Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

mag je bruine bonen hebben? ik hoorde net van iemand dat het niet mag als je zwanger bent?

dat heb ik gewoon gegeten

@Karin1981 wrote:

dat heb ik gewoon gegeten




ik net ook :mrgreen: kon er niks over vinden

Waarom zou je bruine bonen niet mogen eten??? :think:

Die zijn hartstike gezond namelijk!



Ik ga met de dag meer en meer zo kijken :shock: bij alle verhalen van zwangeren over wat ze wel en niet mogen eten, geen idee waar al die praatjes/ideeen vandaan komen??

Maar toen ik nog niet zo heel lang geleden in het zkh werkte was die lijst nog niet zo lang en bizaar hoor :slight_smile:



Mijn advies wil je veilig zitten houd het dan gewoon bij water en een soepstengel :mrgreen: (of zouden die ook niet mogen :think: ;-))

Haha da’s juist weer te weinig bouwstoffen :mrgreen:

(maar dan kom je iig niet aan) :stuck_out_tongue:

Bij de eerste zwangerschap lette ik echt goed op en bij de tweede had ik echt iets van; jaja het zal allemaal wel. En ja, ze is kerngezond!!



Nou, ik heb natuurlijk geen alcohol, filet american, etc etc genomen. Wel cola, maar met mate. Je kunt idd beter geen light nemen. Maar eten zoals bruine bonen :sick: pepermunt, etc etc, je kan ook te ver gaan, he. Hou het gewoon leuk.

ik dacht het zelf ook al hoor maar wou toch de vraag even stellen veel mensen overdrijven het toch wel :wink:

@Sweet-Love wrote:

@Cin. wrote:
Red-Bull mag dat wel?

Hier hoor ik namelijk ook verschillende dingen over!


Ik heb het wel gedronken, met mate dat wel, maar ik heb daar in tegen de koffie laten staan!



En Cola, niet gedronken, wel kinder cola! :lol:


Drink wel gewoon cola… En trouwens, Redbull is net zo slecht :thumbdown:

Hoe zit dat met de korst van gepasteuriseerde brie?



Ik was op een b’day en daar werd me verteld dat de brie wel kon, maar de korst moest ik eraf halen? Want dat zu schimmel zijn.





ennnn, er werd me ook ineens verteld dat je geen enkele vacuüm verpakte vis mocht hebben, dus niet alleen gerookte zalm, maar ook paling, makreel etc.

Niet dat ik dat nou zo heel veel eet (vrijwel niet :oops: ), maar het klonk me zo vreemd?

niemand?

Dat van die voorverpakte gerookte vis klopt wel hoor! Staat ook op voedingscentrum.nl.



Vis bij de viswinkel kan vaak wel



Brie heb ik geen idee van.

Die korst van brie kun je volgens mij wel gewoon eten hoor…



En helemaal geen vacuum verpakte vis is mij verteld, dus dat kan wel kloppen

Hoi,



Ik ben een echte smulpaap en zeker nu de kerst er weer aankomt. Natuurlijk let ik op wat ik eet met de kleine in mijn buik (24 weken). Alhoewel je bij de tweede wel wat minder voorzichtig bent dan bij de eerste. Dus geen rauw vlees. Sushi, met rauwe vis, en haring eet ik overigens wel. Maar dan haal ik het bij de visboer. Hetzelfde geldt voor voorverpakte vis - dat eet ik ook niet, maar ik haal we gerookte zalm bij de visboer. Ook eet ik geen lever of aanverwante producten ivm de vitamine A. En wat betreft de kazen: tja dan mag je eigenlijk best veel hoor. Alleen als er rauwe melk op staat, dan natuurljk niet. Maar de korst van brie (meestal toch fabrieksbrie) is geen probleem. Tegenwoordig is de EU wetgeving erg streng wat betreft kwaliteitseisen.



Maar met de kerst voor de deur… zou ik graag kalfszwezerik willen klaarmaken. Valt dit in de categorie : lever producten? Of zou het wel gewoon mogen. Is er iemand dat weet?

Alvast bedankt!

je mag lever producten met mate nemen dus neem aan dat dat geen enkel probleem is ik eet ook vak nog leverpastei gewoon met mate :wink:

Ik eet tussendoor ook nogal is wat kaneelproducten… Is dat heel slecht? :think:

pff… ik denk dat je gewoon van rauwe vanaf moet houden en met mate thee en koffie en niet teveel vet. Ik denk dat als je dat doet t allemaal geen kwaad kan… Ik denk dat je jezelf anders echt gek maakt…

fricandeau ik las dat je dat niet mag omdat het rauw is :think: heb het wel gegeten gister zou zweren dat het niet rauw is.



en salmiak mag dat eigenlijk?

ik weet het niet meer maar grilworst mag toch gewoon :think:

Fricandeau is niet rauw en kan je dus gewoon eten. Hetzelfde geldt voor grillworst.

@bianca&? wrote:

salmiak mag dat eigenlijk?




Waarom zou dat niet mogen :think: Volgens mij mag je dat gewoon nemen hoor, ik heb het gewoon genomen hoor :slight_smile:



Nou moet ik zeggen dat ik alles gewoon at zonder er bij na te denken of het wel mocht :think:

Hielt gewoon de standaard regels aan en verder vondt ik het prima :slight_smile:

ik ben dit topic eens door gaan lezen aangezien ik me verveel, maar slaan we allemaal niet een beetje door??

ik zie soms dingen voorbjikomen waarvan ik denk: waar ben je toch mee bezig…

vroeger stond volgens mijn moeder alleen op het lijstje: alcohol, roken, drugs en rauw vlees.



Dat zijn voor mezelf dus ook de dingen die ik laat staan. Voor de rest geniet ik van alles, en van sommige (ongezonde) dingen gewoon met mate.



of denk ik nu gewoon te simpel?