Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

Ik heb cornedbeef gegeten tijdens de zwnagerschap en Roan is hartstikke gezond.

@Lily2006 wrote:

Volgens mij mag je NL salami en cervalaat wel, al is het idd vrij vet en zout.



Chorizo o.i.d. is volgens mij wel anders! En op pizaa enzo mag het weer wel want dan is alles verhit.




Volgens mijn verloskundige die zelf ook zwanger is mag je weer geen salami eten…bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat gewoon gegeten en nergens last van gehad.

Ik kwam vandaag erachter dat je geen Lavas mag eten tijdens de zwangerschap. Ik heb het weleens gegeten tijdens m’n zwangerschap.

Maar er staat niet bij waarom je dat niet mag eten. Iemand een idee waarom niet?

Lavas zou als bijwerking hebben dat het baarmoederstimulerend is, wat inhoud dat het vooral in het prille begin een miskraam zou kunnen veroorzaken.

Je mag het wel gebruiken maar niet te veel en te vaak.

Ow oke. Maar ik wist het helemaal niet.

Ik heb contact gehad met de stegeman consumenten service, zij geven aan cervelaat beter van niet, omdat het wel bewerkt is, maar in principe nog steeds rauw is.

Ze zeggen niet dat het geen kwaad kan, maar af en toe een stukje tja. Ze zegt beter even laten staan als dat kan…

@mama1982 wrote:

Ik heb contact gehad met de stegeman consumenten service, zij geven aan cervelaat beter van niet, omdat het wel bewerkt is, maar in principe nog steeds rauw is.

Ze zeggen niet dat het geen kwaad kan, maar af en toe een stukje tja. Ze zegt beter even laten staan als dat kan…


Het vleesbeleg, of de worst die je als “lekkernij” eet, rode met die spikkeltjes bedoel ik he.?

Ja cervelaat worst, ik heb het gevraagd over zo’n voorverpakte worst.

goed dat ik het lees van die cervelaat…ik eet sinds 1 week ineens snijworst/cervelaat op brood… Daar zal ik wel weer mee stoppen…



Sowieso meer zin in vlees sinds ik zwanger ben…

Ik vroeg mij af of je pesto mag. Eet graag pasta met pesto, maar heb ergens gelezen dat het niet mag. Maar weet niet meer waar.

Dat heb ik nog nooit gehoord en dus ook tijdens beide zwangerschappen gewoon (wekelijks) gegeten.

In verse pesto zit parmezaanse kaas, die is vaak rauwmelks.

Vandaar!

Dat wist ik niet :shock: Weer wat geleerd, alleen een beetje te laat :roll:

@Paschal75 wrote:

@Fantasia wrote:





  • geen zoetstof/light frisdranken (i.v.m. ingredient aspartaam),



    :wink:




:naughty: volgens huisarts EN vk waar ik het nagevraagd heb is het gebruik hiervan geen enkel probleem en niet aangetoond dat dit schadelijk is bij normaal gebruik. Ik gebruik gewoon zoetjes in de thee en drink alleen maar light (anders groei ik binnen de kortste keren dicht… :shock: )




Wel zeer oude reactie, maar aangezien mensen hier toch beginnen te lezen, toch maar ff quoten.



Aspertaam kun je beter sowieso vermijden ook als je niet zwanger bent het is een EU goedgekeurde zoetstof die in Amerika verboden is, en denk over dat laatste dan maar eens na. Er is veel informatie te vinden op internet over het gebruik van aspertaam en de gevolgen ervan, en ook de voordelen die mensen hebben ervaren na het stoppen van het gebruik ervan en in Europa/Nederland zijn er veel producten waar het in zit, niet alleen light producten, maar ook veel siropen (niet de dure in blikken) en ijsthee ook.



Aspertaam is ook geen goede zoetstof voor als je wilt afvallen dieeten, omdat het je behoefte aan suiker versterkt. Het is in europa niet bewezen slecht voor je, dat wil niet zeggen dat het niet slecht is en nogmaals in Amerika is het verboden.

Mag je beenham (broodbeleg) ? En bifi-worstjes (of is dat cervelaat) ?

@Selena wrote:

Mag je beenham (broodbeleg) ? En bifi-worstjes (of is dat cervelaat) ?


Volgens mij wel!

Volgens mij ook, het gaat erom dat het niet rauw mag zijn (dus geen rauwe ham) maar volgens mij zijn dit bewerkte producten (als in gerookt / gekookt oid).

Hmm nog even over de gewone cervelaatworst in plakjes voor op brood.

De ene zegt van wel, de ander zegt van niet. De ene VK/gyn van wel, de andere weer niet. :roll: Wat is het nou ?



Ik vind het zo lekker dus heb net 2 beschuitjes met cervelaatworst op :oops: omdat ik toch weer reacties tegenkwam dat dat gewoon mag enzo.

@mama1982 wrote:

Ik heb contact gehad met de stegeman consumenten service, zij geven aan cervelaat beter van niet, omdat het wel bewerkt is, maar in principe nog steeds rauw is.

Ze zeggen niet dat het geen kwaad kan, maar af en toe een stukje tja. Ze zegt beter even laten staan als dat kan…




ik deed het niet, maar ik kreeg van iedereen te horen dat dat onzin was eigenlijk…doe wat voor jou goed voelt zou ik zeggen