Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

@knipoogje1983 wrote:

ik ben dit topic eens door gaan lezen aangezien ik me verveel, maar slaan we allemaal niet een beetje door??

ik zie soms dingen voorbjikomen waarvan ik denk: waar ben je toch mee bezig…

vroeger stond volgens mijn moeder alleen op het lijstje: alcohol, roken, drugs en rauw vlees.



Dat zijn voor mezelf dus ook de dingen die ik laat staan. Voor de rest geniet ik van alles, en van sommige (ongezonde) dingen gewoon met mate.



of denk ik nu gewoon te simpel?


Ik vind het ook overdreven dat alles wat toen kon en mocht, nu ineens niet mag en afgeraden wordt… Net alsof je kind in je buik daardoor echt van alles meekrijgt… maar gezond is het ook niet…



Wat ik veel lees is dat ouders die niet eens roken of wat dan ook, wel een kind krijgen met astma… Maar rokende mensen geen last hebben van kinderen met astma… Dat soort dingen haalt niks uit…



Cola? Ik drink gewoon glazen cola… Ook dat wordt afgeraden omdat er caffeine zit… Wat stom ook want hele dag thee zuipen is ook slecht vanwege caffeine gedoe… Rauw vlees eet ik niet… Die risico neem ik niet…

Tjsa ik denk dat je wellicht iets bewuster kijkt naar wat je eet, maar toch laat ik ook de filet american staan en de franse schimmelkazen waar ik dol op ben.



Lust gelukkig ook graag brie en feta :drool: dus dan lekker dat :wink:

Cola heb vorige zwangerschap liters gedronken met name op de einde tegen het zuur :thumbup: hielp beter dan rennie :wink:



Daarnaast denk ik als je het voor jezelf kunt veranwtoorden waarom je sommige dingen wel/toch doet dat niemand anders er een oordeel over mag hebben.



Vriendin van mij is zwanger en ik weet dat zij rookt, ik heb ze aan de kant kunnen gooien en vanaf het moment dat wij er voor gingen weggedaan en niet meer aangeraakt, zij kan het niet en ervaart enorme stress en dan denk ik wat is nu erger voor het kindje, die nicotine (wel beperkt ze is geen stoomboot) of de stress.

Dus ik kan er een mening over hebben, maarja zo heeft een ieder zijn eigen norm en keuzes, zo ook met wat je wel of niet eet en welke risico’s je wel of niet neemt.

ook ik vind dat veel mensen echt doorslaan, mijn gyn zei bij mijn eerste zelfs dat een glaasje wijn geen kwaad kon nou heb ik dat bij mijn eerste gelaten tot een paar uur voor de geboorte het was valantijn en mijn vriend was zo romatisch geweest dus heb toen een half glaasje op 9 uur later was jesse er. maar verder alleen geen rauwe dingen ik ben nu bijna 18 weken zwanger vand e tweede en derde en ik heb gister op het terasje gewoon een roseetje op. maar het kan nooit kwaad om ietsje voorzichtiger te zijn alleen moet je jezelf niet gek maken en gewoon genieten van de bijzondere gebeurtenis in je lichaam

mag je mozarella eten? :drool:

Ja, je mag mozzarella eten. Zeker degene die in de supermarkten liggen. Alleen de echte Italiaanse is van rauwe buffelmelk gemaakt, maar die kan je naar mijn weten niet hier kopen; in ieder geval niet bij de Albert Hein enzo. Dus geniet er lekker van; dat heb ik ook gedaan :slight_smile:

Domme ik, zag een ontzettend lekkere perzikvlaai bij de AH… Dus ik dacht jammiee… Maar het is dus vlaai met bavarois… Is het nou wel verstandig om daar een stuk van te eten of beter van niet? Omdat er waarschijnlijk (rauwe) eieren inzitten of zou dat met bavarois van de appie wel meevallen is dat meer verse restaurant gemaakte??

Volgens mij vekopen ze bij de albert heijn niks met rauwe eieren hoor! Tenminste, dat lijkt mij. Zelfs de tiramisu is volgens mij met ei-poeder en die mag je dus ook gewoon eten…

Bij de AH verkopen ze inderdaad niets met rauwe eieren. Sommige kazen zijn wel van rauwe melk gemaakt, zoals de boeren brie, maar dan staat er ook op dat dit gevaarlijk kan zijn voor zwangeren en bejaarden.

Ik weet dat verse rauwe vis mag. Dus verse sushi ook.

Vacuum verpakte vis mag niet. Maar hoe zit dat dan met sushi uit de diepvries? Of zijn die bacterieen niet dood dan?

Is t heel slecht om af en toe even in de zon te liggen als je zwanger bent :$??

@NatasjaSabine wrote:

Is t heel slecht om af en toe even in de zon te liggen als je zwanger bent :$??




Nee hoor, ik heb het bij mischa ook heeel veel gedaan, je hebt alleen meer kans op een zwangerschaps masker door de hormonen!

mag je rundercarpaccio eten als je zwanger bent ?

nope rundercarpaccio is rauw vlees, en dat mag helaas niet

@Newbe wrote:

Ik weet dat verse rauwe vis mag. Dus verse sushi ook.

Vacuum verpakte vis mag niet. Maar hoe zit dat dan met sushi uit de diepvries? Of zijn die bacterieen niet dood dan?




niemand?

@Newbe wrote:

@Newbe wrote:
Ik weet dat verse rauwe vis mag. Dus verse sushi ook.

Vacuum verpakte vis mag niet. Maar hoe zit dat dan met sushi uit de diepvries? Of zijn die bacterieen niet dood dan?




niemand?




Ik krijg hier te horen dat je beter helemaal geen sushi kan eten?!

Als het dagverse vis is dan kan het maar dat moet je geloof ik wel zeker weten!

Hmm dan zal diepvriesvis wel niet mogen…jammer

hi Newbe,

Beter geen rauwe vis (hoe vers ook) en ook geen gerookte zalm (tenzij je zeker weet dat deze niet vacuum verpakt is geweest). Dan blijft er ophet gebied van Sushi helaas niet zo veel over :frowning: (ik vind het ook zo lekker, maarja, nog even wachten…)

Net wat meisje zegt, geen rauwe vis hoor (hoe vers het dan ook is). Gerookte zalm inderdaad als het vers gerookt is en niet vacuum verpakt.

Ik heb zelf tiramisu gemaakt voor het etentje vanavond. Met rauwe eieren dus…



Ik weet dat ik het niet mag eten en ga het ook weerstaan… :drool:

Maar mag ik ook niet proeven of het gelukt is met een klein theelepeltje? Is zo´n ieniemienie beetje niet ongevaarlijk?

@Veertjeg wrote:

Maar mag ik ook niet proeven of het gelukt is met een klein theelepeltje? Is zo´n ieniemienie beetje niet ongevaarlijk?




Ik zelf zou het wel gedaan hebben.

Maar dat is voor ieder wat ze zelf willen denk ik.

Tja en of zelfs een theelepeltje schadelijk is :think: :think: :think: Het gaat er denk ik meer om dat niemand het risico wil lopen.