Maar in light drinken zitten weer zoetstoffen en ik heb gelezen dat je daar beter niet teveel van binnen moet krijgen als je zwanger bent…
Tis wat he… :mrgreen:
klopt ik mocht ze niet drinken. werd veel op gekeken met zwangerschap diabetes. En nee ik mocht de light dranken niet door de suiker hehehhe
ik zal eens kijken waar ik het blad heb en ik zal de soorten even doorgeven!
Vraagje:
ik ga straks naar Griekenland op vakantie, mag ik fetakaas eten?
(verpakte) fetakaas is van gepasteurisieerde melk gemaakt, dus geen probleem maar hoe dat met verse feta zit zul je ter plekke moeten vragen…
Ik ga vervan uit dat ze dat in ‘goede’ restaurants wel voor je uit willen zoeken.
Veel plezier alvast!
PS: zit de feta in een ovenschotel of ander gerecht waarin ie goed door en door verhit wordt, dan is het helemaal geen probleem.
Heb een vraagje, ik ben helemaal verslaaft aan mergepijpjes maar mag ik die wel eten tijdens mijn zwangerschap?
Hoi,
Zo ver ik weet mag je best mergpijpjes hoor, ik zou eigenlijk niet weten waarom niet.
Ondanks dat we opnieuwe zwanger zijn (en dus de hormoontjes en onzekerheid weer op scherp staan ) heb ik toch een vraag, die ik hier niet voorbij heb zien komen :mrgreen: .
Nu lees je vooral dat je geen rauw vlees mag eten, maar hoe zit het met vlees bereiden? dus bijv. lekkere gehaktballetjes draaien? dan zit je met je handen vol in het rauwe vlees, durf eerlijk gezegd na alle dingen gelezen te hebben dit al bijna niet meer. Is dat niet wat overdreven?
Groetjes van Mij
Gewoon goed je handen wassen en niet voordien in je mond steken, dan is er niets aan de hand.
@brabbel wrote:
, durf eerlijk gezegd na alle dingen gelezen te hebben dit al bijna niet meer. Is dat niet wat overdreven?
ik houd met een aantal dingen wel rekeing, zoals foliumzuur slikken ed. Maar wat betreft eten.... alles zonder zout....
Ik eet wel gewoon leverpastei, neit teveel, maar ik eet wel gewoon waar ik zin in heb, omdat ik anders helemaal niks meer hoef!!
K las pas dat koningsmakreel ook niet mag :oops: of in elk geval beperkt. Ik heb die dingen best veel gehad afgelopen weken :oops:
Mag je eigenlijk schaal en schelpdieren eten? Mosselen bvb?
Ja, dacht het wel, ik zou ze zelf niet rauw opeten.
Overigens… onze (schoon-)ouders kijjken nu nog steeds van op wat ik niet “mag” eten volgens de voorschriften van tegenwoordig. In jaren 70 ging het allemaal toch wat makkelijker met minder regeltjes…
@FluffyMaartje wrote:
Heb een vraagje, ik ben helemaal verslaaft aan mergepijpjes maar mag ik die wel eten tijdens mijn zwangerschap?
waarom niet ?
Was gisteren weer voor t eerst bij de verloskundige, ben bijna 12 weken zwanger. Er is weer iets nieuws dat je niet mag eten!!! (misschien staat t al ergens op de andere 12 pagina’s die heb ik nml niet allemaal gelezen)
Maar voor de zwangeren onder ons:
Voorverpakte vleeswaren en vis (die vacuumverpakte die uit de fabriek komt) die mag je dus niet meer eten, alleen vers afgesneden vleeswaren en verse vis. Dit ivm de lysteria bacterie.
Pppffff, mijn jongste is nu 10 maanden en tijdens haar zwangerschap was t nog niet en heb ik alleen maar vacuum verpakte vleeswaren gegeten en er niks aan overgehouden. Ik vind het wel steeds verder gaan hoor, met wat je wel en niet ‘mag’ . Wat vinden jullie er nou van?
Dat van die vis wist ik, maar van gewoon vleeswaren :eh:
nog even en je mag niks… :shock: :shock: :shock:
net als rauwe melk!! heel me leven gedronken, tijdens al die vragen bij de verloskundige… verbood ze mij et nog maar één keer te drinken anders waren de gevolgen voor mijzelf…
pfffff…
Ja maar van die rauwe melk is dus waar he.
Ik ken mensen die hun kind verloren hebben omdat zij iets gegeten had waar rauwe melk in bleek te zitten.
Vandaag heb ik op internet informatie opgezocht over het drinken van groene thee en kruidenthee (niet-gefermenteerde thee) tijdens de zwangerschap. Zelf ben ik een echte groene theedrinkster, en dacht dat dit veel beter was dan het drinken van gewone zwarte thee. Nu heb ik gelezen het niet goed te zijn om regelmatig groene thee te drinken. Groene thee zou de werking van foliumzuur verstoren. Op andere sites lees ik dat het geen kwaad kan. Graag wil ik weten of er mensen zijn die tijdens de zwangerschap regelmatig groene thee hebben gedronken of drinken en wat jullie ervan vinden.
nee… sinds ik zwanger ben drink ik geen groene thee meer ook omdat ik gelezen heb dat er een bepaalde stof inzit die niet helemaal samengaat met foliumzuur…
zelf ben ik momenteel meer van de rooiebos thee met honing… ook niet te veel hoor…
maar ik merk dat een bakkie thee echt ff helpt onspannen…
Thee, heerlijk maar niet teveel op 1 dag. En groene thee is inderdaad uit den boze. Gewoon even komende tijd laten staan…
Er zijn meer heerlijke dingen die ik moet laten staan, maar dat is het ook maar waard, toch!
groene thee uit den boze? noooit van gehoord
ik drink het juist omdat er geen theïne inzit zoals in zwarte thee (lust ik trouwens ook niet, net als koffie :sick: )
heeft iemand dit al nagevraagd bij een vk of gyn? :think:
Ik dronk een beetje veel cola ben maar gestopt nu ik dit lees. Dan kick ik ook gelijk af…maar even wat anders lekkers te drinken zoeken