Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

Ik las dat avocado slecht tijdens de zwangerschap :think:

Ik heb gister guacemole gemaakt met 2 avocado’s :think: :think:





sour cream mag toch wel :think:

Avocado is juist heel gezond tijdens de zwangerschap… google maar eens :wink:

Ik ben een fase heel verslavend geweest :drool:

Dit las ik namelijk :oops: :oops: Avocado en champignons tijdens de eerste helft van je zwangerschap mijden vanwege het kwik

@Karin1981 wrote:

Dit las ik namelijk :oops: :oops: Avocado en champignons tijdens de eerste helft van je zwangerschap mijden vanwege het kwik




Ach, zolang je er geen kiloooooos van opeet. :mrgreen:

nou neuh :mrgreen: zaten 2 acocado’s in voor de guacemole , die is nie eens op gegaan

Hoe zit het nou met garnalen , ik begon namelijk te twijfelen?

en gerookte paling in een restaurant ?



of mag dat wel als het maar niet vacuum is verpakt ?



Alle dingen waar ik trek en zin in heb mag niet

Of ligt dat aan mij ?

@Karin1981 wrote:

nou neuh :mrgreen: zaten 2 acocado’s in voor de guacemole , die is nie eens op gegaan




Jummie!

Garnalen mogen als ze gebakken zijn (dus geen koude cocktailgarnalen, maar wel lekkere gewokte garnalen.



Gerookte paling inderdaad alleen als deze vers gerookt is en niet als deze vacuum verpakt uit de winkel komt.



MegaMindy, wat mij mij hielp was mijn vriend vertellen waar ik allemaal trek in had maar wat ik niet mocht. Direct na de bevalling heeft hij al die dingen in huis gehaald, heeeeerlijk! Lekker zitten smullen in mijn kraamweek





:mrgreen:

Nou heb ik aantal weken dus cocktail garnalen gehad :oops: :oops:

cocktail garnalen mag je gewoon eten hoor tijdens je zwangerschap :slight_smile:



staat o.a ook hier (onder aan de pagina)

http://www.medicinfo.nl/%7B5e470067-ebff-4ce5-99f2-3388f8f92b43%7D

Pff we hebben een dinerbon gekregen en zit net eens op hun site te kijken… er is maar bar weinig wat ik nog wel mag eten… :frowning:



Uit eten gaan is ineens een stuk minder leuk zeg… :frowning:



Wordt denk ik een simpel soepje… :wink:

Nou dat valt toch wel mee…?

Misschien ben ik makkelijk hoor…het enige wat ik liet staan was het glaasje wijn en biefstuk (vis eet ik niet) geloof ik :think:

Hier ook totaal geen enkel probleem met uit eten gaan hoor :think:

Idd ik drink ook geen alcohol meer en biefstuk of ander rauw vlees laat is staan, maar dan is er nog altijd ruime keuze uit wat ik wel mag eten.



Sorry dat ik het zeg maar je kan het je zelf natuurlijk ook moeilijk maken :wink:



Als je je gewoon houd aan:



Geen rauwmelkse zachte kaas

Rood vlees

Rauwe eieren



Dan blijft er vaak meer dan genoeg andere keus over.

Toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik diverse keren met veel plezier uit eten geweest. Een paar keer in een restaurant met michelinsterren (toen kon het nog) en ook een keer in een japans resstaurant. Het enige wat ik niet at, was biefstuk en gerookte zalm en ik dronk geen wijn, maar er bleven nog genoeg lekkere dingen open.

Bij mijn tweede zwangerschap ook uit eten geweest en ook niet het gevoel gehad dat ik niets te kiezen had.

Waar ik meer op doelde is dat je tegenwoordig veel minder mag… 8 jaar geleden was er natuurlijk veel minder bekend.



Maar rauwe vis zoals heb ik gewoon gegeten bij mijn zoon.

We gaan ook gewoon uit eten hoor, maar met die dinerbon kunnen we maar uit een beperkt aantal restaurants kiezen en als ik de menukaarten bekijk…



Dan kan ik een hoop wegstrepen, want de meeste vis is ingevroren geweest.



Als ik zelf een restaurant mag uitkiezen had ik lekker naar de indonees gegaan :lol:

Ingevroren vis mag je gewoon eten hoor :slight_smile:



En verder vindt ik het met al die regeltjes van tegenwoordig wel een beetje prima :oops:

Ik hou me aan de algemene richtlijnen en de rest vindt ik prima.

Ook mijn gyn en vk vinden dat we tegenwoordig wel een tikkie te ver door slaan.

En er komen tegenwoordig ook zoveel bakker praatjes voorbij dat veel vrouwen volgens mij niet eens meer echt weten wat wel en niet mag.

Ik vind het ook ietwat overdreven hoor… Tijd terug wou een kennis hier geen stukje appeltaart omdat er kaneel inzat :roll:

ja idd die hoor je ook steeds vaker, en daar is eigenlijk nooit daadwerkelijk degelijk onderzoek naar gedaan.

Wel bij dieren maar niet bij de mens.

Er kwam uit dat het idd wel eens schadelijk zou kunnen zijn, maar bij zeer hoge hoeveelheden (lees kilo’s) een normaal etend mens komt daar tijdens zijn zwangerschap bij lange na niet aan.



En dan moeten we dus ook de ontbijtkoek, speculaas, pepernoten, peperkoek, kruidkoek, koejes etc laten staan :wink:



Maar dat geld ook voor Bitterlemon, hoe vaak ik daar bij mijn vorige zwangerscap wel niet op aangekeken ben :shifty:

Kinine kan idd weeen opwekken maar dan moet je wel achter elkaar een paar flinke liters weg klokken



en zo kunnen we nog wel even door gaan :shifty:

Coburger ham, mag je dat eten of is dat rauw vlees?