Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

Wat ik me afvroeg:



Mag je ook vers gemaakt roomijs?



Hierin worden eidooiers verwerkt, maar niet verhit, wel gekoeld in de vriezer. Maar schakelt dit eventuele bacteriën uit?



Anders kan ik ook wel sorbetijs gaan maken, maar toch… vers roomijs… :drool:

Maak je het zelf? Je zou er dan op moeten letten dat je hele verse eieren hebt. Invriezen schakelt de bacterien niet uit inieder geval. Dus je zou heel zorgvuldig moeten werken om bacterien te voorkomen.

Volgens mijn huisarts mocht je rauwe producten die diepgevroren waren geweest geen kwaad maar ik weet niet of dat voor salmonella ook geldt.

Ik maak het inderdaad zelf.

Eieren komen van de boer vandaan… verser kan ik ze niet krijgen :wink:



Voor de zekerheid morgen toch even de vk bellen.

En ach sorbetijs is ook geen straf hoor :smiley:

Ik weet dat je niet veel leverworst mag omdat daar Vitamine A in zit, maximaal 1 broodje. Geldt dat ook voor Keulse leverworst (paté) ? Ik kan er niet zo veel over terugvinden namelijk :think:











*Edit: Vitamine A dus… :shock:[/u]

Ja, smeerworst, leverworst, pate… geldt voor allemaal, vanwege de vitamine A.

@Selena wrote:

Ja, smeerworst, leverworst, pate… geldt voor allemaal, vanwege de vitamine A.




Je mag er eentje per dag toch? :shock:

ja, 1 per dag… ik ben gek op smeerworst, smeer dat gewoon dun uit, dan heb ik toch 2 boterhammen. is dan dezelfde hoeveelheid… want of ik mijn boterham nou dubbel toe of een boterham erop, dat maakt dan niet uit…

a max 20 gram op 1 dag.



Ik ga dat straks eerst na de bevalling lekker dik beleg eten hahaha :mrgreen:

@Amy82 wrote:

ja, 1 per dag… ik ben gek op smeerworst, smeer dat gewoon dun uit, dan heb ik toch 2 boterhammen. is dan dezelfde hoeveelheid… want of ik mijn boterham nou dubbel toe of een boterham erop, dat maakt dan niet uit…




Ik ben er ook gek op en at dus steeds 2 op een dag, niet iedere dag maar wel vaak, met komkommer… :shock:

Vind t wel raar, op leverworst staat er op dat er vitamine A in zit, maar op die smeerworst dus niet, vandaar dat ik niet erbij dacht dat het op hetzelfde uitkwam… :S



Hoe zit het met smeerkaas? Dat kan wel gewoon toch? en Noodles?

@Amy82 wrote:

ja, 1 per dag… ik ben gek op smeerworst, smeer dat gewoon dun uit, dan heb ik toch 2 boterhammen. is dan dezelfde hoeveelheid… want of ik mijn boterham nou dubbel toe of een boterham erop, dat maakt dan niet uit…




Haha ja zo deed ik dat ook :lol: :lol: :lol: :lol:

Weet iemand hoe het zit met olijven?

Lees wisselende dingen en vooral vage dingen.



Kan er in ieder geval niet echt wijs uit worden… :think:

Olijven???

Dat is gewoon groente! Gewoon eten hoor!

ik zag een mooi overzicht op Mens-en gezondheid.infonu van wat je wel en niet kan eten.



de meeste dingen in die lijst lust ik niet eens ! :slight_smile:

Als je antistoffen hebt tegen toxoplasmose, mag je volgens mij best wel rauwe groenten en onbewerkte vleesproducten eten. Wat betreft de inname van vitamine A, moet je inderdaad wel opletten: in grote hoeveelheden verhoogt dit immers de kans op aangeboren afwijkingen. Sedert ik zwanger ben heb ik leverworst en smeerpaté helemaal van mijn menu geschrapt. Ik pas op met rauwe groenten, maar eet ze nog wel. Rauw vlees eet ik helemaal niet. Alcohol is natuurlijk helemaal taboe voor het ogenblik. Voorlopig geen wijntje meer bij de maaltijd :stuck_out_tongue: