mama en heeft zelfs tot 10 weken een ‘‘eigen zak met eten’’ bij zich (een echte hollander,hahahaha!).

Als je vanaf dat je erachter bent gekomen ‘‘netjes’’ eet doe je echt je best hoor!En je Folium natuurliujk wel al heb gebruikt van te voren dat is weer wel beter…

Er zijn ook vrouwen die er veel later achter komen en dat gaat vaak ook goed…het is gewoon voorkomen is beter dan genezen met alles voedingstoffen,en ik doe ook net als de meeste mensen alles eraan om dit kindje gezond op de wereld te zetten…

Maar maak je echt niet druk over vorige week gewoon vanaf nu opletten en genieten GEFELICITEERD!!!

Ik heb even een vraagje…

Ik heb vanavond een stukje verse rauwe tonijn gegeten. Ik had het op en toen begon ik te twijfelen of het wel mag… Ik lees verschillende berichten op internet. De een zegt van wel, omdat het vers is, maar niet te veel van eten ivm kwik dat erin zit en dat ander zegt dat het niet mag… Ben zo bang dat het kwaad kan… heb er gewoon niet bij nagedacht…

Ik weet dat vacuüm verpakte vis niet mag, maar vers wel??? Ik word gek van de tegenstrijdige berichten op internet!!

Weet iemand dit???



Liefs Woezeltje

Hee Woezeltje,



Ik heb vorige 2 weken (toen ik nog niet van mijn zwangerschap af wist) ook een paar rauwe dingen gegeten, die eigenlijk niet mogen. Ik heb heel veel reacties gekregen dat ik me daar maar niet al te druk over moest maken, probeer er gewoon zo veel mogelijk op te letten, maar ik kan me niet voorstellen dat één rauw visje zoveel kwaad kan. Volg je gevoel, dat is het belangrijkste!!



Suc6 meid en geniet lekker van je kleintje! :inlove:



:-* Jen