Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

@Selena wrote:

Ik lees overal koffie met mate vanwege de caffeine.



Als je caffeinevrije koffie neemt, geldt dat dan ook ?

lust (nog) wel 4 kopjes per dag, maar met de thee en frisdrank die daar bovenop komt wordt dat teveel, dus wil ik over naar caffeinevrije koffie.



En wat mag je nu wel nog drinken i.v.m. caffeine ? Want ik drink normaal altijd thee, fris en koffie. Maar aangezien dat alle 3 caffeine producten zijn blijft er weinig voor me over nu. :frowning: Water lust ik echt niet, probeer wel ranja, maar dat is ook niet alles. Sapjes mogen ook niet teveel, dus wat er dan nog overblijft ?


Ik heb gedronken wat ik kon binnen houden. Nu weer hoor, en dat is helaas bijna alleen cola of sportdrank!

Nou het zij zo dan…



Bij de heertjes ook, enne ze zijn er niet slechter op geworden :wink:

Jaaa, gewoon drinkenw aar jij je goed bij voelt hoor en caffeine met mate maar dat betekent niet dat je het helemaal niet mag hebben hoor…



Ik vond trouwens prik op een gegeven moment niet meer lekker dus ben toen gewoon overgegaan op dubbel friss, spa enzoo … Misschien dat je dat lust??

Oh ja IceTea dronk ik ook en melk vind ik nu soms ook lekker!

Ik had op een gegeven moment zo’n yoghi tik, heerlijk :drool:

Nou, de koffie ben ik afgeleerd al :lol: Bah…



Hoe zit het met smeerworst/saksische leverworst ? Wil dat zo graag op brood maar lees daar allemaal verhalen over…

Volgens mij is dat hetzelfde als leverworst :slight_smile:

Niet te veel dus.



Ookal heb ik dat zelf ook te laat bedacht, heb wekenlang een smeerworst-tic gehad :lol: at niks anders.

@Selena wrote:

Nou, de koffie ben ik afgeleerd al :lol: Bah…



Hoe zit het met smeerworst/saksische leverworst ? Wil dat zo graag op brood maar lees daar allemaal verhalen over…


Daar mag je inderdaad niet reveel van, ivm met iets wat daarin zit. Wat weet ik niet meer precies.

@Cin. wrote:

@Selena wrote:
Nou, de koffie ben ik afgeleerd al :lol: Bah…



Hoe zit het met smeerworst/saksische leverworst ? Wil dat zo graag op brood maar lees daar allemaal verhalen over…


Daar mag je inderdaad niet reveel van, ivm met iets wat daarin zit. Wat weet ik niet meer precies.




Vit. A :wink:

@chantal!! wrote:

@Cin. wrote:
@Selena wrote:
Nou, de koffie ben ik afgeleerd al :lol: Bah…



Hoe zit het met smeerworst/saksische leverworst ? Wil dat zo graag op brood maar lees daar allemaal verhalen over…


Daar mag je inderdaad niet reveel van, ivm met iets wat daarin zit. Wat weet ik niet meer precies.




Vit. A :wink:


Ja dat ja :lol:

Je mag niet meer dan 1 broodje met smeerworst.



Zo eet ik wel eens likkepot :drool:

Nou, heb net een heerlijk broodje smeerworst op :mrgreen:



Gewoon 1 boterham besmeren, en een kale (of met boter) er bovenop. Eet je toch 2 boterhammen smeerworst, met beleg voor 1. Goeie uitvinding als zeg ik het zelf… :mrgreen:

Kom ik weer hoor :mrgreen:



Mag je cervelaatworst en cornedbeef op brood ?

De ene site zegt van wel, de andere site zegt van niet. :eh:

Het is geen rauw vlees dus het mag… maar misschien omdat het vrij vette vleessoorten zijn wordt het afgeraden (bv. maagzuur)

Gewoon eten, en net als voor alles geldt, met mate… dus eetste!

Ze zeggen dat het niet mag omdat het gefermenteerde worsten zijn (cervelaat). Wat dat precies is weet ik alleen niet. :mrgreen:

Ik eet heel vaak cervelaat, ik heb nergens zien staan dat je dat niet mag eten.

Er zit veen zout in deze worsten, daarom wordt het soms afgeraden, maar als je er geen kilooooos van per dag eet is er volgens mij niets aan de hand.

Beide vleeswaren gegeten en 2 gezonde kids, nooit gehoord dat het niet mag :think:

Volgens mij mag je NL salami en cervalaat wel, al is het idd vrij vet en zout.



Chorizo o.i.d. is volgens mij wel anders! En op pizaa enzo mag het weer wel want dan is alles verhit.

Pizza lust ik niet, nooit gemogen ook :sick:



Maar heb lekker cervelaat gehaald, dus ga morgen eens een broodje nemen. Hmmmm :mrgreen:

@Selena wrote:

Ze zeggen dat het niet mag omdat het gefermenteerde worsten zijn (cervelaat). Wat dat precies is weet ik alleen niet. :mrgreen:


Dat betekent dat het eigenlijk rauw vlees is in het begin. Ze hangen een tijdlang te droge of de goedkopere versies worden gedroogd in een droogkast. Bij sommigen wordt er een schimmel toegevoegd, net zoals bij kaas.



cervelaat, gedroogde worst, die speciale italiaanse worsten die je bij de AH bijv wel kunt kopen vallen hieronder.